HS tänään: “Pandemia toi esiin itsekkäät ihmislampaat”
Kommentit (477)
Mietin että nämä "minulls on oikeus tartuttaa muita"-tyypit ovat samoja joilla on mielestään oikeus "ottaa vähän vakuutusrahoja takaisin" ja huijata verotuksessa koska "kaikkihan niin tekevöt" . Eli ihmisiä joiden moraalinen selkäranka on paikka paikoin vähän hentoinen.
Ei sellaisia ihmisiä joita haluaisin yhtiökumppaneiksi tai työtovereiksi. Ei ihmisiä joiden kanssa haluaisin asua paritalossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viime syksynä alkoi somessa näkyä kirjoituksia, joissa ihmiset miettivät, kehtaisivatko käyttää maskia. Odottivat maskisuositusta, jotta kehtaisivat. Mitä useampi käytti, sitä vähemmän erottui muista maski naamallaan. "Mun maski suojaa sua ja sun maski mua" -ajattelu tuli vasta tämän jälkeen. Ensin piti ylipäätään kehdata laittaa maski omalle naamalleen. Kuulun riskiryhmään ja kehtasin käyttää kunnollista hengityssuojainta jo viime keväänä, kun asioin apteekissa. Siitäkin huolimatta, että Suomessa tehdyn tutkimuksen mukaan maskit olivat jopa vaarallisia. Itsetuntoni ei ole kiinni siitä, mitä muut ihmiset minusta ajattelevat. Jos ja kun haluan suojautua, suojaudun. Eikä mua haittaa tipan tippaa, vaikka kukaan muu ei käyttäisi sen paremmin hengityssuojainta kuin maskiakaan. Jos "lammasmaisuudesta" puhutaan, mun mielestä se on sitä, että uskaltaa tehdä jotain vasta sitten, kun siitä annetaan virallinen suositus ja kun muutkin tekevät, mutta sitä ennen ei kehdata.
Tuo maskisekoilu aiheutti osaltaan sen, että ihmiset eivät luota.
Ei heitä siksi pidä haukkua, kun päättäjät menettivät tuhannen taalan paikan luoda uskottavuutta. Ei tuota ole unohdettu. Pikavauhtua kyhätyn rokotteen suosittelu menee monilla tuon aikaansaadun epäluottamuksen varjon alle.T. Koulutettu rokotemyönteinen mutta koronarokotevarovainen varsinkin, kun se ei estä tartuntaa eikä tartuttamista
Osa rokotteista todennäköisesti estää merkittävällä osalla tartunnan kokonaan, ja siten myös tartuttamasta. On myös spekulaatiota siitä, että ehkä oireiden vähentäminen vähentää myös tartuttavuutta, mutta siitä ei ole tietääkseni vielä tutkimustietoa. Israel on kyllä hyvä käytännön labra korkean rokotekattavuuden vuoksi. Sieltä alkaa tulla jo lupaavia tuloksia. Mutaatiot on sitten oma tekijänsä, ja sitäkin täytyy seurailla. Sinä kuitenkin vedät tuolla "ei estä tartuntaa eikä tartuttamista" -argumentillasi mutkat ihan liian suoriksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viime syksynä alkoi somessa näkyä kirjoituksia, joissa ihmiset miettivät, kehtaisivatko käyttää maskia. Odottivat maskisuositusta, jotta kehtaisivat. Mitä useampi käytti, sitä vähemmän erottui muista maski naamallaan. "Mun maski suojaa sua ja sun maski mua" -ajattelu tuli vasta tämän jälkeen. Ensin piti ylipäätään kehdata laittaa maski omalle naamalleen. Kuulun riskiryhmään ja kehtasin käyttää kunnollista hengityssuojainta jo viime keväänä, kun asioin apteekissa. Siitäkin huolimatta, että Suomessa tehdyn tutkimuksen mukaan maskit olivat jopa vaarallisia. Itsetuntoni ei ole kiinni siitä, mitä muut ihmiset minusta ajattelevat. Jos ja kun haluan suojautua, suojaudun. Eikä mua haittaa tipan tippaa, vaikka kukaan muu ei käyttäisi sen paremmin hengityssuojainta kuin maskiakaan. Jos "lammasmaisuudesta" puhutaan, mun mielestä se on sitä, että uskaltaa tehdä jotain vasta sitten, kun siitä annetaan virallinen suositus ja kun muutkin tekevät, mutta sitä ennen ei kehdata.
