Kuinka yleistä on pyyhkiä alapää etukautta?
Katsoin yhtä sarjaa (The Fall) ja siinä kuvattiin naista, kun se kävi vessassa. Kuulostaa oudolle sarjalle, mutta se naisen vessassakäynti ei ollut sen tilanteen pointti! :D Se nainen siis näkyi siinä tilanteessa vaan taustalla. Olin ihan ihmeissäni, kun se pyyhki etukautta?! Ei ole koskaan tullut mieleenkään pyyhkiä niin. :D Ajattelinkin nyt sitten tehdä kyselyn tästä tärkeästä aiheesta ihan mielenkiinnosta, että kuinka yleistä tuo etukautta pyyhkiminen oikein on.
Kommentit (128)
Vierailija kirjoitti:
Pelkkä pissa etukautta.
Naisena pyyhin kyllä takakautta koska etukautta leviää bakteerit alapäähän takaa ja tuli pissatulehduksia ym
Vierailija kirjoitti:
Selvennä nyt ensin, että oliko se taustshenkilö pissalla vai kakalla, kun se riippuu ihan siitä, kumpaa kautta pyyhitään.
Mulla menee käsi aina etukautta. Mutta toki asiasta riippuen siellä sitten operoi oikeaan suuntaan. Eli etukautta voi myös huolehtia siitä, että suunta on keskeltä taaksepäin.
Pitkäselkäisenä en vain käsivartta riitä tarpeeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
koulussa teveydenhoitaja kertoi, että pojat saa pyyhki kummin tahansa. mutta tyttöjen pitää pyyhkiä kakka reikä taaksepäin. näin ei mene vahingossa pöpöjä pimppaan.
Meille opetettiin lisäksi, että myös pissalla pyyhinnän suunta on edestä taakse. Juuri ettei mene pöpöjä, kun kyllähän niitä on aina, vaikkei olis juuri kakalla käynyt.
Ja kun joku alkaa kuitenkin vänkäämään, että ei minun pepussa ainakaan ole, niin kyllä, vaikka juuri olisit saippualla pessyt on colibakteereja vaan on pepussa. Ei paljoa, mutta kuitenkin. Ei niitä ehdoin tahdoin kanbata levittää pumpan puolelle.Kerran näin jonkun terveysdokjarin, jossa juuri suihkussa käyneiden ihmisten iholta saatiin xolibakreerinäytteet otettua, siis ihan muualta kuin alpäästä. Tyyliin olkapäästä tai vatsalta.
Sorry kirjoitusvirheet...
Pumpan... :D
Minäpä kerron, että myös kakkosasian jälkeen voi pyykiä edestä taakse - etukautta! Tosin suosittelen aina bideesuihkua ennen sitä. Sitten vain taputtelee paperilla pumpat ym kuiviksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelkkä pissa etukautta.
Naisena pyyhin kyllä takakautta koska etukautta leviää bakteerit alapäähän takaa ja tuli pissatulehduksia ym
Etukautta pyyhittäessä pyyhkimissuunta on tietenkin edestä taaksepäin, ei leviä bakteerit.
Tosimies ja nainen pyyhkii olan yli! :D
Virtsatie pyyhitään etukautta ja pylly takakautta. Näin pitäisi toimia jotta peräaukon bakteerit eivät kulkeudu virtsatiehen, mistä voi seurata tulehduksia (yleinen syy virtsatietulehdukseen ainakin vanhuksilla).
Ei kukaan ainakaan minulle lapsena opettanut mitä kautta pyyhitään. En käsitä miten se edes onnistuu takakautta, pitääkö siloin istua ihan pöntön reunalla, että käsi mahtuu sinne pönttöön takakautta vai pitääkö nousta ylös?
Asensin syksyllä Tokmannin vessaan kameran. Ehkä joka kolmas pyyhkii takaapäin.
Kuinka monella etukautta pyyhkijällä on ollut virtsatulehdus?
Mä pyyhin takakautta eikä ole vielä koskaan ollut virtsiittiä, ikää jo yli 50.
Vierailija kirjoitti:
Takakautta pyyhkivien perce haisee aina pahalta, ei onnistu takakautta kunnollinen pyyhintä.
Terv. Pussit paskassa.
Etukautta tietysti molemmat. Olen hoikka eikä ole koskaan ollut virtsatietulehduksia. Niksi on siinä, että virtsatiet pyyhitään ensin ja voi myös käyttää eri paperia... Miksi ihmeessä kurkottelisin takakautta?
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan ainakaan minulle lapsena opettanut mitä kautta pyyhitään. En käsitä miten se edes onnistuu takakautta, pitääkö siloin istua ihan pöntön reunalla, että käsi mahtuu sinne pönttöön takakautta vai pitääkö nousta ylös?
Samaa mietin. Aika epähygieenistä, jos käsi väkisinkin osyy pönttöön. Tai sit pitää siirtyä tai nousta.
Kosteuspyyhkeitä