Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaista naista ei kiinnosta lainkaan kodin estetiikka tai sisustus?

Vierailija
22.02.2021 |

Ja en nyt tarkoita mitään tuhannen ongelmaista ja sairasta tapausta, vaan normaalia ihmistä.

Kommentit (92)

Vierailija
1/92 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten määrittelet, ettei kiinnosta? Mulla on tuttava, jota kovasti närästää esim. se, ettei naapurin rouva vaihda verhojaan riittävän usein _hänen_ makuunsa, ja korostaa kausijuttujen ja vaihtelun merkitystä. Minusta hänen touhunsa vaikuttaa ihan megalomaaniselta...

Mites profiloidaan heidät, jotka ei harrasta sisustelua, eikä välttämättä kukkia ja kynttilöitä kovinkaan usein, mut koti on suht siisti ja ihan viihtyisä?

Vastauksena kuitenkin sinua askarruttaneeseen kysymykseen, edellä kuvatun kaltaisissa kodeissa asuu ihan tavallisia naisia, joiden ensisijaiset mielenkiinnonkohteet on muualla. Vaikkapa supersporttisia insinööri naisia, tai koiriin hurahtaneita, keitä vaan.

Jos taas tarkoitat himohamstraajien törkypesiä, niin niissä kai kaiketi asuu syrjäytyneitä elämänilonsa menettäneitä surullisia kohtaloita.

Mut sä vaikutat ihan siltä, ettei sulla taida olla kovin täyttymyksellistä. Toivottavasti saat enemmän tarkoitusta ja iloa omaan elämääsi 💗

Vierailija
2/92 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei kiinnosta, eikä mulla myöskään ole mitään silmää sisustukselle, riittää, että on siistiä ja mulla on tavarat, jotka tarvitsen. Käytän aikani mieluummin muihin asioihin.

Voisin tottakai ottaa kauniisti sisutetun kodin, jos joku muu hoitaisi koko homman suunnittelusta maksuun, mutta sellaista mahdollisuutta ei tietenkään ole. Ja koska asia ei mua lainkaan kiinnosta, en todellakaan esim. ala metsästellä kirpputoreilta tuunattavia huonekaluja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/92 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapuri ainakin on niin aktiivinen kodin ulkopuolella, ettei käy kuin nukkumassa kotonaan. Seinät 70-luvun vihreät, alkuperäinen väri. Mitään ei ole kylppärin lisäksi rempannut.

En pystyis samaan mutta minä olenkin kotona paljon enempi.

Sisko reissaa/reissasi ennen koronaa, ja kyllä muakin häiritsi 30v vanha raidallinen rahkamatto ja sama iänikuinen nahkasohva jne. Siskolla mies ja poika jotka varmasti ei kiinnitä huomiota yhtään mihinkään. Paitsi telkkariin ja ruokaan. Ja saunaan.

Vierailija
4/92 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua. Ei ole rahaa ostaa mitään priimaa ja alkaa sisustamaan kunnolla.

Vierailija
5/92 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta ei. Huonekalut ovat vuosilta hmmm ehkä 80-luvun puoliväli- -90 luvun puoliväli. Yhdet uudet verhot,eikun kahdet olen ostanut sinä aikana. Kun ostaa laatua,ei tarvi joka kotkotuksen mukana juosta.

Vierailija
6/92 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

virikek kirjoitti:

Ei kiinnosta ei. Huonekalut ovat vuosilta hmmm ehkä 80-luvun puoliväli- -90 luvun puoliväli. Yhdet uudet verhot,eikun kahdet olen ostanut sinä aikana. Kun ostaa laatua,ei tarvi joka kotkotuksen mukana juosta.

Joo laatua, mutta kai nyt kertakaikkisesti vanhanaikainen muotoilu ja värimaailma ahdistaa? Vai eikö?

