Kuinka yleistä on pyyhkiä alapää etukautta?
Katsoin yhtä sarjaa (The Fall) ja siinä kuvattiin naista, kun se kävi vessassa. Kuulostaa oudolle sarjalle, mutta se naisen vessassakäynti ei ollut sen tilanteen pointti! :D Se nainen siis näkyi siinä tilanteessa vaan taustalla. Olin ihan ihmeissäni, kun se pyyhki etukautta?! Ei ole koskaan tullut mieleenkään pyyhkiä niin. :D Ajattelinkin nyt sitten tehdä kyselyn tästä tärkeästä aiheesta ihan mielenkiinnosta, että kuinka yleistä tuo etukautta pyyhkiminen oikein on.
Kommentit (128)
Rupesin miettimään, onko pyyhkimistavoilla yhteys etu- ja takapilluisuuteen, josta miehet välillä teorisoivat?
Itse pyyhin pímpsan etukautta, ja olen etutyyppiä käsittääkseni :D
En ole aiemmin kuullut, että hanurinkin voisi pyyhkiä etukautta. Siis siinähän käytännössä kolataan se kakka syvemmälle p ersvakoon?
En tiiä miks tää mielikuva naurattaa ihan hirveästi. Syytän huonosti nukuttua viime yötä. 😄
Etukautta tietenkin, mutta suunta aina taaksepäin, oli mikä hätä tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Rupesin miettimään, onko pyyhkimistavoilla yhteys etu- ja takapilluisuuteen, josta miehet välillä teorisoivat?
Itse pyyhin pímpsan etukautta, ja olen etutyyppiä käsittääkseni :D
Itse olen nähtävästi sekä etupillu että -pylly (etupylly tässä tapauksessa ei kiertoilmaisu), molemmat tuntuvat olevan vahvasti edessä ainakin pyyhkimistoimitusta ajatellen. xD
Vierailija kirjoitti:
En ole aiemmin kuullut, että hanurinkin voisi pyyhkiä etukautta. Siis siinähän käytännössä kolataan se kakka syvemmälle p ersvakoon?
En tiiä miks tää mielikuva naurattaa ihan hirveästi. Syytän huonosti nukuttua viime yötä. 😄
Itse pyyhin etukautta, mutta pyyhkimisliike on sivusuuntainen.
Vierailija kirjoitti:
koulussa teveydenhoitaja kertoi, että pojat saa pyyhki kummin tahansa. mutta tyttöjen pitää pyyhkiä kakka reikä taaksepäin. näin ei mene vahingossa pöpöjä pimppaan.
Meille opetettiin lisäksi, että myös pissalla pyyhinnän suunta on edestä taakse. Juuri ettei mene pöpöjä, kun kyllähän niitä on aina, vaikkei olis juuri kakalla käynyt.
Ja kun joku alkaa kuitenkin vänkäämään, että ei minun pepussa ainakaan ole, niin kyllä, vaikka juuri olisit saippualla pessyt on colibakteereja vaan on pepussa. Ei paljoa, mutta kuitenkin. Ei niitä ehdoin tahdoin kanbata levittää pumpan puolelle.
Kerran näin jonkun terveysdokjarin, jossa juuri suihkussa käyneiden ihmisten iholta saatiin xolibakreerinäytteet otettua, siis ihan muualta kuin alpäästä. Tyyliin olkapäästä tai vatsalta.
Sorry kirjoitusvirheet...
Pyyhin takakautta ja edestä taaksepäin, koska olen erittäin herkkä samaan virtsatietulehduksia kaikista estokeinoista huolimatta. Mutta ymmärrän ettei kaikki ole niin herkkiä. Esim. kerran avauduin virtsiksistä yhdelle kaverille, josta olin varma että on ainakin joskus kärsinyt niistä, kun olen bongannut uimahallissa sen alushousuista useamman kerran ruskeita raitoja. En siis maininnut mitään noista raidoista, muuten vaan avauduin. On aika tukeva, joten ilmeisesti ei yletä kunnolla pyyhkimään. Kaveri ei ollut kuulemma ikinä sairastanut kertaakaan virtsistä. Olin aika hämmentynyt että miten on mahdollista, mutta ilmeisesti jotkut on sitten jotenkin immuuneja sille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
koulussa teveydenhoitaja kertoi, että pojat saa pyyhki kummin tahansa. mutta tyttöjen pitää pyyhkiä kakka reikä taaksepäin. näin ei mene vahingossa pöpöjä pimppaan.
Meille opetettiin lisäksi, että myös pissalla pyyhinnän suunta on edestä taakse. Juuri ettei mene pöpöjä, kun kyllähän niitä on aina, vaikkei olis juuri kakalla käynyt.
Ja kun joku alkaa kuitenkin vänkäämään, että ei minun pepussa ainakaan ole, niin kyllä, vaikka juuri olisit saippualla pessyt on colibakteereja vaan on pepussa. Ei paljoa, mutta kuitenkin. Ei niitä ehdoin tahdoin kanbata levittää pumpan puolelle.Kerran näin jonkun terveysdokjarin, jossa juuri suihkussa käyneiden ihmisten iholta saatiin xolibakreerinäytteet otettua, siis ihan muualta kuin alpäästä. Tyyliin olkapäästä tai vatsalta.
Sorry kirjoitusvirheet...
Itse oon kuullut gyneltä että niitä olisi jopa siinä vaginan puolella limakalvoilla normaalistikin ja jopa virtsaputkessa ajoittain pieniä määriä. Sitten riippuu ihan vastustuskyvystä että aiheuttaako ne virtsatietulehduksen vai ei. Että normaalisti ne huuhtoutuu aina sieltä virtsaputkesta pois pissatessa ja joillain tulehdusherkillä sitten alkaakin kasvaa ja aiheuttaa tulehduksen.
-eri vastaaja
Vierailija kirjoitti:
Minäkään en osaa kuvitella että voisi mitenkään tulla puhdasta.
Takakautta, kassit ja kulli tiellä edessä.
Etukautta. Ei sitä paperia tarvitse pimppaan asti hinkata, pyyhinnän voi lopettaa siihen välilihan kohdalle.
Mä olin ihan yhtä hämmästynyt kuin ap luettuani palstalla että jotkut pyyhkii takakautta tai jopa pesevät pyllynsä pytyllä.
Vain naiset voivat saada viisi sivua pitkän keskustelun aikaiseksi perseen pyyhkimisestä.
Etukautta. mies. Perssilmää ei kutita ja tulee puhtaammaksi.
Vierailija kirjoitti:
Minkä takia pitää pelkän kusemisen jälkeen pyyhkiä?
Mitä?? HYI
Minulla on molemmat kädet amputoitu (kirjoitan varpaillani tätä), joten vessapyyhkimiset pitää hoitaa jalkojen avulla. Onnistuu oikein hyvin kumpaakin kautta, mutta alaraajojen notkeutta täytyy pitää yllä. Harrastan alaraajoillani balettiharjoitteita.
Nyt pitää kyllä lähteä kokeilemaan, en ole oikeasti koskaan edes ajatellut asiaa!