Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tuon Finnairin pähkinäkeissin innoittamana voin kertoa teille, että millaiset ihmiset ei maskia käytä

Vierailija
22.02.2021 |

Olen peruskoulun ope ja olen seurannut n. 500 teinin otosta joulukuun alusta alkaen.
1. Painotusluokat, jonne on tultu pääsykokeella: 100 %, maskit kaikilla koko ajan.
2. Erityisluokat: 2/3 ei suostu pitämään maskia. Syynä joko se, että tuntuu ikävältä tai se, että ”maskit on turhia” tai ”koronaa ei ole olemassa”
3. Vieraskieliset: ei kiinnosta maskit eikä turvavälit ( eikä usein muutkaan suomalaisten tavat / arvot / säännöt ). Poikkeuksena ryhmän 1. painotusluokalle hakeutuneet.
4. Tavallinen luokka: maskit muilla, paitsi ei ryhmän 3. henkilöillä
Sanottakoon vielä, että maskit ovat ilmaisia ja niitä jaetaan joka oppitunnin alussa. Kaikkia on valistettu ja esim. THL:n ohjevideot katsottu ja ohjejulisteita liimailtu seinät täyteen.

Kommentit (113)

Vierailija
81/113 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maskipell.et eivät osaa edes tutkimuksia lukea, vaan uskovat sokeasti Ilta-Sanomiin ja Ylen propagandaan.

Vierailija
82/113 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lue ja itke kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lue ja itke kirjoitti:

Ihmiset jotka eivät pidä maskia ovat faktuaalisesti:

-Itsekkäitä

-Narsistisen luonteenpiirteen omaavia

-Välinpitämättömiä

-Ylimielisiä

-Ymmärtämättömiä

Näin yleisesti niputtaen noiden ylläolevien lisäksi kaikki he ovat hieman normaalia yksinkertaisempia (tällä taas ei ole mitään tekemistä opiskelleiden ja akateemisten kanssa, näitä yksinkertaisuuksia kun löytyy siitäkin joukosta laajalta) tapauksia joilla on uskomuksia esim. QAnon -ilmiöön ja suureen maailmanmatoon.

Ei pidä paikkaansa. Maskia käyttävät ne vasta ylimielisiä ovat, luulevat sen olevan joku maaginen amuletti. Eivätkä he lue tutkimuksia, joissa on selvästi todettu maskien olevan hyödyttömiä.

Eli he ovat l.a.mpaita.

Kyllä niitä lampaita ovat juuri ne jotka luulevat olevansa jotenkin "valaistuneempia", "hereillä", "kovempia", "kapinallisempia" (lisää vapaasti tähän listaan adjektiivi jolla voit boostata alemmuuskompleksiasi) jne. eivätkä suostu sisäistämään asiaa. Perinteisesti esim. etenkin satunnaisissa sukupuolisuhteissa kondomia käyttämättömät ovat tätä täsmälleen samaa sarjaa.

MASKIN IDEAHAN ON JUURI SIINÄ ETTÄ SEN KÄYTÖLLÄ SUOJAAT MUITA siltä varalta että olisit sairas. Mikäli et pidä maskia on se itse antamasi julkinen tunnustus että olet välinpitämätön muita ihmisiä ja heidän terveyttään ja hyvinvointiaan kohtaan. Oletko todellakin valmis uhraamaan esim. riskiryhmään kuuluvat vanhempasi tai muut tuttavasi vaaraan oman typerän itsekkyytesi takia?

Asenteesi on kuitenkin sinänsä ihan ymmärrettävä sillä asian sisäistäminen vaatii hieman aivojen käyttöä. Joten kun ei ole kauhalla annettu niin...

En usko maskeista olevan hyötyä ja minulla on tiedossa kymmeniä tutkimuksia, jotka kertovat samaa.

Piste.

😂😂😂Paras perustelu tähän mennessä:"Piste"

Ei taida löytyä niitä kymmeniä tutkimuksia

https://swprs.org/face-masks-evidence/

😂😂Melkosen "luotettava" lähde tässä sulla...

Niinpä niin. Usko sinä la.mmas vaan Ilta-Sanomia puolueettoman sveitsiläisen tutkimuslaitoksen sijaan.

Laita maskisi vaan tiukemmin päähän.

