Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tuon Finnairin pähkinäkeissin innoittamana voin kertoa teille, että millaiset ihmiset ei maskia käytä

Vierailija
22.02.2021 |

Olen peruskoulun ope ja olen seurannut n. 500 teinin otosta joulukuun alusta alkaen.
1. Painotusluokat, jonne on tultu pääsykokeella: 100 %, maskit kaikilla koko ajan.
2. Erityisluokat: 2/3 ei suostu pitämään maskia. Syynä joko se, että tuntuu ikävältä tai se, että ”maskit on turhia” tai ”koronaa ei ole olemassa”
3. Vieraskieliset: ei kiinnosta maskit eikä turvavälit ( eikä usein muutkaan suomalaisten tavat / arvot / säännöt ). Poikkeuksena ryhmän 1. painotusluokalle hakeutuneet.
4. Tavallinen luokka: maskit muilla, paitsi ei ryhmän 3. henkilöillä
Sanottakoon vielä, että maskit ovat ilmaisia ja niitä jaetaan joka oppitunnin alussa. Kaikkia on valistettu ja esim. THL:n ohjevideot katsottu ja ohjejulisteita liimailtu seinät täyteen.

Kommentit (113)

Vierailija
41/113 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on nyt ihan se ja sama onko niistä maskeista hyötyä vai ei. Mutta kuinka suurta haittaa on laittaa se maski kasvoilleen edes solidaarisuudesta muita ihmisiä kohtaan? Ei ole suuri vaiva, mutta kun pitää vaan öyhöttää.

Solidaarisuutta lampaita kohtaan? Koita herätä jo.

Ja se lammaslauma on se aivoton öyhöttäjäparvi.

Lampaita ovat nimenomaan kaltaisesi öyhöttäjäkusipäät jotka eivät käytä maskia ja täten asettavat muutkin vaaraan, eli suuta suppuun ja asennekasvatukseen, poika.,

Vierailija
42/113 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuon pähkinäkeissin mies vaikutti persoonallisuushäiriöiseltä. Ihan kuin aikuinen lapsi olisi ollut kyseessä. Ihan kieroja narsistisia perusteluja, miksi hänen ei tarvitse pitää maskia ja kuinka hän armosta suostui laittamaan maskin päälle viimeiseksi 20 minuutiksi. Järjetöntä anarkistista uhoa, kuinka hän poika 2-v. voi uhmaiässään toimia miten haluaa. Lisäksi tämä pähkinöiden syönti lentokoneessa oli jo sinänsä sikamaista, kun pähkinäallergia voi olla tappava ja pelkkä lähellä olo voi laukaista tukehtumisreaktion. Puoli vuotta lentokieltoa tuollaisesta temppuilusta on aika pientä.

Jenkeissä lentoyhtiöt jakavat jo elinikäisiä lentokieltoja änkyröille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/113 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on nyt ihan se ja sama onko niistä maskeista hyötyä vai ei. Mutta kuinka suurta haittaa on laittaa se maski kasvoilleen edes solidaarisuudesta muita ihmisiä kohtaan? Ei ole suuri vaiva, mutta kun pitää vaan öyhöttää.

Solidaarisuutta lampaita kohtaan? Koita herätä jo.

Ja se lammaslauma on se aivoton öyhöttäjäparvi.

Lampaita ovat nimenomaan kaltaisesi öyhöttäjäkusipäät jotka eivät käytä maskia ja täten asettavat muutkin vaaraan, eli suuta suppuun ja asennekasvatukseen, poika.,

En ole poika eikä maskit estä yhtään mitään, ei viruksia eikä bakteereja eikä ilmeisesti myöskään typeryyttä ja ylimielisyyttä, jota sinä edustat. Olen terve enkä vaaranna yhtään ketään.

Vierailija
44/113 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkauksissa maskit auttavat ettei leikkaushaavoihin pääse mahdollisia pärskeitä työntekijöistä.

Kaupassa käyn terveenä ja pidän suojavälit en puhu tms, jolloin sylkeä ei lennä. En ole pitkään kenenkään lähellä.

