Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tuon Finnairin pähkinäkeissin innoittamana voin kertoa teille, että millaiset ihmiset ei maskia käytä

Vierailija
22.02.2021 |

Olen peruskoulun ope ja olen seurannut n. 500 teinin otosta joulukuun alusta alkaen.
1. Painotusluokat, jonne on tultu pääsykokeella: 100 %, maskit kaikilla koko ajan.
2. Erityisluokat: 2/3 ei suostu pitämään maskia. Syynä joko se, että tuntuu ikävältä tai se, että ”maskit on turhia” tai ”koronaa ei ole olemassa”
3. Vieraskieliset: ei kiinnosta maskit eikä turvavälit ( eikä usein muutkaan suomalaisten tavat / arvot / säännöt ). Poikkeuksena ryhmän 1. painotusluokalle hakeutuneet.
4. Tavallinen luokka: maskit muilla, paitsi ei ryhmän 3. henkilöillä
Sanottakoon vielä, että maskit ovat ilmaisia ja niitä jaetaan joka oppitunnin alussa. Kaikkia on valistettu ja esim. THL:n ohjevideot katsottu ja ohjejulisteita liimailtu seinät täyteen.

Kommentit (113)

Vierailija
101/113 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua että ne ketkä eivät käytä maskia niin pakonomaisesti öyhöttävät siitä kokoajan, joku kumma tarve heillä jatkuvasti useitakin kertoja päivässä kertoa siitä etteivät käytä, tässäkin ketjussa joku jo 10 kommenttia lähettänyt joissa lässyttää ettei pidä maskeja minään.

Älä käytä jos et halua, mitä se sinua häiritsee jos muut käyttävät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/113 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin ryhmään minä kuulun kun en käytä maskia?

6. Syntymätyhmät

Vierailija
104/113 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hassua että ne ketkä eivät käytä maskia niin pakonomaisesti öyhöttävät siitä kokoajan, joku kumma tarve heillä jatkuvasti useitakin kertoja päivässä kertoa siitä etteivät käytä, tässäkin ketjussa joku jo 10 kommenttia lähettänyt joissa lässyttää ettei pidä maskeja minään.

Älä käytä jos et halua, mitä se sinua häiritsee jos muut käyttävät.

Siinä on sama ilmiö kuin alkoholisteilla: niitä häiritsee jos joku ei juo. Ilmeisesti pieniä omantunnon tai häpeäntunteen oireita tuntevat.

Ja lihansyöjillä sama, ei kestetä kasvissyöjiä. Toki moni höyrähtänyt kasvisvouhottaja on tämän itse aiheuttanut, mutta useimmathan meistä eivät pidä syömistä uskontona eivätkä julista sitä.

Vierailija
105/113 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummasti itse opin "kantapään" kautta olemaan tosi tarkka= käsidesit mukana joita käytän paljon + maski aina kun kohtaan ihmisiä.  Ai miksikö?  Syöpähoidot jotka lyövät immuniteetin olemattomiin.  Yksin asuvana asiat pitää silti hoitaa.

Meitä sairaita tässä maskeilla suojellaan, ja vanhuksia jne.  Se on mun mielestä jokaisen velvollisuus=kantaa vastuuta toisista.  Jos kaikilla on maski, suojakerroin on moninkertainen. Jokainen joka ei maskia viitsi, halua yms, ovat tavallaan vastuussa siitä että tartunnat yhä leviävät näinkin runsaasti.

Ja teineille sanon hävetkää, teillä on jo ymmärrys (eri kuin alle 7v) käyttäkää sitä. Mennään käsikynkää ja huudetaan jne kaupoissa. Mitä muuta se on kuin tyhmyyttä.

Vierailija
106/113 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
107/113 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen myös yläkoulun opettaja ja voin täysin allekirjoittaa aloituksen.

Maskin käyttö korreloi suoraan älykkyyden, opintomenestyksen ja hyvän käytöksen kanssa. Nimenomaan ne oppilaat, jotka lukevat, osaavat ja tietävät ja seuraavat itsekin tilannetta, käyttävät maskeja. Maskittomuuden kanssa korreloi huono koulumenestys, käytöshäiriöt, kiusaaminen, mt-ongelma tai nepsy-ongelma jne.

Parhaiten maskin käyttö sujuu musiikkiluokalta, jonne tosiaan usein hakeutuu koulutettujen, hyvin toimeentulevien vanhempien lapsia.

Täällä voidaan tosiaan länkyttää aiheesta vaikka mitä, mutta tämä on todellisuus koulussa. Päätelkää siitä, mitä haluatte.

Poikkeus vahvistaa säännön! Terveisin maskiton entinen musiikkiluokkalainen.

Vierailija
108/113 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas herkkää, siitä huolimatta en ole käyttänyt enkä käytä maskia. Minun ei tarvitse.

Vierailija
109/113 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

joustamattomuus ja itsekkyys näkyy myös maskin käytössä.

Vierailija
110/113 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen maisteri ja nainen ja vihaan turhaksi tutkimuksilla todettuja maskeja.

Ne eivät estä mitään viruksia leviämästä ja se myös lukee niissä maskipaketeissa.

Pölyrätit naamalla eivät ratkaise yhtään mitään.

Eli olet palstapersu mies ja operoit peruskoulupohjalta. Kun esitäyät jotain muuta, sun täytyy vaihtaa maneereja. Koska tajuat tämän?

Vierailija
111/113 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin ryhmään minä kuulun kun en käytä maskia?

Siihen ryhmään nro 5. Maskia käyttämättömät, jotka haluavat turvavälin pysyvän samaa maskia koko viikon käyttäviin.

Vierailija
112/113 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maskin käyttö korreloi suoraan älykkyyden, opintomenestyksen ja hyvän käytöksen kanssa. Nimenomaan ne oppilaat, jotka lukevat, osaavat ja tietävät ja seuraavat itsekin tilannetta, käyttävät maskeja. Maskittomuuden kanssa korreloi huono koulumenestys, käytöshäiriöt, kiusaaminen, mt-ongelma tai nepsy-ongelma jne.

Parhaiten maskin käyttö sujuu musiikkiluokalta, jonne tosiaan usein hakeutuu koulutettujen, hyvin toimeentulevien vanhempien lapsia.

Täällä voidaan tosiaan länkyttää aiheesta vaikka mitä, mutta tämä on todellisuus koulussa. Päätelkää siitä, mitä haluatte.

Poikkeus vahvistaa säännön. Yt. maskiton hoitotieteen tohtori

Vierailija
113/113 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poikkeus vahvistaa säännön. Yt. maskiton hoitotieteen tohtori

Poikkeus vahvistaa säännön :) Terveisin maskiton biologi