Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nukahdan aina meditaation aikana. Teenkö jotain väärin?

Vierailija
03.02.2025 |

Ennen meditoin enemmän ja muistan aina silloinkin nukahtaneeni. Olen taas alkanut kiinnostumaan henkisyydestä ja meditoin. Tänään aloitin kahdelta ja heräsin hetki sitten. Todella syvää unta. 

Teenkö jotain väärin vai onko tämä merkki siitä, että kehoni vain tarvitsee lepoa todella paljon? 

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä asennossa meditoit?

Vierailija
2/19 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mutta voisitko kertoa kuinka tämän käytännössä toteutat?

T kroonisesti uneton 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä asennossa meditoit? Jos istut, tiputko siis maahan täysin unessa tajuamatta siitä mitään? Kokeile meditoida seisaltaan.

Vierailija
4/19 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä meditoi makuuasennossa. Istu lootusasennossa tai vaikka seinää vasten, jos ei selkä muuten kestä. Ja nuku tarpeeksi öisin.

Vierailija
5/19 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zen-meditaatio on hyvä. Siinä istutaan polvi- tai risti-istunnassa tai lootuksessa (jos onnistuu) ja lasketaan hengitystä. 1 ulos, 2 sisään, lasketaan kymmeneen ja aloitetaan alusta. Voi tehdä myös kävellen.

Vierailija
6/19 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä meditoi makuuasennossa. Istu lootusasennossa tai vaikka seinää vasten, jos ei selkä muuten kestä. Ja nuku tarpeeksi öisin.

Olen kroonisesti aika väsynyt, tosi matalilla energioilla mennyt jo vuosia. On ollut kaikkea sellaista kuormaa, eli nukun siis ylipäätään kyllä kunnon yöunet. Meditointi on sellaista todella ihanaa ja olen todella kiitollinen hetkinä kun olen läsnäolemisen tilassa. Sitten nukahdan. 

Täytyy jatkossa kokeilla istualteen.

Aloittaja 

Vierailija
7/19 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä mutta voisitko kertoa kuinka tämän käytännössä toteutat?

T kroonisesti uneton 

No käytännössä menen mukavaan asentoon ja laitan silmät kiinni. Annan kehon rentoutua. Hiljennän mieleni, keskityn silmien keskiväliin otsaani. Keskityn hengitykseen ja siihen hetkeen. Hiljennän ajatukset tai en niihin jää jumiin kun tulevat, katselen etäältä enkä tartu mihinkään. Keskityn vain tyhjään ja puhtaaseen tilaan jossa en anna mielelläni valtaa. Sitä täytyy harjoitella, alkuun on aika vaikeaa kun mieli kohisee niin paljon. 

Joskus olen päässyt erilaisiin tiloihin. Tosi ihaniin erilaisiin energioihin jolloin tuntuu että lähestulkoon leijuisin. Tai sitten olen tosi pehmeässä rakkauden tilassa joka lämmittää. Yleensä kuitenkin nukahdan heti kun rentoudun kunnolla ja mielen kohina hiljenee. 

Aloittaja 

Vierailija
8/19 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tässä paras neuvoja, itsekin jostain sattumien kautta opin ja aloin meditoimaan pari vuotta sitten. Sitä harrastanut epäsäännöllisesti, ihan ajan mukaan miten vallitseva henkisyys käsitteenä on elämässäni. Nyt on sellainen vaihe kun rakastan uppoutua taas siihen puoleen minussa. Henkisyys siis alkoi pitkän aikaa ennen meditointia ja pienin askelin mennyt, aina jotain oppii ja löytää uutta sisältään tai poistaa vanhaa kuonaa pois. 

Kannattaa siis esimerkiksi kuunnella ja aloittaa vaikka perinteisellä Eckhart Tolle - läsnäolon voima - kirjalla jos asia kiinnostaa. Meditointia varmasti opetetaan monessa lähteessä mutta myös tuossa kirjassa. 

Aloittaja 

Vierailija
9/19 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa, että sinulla on univelkaa. Itsekin nukahdan meditoidessa, jos olen väsynyt. Parhaiten onnistuu mielestäni hyvien yöunien jälkeen, kun on ensin ollut vähän aikaa hereillä.

Vierailija
10/19 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole nukkunut riittävästi

Vierailija
11/19 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa, että sinulla on univelkaa. Itsekin nukahdan meditoidessa, jos olen väsynyt. Parhaiten onnistuu mielestäni hyvien yöunien jälkeen, kun on ensin ollut vähän aikaa hereillä.

Ainiin, tosiaan se piti kertoa, että nukuin viime yönä klo 01-10 eli en ehtinyt olemaan kuin nelisen tuntia hereillä ja nukahdin jo meditoidessa. 

Ehkä oikeasti tarvitsen paljon unta. On ollut sellainen krooninen uupumus jo pitkän aikaa ja kun saan nukkua, niin se on aivan ihanaa. Uskon, että nukahdan istualteenkin mutta kokeilen seuraavaksi kun meditoin niin istuen sitä harjoittaa. 

Aloittaja 

Vierailija
12/19 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä laita niitä silmiä kokonaan kiinni!!!