Miksi käyttäisin maskia?

Vierailija
45/113 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maskia eivät käytä

- ihmiset jotka eivät yski

- ihmiset jotka osaavat tukahduttaa aivastuksen

- ihmiset jotka pitävät turvaväliä

- ihmiset jotka eivät näin poikkeusaikana jää puhumaan ja juoruamaan ihmisten kanssa

Vierailija
46/113 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkäreitä ja hoitajia näen usein ilman maskia liikkeellä.

Tähän en usko. Kaikilla on maskit, kukaan ei käy missään eikä varsinkaan matkustele. Juuri juttelimme asiasta viikonlopun vuorossa teholla.

Vierailija
47/113 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sieltä maskien reunoista/maskin läpi lentävät teidän jatkuvasti suu selittämässä olevien akkojen virukset.

Vierailija
48/113 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä vaan ei ymmärrä mikä siinä on niin vaikeeta. Tarkkailen kaupassa ym tiloissa maskittomia että saan jonkun arvion keitä nämä ovat

Vierailija
49/113 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä vaan ei ymmärrä mikä siinä on niin vaikeeta. Tarkkailen kaupassa ym tiloissa maskittomia että saan jonkun arvion keitä nämä ovat

Olen terve ja haluan hengittää vapaasti ilman tuppoa suun ja nenän edessä.

Useat tutkimukset todistavat maskit hyödyttömiksi.

Mikä tässä on niin vaikeaa ymmärtää?

Vierailija
50/113 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lue ja itke kirjoitti:

Ihmiset jotka eivät pidä maskia ovat faktuaalisesti:

-Itsekkäitä

-Narsistisen luonteenpiirteen omaavia

-Välinpitämättömiä

-Ylimielisiä

-Ymmärtämättömiä

Näin yleisesti niputtaen noiden ylläolevien lisäksi kaikki he ovat hieman normaalia yksinkertaisempia (tällä taas ei ole mitään tekemistä opiskelleiden ja akateemisten kanssa, näitä yksinkertaisuuksia kun löytyy siitäkin joukosta laajalta) tapauksia joilla on uskomuksia esim. QAnon -ilmiöön ja suureen maailmanmatoon.

Ei pidä paikkaansa. Maskia käyttävät ne vasta ylimielisiä ovat, luulevat sen olevan joku maaginen amuletti. Eivätkä he lue tutkimuksia, joissa on selvästi todettu maskien olevan hyödyttömiä.

Eli he ovat l.a.mpaita.

Kyllä niitä lampaita ovat juuri ne jotka luulevat olevansa jotenkin "valaistuneempia", "hereillä", "kovempia", "kapinallisempia" (lisää vapaasti tähän listaan adjektiivi jolla voit boostata alemmuuskompleksiasi) jne. eivätkä suostu sisäistämään asiaa. Perinteisesti esim. etenkin satunnaisissa sukupuolisuhteissa kondomia käyttämättömät ovat tätä täsmälleen samaa sarjaa.

MASKIN IDEAHAN ON JUURI SIINÄ ETTÄ SEN KÄYTÖLLÄ SUOJAAT MUITA siltä varalta että olisit sairas. Mikäli et pidä maskia on se itse antamasi julkinen tunnustus että olet välinpitämätön muita ihmisiä ja heidän terveyttään ja hyvinvointiaan kohtaan. Oletko todellakin valmis uhraamaan esim. riskiryhmään kuuluvat vanhempasi tai muut tuttavasi vaaraan oman typerän itsekkyytesi takia?

Asenteesi on kuitenkin sinänsä ihan ymmärrettävä sillä asian sisäistäminen vaatii hieman aivojen käyttöä. Joten kun ei ole kauhalla annettu niin...

Vierailija
51/113 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maskittomat ovat vastuuttomia ja ei-fiksua porukkaa. Pakollisilla kauppareissulla tuon näkee joka viikko. Ja ikävä kyllä, yleinen olemus, siisteys ym. myös heidän kohdalla on sinne päin. No, ehkä luonnonvalinta noiden kohdalla toimii.