Ei heitä siksi pidä haukkua, kun päättäjät menettivät tuhannen taalan paikan luoda uskottavuutta. Ei tuota ole unohdettu. Pikavauhtua kyhätyn rokotteen suosittelu menee monilla tuon aikaansaadun epäluottamuksen varjon alle.T. Koulutettu rokotemyönteinen mutta koronarokotevarovainen varsinkin, kun se ei estä tartuntaa eikä tartuttamista
Totta. Kuitenkin jo vuosia on ollut tietoa maskien ja hengityssuojainten eroista. Jo keväällä löytyi VTT:n tekemiä tutkimuksia asiasta ihan iltapäivälehdistäkin, jos vain vaivautui lukemaan. Kuitenkin monet eivät kehdanneet vielä syksylläkään käyttää sen paremmin hengityssuojainta kuin maskiakaan, koska muutkaan eivät käyttäneet. Ei kehdattu erottua joukosta. Tämä on se lammasmaisuus, ei suinkaan se, että pyrkii halutessaan suojaamaan itsensä mahdollisimman hyvin. Tällä hetkellä edullisimmat ffp2-hengityssuojaimet taitavat maksaa suunnilleen saman verran kuin syksyllä kertakäyttöiset nk kansanmaskit, joten maskinsa vaihtaminen hengityssuojaimeen ei pitäisi suurimmalle osalle olla enää edes kustannuskysymys. Ja jonkin verran voi varmaan investoida omaan mielenterveyteensäkin, jos vastaan tuleva maskiton aiheuttaa pelkoa ja ahdistusta. Vai tuleeko tässä eteen taas se lammasmaisuus eli erottuukin joukosta, jos suojaa itsensä, eikä sen vuoksi taaskaan kehdata?
Hesari ja iltalehti haistakaa vitt*! Suvakkilehtiö jotka kirjoittaa pelkkää paska a
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohis, mutta kyllähän se estää aika hyvin tartuntoja. Tämä on käynyt jo ilmi rokotusohjelmien tulosten perustella.
On ihan totta, että päättäjien viestintä on ollut ala-arvoista. Se on vaan hankalaa antaa tyhjentäviä lausuntoja kun koko ajan tulee uutta tietoa, ja välillä ristiriitaistakin tietoa, joiden valossa suosituksiakin joudutaan muuttamaan. Olisi ollut ehkä parempi myöntää, että "emme tiedä tämän hetkisen tiedon valossa".
Kyllä kolumnisti kirjoitti ikävästi, muka lampaita "itse ajattelevat" denialistit. Pässejä ne ovat.
Miten joku maskin käyttö voi vieläkin olla noin vaikea asia niin monelle? Eikö suurin osa suomalaisista asu nykyään kaupungeissa, joissa ei voi välttyä kontakteilta, joten tässä on ollut hyvää aikaa opetella käyttämään.
Koulussa maski on ollut käytännössä pakollinen jo syksystä saakka. Samoin mitä lähityötä tekeviltä olen kuullut, työpaikalle ei ole asiaa ilman maskia. Ja suurinta mölyä pitävät nämä, jotka työskentelevät tai loisivat kotona, ja kerran viikossa pitäisi laittaa maski tunniksi kauppaan.
Lampaanliha maistuu hyvältä grillattuna. Lammassuikka lämmittää mukavasti pakkasella.