Sveitsiläisen tutkimuslaitoksen uskottavuutta lisäisi kovasti se, että se läpinäkyvästi ilmoittaisi, keitä sen takana on. Nyt, kun se ei sitä tee, sille ei oikein kummoistakaan painoarvoa voi antaa eikä riippumattomuutta todentaa. Ilmeisesti sun argumentissa sveitsiläisyys tarkoittaisi luotettavuutta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/113 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lue ja itke kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lue ja itke kirjoitti:

-Itsekkäitä

-Välinpitämättömiä

-Ylimielisiä

-Ymmärtämättömiä

Näin yleisesti niputtaen noiden ylläolevien lisäksi kaikki he ovat hieman normaalia yksinkertaisempia (tällä taas ei ole mitään tekemistä opiskelleiden ja akateemisten kanssa, näitä yksinkertaisuuksia kun löytyy siitäkin joukosta laajalta) tapauksia joilla on uskomuksia esim. QAnon -ilmiöön ja suureen maailmanmatoon.

Ei pidä paikkaansa. Maskia käyttävät ne vasta ylimielisiä ovat, luulevat sen olevan joku maaginen amuletti. Eivätkä he lue tutkimuksia, joissa on selvästi todettu maskien olevan hyödyttömiä.

Eli he ovat l.a.mpaita.

Kyllä niitä lampaita ovat juuri ne jotka luulevat olevansa jotenkin "valaistuneempia", "hereillä", "kovempia", "kapinallisempia" (lisää vapaasti tähän listaan adjektiivi jolla voit boostata alemmuuskompleksiasi) jne. eivätkä suostu sisäistämään asiaa. Perinteisesti esim. etenkin satunnaisissa sukupuolisuhteissa kondomia käyttämättömät ovat tätä täsmälleen samaa sarjaa.

MASKIN IDEAHAN ON JUURI SIINÄ ETTÄ SEN KÄYTÖLLÄ SUOJAAT MUITA siltä varalta että olisit sairas. Mikäli et pidä maskia on se itse antamasi julkinen tunnustus että olet välinpitämätön muita ihmisiä ja heidän terveyttään ja hyvinvointiaan kohtaan. Oletko todellakin valmis uhraamaan esim. riskiryhmään kuuluvat vanhempasi tai muut tuttavasi vaaraan oman typerän itsekkyytesi takia?

Asenteesi on kuitenkin sinänsä ihan ymmärrettävä sillä asian sisäistäminen vaatii hieman aivojen käyttöä. Joten kun ei ole kauhalla annettu niin...

En usko maskeista olevan hyötyä ja minulla on tiedossa kymmeniä tutkimuksia, jotka kertovat samaa.

Piste.

https://swprs.org/face-masks-evidence/

Swprs.org? Vitsailet varmaan?

YLE ja Ilta-Sanomat sulla lähteenä? Vitsailet varmaan?

Vierailija
84/113 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lue ja itke kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lue ja itke kirjoitti:

-Itsekkäitä

-Välinpitämättömiä

-Ylimielisiä

-Ymmärtämättömiä

Eli he ovat l.a.mpaita.

Piste.

Heh heh...äläs nyt, hän on varmaan ihan itse tehnyt kaikki ne kymmenet tutkimukset. Ja pakkohan tuohon linkkiin on uskoa, on sen verran luottamusta herättävällä fontilla tehty.

Vierailija
85/113 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin ryhmään minä kuulun kun en käytä maskia?

Sinä kuulut omilla aivoilla ajattelevaan ryhmään. Maskipellet on laumasieluisia ja itsenäiseen ajatteluun kyvyttömiä vähä-älyisiä lampaita.

Olen monesti täälläkin kysellyt, miksi te valaistuneet totuudensalaajat haukutte muita ihmisiä lampaiksi? Miksi te olette niin ylimielisiä? Haittaako teitä se, että muut edes yrittävät rajoittaa viruksen leviämistä? Onko se teiltä jotenkin pois?

Eli te jotka olette netin uumenista löytäneet salaisen Totuuden: miksi olette niin ilkeitä muille? 

Samaa ihmettelen, ollaan niin saamarin itsekkäitä minä minä, kyynäpäätaktiikalla rynnitään polkien heikompia jalkoihin. Joku tässä mättää näillä maski-ja rokotekielteisillä ja pahasti. Onko touhu niin raakalaismaista, että saadaan porukka lakoamaan nopeammin näillä sairailla teorioilla. Mitä teiltä vouhkaajilta on pois, jos minä käytän maskia, koska itse ostan maskit ym. ja itse myös päätän otanko rokotteen.