Vierailija
52/113 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue ja itke kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lue ja itke kirjoitti:

-Itsekkäitä

-Välinpitämättömiä

-Ylimielisiä

-Ymmärtämättömiä

Näin yleisesti niputtaen noiden ylläolevien lisäksi kaikki he ovat hieman normaalia yksinkertaisempia (tällä taas ei ole mitään tekemistä opiskelleiden ja akateemisten kanssa, näitä yksinkertaisuuksia kun löytyy siitäkin joukosta laajalta) tapauksia joilla on uskomuksia esim. QAnon -ilmiöön ja suureen maailmanmatoon.

Ei pidä paikkaansa. Maskia käyttävät ne vasta ylimielisiä ovat, luulevat sen olevan joku maaginen amuletti. Eivätkä he lue tutkimuksia, joissa on selvästi todettu maskien olevan hyödyttömiä.

Eli he ovat l.a.mpaita.

Kyllä niitä lampaita ovat juuri ne jotka luulevat olevansa jotenkin "valaistuneempia", "hereillä", "kovempia", "kapinallisempia" (lisää vapaasti tähän listaan adjektiivi jolla voit boostata alemmuuskompleksiasi) jne. eivätkä suostu sisäistämään asiaa. Perinteisesti esim. etenkin satunnaisissa sukupuolisuhteissa kondomia käyttämättömät ovat tätä täsmälleen samaa sarjaa.

MASKIN IDEAHAN ON JUURI SIINÄ ETTÄ SEN KÄYTÖLLÄ SUOJAAT MUITA siltä varalta että olisit sairas. Mikäli et pidä maskia on se itse antamasi julkinen tunnustus että olet välinpitämätön muita ihmisiä ja heidän terveyttään ja hyvinvointiaan kohtaan. Oletko todellakin valmis uhraamaan esim. riskiryhmään kuuluvat vanhempasi tai muut tuttavasi vaaraan oman typerän itsekkyytesi takia?

Asenteesi on kuitenkin sinänsä ihan ymmärrettävä sillä asian sisäistäminen vaatii hieman aivojen käyttöä. Joten kun ei ole kauhalla annettu niin...

En usko maskeista olevan hyötyä ja minulla on tiedossa kymmeniä tutkimuksia, jotka kertovat samaa.

Piste.

Vierailija
53/113 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maskittomat ovat vastuuttomia ja ei-fiksua porukkaa. Pakollisilla kauppareissulla tuon näkee joka viikko. Ja ikävä kyllä, yleinen olemus, siisteys ym. myös heidän kohdalla on sinne päin. No, ehkä luonnonvalinta noiden kohdalla toimii.

Etkö sinäkään tajua, että maskit ovat turhia? Käytä vaan itse tai pysy kotona, mutta älä rupea muita velvoittamaan maskipelleilyyn.

Vierailija
54/113 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse tyytyväinen maskilam mas lähinnä siksi, kun haluan ehkä vähän pienentää mahdollisuutta saada korona riesoikseni. Ja jos ois itselläni oireettomana, niin niiden vanhusten vuoksi pidän, joille se voisi olla kohtalokas.

Vierailija
55/113 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen maisteri ja nainen ja vihaan turhaksi tutkimuksilla todettuja maskeja.

Ne eivät estä mitään viruksia leviämästä ja se myös lukee niissä maskipaketeissa.

Pölyrätit naamalla eivät ratkaise yhtään mitään.

Muista toki mainita tämä myös kirurgille, jos joskus joudun operoitavaksi. Turhaan niitä maskeja ja hanskoja pidätte, ei mikään tartu kuitenkaan.

Osa kirurgeista ei käytä maskeja. Kuolleisuus on sama kun maskillisilla.

Eikö kukaan enää muista uutista, kun nuori nainen kuoli leikkauksessa verenkiertoon saatuun pärskähdykseen. Syynä oli anestesialääkärin maskittomuus.

Valheellista väittää etteivät kirurgit käytä maskeja. Niitä käytetään jo poliklinikoilla.

