Diili 2021 official
No niin nyt on ensimmäinen jakso nähty ja ensimmäinen pudotus tapahtunut. Mitä mieltä kilpailijoista, onko joukossa tulevia huippujohtajia? Entä mitä mieltä olette Jaajosta ja hänen apulaisistaan.
Kommentit (2464)
Vierailija kirjoitti:
Juu, tää pipopää vanhus wannabe rokkari oli tosi nolo
Jaajokin viihtyi pipon suojissa tosi pitkään. Ennen kuin telkkariin asti pääsi. Toivottavasti vetää pipon takaisin silmille eikä tee enää Diili-ohjelmaa, ikinä!
Vierailija kirjoitti:
Vanhana setämiehenäkin tympii tämä alkukantainen ja ummehtunut dissaus mitä täällä on. Paljon on patoutunutta naisvihaa ja katkeruutta tässä maassa, tai ainakin tällä palstalla.
Ymmärrätkö setämies, että jos Soinnusta ei pidetä juuri hänen oman käytöksensä perusteella: puhui pskaa muista, oli ylimielinen, nakkeli niskojaan, korosti itse omaa ulkonäköään (nosti sen asian esille). Jne ym. Niin se ei automaattisesti liity hänen sukupuoleensa, vaan tapaan jolla hän käyttäytyi. Täällä nimenomaan ei ole näkynyt hirveästi mitään naisvihaa häntä kohtaan (trollit ja muut häiriköt ovat asia erikseen), vaan yksinkertaisesti hänen tavastaan toimia ei moni tykkää. Jotkut toki tykkäävätkin. Jokainen saanee itse valita.
T: Tätinainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumpikaan ei erottunut todella vahvasti. Eli johtopäätös on se, että hyvännäköinen nuori nainen muovikuorella vie aina. En toki väheksy Soinnun älyä tms. Mutta olisiko toisenlaiselta ulkokuorella varustettu nainen päässyt yhtään mihinkään?
Ei. Pienemmillä avuilla varustettu, mutta pätevämpi nainen tippui jo aiemmin. Lisäksi tämä nainen ei haukkunut toisia kisaajia ja käyttäytyi sivistyneesti. Siksi onkin erityisen vaikea ymmärtää MIKSI sointu voitti. NIitä syitä ei juuri tv:ssä avattu; ei voi kuin miettiä, että onko tosiaan niin, että ne syyt eivät julkisuutta kestä ja samasta syystä sitten ihmiset eivät ymmärrä 1) miksi sointu oli ylipäätään kahden parhaan joukossa ja 2) miksi sointu voitti.
Siksi, että se burbeeshow hävisi aiheesta Petrin ja Soinnun kiinnostavalle ja hiotulle esitykselle, jossa oli myös myyntipotentiaalia jatkoon. Koska toisen tiimin live oli kehnompi, he ohjelman luonteesta johtuen hävisivät, olisivatpa muuten olleetkin kelpokandidaatteja. Ei epäselvyyksiä tässä.
Vierailija kirjoitti:
Tässä ketjussa huomaa juurikin sen mistä Sointu puhui. Kivan näköinen nuori nainen niin kukaan ei ota tosissaan. Sitten jos menestyy niin heti aletaan huutelemaan että ulkonäöllä sai homman. Mitä sontaa!!
Sointu hoiti hommat hyvin. Oli epäonnistumisia mutta niin oli kaikilla. Puhui suoraan eikä se minun mielestä ollut mitään paskanpuhumista.Itse olin pitkään Inkan kannalla mutta Soinnulla oli tahtoa ja intoa, halua oppia lisää. Onnea hänelle uuteen työhön!
Miten kivan näköiset nuoret naiset liittyvät Sointuun?
Sointuhan on täysi m- ulkk u. Jaajo halusi sellaisen naisen muodossa, ei siinä mitään. Halveksin toisten ihmisten halpamaista polkemista, olipa nilkki sitten mies tai nainen.
Oon tyhmä! Käsitin että platalta voi yksittäinen tukija käydä ostamassa ja ohjata rahat x-saajalle. Mutta eihän se niin mennytkään vasn taas joukkue ostaa sieltä ja myy halpakrääsää ihan kuten ennen. Oonko väärässä?
Vierailija kirjoitti:
Tässä ketjussa huomaa juurikin sen mistä Sointu puhui. Kivan näköinen nuori nainen niin kukaan ei ota tosissaan. Sitten jos menestyy niin heti aletaan huutelemaan että ulkonäöllä sai homman. Mitä sontaa!!