Vierailija
86/113 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lue ja itke kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lue ja itke kirjoitti:

-Itsekkäitä

-Välinpitämättömiä

-Ylimielisiä

-Ymmärtämättömiä

Eli he ovat l.a.mpaita.

Piste.

Heh heh...äläs nyt, hän on varmaan ihan itse tehnyt kaikki ne kymmenet tutkimukset. Ja pakkohan tuohon linkkiin on uskoa, on sen verran luottamusta herättävällä fontilla tehty.

Aivan, ja tuo sprs. org kyllä ihan googlaamalla löytyy.

Vierailija
87/113 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä että teillä akoilla on aina maskit sillä olette niin yleissairaita että pärskitte ja aivastelette holtittomasti koko ajan. Ettekä näköjään pysty tekemään asialle mitään.

Minä satun olemaan terve ja normaali ihminen, en yski enkä aivastele. Kenet siis tartutan kun en käytä maskia?

Mistä tiedät, ettet ole oireeton viruksenkantaja?

Vierailija
88/113 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä että teillä akoilla on aina maskit sillä olette niin yleissairaita että pärskitte ja aivastelette holtittomasti koko ajan. Ettekä näköjään pysty tekemään asialle mitään.

Minä satun olemaan terve ja normaali ihminen, en yski enkä aivastele. Kenet siis tartutan kun en käytä maskia?

Sano vaan suoraan, että olet Perussuomalainen. Vian ei tarvitse olla iso, jos se on korvien välissä. 

Vierailija
89/113 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivastus voi tulla vaikka terve oletkin. Terve? Ilman oireitakin voi olla tartuttaja.

Vierailija
90/113 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen itse niin, että aika moni kuka käyttää maskia ei usko edes itse sen suojaavan yhtään mitään. Sitä käytetään, koska halutaan ns kuulua joukkoon ja siinä on semmoista ryhmän painostusta. Se voi ahdistaa monia mennä vaikkapa ruokakauppaan ilman maskia, jos he kokoajan ajattelet, että mitäköhän noi muut nyt ajattelee kun minulla ei ole maskia.

Vierailija
91/113 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin ryhmään minä kuulun kun en käytä maskia?

Sinä kuulut omilla aivoilla ajattelevaan ryhmään. Maskipellet on laumasieluisia ja itsenäiseen ajatteluun kyvyttömiä vähä-älyisiä lampaita.

Ajattelin jo heti pysähtyä kysymyksen nähtyäni vastaamaan, mutta vasta tämä "kehu" sai sen aikaan. -Olet ylimielisesti ja itsekkäästi asiaan suhtautuva ihminen, joka katsoo oikeudekseen olla noudattamatta kehotuksia ja suosituksia. Olet heitä joita toisten ihmisten terveys ja hyvinvointi ei voisi vähempää kiinnostaa. Näitä toisten ihmisten yläpuolella olevia eivät koske(ta) monet muutkaan normit. He ovat "minä itse/ ensin"-ihmisiä. Kannustaja kuuluu samaan kastiin.

Vierailija
92/113 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi levittää virusta, vaikka satut mielestäsi olemaan terve. Onko sinulla muuten vihaa naisia kohtaan noin ylipäätään, onko täällä kukaan muu kuin aloittaja ilmoittanut olevansa maisteri ja nainen?

Vierailija
93/113 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulen itse niin, että aika moni kuka käyttää maskia ei usko edes itse sen suojaavan yhtään mitään. Sitä käytetään, koska halutaan ns kuulua joukkoon ja siinä on semmoista ryhmän painostusta. Se voi ahdistaa monia mennä vaikkapa ruokakauppaan ilman maskia, jos he kokoajan ajattelet, että mitäköhän noi muut nyt ajattelee kun minulla ei ole maskia.

Voihan olla, että koen suojaavani muita ja kuuluvani joukkoon että me selviämme tästä, kuten ollaan monista muistakin taudeista selvitty.