Toimittajien laatu on laskenut vuodesta toiseen. Itsekäs lammas ei ole toimiva kielikuva, koska lammasta käytetään kuvaamaan ihmistä, joka sopeutuu ja toimii lauman mukana ja seuraa paimenta (noudattaa sääntöjä).
Olisi pitänyt verrata vuohiin tai sitten ihan johonkin muuhun. Useinhan jaetaan ihmisiä lampaisiin = kuuliaiset ja vuohiin = epäkelpo aines.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rokotteissa on 5G-siru.
Väärin, siellä on millin tuhannesosan kokoinen nanosiru, jolla ei ole mitään tekemistä 5G:n kanssa. Tässä on kyseessä jo pidemmälle edistynyttä fuusioteoriaa hyödyntäviä juttuja. Biofysiikka on ottanut jättiharppauksia tuon nanosirun myötä.
Tiedätkö myös, miten paljon tuo rokotteeseen lisätty siru maksaa?
Vierailija kirjoitti:
Joo noi maskivastustajat kiljuu kyllä mutta sanopa sille parin yskäisyn kanssa että turvat tukkoon. 😁
Jo tulee älämölöä.
Toimii hyvin myös päinvastoin. Kun joku maskipelle on kaupassa mulkoillut olen mennyt viereen köhimään ilman maskia, äkkiä ne on kipittäneet siitä muualle XD
Aika moni liittää maskittomuuden ja piittaamattomuuden tartuttamisesta toisiinsa. Koska en halua käyttää maskia, minimoin kaiken liikkumiseni ja vältän paikkoja, joissa maskia pitäisi käyttää (en käy esim Prisma/Citymarketissa tai ostoskeskuksissa lainkaan). Lähikaupassa, postin automaatilla tai joskus harvoin ravintolassa hakemassa ruokaa piipahdan ilman maskia.
Vierailija kirjoitti:
Tyypillinen hs mielipidekirjoitus jossa vastapuoli maalataan omaan kuvaan sopivaksi. Ei yllätä pätkääkään.
Niin koska luet vain tyypillisiä qAnonin tekstejä joissa vastapuoli maalataan omaan kuvaan sopivaksi. Ei yllätä pätkääkään.
Vierailija kirjoitti:
Rokotteissa on 5G-siru.
Eipähän ole kun rikastettua uraania joka aiheuttaa monialaisen syövän vuosien mittaan. qAnon scientific research notes vol 3, p. 451-600. Etkö ole ajan hermolla!
Itsekkyyttä on ollut huomion kiinnittäminen typerään flunssavirukseen. Juu, saa väittää ihan mitä tykkää, mutta tämä Kiina-virus on olennaisilta osin ärhäkkään influenssaan vertautuva tauti. Nyt ollaan sekoiltu uskomattoman kalliisti jo vuosi, ja vielä pitäisi jonkun ääliön mielestä pitää paperirättiä naamalla, kun sillä maailma pelastuu. Saadaan pitää näitä rättejä loppuikämme, jos pelkäämme flunssia. Jokainen kuolee johonkin, ja on aivan surkeaa pelätä sitä yhtä asiaa mikä elämässä on varmaa, eli sen loppua.
Alan pitää maskia heti, kun kukaan pystyy osoittamaan siitä olevan mitään hyötyä. Siis oikeasti, ei oman mielipiteen mukaan.
Mistä puhutaan? Hesari nyt jossain dissannut ihmisiä jotka ei pidä maskia?
Pidän maskia koska tietyissä paikoissa käsketään ja tietyissä paikoissa katsotaan pahalla jos en pidä. En siksi että olisin terveysriski kenellekään koska minulla on parempi henkilökohtainen hygienia ja turvaväli kuin kenelläkään jonka tunnen.
