Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

HS tänään: “Pandemia toi esiin itsekkäät ihmislampaat”

Vierailija
20.02.2021 |

Mitäpä tuohon lisäämäänkään.

Kommentit (477)

Vierailija
81/477 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme lietsomista. Eikö asiasta voi kirjoittaa ihan asiallisestikin.

Vierailija
82/477 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en seuraa muiden ihmisten käyttäytymistä. Suosittelen muillekkin lopettamaan muiden ihmisten kyttäämisen lopettamista. Paras on huolehtia omasta maskin käytöstä ja käsien pesemisestä koska et voi koskaan määrätä mitä naapurisi tai tuntematon ihminen tekee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/477 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti olisi antanut mielipidekirjoittajalle piiskaa pyllyyn omien aivojen käytöstä. Kyllä nyt mahtaa kiukuttaa, kun joku muu tohtii siitäkin kritisoida, että nätisti on lammas! 😳

Vierailija
84/477 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanna Marin kutsui rokotteen ottaneita ihmisiä aivottomiksi lampaiksi taannoisessa blogikirjoituksessaan, kuten Turtiainen nyt. En tiedä, onko tällä jotain tekemistä sen kanssa, että esim. Tanskaan verrattuna Suomen rokotustahti on niin hidas, vai onko muuttanut mieltään ja kyse on vain yleisestä hitaudesta.

Vierailija
85/477 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki tuntemani kulkutautimyönteiset ovat myös persuloisia. Miksiköhän?

Tietynlainen vähän rajoittuneempi käsityskyky on edellytys sillekin oireilulle.

Vierailija
86/477 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lampaita kiukuttaa, kun heitä kutsutaan lampaiksi. "Itse olette, byähähää..."

Vierailija
87/477 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime syksynä alkoi somessa näkyä kirjoituksia, joissa ihmiset miettivät, kehtaisivatko käyttää maskia. Odottivat maskisuositusta, jotta kehtaisivat. Mitä useampi käytti, sitä vähemmän erottui muista maski naamallaan. "Mun maski suojaa sua ja sun maski mua" -ajattelu tuli vasta tämän jälkeen. Ensin piti ylipäätään kehdata laittaa maski omalle naamalleen. Kuulun riskiryhmään ja kehtasin käyttää kunnollista hengityssuojainta jo viime keväänä, kun asioin apteekissa. Siitäkin huolimatta, että Suomessa tehdyn tutkimuksen mukaan maskit olivat jopa vaarallisia.  Itsetuntoni ei ole kiinni siitä, mitä muut ihmiset minusta ajattelevat. Jos ja kun haluan suojautua, suojaudun. Eikä mua haittaa tipan tippaa, vaikka kukaan muu ei käyttäisi sen paremmin hengityssuojainta kuin maskiakaan. Jos "lammasmaisuudesta" puhutaan, mun mielestä se on sitä, että uskaltaa tehdä jotain vasta sitten, kun siitä annetaan virallinen suositus ja kun muutkin tekevät, mutta sitä ennen ei kehdata. 

Vierailija
88/477 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos maskista kieltäytyjä tulee liaan lähelle niin se todellakin tulee saamaan käsidesit suoraan naamalleen tai vaihtoehtoisesti räkäklöntin silmään.

Tämä on vain itsepuolustusta. Jos joku yrittäisi pistää sinua hiv-neulalla; mitä tekisit?

Kerro nyt vielä miksi itselläsi ei voi olla koronaa ja miksi haluat sylkeä muita ihmisiä?

Vierailija
89/477 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanna Marin kutsui rokotteen ottaneita ihmisiä aivottomiksi lampaiksi taannoisessa blogikirjoituksessaan, kuten Turtiainen nyt. En tiedä, onko tällä jotain tekemistä sen kanssa, että esim. Tanskaan verrattuna Suomen rokotustahti on niin hidas, vai onko muuttanut mieltään ja kyse on vain yleisestä hitaudesta.

Miksi Marin tuhlaisi rahaa rokotteisiin, jotka eivät enää syksyllä auta? Virus muuttuu ja on turha hötkyillä.

Vierailija
90/477 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

OKEI MUTTA MIELIPITEIDEET, FAKTAT JA TUTKIMUKSET MENEVÄT MASKISTA KIELTÄYTYJÄN TOISESTA KORVASTA SISÄÄN JA TOISESTA ULOS.

-

Meidän pitäisi kaikki kuvata julkisella paikoilla kieltäytyjiä ja vähän kannustaa heitä ja kysyä miksi eivät käytä maskia. Tämä on lähes kaikissa maissa jo tapana, mutta suomalaiset on vähän nynnyjä?!?

-

Esimerkki kohdan 2 toteutuksesta:

Siinäs kuvaatte, mutta en aio vastata kysymyksiin. Se ei kuulu teille. En riko lakia, suositus on edelleen suositus. Sen sijaan saatan tehdä rikosilmoituisen ahdistelusta/häirinnästä tms tällaisesta toiminnasta.

Vierailija
91/477 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pää on pehmennyt hyvin monella tässä coronahysteriassa mukaan lukien mielipidekirjoittaja.

Vierailija
92/477 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole käyttänyt kertaakaan maskia, enkä meinaa. Minulle on ihan sama mitä muut tekee.

Eli et koe, että sinulla on velvollisuutta osallistua epidemian pysäyttämiseen?

Kun nyt ei ole kysymys vain siitä omasta navastasi.