Muistaa. Polvileikkaus, nuori nainen sai tartunnan selkäydinpuudutuksessa kun maskiton lääkäri pärskäytti räkänsä selkäytimeen. Seuraus aivokalvontulehdus ja muita ongelmia.  Olikohan tuomio sormenheristys ja satanen sakkoa, joka sekin peruttiin kohtuuttomana. 

Kysymys tässä kuuluu, miten koulutettu lääketieteen ammattilainen voi toimia noin törkeästi? Riskit on olleet tiedossa ja silti tietoisesti vaarantnut potilaan hengen. Linkatussa jutussa olevan kuvan perusteella nainen ei ole suomalainen vaan jostain entisen naukkulan alueelta.

https://www.aamulehti.fi/rikos/art-2000007555581.html

Vierailija
56/113 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse tyytyväinen maskilam mas lähinnä siksi, kun haluan ehkä vähän pienentää mahdollisuutta saada korona riesoikseni. Ja jos ois itselläni oireettomana, niin niiden vanhusten vuoksi pidän, joille se voisi olla kohtalokas.

Kukas siellä nyt alapeukuttelee tällä kertaa? Ja miksi? 👿

Vierailija
57/113 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne eivät estä mitään viruksia leviämästä ja se myös lukee niissä maskipaketeissa.

Aika jännää, mä olen 15 vuotta käyttänyt maskia leikkausosastolla, mutta ilmeisesti turhaan. No, jos tulet joku päivä leikkaukseen niin lupaan olla käyttämättä sitä.

Sä et ole maisteria nähnytkään

Vierailija
58/113 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muista toki mainita tämä myös kirurgille, jos joskus joudun operoitavaksi. Turhaan niitä maskeja ja hanskoja pidätte, ei mikään tartu kuitenkaan.

Osa kirurgeista ei käytä maskeja. Kuolleisuus on sama kun maskillisilla.

Eikö kukaan enää muista uutista, kun nuori nainen kuoli leikkauksessa verenkiertoon saatuun pärskähdykseen. Syynä oli anestesialääkärin maskittomuus.

Valheellista väittää etteivät kirurgit käytä maskeja. Niitä käytetään jo poliklinikoilla.

Muistaa. Polvileikkaus, nuori nainen sai tartunnan selkäydinpuudutuksessa kun maskiton lääkäri pärskäytti räkänsä selkäytimeen. Seuraus aivokalvontulehdus ja muita ongelmia.  Olikohan tuomio sormenheristys ja satanen sakkoa, joka sekin peruttiin kohtuuttomana. 

Kysymys tässä kuuluu, miten koulutettu lääketieteen ammattilainen voi toimia noin törkeästi? Riskit on olleet tiedossa ja silti tietoisesti vaarantnut potilaan hengen. Linkatussa jutussa olevan kuvan perusteella nainen ei ole suomalainen vaan jostain entisen naukkulan alueelta.

https://www.aamulehti.fi/rikos/art-2000007555581.html

Tällä episodilla ei ole mitään tekemistä sen kanssa, että nyt terveetkin ihmiset velvoitetaan tarpeettoman maskinkäyttöön ilman mitään perusteita kuvitellen, että se estäisi jonkin viruksen leviämisen.

Vierailija
59/113 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lue ja itke kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lue ja itke kirjoitti:

-Itsekkäitä

-Välinpitämättömiä

-Ylimielisiä

-Ymmärtämättömiä

Eli he ovat l.a.mpaita.

En usko maskeista olevan hyötyä ja minulla on tiedossa kymmeniä tutkimuksia, jotka kertovat samaa.

Piste.

😂😂😂Paras perustelu tähän mennessä:"Piste"

Ei taida löytyä niitä kymmeniä tutkimuksia

Vierailija
60/113 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika jännää, mä olen 15 vuotta käyttänyt maskia leikkausosastolla, mutta ilmeisesti turhaan. No, jos tulet joku päivä leikkaukseen niin lupaan olla käyttämättä sitä.

Sä et ole maisteria nähnytkään

Se on bakteereja vastaan ja tutkitusti myös silmänlumetta.

Sairaaloissa leviää yhtä sun toista maskeista huolimatta.