Vierailija
7/92 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua tavallaan kiinnostaa, mutta ei ole minkäänlaista silmää sille mikä näyttää hyvältä ja sopii yhteen. En siis sisustele tai somistele yhtään enempää kuin on tarpeen. En halua myöskään mitään turhaa tavaraa ja kaikki koriste-esineet on mulle sitä.

Vierailija
8/92 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta. Hankin tavarani kirpparilta tai dyykkaamalla. Syytä en tiedä, en vaan jaksa miettiä sisustusta. 

Vierailija
9/92 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehisillä aloilla olevista naisista osa on tällaisia. Yhtä lailla miehistä esim. tekniikan alalla.

Vierailija
10/92 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On parempaakin tekemistä kuin raijata kotiin milloin mitäkin sisustustilpehööriä. 

Vierailija
11/92 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

virikek kirjoitti:

Joo laatua, mutta kai nyt kertakaikkisesti vanhanaikainen muotoilu ja värimaailma ahdistaa? Vai eikö?

Miksi ahdistaisi? Moni vanhempi muotoilu on paljon kauniimpi kuin nykyaikainen. -eri

Vierailija
12/92 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei kiinnostanut silloin kun olin vähävarainen opiskelija ja asunto niin pieni, että siinä ei ollut juuri sisustettavaa, kun mahtui lähinnä sänky ja kirjahylly sinne.

Vierailija
13/92 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta. Minun asuntoni on kuin hotellihuone. Siisti, helppohoitoinen, krääsätön. En ostele koristetyynyjä tai tuikkukippoja tai edes viherkasveja, en vaihtele huonekalujen järjestystä tai kevätverhoja. 

Vierailija
14/92 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kiinnostaa, mutta eri tavalla kuin usein ajatellaan. Rakastan värejä, kankaita, oranssia, punaista, vihreää. Huonekalut ovat eri sarjaa enkä halua mistään luopua. Paljon huonekasveja.

Isovanhempani ovat portugalista ja heidän kotonaan on samanlaista. Monet suomalaiset pitävät asuntoamme erikoisena, mutta minä vain pidän eri jutuista.

Joskus kuullut siitä eikö voitaisi ostaa jo yhteen sopivia huonekaluja mutta ei

Vierailija
15/92 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut 16 vuotta omillani ja minulla on edelleen suuri osa huonekaluista samoja, jotka aikanaan hankin ensimmäiseen omaan asuntooni (opiskelija-asunto). En keksi yhtään syytä, miksi luopuisin ehjistä ja asiansa ajavista huonekaluista. 

Vierailija
16/92 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei kiinnosta, tosin olen siitä sinkkuaikana saanut miehiltä kuulla. Vähän sotkuista ja retrohuonekaluja, on kuulemma ”epäsiistiä” ja hippiä. Sitten on.

Vierailija
17/92 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisustamiseen tarvitsee rahaa. Ja aikaa myös.

Tai jos ei ole rahaa, tarvitsee aikaa ja vaivaa, että jaksaa etsiä kirppiksiltä sopivia huonekaluja ym. Rahaa menee kyllä silloinkin, joten kaikkein vähävaraisimmat putoavat pois.

Sisustaminen ei ole sitä, että ostetaan vanhalle sohvalle uusi sohvatyyny piristykseksi vaan just sen miettimistä, mikä olisi kaunista ja toimivaa vielä muutaman vuodenkin päästä.

Vierailija
18/92 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalia ihmistä. Tärkeintä on, että homma toimii. Ihan sama mitä värejä yms on.

Vierailija
19/92 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tutun koti on ihan hirveä.

Sisällä katto, seinät ja lattia tosi tummaa puuta. Taivaanaikuisia räsymattoja ja iänikuinen sohva pirtissä, mitään muuta pirtissä ei ole. Talossa ei ole mitään koristejuttuja, ei tauluja, valokuvia, kukkia tms. Ei siivoa koskaan, lapset kaataa ruokaa ja juomaa lattialla ja niitä ei siivota.

Ei uskoisi että talossa asuu nainen.

Vierailija
20/92 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaista, jolla on elämässä jotain muutakin sisältöä.