Minä huolehdi itsestäni, huolehdi sinä itsestäsi. Sinun asiasi eivät kuulu minulle.

Vielä kerran kysyn: sinua ei siis kiinnosta osallistua epidemian leviämisen ehkäisemiseen pitämällä maskia? Eli se, että voisit ehkäistä muiden tartuntoja, on sinulle ihan sama?

Vierailija
93/477 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulette näkemään, että rokotetta tai ette...

Korona voimistuu.

Osa luonnollista karsintaa....

Meitä on täällä liikaa.....

Vierailija
94/477 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hesari nyt kirjoittaa kaikkea muutakin tyhmää. Kuka sitä enää viitsii lukea?

Milloin Suomen Uutiset liittyy JSN:ään?

Vierailija
95/477 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos maskista kieltäytyjä tulee liaan lähelle niin se todellakin tulee saamaan käsidesit suoraan naamalleen tai vaihtoehtoisesti räkäklöntin silmään.

Tämä on vain itsepuolustusta. Jos joku yrittäisi pistää sinua hiv-neulalla; mitä tekisit?

Eli otat maskin kasvoiltasi, vedät syvään henkeä, keräät räkää suuhusi ja sylkäiset?

Pelaatko ihan täydellä pakalla?

Vierailija
96/477 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän salaliittoteoreetikko minä olen kun pohjaan mielipiteeni maskien turhuudesta ja rokotteiden potentiaalisesta vaarallisuudesta nimenomaan biologian ja kemian tietämykseen? Youtubea en katso enkä ole persu. Maski ei suojaa viruksilta ja koronarokotetta ei ole testattu tarpeeksi kauan, jotta sen voisi katsoa olevan turvallinen. Korona on olemassa ja sen kanssa on vain elettävä, kun ei tässä ajassa ole varmasti toimivaa ja turvallista keinoa siltä suojautua.

Vierailija
97/477 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyypillinen hs mielipidekirjoitus jossa vastapuoli maalataan omaan kuvaan sopivaksi. Ei yllätä pätkääkään.

Tyypillinen höyrähtänyt argumentti, jossa muodostetaan mielipide sen perusteella kuka kirjoittaa, ei sen, mitä kirjoitetaan. Kertoo ihan riittävästi.

Ei mullekaan kaikki esimerkiksi Helsingin Sanomien kirjoittelu uppoa, mutta ei yleensä minkään muunkaan lehden kaikki sisältö saa minua vankkumattomasti puolelleen.

Kriittistä ajattelua pitäisi osata harjoittaa kaikkiin suuntiin,  ja ennen kaikkea siihen omaan arvostelukykyyn, koska se on kaiken lähtökohta.

Vierailija
98/477 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viime syksynä alkoi somessa näkyä kirjoituksia, joissa ihmiset miettivät, kehtaisivatko käyttää maskia. Odottivat maskisuositusta, jotta kehtaisivat. Mitä useampi käytti, sitä vähemmän erottui muista maski naamallaan. "Mun maski suojaa sua ja sun maski mua" -ajattelu tuli vasta tämän jälkeen. Ensin piti ylipäätään kehdata laittaa maski omalle naamalleen. Kuulun riskiryhmään ja kehtasin käyttää kunnollista hengityssuojainta jo viime keväänä, kun asioin apteekissa. Siitäkin huolimatta, että Suomessa tehdyn tutkimuksen mukaan maskit olivat jopa vaarallisia.  Itsetuntoni ei ole kiinni siitä, mitä muut ihmiset minusta ajattelevat. Jos ja kun haluan suojautua, suojaudun. Eikä mua haittaa tipan tippaa, vaikka kukaan muu ei käyttäisi sen paremmin hengityssuojainta kuin maskiakaan. Jos "lammasmaisuudesta" puhutaan, mun mielestä se on sitä, että uskaltaa tehdä jotain vasta sitten, kun siitä annetaan virallinen suositus ja kun muutkin tekevät, mutta sitä ennen ei kehdata. 

Tuo maskisekoilu aiheutti osaltaan sen, että ihmiset eivät luota.

Ei heitä siksi pidä haukkua, kun päättäjät menettivät tuhannen taalan paikan luoda uskottavuutta. Ei tuota ole unohdettu. Pikavauhtua kyhätyn rokotteen suosittelu menee monilla tuon aikaansaadun epäluottamuksen varjon alle.

T. Koulutettu rokotemyönteinen mutta koronarokotevarovainen varsinkin, kun se ei estä tartuntaa eikä tartuttamista

Vierailija
99/477 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maskifoobikoilla on vaikeaa. 😷

Maskit joka puolella ahdistaa ja käy mielenterveyden päälle

Vierailija
100/477 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo mölisijät on oikeasti pelokkaita

Olen ”mölisijä” ja myönnän että pelkään. Pelkään nimittäin sitä, että koronalla pelotellut kansalaiset suostuvat mihin vain rajoituksiin mölisemättä ja antavat suuren osan vapaudestaan valheellista turvallisuudentunnetta vastaan. Todistamme juuri ihmiskoetta, jolla ajetaan totalitarismia yhteiskuntaamme lähes huomaamatta ja se on pelottavaa. Siksi ”mölisen”.

Olisihan voitu valita myös linja, jossa tauti olisi saanut vapaasti levitä. Luultavasti olisi jouduttu tekemään jokin rajaus siihen, kuka tehohoitoa saa. Ruotsi yritti tätä, mutta nyt on lähdössä rajoitusten tielle. Vai mikä olisi mielestäsi ratkaisu?