Sointu hoiti hommat hyvin. Oli epäonnistumisia mutta niin oli kaikilla. Puhui suoraan eikä se minun mielestä ollut mitään paskanpuhumista.Itse olin pitkään Inkan kannalla mutta Soinnulla oli tahtoa ja intoa, halua oppia lisää. Onnea hänelle uuteen työhön!
Ei. Tässä ei ole kyse siitä. Vaan siitä, että Sointu pelasi likaista peliä ja dissasi muita kilpailijoita johtoryhmässä ja kameroille. Jos hän olisi pelannut reilua peliä, niin silloin olisi voittonsa ansainnut. Helena ja Sointu olivat samasta puusta veistettyjä. Kieroilua ja omaan pussiin pelaamista.
Vierailija kirjoitti:
Tehdäänköhän 2 kausi?
Päätin eilisen jälkeen, että en katso vaikka tulisikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei. Tässä ei ole kyse siitä. Vaan siitä, että Sointu pelasi likaista peliä ja dissasi muita kilpailijoita johtoryhmässä ja kameroille. Jos hän olisi pelannut reilua peliä, niin silloin olisi voittonsa ansainnut. Helena ja Sointu olivat samasta puusta veistettyjä. Kieroilua ja omaan pussiin pelaamista.
Äärimmäisen hyvin sanottu! Helena vielä ihmetteli tipahdettuaan, että kun hänellä on ollut läpi elämänsä ongelmia ihmissuhteissa ja kisassakin, niin mistäköhän se johtuu :D Yhtä harhaiseksi päätyy Sointu, jos seuraa samaa polkua. Toivon todella, että ei. Mutta jos saa hyväksyntää tuolla tavalla, niin tie näyttää lupaavalta. Ja ei. Tuollainen öykkärimäinen käytös ei todellakaan ole mitään ideaalista voimaantumista.
Vierailija kirjoitti:
Tehdäänköhän 2 kausi?
Hjallis takaisin, jos ohjelma tulee vielä. Suorasanainen ja itsenäinen päätöksissä. Ja hänen aikana ne Diilit oli hyvää viihdeohjelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sointu oli työnantajan näkökulmasta selvästi parempi:
-motivoitunut,
-innokas
-rehellinen, valmis myöntämään virheensä ja kertoo epävarmuutensa
-tiedonjanoinen ja into piukeassa oppimassa uutta
-suorapuheinen, työyhteisössä niin paljon terveempää kuin takanapäin kyräilyHienoa miten Sointu näytti kaikille epäilijöille, ja vauva.fi palsta on täynnä esimerkkejä millaisia ennakkoluuloja vastaan hän ja monet muut älykkäät ja kauniit naiset joutuu taistelemaan työelämässä.
Pete varmasti työssään hyvä, mutta liika itsevarmuus on heikkous. Näkisin aika perusduunarina perusmotivaatiolla, joka perjantaina ei malta oottaa et pääsee bisselle. Soinnulla itsevarmuutta sopivasti, tosipaikan tullen näyttää kyllä, muttei ole koppava. Tekee duunia varmasti kellon ja viikon ympäri, koska nauttii siitä ja on paloa näyttää.
Hyvä päätös Jaajo.
Kyllä tuossa nyt Sointun etuna oli naivius eli tietämättömyys ja siten helppo muokattava alaisena. Koppavahan se tyttö oli etenkin mitä Petrille nokka pystyssä isotteli miten hänellä on jokin asia selvitettävänä tämän kanssa. Petrillä näytti olevan monesti naurussa pitelemistä. Tiukan paikan tullen Sointu pyyhkii kyyneleitä kun ahistaa. Jaajo ja muut pelkäsi Petrin pätevyyttä ja siksi palkkasivat harjoittelijan/opiskelijan joka ei ole uhka vaan voivat itse loistaa ja saavat tottelevaisen alaisen. Surullisena huokaisin että taas epäpätevä pääsi johtajaksi harjoittelemaan ja oppimaan johtamista, alaisten kustannuksella, mutta tätähän se on kaikissa Suomen yrityksissä. Ilman mitään koulutusta ihmiset eli hyvät tyypit etenee esimieheksi ja jälki on sen mukaista. Kokemusta ei arvosteta, sillä yleensä sillä esimiehen pomollakaan ei mitään koulutusta ole joten pätevämpää ei uskalleta palkata.
