Kun ystävä hylkää kertomatta mitään syytä
Tämä on kipeä, nöyryyttävä, uskomaton ja häpeää herättävä kokemus.
Mulle näin on käynyt kaksi kertaa.
He eivät olleet vain tuttavia, vaan monen vuoden läheisiä ystäviä.
Kummassakaan tapauksessa en saanut tilaisuutta puhua.
Näistä on jo vuosia. Toisesta näen yhä unia.
Onko muille käynyt tämmöstä?
Onko asia jotenkin selvinnyt?
Kommentit (182)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä olen katsellut peiliin mutta todellista syytä ystävän hylkäämiselle en tiedä. Mietin usein syitä ja seurauksia ja tälläiselle ihmiselle on katkeraa kalkkia kun ei tiedä sitä syytä. Asia olisi helpompi käsitellä ja jäsentää ja vaikka korjata käytöstään. Nyt joudut mielikuvituksissa keksimään syyt ja selitykset. Se surettaa ja hämmentää.
Tuollainen hylkääjä ei missään mielessä ole surusi arvoinen.Kysy itseltäsi:
'Voisinko nyt juuri tällä hetkellä soittaa hänelle
(tai edes lähettää viestin tietäen että saan siihen myös vastauksen)
...ja kertoa 'että tämä...
(sinun tuossa kommentissasi kuvaama asia ja tilanne)
...vaivaa sinua syvästi ja aiheuttaa jopa henkistä tuskastumista ja että juuri siksi haluaisit nyt kertoa sen hänelle ja haluaisit vielä keskustella siitä'
Tämä on täysin vilpitön ja rehellinen pyyntö jolla voi selvittää sen onko keskusteluyhteys välillänne vielä olemassa ja löydettävissä.
Mikäli (oletettavasti hänet ihmisenä ja ystävänä sinulle hyvin tuntien) epäröit soittaa,tai että hän edes edes vastaisi niin:ANNA OLLA .
Keskusteluyhteys ei yksinkertaisesti välillänne enää (hänestä johtuen)silloin enää toimi, kun omat sanasi tuntuvat ikäänkuin juuttuvan kurkkuusi kun yrität puhua hänelle. Se on sen merkki.
Suremalla mennyttä (noin huonoa)ihmissuhdettasi kulutat vain itseäsi.Aivan hukkaan ja täysin turhaan.
Et ole sitä velkaa hänelle.(Oma mielenterveys on tärkeämpi)
Kyllä olen katsellut peiliin mutta todellista syytä ystävän hylkäämiselle en tiedä. Mietin usein syitä ja seurauksia ja tälläiselle ihmiselle on katkeraa kalkkia kun ei tiedä sitä syytä. Asia olisi helpompi käsitellä ja jäsentää ja vaikka korjata käytöstään. Nyt joudut mielikuvituksissa keksimään syyt ja selitykset. Se surettaa ja hämmentää.