Miksi se saa sinut voimaan pahoin, siksikö että minä ehkä saan jatkaa elämää.  Kesäkuumalla laitoin jotain ylleni, ihan vain sen vuoksi että on tapana pukeutua ja etten häiritse muita alastomuudellani. Kukaan ei repinyt vaatteita yltäni, syyttäen että olet lammasmainen, katsoppas minä tässä munasillani hillun. Minäpä ole terve ja rautaa.

Vierailija
94/113 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leikkauksissa maskit auttavat ettei leikkaushaavoihin pääse mahdollisia pärskeitä työntekijöistä.

Kaupassa käyn terveenä ja pidän suojavälit en puhu tms, jolloin sylkeä ei lennä. En ole pitkään kenenkään lähellä.

Miksi käyttäisin maskia?

Lienet heitä jotka käyvät ihmisten ilmoilla hengittämättä? -Näkisit oman hengityspilvesi kenties jos kaupassa asioitaisiin pakkasessa.

Suotakoon kuitenkin tauti sinulle ja lähipiirillesi. Moni muukin oppi tulee ihmiselle kantapään kautta.

Vierailija
95/113 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maskihu orat on näitä samoja ihmisiä joiden logiikan mukaan ”tottakai puuvillakassi on muovikassia ekologisempi” ja ”ei siitä puun poltosta mitään hiukkasia synny, ei ennenkään ihmiset siihen kuolleet”.

🤦🏻‍♂️

Kielenkäyttösi sopii erittäin hyvin todistamaan, millaiset ihmiset eivät käytä maskia.

Vierailija
96/113 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa katsomaan maskittomia I tai P lähijunaan. Hyvin harva alkuperältään muu kuin suomalainen käyttää maskia. Maskittomia ovat mm. peittäviin mustiin kaapuihin puetut naiset. Selvästi Lähi-idästä ja Afrikasta kotoisin ovat miehet. Äidinkielenään Venäjää ja Viroa puhuvat henkilöt, etenkin miehet joilla rakennusalalla pakolliset turvavaatteet. 

Vierailija
97/113 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opettaja sai Suomessa syytteen, kun pakotti oppilaan istumaan 20 asteen pakkasessa avoimen ikkunan vieressä, siitä hyvästä kun ei käyttänyt maskia. Muutkin oppilaat palelivat. Esimerkki siitä, kun kailki ei oo kunnossa ja toteuttaa outouksiaan koronan varjolla.

Missä tällaista on muka tapahtunut? Oisko lähdettä?

Vierailija
98/113 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tervetuloa katsomaan maskittomia I tai P lähijunaan. Hyvin harva alkuperältään muu kuin suomalainen käyttää maskia. Maskittomia ovat mm. peittäviin mustiin kaapuihin puetut naiset. Selvästi Lähi-idästä ja Afrikasta kotoisin ovat miehet. Äidinkielenään Venäjää ja Viroa puhuvat henkilöt, etenkin miehet joilla rakennusalalla pakolliset turvavaatteet. 

Joo, ei yhtään ihmetytä, miksi nimenomaan raksoilla virus on levinnyt kuin kulovalkea. Sieltä Virosta ja Venäjältä tulee näköjään näitä "omilla aivoillaan ajattelevia".

Vierailija
99/113 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virus leviää eniten juuri ulkomaalaisten keskuudessa ja välityksellä, ei pidetä maskeja eikä turvavälejä. Ihan varmasti maskeilla on tässä joku osuus.

Jos Finnair sanoo, että matkustajilla pitää olla maski niin sitten pitää olla. Tämän yhden olisi voinut laittaa sinne koneen vessaa mutustelemaan lennon ajaksi pähkinöitään, niin muut matkustajat olisi saaneet mielenrauhan.

Vierailija
100/113 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen maisteri ja nainen ja vihaan turhaksi tutkimuksilla todettuja maskeja.

Ne eivät estä mitään viruksia leviämästä ja se myös lukee niissä maskipaketeissa.

Pölyrätit naamalla eivät ratkaise yhtään mitään.

Muista toki mainita tämä myös kirurgille, jos joskus joudun operoitavaksi. Turhaan niitä maskeja ja hanskoja pidätte, ei mikään tartu kuitenkaan.

Osa kirurgeista ei käytä maskeja. Kuolleisuus on sama kun maskillisilla.

Joo ei joissain ambomambo maissa käytetä leikkauksissa maskeja ja ne leikkauksetkin tehdään nuotion äärellä