Sointu on KTM. Vaikka olenkin kanssasi samaa mieltä joistakin asioista, en kuitenkaan koe, että Sointua voisi rinnastaa ihmisiin, joilla ei ole mitään koulutusta.
Koulutusta voi olla vaikka kuinka paljon ja silti voi olla todella tietämätön, sillä kaikki valmistuneet eivät ole luokkansa priimuksia ja kirjaviisautta pystyy kuka tahansa kerryttämään kävi kouluja tai ei. Kokemus on se jolla pärjää. Kyllä ne luokkansa pohjimmaisetkin jostain työtä yleensä saa, huomaahan se lääkäreistäkin tässä maassa.
Kopio kirjoitti:
Fundly.se
Etukäteen hommattu lisenssi ja kilpailun jälkeen lisätty Fundly teksi Soinnun esityksen logoon. Ja leikkauksilla poistettu Soinnun oma keksimän nimen maininta.
Onko tuo Soinnun firma tehnyt tulosta sen koommin?
Onko Soinnulla ja neuvonantajalla jotain vispilänkauppaa? Joku täällä jo mainitsi flirtistä ohjelmassa, mitä en itse huomannut. Mutta nyt näin Linkedinissä kuvan nelikosta: Jaajo, neuvonantajat ja Sointu, jossa Sointu ja mies ovat LIIAN lähellä toisiaan. Taitaa olla vähintäänkin kiinnostusta.
Mitä ne kolme tavaraa,joita joukkueiden piti myydä. Kumpoķaan ei selvinnyt. Ei kyllä koko ideanakaan.
Ymmärrän kyllä, miksei Petriä valittu. Jotenkin raskassoutuinen ja Jaajo ei varmasti jaksaisi hänen kanssaan työskennellä.
Soinnussa ehkä enemmän potentiaalia ja muokattavuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhana setämiehenäkin tympii tämä alkukantainen ja ummehtunut dissaus mitä täällä on. Paljon on patoutunutta naisvihaa ja katkeruutta tässä maassa, tai ainakin tällä palstalla.
Ymmärrätkö setämies, että jos Soinnusta ei pidetä juuri hänen oman käytöksensä perusteella: puhui pskaa muista, oli ylimielinen, nakkeli niskojaan, korosti itse omaa ulkonäköään (nosti sen asian esille). Jne ym. Niin se ei automaattisesti liity hänen sukupuoleensa, vaan tapaan jolla hän käyttäytyi. Täällä nimenomaan ei ole näkynyt hirveästi mitään naisvihaa häntä kohtaan (trollit ja muut häiriköt ovat asia erikseen), vaan yksinkertaisesti hänen tavastaan toimia ei moni tykkää. Jotkut toki tykkäävätkin. Jokainen saanee itse valita.
T: Tätinainen
Kyllä setämies sen ymmärtää. Nyt ei ole kyse pelkästään Soinnusta, vaan kyllä samaan ilmiöön törmää muuallakin. Nimenomaan kaunis nainen on usein vihan kohde sekä toisille naisille että joillekin miehille. Silloin herkästi tehdään tikustakin asiaa ja nostetaan kohtuuttoman suuri meteli jostain virheestä; ikään kuin legitimoidaan se oma naisviha sillä että osoitetaan ne virheet. Kyllä Sointukin teki virheitä ja käyttäytyi paikoin huonosti, mutta niitä ylikorostetaan nyt täällä. Olen aivan varma että jos Inka olisi voittanut niin sama rienaus olisi häntä kohtaan jostakin muusta syystä. Tappio pelasti Inkan julkiselta raivolta.
Ja miksei ulkonäköä ja omaa persoonaa saisi käyttää rohkeasti oman uran hyödyksi? Tekeehän miehetkin niin, jos se on mahdollista. Setämiehellekin se oli joskus mahdollista, vaikken silikoneja ottanut enkä antavasti pukeutunutkaan.
Ei. Pienemmillä avuilla varustettu, mutta pätevämpi nainen tippui jo aiemmin. Lisäksi tämä nainen ei haukkunut toisia kisaajia ja käyttäytyi sivistyneesti. Siksi onkin erityisen vaikea ymmärtää MIKSI sointu voitti. NIitä syitä ei juuri tv:ssä avattu; ei voi kuin miettiä, että onko tosiaan niin, että ne syyt eivät julkisuutta kestä ja samasta syystä sitten ihmiset eivät ymmärrä 1) miksi sointu oli ylipäätään kahden parhaan joukossa ja 2) miksi sointu voitti.