Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millaista naista ei kiinnosta lainkaan kodin estetiikka tai sisustus?

Vierailija
22.02.2021 |

Ja en nyt tarkoita mitään tuhannen ongelmaista ja sairasta tapausta, vaan normaalia ihmistä.

Kommentit (92)

Vierailija
61/92 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua ei kiinnosta kuin lähinnä käytännöllisyys. Okei, kirjahyllyn haluaisin jossain vaiheessa taas, mutta ei ole päivänpolttava asia. Mies taas puhuu miten haluaa sisustaa ja haluaisi mm. mustavalkosisustuksen ja live love laugh-tarroja. Mulle on oikeastaan sama kunhan ei ole aivan väritöntä tai liian räikeää. Koriste-esineet ei täälläkään kiinnosta yhtään vaan jokaisella tavaralla pitää käyttötarkoitus olla.

Mä en ymmärrä, miksi sisustaessa pitäisi olla kiinnostunut juuri koriste-esineistä.

Oletteko koskaan kuulleet minimalismista? Siis että hankkii vain sen, mitä tarvitsee. Sisustus on samalla käytännöllinen ja esteettinen. Helppo siivota. Ei ylimääräistä rojua.

Justhan sanoin, että en ole kiinnostunut sisustuksesta joten miten tietäisin siitä mitään? Eikö mene kaaliin tosiaan, että kaikkia ei sisustus kiinnosta vaan haluaa kodin olevan käytännöllinen. Käytännöllinen ei ole välttämättä kovinkaan kaunista jos se käsittää paljaat valkoiset seinät ja korkeintaan verhot ikkunoissa. Luetun ymmärtäminen, huhuu?

Vierailija
62/92 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on ihan siisti sisustus, mutta en todellakaan ole jatkuvasti uusimassa ja vaihtamassa mattoja ja verhoja, sohvatyynyistä puhumattakaan. Esim äidilläni on erikseen matot ja verhot ym eri vuodenaikoihin, ja sen lisäksi on vielä jouluverhoa ja pääsiäisverhoa jne. Sisustuskamaa on kaikki kaapit ja komerot täynnä. Itse en todellakaan jaksa vaihtaa mitään jouluverhoja enkä kiinnitä mitään huomiota siihen, millaiset verhot vaikka naapurin annikilla on.

Jep. Hyvä kun jaksaa kuusen ja vähän valoja raijata jouluksi.

Pikkutipuj ostin pääsiäiseksi lasten takia. Kynttilät on ihan kivoja pimeään aikaan mutta ne kipot tasolla alkoi jo ahdistaa tammikuussa joten laitoin kaappiin.

Kuten joku sanoi, krääsätön ja siisti, muuta ei tarvi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/92 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän täysin jos ei ole varaa tai kiinnostustakaan sisustuksen uusimpiin suuntauksiin, mutta tiedän ihmisiä jotka eivät näytä kaipaavaan minkäänlaista esteettisyyttä tai viihtyvyyttä asuinympäristöönsä. Siis tyyliin patja lattialla, vaatteet tuolilla, tavarat hujan hajan - ei kiinnosta. Eikö heitä kiinnosta muuallakaan mikään esteettinen? Onko aivan yhdentekevää vaikka vaeltelisi kaatopaikalla päivästä toiseen?

Tätä mä en ymmärrä: Miten tuo asia kuuluu sulle pätkääkään?

Vierailija
64/92 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi, en tykkää mistään sisustustilpehööristä. Kavereiden luona pakko ihastella kohteliaisuudesta kaiken maailman esineitä joiden ainoa tarkoitus on olla esillä. Jotain ihme asetelmia... Niinkuin miksi?? Kiva jos muut tykkää, mutta itse en näe järkeä. Kotini on siisti ja viihtyisä, mutta mitään sisustustavaraa ei ole. Kaikki turha karsittu pois.

Vierailija
65/92 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on taas näitä ihmeellisiä ketjuja missä kummastellaan sitä että ei ole muuta sisältöä elämässä jos toinen tykkää kauniista ja tyylikkäästä kodista. Samaan hengenvetoon heitetään että he eivät välitä minkälaista sisustusta on, mutta haukutaan silti muiden ”tyylikkäät” kämpät. Ja auta armias jos joku menee sanomaan, että inhoaa rumia asuntoja niin sitten hyökätään et ”mikä sen sun asias on miten muut elää??”

Vierailija
66/92 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän ot, mutta minulla on tuttava joka muutti lapsineen uuden miehen luokse. Miehen asunto on peritty ja sisustus on se mitä miehen vanhemmat sinne kuollessaan jättivät, mitään ei ole muutettu. Itse en osaisi olla ”kotonani” paikassa, missä mikään ei ole minun tai minun valitsemaa, kuin kylässä olisi. Ei se ole koti.

Vierailija
67/92 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nähnyt sikolätti koteja lakimiehillä, kotitalousneuvojilla, osastonhoitajilla, päiväkodin johtajilla jne... Jne...! En ylläty enää yhtään mistään.

Vierailija
68/92 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on taas näitä ihmeellisiä ketjuja missä kummastellaan sitä että ei ole muuta sisältöä elämässä jos toinen tykkää kauniista ja tyylikkäästä kodista. Samaan hengenvetoon heitetään että he eivät välitä minkälaista sisustusta on, mutta haukutaan silti muiden ”tyylikkäät” kämpät. Ja auta armias jos joku menee sanomaan, että inhoaa rumia asuntoja niin sitten hyökätään et ”mikä sen sun asias on miten muut elää??”

Luehan tuo aloitus. Mitä siinä kummasteltiin?

Vierailija
69/92 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun tutun koti on ihan hirveä.

