Miksi naisiin vetoaa miehen hyvä kirjoitustaito?
Mistä tämä johtuu, tuntuu vetoavan kummallisen paljon? Ymmärrän kyllä kommunikoinnin olevan tärkeää, mutta onko kyse jotenkin siitä paremmasta huomioimisesta? Olen huomannut saavani naisilta melkoisen hyvin vastakaikua kun kirjoitan pitkähköjä viestejä. Kaverini, joka on komeampi ei tahdo vastakaikua saada. Tiedän hänen olevan surkea kirjoittaja. En etsi seuraa tällä hetkellä.
Kommentit (128)
Kirjoitustaito kertoo siitä, että osaa ajatella.
Mun mies kirjoittanut suomen kielestä laudaturin, mutta eipä hänen kirjeet mulle niin ihmeellisiä olleet. Enemmän tykkää lyhyistä viesteistä.
Vierailija kirjoitti:
Mun mies kirjoittanut suomen kielestä laudaturin, mutta eipä hänen kirjeet mulle niin ihmeellisiä olleet. Enemmän tykkää lyhyistä viesteistä.
ok
Minusta ihminen vaikuttaa vähän yksinkertaiselta, jos ei osaa kirjoittaa esimerkiksi yhdyssanoja. Toki ymmärrän lukihäiriön jne.
Hyvä kirjoitustaito kertoo älykkyydestä, verbaalisesta lahjakkuudesta, luovuudesta, keskittymiskyvystä, ja paljosta muusta. Miksi se ei tekisi vaikutusta?
Miksi kirjoittelet naisten kanssa, jos et edes seuraa etsi.
Kirjoitustaito vetoaa kyllä. Ei se silti tarkoita, että miehen pitäisi joku pitkä romaani kirjoittaa, kun viestittelee.
Vierailija kirjoitti:
Vetoaa joo mutta kirjekaverina.
Näin se varmasti usein onkin. Kyllä kirjoitustaidon lisäksi on oltava jotain muutakin.
ap
Kynä on miekkaa mahtavampi. Taitava kynäilijä on mielikuvitusrikas kaikin tavoin ja saa naiset huokailemaan onnesta.
Suurimman onnen tuottaa kuitenkin
pensa ko she o halapaa
Hyvä kirjoitustaito antaa ihmisestä älykkään vaikutelman.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kirjoittelet naisten kanssa, jos et edes seuraa etsi.
Työni vaatii paljon kommunikointia miesten ja naisten kanssa. Kysymys tuli mieleen kun joskus kirjoitan vähän asian vierestäkin posteissa ja saan tosi pitkiä vastauksia, jossa kertovat ummet ja lammet. En edes sellaista pyydä, olen vaan tämmöinen ripulikirjoittelija.
Sain lirkuttelu kirjeen aikuiselta mieheltä joka oli väkisin yrittänyt kirjoittaa kaunokirjaimilla osan ja osan tikkukirjaimilla😂 nauroin ääneen!
Eikö miehiin sitten vetoa älykkyys?
Kirjoitustaito kertoo älykkyydestä, sivistyksestä ja useimmiten myös koulutustasosta. Hyvää kirjoitustaitoa ei saavuteta lukematta kirjoja ja olen itsekin kova lukemaan. Siksi en kiinnostuisi miehestä, jonka kirjoittaminen on heikkoa.
Toki siihen muutakin tarvitaan kuin kirjoitustaitoa, että nainen kiinnostuu. Ja merkitystä on tietty myös tekstin sisällöllä.
Moni mies kirjoittaa huonommin kuin itse kirjoitin 9-vuotiaana. Kyllä siitä tulee heti olo, että ovat jotenkin va jaa älyi siä.
Vierailija kirjoitti:
Äidinkielen YO-koe mittaa kyllä kirjoitustaitoa, mutta ei se mitään kerro onko aktiivinen kirjoittelija muuten. Minulla oli E, jäi jotain 7 pistettä alle L:n.
Vierailija kirjoitti:
Moni mies kirjoittaa huonommin kuin itse kirjoitin 9-vuotiaana. Kyllä siitä tulee heti olo, että ovat jotenkin va jaa älyi siä.
Epäilemättä. Saattavat olla tosi taitavia jossain remonteissa, mutta sitten tekstiviestitkin ovat täyttä kuraa. Kaipa siinä sellaista luolamiesmäisyyttä on, sekin joihinkin vetoaa. Facebookissa miesten perustamat ryhmien nimetkin sisältävät yleensä vähintään 2 kirjoitusvirhettä.
Yleisesti ihan valaisevia vastauksia monelta, kiitos niistä.
ap
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli hetken aikaa työkaveria kolmekymppinen kakara. Ilmoitti työpaikan whatsappiin, jos oli myöhässä tai pois töistä. Syitä: "vtun bussi kuski ajoi pysäkin ohi", "herätys kello ei soinut", "polku pyörästä meni kumi puhki" tai oli "kauhea vasta tuuli". Näille sitten naurettiin porukalla. Sanomattakin selvää, että koeajan jälkeen loppui hommat siihen...
Vetoaa joo mutta kirjekaverina.