Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millaista naista ei kiinnosta lainkaan kodin estetiikka tai sisustus?

Vierailija
22.02.2021 |

Ja en nyt tarkoita mitään tuhannen ongelmaista ja sairasta tapausta, vaan normaalia ihmistä.

Kommentit (92)

Vierailija
21/92 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun tutun koti on ihan hirveä.

Sisällä katto, seinät ja lattia tosi tummaa puuta. Taivaanaikuisia räsymattoja ja iänikuinen sohva pirtissä, mitään muuta pirtissä ei ole. Talossa ei ole mitään koristejuttuja, ei tauluja, valokuvia, kukkia tms. Ei siivoa koskaan, lapset kaataa ruokaa ja juomaa lattialla ja niitä ei siivota.

Ei uskoisi että talossa asuu nainen.

No ei ole onneksi sun ongelma.

Vierailija
22/92 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tavallista naista. Toisia kiinnostaa, toisia ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/92 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisustuksesta erityisen kiinnostuneet naiset ei mun kokemuksen mukaan ole kovinkaan... älyllisiä. 

Vierailija
24/92 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ihan siisti sisustus, mutta en todellakaan ole jatkuvasti uusimassa ja vaihtamassa mattoja ja verhoja, sohvatyynyistä puhumattakaan. Esim äidilläni on erikseen matot ja verhot ym eri vuodenaikoihin, ja sen lisäksi on vielä jouluverhoa ja pääsiäisverhoa jne. Sisustuskamaa on kaikki kaapit ja komerot täynnä. Itse en todellakaan jaksa vaihtaa mitään jouluverhoja enkä kiinnitä mitään huomiota siihen, millaiset verhot vaikka naapurin annikilla on.

Vierailija
25/92 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sisustuksesta erityisen kiinnostuneet naiset ei mun kokemuksen mukaan ole kovinkaan... älyllisiä. 

Tulee mieleen tuikkarin vaimo 😂

On siinäkin pari. Nuuka ukko, jolla on sisustusintoinen kotirouva.

Vierailija
26/92 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sisustamisen pitäisi olla juuri naisten juttu? Mistä sellainen käsitys on ylipäänsä syntynyt? Asuvatko sinkkumiehet jossain pimeässä luolassa, josta Nainen heidät sitten vapauttaa Sisustettuun yhteiskotiin?

Vierailija
27/92 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sisällä katto, seinät ja lattia tosi tummaa puuta. Taivaanaikuisia räsymattoja ja iänikuinen sohva pirtissä, mitään muuta pirtissä ei ole. Talossa ei ole mitään koristejuttuja, ei tauluja, valokuvia, kukkia tms. Ei siivoa koskaan, lapset kaataa ruokaa ja juomaa lattialla ja niitä ei siivota.

Miksi talossa asuva mies ei siivoa? Tai ne lapset?

Vierailija
28/92 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei kiinnosta yhtään. Mulla ei oo minkäänlaista tajua sisustuksesta ja en ymmärrä esim. värejä. Viihdyn ihan hyvin sekamelskan keskellä ja hankin vaan tarpeellisia tavaroita tai sellaisia joista tykkään. Sopii ne yhteen tai ei.

Veljeä taas kiinnostaa kaikki sisustus ja on tosi tarkka väreistä, joten jos tarvitse apua niin pyydän veljeltä. :-)

Vierailija
29/92 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies on töissä ja äiti ei ole opettanut lapsia siivoamaan. Ovat kuulemma liian pieniä.

Vierailija
30/92 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska viesti tuli -50-luvulta.

Vierailija
31/92 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies on töissä ja äiti ei ole opettanut lapsia siivoamaan. Ovat kuulemma liian pieniä.

Oi luoja! Työssäkäynti poistaa kotityöt :D

Kuka siivoaisi silloin, jos mies asuisi yksin?

Vierailija
32/92 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mistä minä tiedän. En tiedä miksi äiti ei siivoa eikä opeta lapsille tapoja.