Sisällä katto, seinät ja lattia tosi tummaa puuta. Taivaanaikuisia räsymattoja ja iänikuinen sohva pirtissä, mitään muuta pirtissä ei ole. Talossa ei ole mitään koristejuttuja, ei tauluja, valokuvia, kukkia tms. Ei siivoa koskaan, lapset kaataa ruokaa ja juomaa lattialla ja niitä ei siivota.

Ei uskoisi että talossa asuu nainen.

Miksi talossa asuva mies ei siivoa? Tai ne lapset?

Mies on töissä ja äiti ei ole opettanut lapsia siivoamaan. Ovat kuulemma liian pieniä.

Oi luoja! Työssäkäynti poistaa kotityöt :D

Kuka siivoaisi silloin, jos mies asuisi yksin?

No mistä minä tiedän. En tiedä miksi äiti ei siivoa eikä opeta lapsille tapoja.

Miksei lasten isä opeta lapsiaan siivoamaan?

Vierailija
70/92 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sisällä katto, seinät ja lattia tosi tummaa puuta. Taivaanaikuisia räsymattoja ja iänikuinen sohva pirtissä, mitään muuta pirtissä ei ole. Talossa ei ole mitään koristejuttuja, ei tauluja, valokuvia, kukkia tms. Ei siivoa koskaan, lapset kaataa ruokaa ja juomaa lattialla ja niitä ei siivota.

Mies on töissä ja äiti ei ole opettanut lapsia siivoamaan. Ovat kuulemma liian pieniä.

Maksaako mies kotona olemisesta? Ellei siinä tapauksessa kumpikin hoitaa omat sotkunsa.

Tämä äiti käy navetassa aamuin illoin.

Eli myös äiti käy töissä. Ei ole mitään syytä, miksi mies ei hoitaisi vähintään puolta kotitöistä, koska molemmat käyvät töissä.

Vierailija
71/92 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kiinnostaa, mutta miehellä on parempi maku ja silmä joten hän suunnittelee ja minä puolestani osaan metsästää hänen haluamansa huonekalut ja sisustusratkaisut hyvään hintaan.

Vierailija
72/92 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua ei kiinnosta kuin lähinnä käytännöllisyys. Okei, kirjahyllyn haluaisin jossain vaiheessa taas, mutta ei ole päivänpolttava asia. Mies taas puhuu miten haluaa sisustaa ja haluaisi mm. mustavalkosisustuksen ja live love laugh-tarroja. Mulle on oikeastaan sama kunhan ei ole aivan väritöntä tai liian räikeää. Koriste-esineet ei täälläkään kiinnosta yhtään vaan jokaisella tavaralla pitää käyttötarkoitus olla.

Mä en ymmärrä, miksi sisustaessa pitäisi olla kiinnostunut juuri koriste-esineistä.

Oletteko koskaan kuulleet minimalismista? Siis että hankkii vain sen, mitä tarvitsee. Sisustus on samalla käytännöllinen ja esteettinen. Helppo siivota. Ei ylimääräistä rojua.

Tämä mielikuva johtuu ihan han näistä "some-vaikuttajista" ,jotka kuvaa neulottua peittoa ja tulppaani kimppua kotinsa joka puolella. Tasan varmasti esillä on "ihanaa" sisustustavaraa, pampaheinät vaasissa ja leipäkorit ja pyöreä peili seinillä. Ihanaa päivää vaan sinullekin. Lol.

Vierailija
73/92 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maksaako mies kotona olemisesta? Ellei siinä tapauksessa kumpikin hoitaa omat sotkunsa.

Eli myös äiti käy töissä. Ei ole mitään syytä, miksi mies ei hoitaisi vähintään puolta kotitöistä, koska molemmat käyvät töissä.

Ei maatilan isännät tee kotitöitä.

Vierailija
74/92 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älkää takertuko tuohon siivoukseen koska siitä talosta ei saa kodikasta siivoamalla. Kuten sanoin siellä on tumma katto, seinät ja lattia. Pirtissä pelkkä vanha sohva ja telkkari. Kuka semmosessa voi viihtyä??

Vierailija
75/92 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaista naista jota ei kiinnosta lainkaan kodin estetiikka tai sisustus. Miksi kuvittelet että kaikki naiset ovat luontaisesti kiinnostuneita tuollaisesta? Oletko joten rajoittunut ajatuksiltasi ja haluat tunkea kaikki naiset samaan muottiin?

Vierailija
76/92 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen, jolla on parempaakin tekemistä

Vierailija
77/92 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asperger, masennus

Vierailija
78/92 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua. Olen johtaja ja yksinhuoltaja. Köyhästä hyvätuloiseksi muuttunut.

Keksin vaan tuhat itselleni tärkeämpää asiaa kuin sisustus. Ihan normaalin näköistä meillä on, mut periaate on just toi mikä jollain aiemmallakin: kun on toimivat ja tarpeelliset asiat, se riittää.

Vierailija
79/92 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen, jonka puoliso haluaa vapaamatkustaa sisustusasioissa. Naisen pitäisi suunnitella, hankkia, maksaa, kuljettaa ja asentaa kaikki. Mies valittaa kaikesta, ettei ole kyllin hienoa, mutta ei suostu kuitenkaan suunnittelemaan itse yhtään mitään.

Vierailija
80/92 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minua. Käytännöllisyys ja mukavuus menevät kotona ihan heittämällä estetiikan edelle. Siistiä täällä on kyllä, ja antiikkia, siksi, että se kestää. Yhtäkään levykalustetta ei enää koskaan tule, menkööt muualle hajoilemaan. Tavarat ovat juuri niillä paikoilla kuin ne muuton jälkeen asettuivat, 7 v sitten, ja ne vaihdetaan uusiin niiden hajotessa.