Pidä ne puoliksi auki niin että tule valoa sisään.

Tai tuijota kynttilää tms.

Vierailija
13/19 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä laita niitä silmiä kokonaan kiinni!!!

Pidä ne puoliksi auki niin että tule valoa sisään.

Tai tuijota kynttilää tms.

Hmm, no voin kokeilla kyllä. Tänään esim silmät oli ikkunaan päin ja auringo paistoi. Eli näin silmätkin kiinni valon mutta ei se häirinnyt nukahtamista siinä vaiheessa kun rentoudun syvästi. 

Aloittaja 

Vierailija
14/19 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut, ap, tuollainen kykyhän on mahtava! Nauti nyt ihmeessä päiväunista, koska ne selvästi tulee tarpeeseen. Mielestäni ei kannata todellakaan huolestua tuosta, vaan päinvastoin. 

T. kroonisesti uneton ja ylivirittynyt

Vierailija
15/19 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

et välttämättä tee mitään väärin: riippuu siitä millaista meditaatiota olet harjoittanut juuri sillä kerralla. On olemassa sellainenkin meditaation muto, jossa nimenomaisesti tähdätään nukahtamiseen. Ilmiselvästi olet löytänyt spontaanisti sen.

meditaatiotahn merkitsee vain keskittymistä ja keskittymisen tuomaa päämäärää.

Vierailija
16/19 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onnittelut, ap, tuollainen kykyhän on mahtava! Nauti nyt ihmeessä päiväunista, koska ne selvästi tulee tarpeeseen. Mielestäni ei kannata todellakaan huolestua tuosta, vaan päinvastoin. 

Juu kyllä se on ihan mukavaa ja pidän nukkumisesta luonnollisesti. 

Todella harmi että sinulla on uniongelma. Olen kuullut, että toiset eivät löydä keinoja ja voivat vuosia nukkua hyvin huonosti. Ihan aidosti sympatisoin heitä. Toivottavasti löytäisit keinon parempaan nukkumiseen. 🙏🏻

Aloittaja 

Vierailija
17/19 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ainakaan tee mitään väärin. Jos ihminen nukahtaa niin sillä on jokin tarkoitus. Aina se tarkoitus ei ole lepo varsinaisesti.

Vierailija
18/19 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu kyllä se on ihan mukavaa ja pidän nukkumisesta luonnollisesti. 

Todella harmi että sinulla on uniongelma. Olen kuullut, että toiset eivät löydä keinoja ja voivat vuosia nukkua hyvin huonosti. Ihan aidosti sympatisoin heitä. Toivottavasti löytäisit keinon parempaan nukkumiseen. 🙏🏻

Aloittaja 

Kiitos, aloittaja. Aina silloin tällöin saan nukuttua vähän paremmin ja silloin herään niin onnellisena. 🙏🏻

Vierailija
19/19 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun on ollut henkisten asioiden äärellä, olen saanut oikeasti taas hengittää ja tiedostaa asioita eri tavalla niin on todella hyvä olo. Tämä alkoi suurena tunnemylleryksenä joitakin kuukausia sitten. Koko keho uupui totaalisesti ja jouduin sisäiseen ahdinkoon joka teki minusta hyvin itsetuhoisen. Ajattelin, että minun on oikeasti kuoltava. 

Kuitenkin nousin ylös, päätin jättää elämästäni ihmisiä, päätin jättää työn erinäisistä syystä, päätin myös jättää päihteet ja mennä päivä kerrallaan. Eilen illalla tapahtui sisäisesti hyvin merkittävää, että sain päästää irti eräästä asiasta joka on minua jo vuosia mielessä kiusannut ja vienyt raskaisiin tunteisiin. Yhtäkkiä oivalsin jotain todella tärkeää ja siinä hetkessä koko asia valkeni niin kirkkaasti että pystyin päästämään irti ja vain olemaan syvästi kiitollinen. 

Tänään sitten heräsin aamulla paljon iloisempana kuin pitkään aikaan. Oli paljon levollisempi olo sisällä, innostuneempi ja kiitollisempi. Meditoin todella hyvässä mielentilassa ja olin todella onnellisessa mielentilassa, tunsin rakkautta. Nukahdin sitten tosiaan ja nyt kun olen taas virkistynyt niin on todella hyvä olla. On mukavaa olla läsnäolevampi ja luottavainen, pysyä kehossaan ja sisäisesti työstää asioita. Tämä on niin tärkeä elämänvaihe. 

Halusin kirjoittaa. Itsensä kuuntelu on niin tärkeää, muistakaa se. Vaikka meitä täällä aivopestään ja moralisoidaan millainen pitäisi olla ja mitä pitäisi tehdä niin lopulta muistakaa, että te olette täällä oman elämämme pääroolissa. Kuunnelkaa itseänne ja löydätte varmasti ratkaisun asioihin, jotka teitä palvelee. 

Itse haluan ottaa kaikki tunteet vastaan sellaisenaan puhtaasti, ne vaikeatkin täytyy kohdata ja joskus se on tuskaisaa mutta silloin yleensä on löytynyt jotain merkittävää ja pystynyt tekemään tärkeitä muutoksia.

Aloittaja 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yksi