Vierailija
33/92 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei kiinnosta kodin estetiikka tai sisustus. Olen akateemisesti koulutettu ja työni on mielenkiintoista. Vapaa-ajallani luen paljon, ulkoilen ja ja teen käsitöitä. Lapset ovat aikuisia ja minulla on neljä kissaa. Huonekaluissa ja tavaroissa kiinnostaa lähinnä toiminnallisuus , kestävyys ja helppohoitoisuus. En pidä koristekrääsästä ym. Ylimääräisestä roinasta.

Vierailija
34/92 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erään ystävän koti on.. ruma. Ihan järkyttävän ruma. Viihtyy vielä paljon kotona eikä sisustaminen olisi rahasta kiinni.

Asunto on pimeä tummine paneelikattoineen ja seinineen, huonekalut on jotain vanhemmiltaan perittyjä, vanhoja kangassohvia ja nojatuoleja, osa rikkinäisiä, sellaisia joita ei enää edes kierrätyskeskuksiin huolittaisi.

Itse ahdistun aina siellä käydessäni.

Vierailija
35/92 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän täysin jos ei ole varaa tai kiinnostustakaan sisustuksen uusimpiin suuntauksiin, mutta tiedän ihmisiä jotka eivät näytä kaipaavaan minkäänlaista esteettisyyttä tai viihtyvyyttä asuinympäristöönsä. Siis tyyliin patja lattialla, vaatteet tuolilla, tavarat hujan hajan - ei kiinnosta. Eikö heitä kiinnosta muuallakaan mikään esteettinen? Onko aivan yhdentekevää vaikka vaeltelisi kaatopaikalla päivästä toiseen?

Vierailija
36/92 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mistä minä tiedän. En tiedä miksi äiti ei siivoa eikä opeta lapsille tapoja.

Maksaako mies kotona olemisesta? Ellei siinä tapauksessa kumpikin hoitaa omat sotkunsa.

Vierailija
37/92 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei kiinnosta. Olen paljon pois kotoa joten oma asunto on minulle lähinnä paikka jossa käyn nukkumassa. Vieraita ei käy ikinä, koska haluan nähdä kavereita mm. piknikin tai leffan merkeissä. Miehen kanssa taas ollaan aina hänen luonaan, koska siellä on kotiteatteri, sauna ja muutenkin paremmat tilat kahdelle ihmiselle.

Ekaan omaan kotiin muuttaessa oli jotain alkuinnostusta, mutta sekin meni ohi kun tajusin etten hereillä siellä aikaa vietä. Maalla lapsena oli ihan toista, kun kotoa ei päässyt mihinkään.

Vierailija
38/92 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei kiinnosta kuin lähinnä käytännöllisyys. Okei, kirjahyllyn haluaisin jossain vaiheessa taas, mutta ei ole päivänpolttava asia. Mies taas puhuu miten haluaa sisustaa ja haluaisi mm. mustavalkosisustuksen ja live love laugh-tarroja. Mulle on oikeastaan sama kunhan ei ole aivan väritöntä tai liian räikeää. Koriste-esineet ei täälläkään kiinnosta yhtään vaan jokaisella tavaralla pitää käyttötarkoitus olla.

Vierailija
39/92 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta. Kotimme on puolison edellisen vaimon sisustama (hänellä oli hyvä visuaalinen silmä ja oli luovalla alalla) ja sitä mukaa uusimme, kun on pakko, mutta en koe mitään tarvetta vaihdella sisustusta huvin vuoksi. Siistiä ja viihtyisää on muutenkin. Energiani käytän mieluummin puutarhaan. Kohta on taas kaikki ikkunanpielet täynnä taimipurkkeja.

Vierailija
40/92 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Femi nistiä, joka ei ole sisäistänyt naisen roolia.

Naisen kuuluu hoitaa koti ja lapset ensiluokkaisesti, tähän kuuluu myös estetiikka kodin ja pukeutumisen suhteen.  Muutoin nainen antaa huonon kuvan itsestään ja aiheuttaa häpeää perheelleen.

Jotenkin hirmu hellyttävää miten just syrjäytyneet uhoo feminismin pahuudesta. Olisiko sulla varaa pitää kotihengetärtä?