Kun olisi asiat niin yksinkertaisia että ne voisi politisoida. Oma havaintoni esimerkiksi hygienian ja oman poliittisen suuntautumisen kanssa on että kaikissa leiressä on hygienisesti laiskoja ihmisiä. Tämä pitää hyväksyä koska se on näin. Tiedän vihreitä äänestäviä laiskoja hyvää elintasoa haluavia suht matalasti mutta hiukan kuitenkin koulutettuja ihmisiä jotka tykkää viinistä ja katsella telkkaa kaiket illat ja hankkia lapsia siltä pohjalta että joku muu kuitenkin maksaa ja hoitaa kun itse ei huvita muuta kuin poimia rusinat vanhemmuuden pullasta. Tiedän koko elämänsä rankkaa duunariduunia painaneita jotka varmaan ajaisi vihreiden päälle jos tulisi tilaisuus ja joilla on raha-asiat jotenkin hallussa mutta oma kämppä on laiminlyöty kuin ei-toivottu rakastaja.
Hygienia ei ole poliittista. Se on sitä sattuuko välittämään siitä omasta siisteydestä. Sikoja ja superpuhtaita löytyy kaikista poliittisista fakeista. Tämä on se ongelma. Tämä on sitä monimuotoisuutta joka ei ole niin positiivista mutta kuitenkin läpäisee kaiken ja vaikuttaa myös tähän pandemiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vaikea kyllä ottaa tosissaan tätä Bilderberg -lehteä
Bilderberg: Suomalaiset osanottajat
Tiedotusvälineet
Aatos Erkko (1994, Sanoman hallituksen pj)
Janne Virkkunen (1998, 2001, Helsingin Sanomien vastaava päätoimittaja)
Olli Kivinen (2003, Helsingin Sanomien pääkirjoitustoimittaja)
Mikael Pentikäinen (2005 Sanoma Newsin tj, 2011 Helsingin Sanomien vastaava päätoimittaja)
Atte Jääskeläinen (2007, Ylen uutistoiminnan päätoimittaja)
Antti Blåfield (2008, 2010 pääkirjoitustoimitus, Helsingin Sanomat)
Hanna Rajalahti (2009, Talouselämän toimituspäällikkö)https://yle.fi/aihe/artikkeli/2013/08/22/bilderberg-suomalaiset-osanott…
Salaliittohörhöjen mielestä maailmaa johtaa salainen eliitti, joka haluaa tappaa osan ihmiskunnasta. Samalla tuo deep state muodostaa näiden hörhöjen mukaan pedofiiliringin.
Tuolla kirjoittajalla lienee jotain tällaista mielessä? Naapurin Pera tietää paremmin kuin mikään Bilderberg-ryhmä.
Vierailija kirjoitti:
"On tullut jo tutuksi, kuinka rokotteiden ja maskien ideologiset vastustajat, pandemiaa valheena pitävät sekä höyrypäisiä salaliittoteorioita levittävät kutsuvat toistuvasti tieteeseen luottavia lampaiksi. Sillä he ikään kuin nostavat itsensä ”vahvoiksi yksilöiksi”, jotka ”ajattelevat omilla aivoillaan”.
Huvittavaa, kuinka nämä ”omilla aivoillaan ajattelevat” sitten pitävät mitä tahansa internetistä löytämiään huhuja faktoina, vailla mitään lähdekritiikkiä. Tai joille kelpaa ”asiantuntijaksi” karismaattisesti puhuva henkilöpalvonnan kohde."
Nämä henkilöt ovat yleensä persukannattajia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyypillinen hs mielipidekirjoitus jossa vastapuoli maalataan omaan kuvaan sopivaksi. Ei yllätä pätkääkään.
Moskovasta päivää.
No päivää, mites se vanha kommunismi siellä jakselee?
Täällä Suomessa se voimaantuu ikävä kyllä päivä päivältä enemmän ja on sekotettuna vielä nazismiinkin, jollei hallitus kaadu.
https://puheenvuoro.uusisuomi.fi/mikkopaunio/259029-valokuva-jonka-maai…
Pelkkää mutuilua koko juttu. Olisi sitten referoinut jotain tutkimuksia ymv. kattavasti. On etätyössä vähän lueskeltu vauva-palstaa ja vedetty bisseä toisella kädellä kun tuota kirjoitti.