HS tänään: “Pandemia toi esiin itsekkäät ihmislampaat”
Kommentit (477)
Otan itse rokotteen heti kun sen saan. Syön kolesterolilääkettä. En ymmärrä jotain kuu-anon höpinöitä yhtään.
Siltikin tuo kirjoitus näyttäytyy minulle enemmän valtamedian edustajan kiukkukohtauksena. "Kun ei meitä uskota" -pohjalta.
Omituista "Ne, jotka sanoo toisia lampaiksi, on niitä itse" -retoriikkaa. Annan aika vähän tyylipisteitä, vaikka itse substanssista olen samaa mieltä. Ihan kuin olisi trumpilaisuus tarttunut. Ei olisi pitänyt sen kanssa painia liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole käyttänyt kertaakaan maskia, enkä meinaa. Minulle on ihan sama mitä muut tekee.
Etpä taida enää olla noin polleaa, kun korona iskee!
Kaikki ilmeisesti joutuu teholle?
Vierailija kirjoitti:
Eli tämä täysin asiaa osamaaton ihminen on eri mieltä maskeista kuin asinatuntija ja ammattilainen, sekä asiaa tutkinut emeritaprofessori Marjukka Mäkelä joka sanoo, että tutkimustuloksia kasvomaskien hyödyistä ei ole tullut, että ne on väestötasolla täysin turhia ja STM:ltä tilattu uusi aineisto oli tarkoituksenhakuisesti tehty niin, että se näyttäisi puoltavan maskien käyttöä. Nyt on sellainen asia kuin fakta ja todellisuus ja kumpikin niistä tukee toisiaan. Missään ei näy merkkiäkään siitä, että todellisuus ei vastaisi tutkimustuloksia jotka sanovat, että maskien käytöstä ei ole hyötyä. Nytkö sitten nimitellään ihmisiä jotka osaavat yhdistää todellisuuden ja todetut faktat? Että pitäisi jotenkin alkaa uskoa faktojen vastaisesti väitteitä maskien hyödyllisyydestä vaikka sitä ei tue tiede eikä käytäntö? Missä vaiheessa ihmisistä on tullut näin tyhmiä? Koska te opitte erottaman omat tunteenne todellisuudesta ja sen, että tunteet ei ole totuus eikä fakta? Maailma ja todellisuus nojaa matemaattisiin totuuksiin ei siihen onko joku nyt kivaa tai pelottavaa.
Ei ole yhtään tutkimustulosta, joka kumoaisi maskien hyödyt. Jos näin olisi, varmaan sen olisit linkittänyt.
Kulttuuria se propagandakin on. Kulttuuritoimittaja selvästi taistelee oman paikkansa puolesta.
Ei lampaat ole itsekkäitä. Lampaat on meidän riistaa ja pelinappuloita.
HS:n mielipidekirjoituksen kirjoittajan olisi hyvä hakeutua terapiaan, ellei jo ole. Aggressioiden hoitoon.
Vierailija kirjoitti:
Ovatko sellaiset maskin käyttäjät parempia ihmisiä, jotka nakkaavat maskin maahan käytön jälkeen kuin ne, jotka eivät käytä ollenkaan, mutta huolehtivat turvaväleistä, käsihygieniasta, yskimättömyydestä muihin päin ja turhasta liikkumisesta väkijoukoissa?
Olisipa jokin kolmas vaihtoehto 🤔🙄
OKEI MUTTA MIELIPITEIDEET, FAKTAT JA TUTKIMUKSET MENEVÄT MASKISTA KIELTÄYTYJÄN TOISESTA KORVASTA SISÄÄN JA TOISESTA ULOS.
-
Meidän pitäisi kaikki kuvata julkisella paikoilla kieltäytyjiä ja vähän kannustaa heitä ja kysyä miksi eivät käytä maskia. Tämä on lähes kaikissa maissa jo tapana, mutta suomalaiset on vähän nynnyjä?!?
-
Esimerkki kohdan 2 toteutuksesta:
Mielipidekirjoittajaa harmittaa olla lammas! 🤣 "itse olette, MBÄHÄ-HÄÄ... "
Valtamedia on tuhonnut omaa uskottavuuttaan kiimassaan todistaa Trumpin saatanallisuus käyttämällä aivan yhtä tyhjää retoriikkaa kuin Trump itse.
Perehtykääpä tuohon esimerkiksi "Trump kehoitti ihmisiä piikittämään itseensä desifiointi ainetta" -kohuun.
Eräässä tiedotustilaisuudessa sinällään naurettavana ajatuksena ajatusvirtana pohti voisiko tähän virukseen jokin aine toimia. Tämän voi katsoa ja kysyä itseltään: Kehoittiko Trump ihmisiä ottamaan jotain desinfektioainetta vai kertoiko ei mediat hänen kehoittaneen niin.
Hiljan HS kolumnisti kirjoitti (en muista sanatarkasti) että Trump on levitellyt tietoa desinfektioaineen tehosta koronaan.
Jos kerran ITSEKKYYS pandemiatilanteessa huolettaa, herää kysymys miksi tuo kirjoittaja ei nostanut suuremmaksi ongelmaksi matkustajia, pubeissa ja kuntosaleilla käyviä, ostoskeskuksessa laahuavia??? Sehän on huomattavasti suurempi riski kuitenkin, kuin että joku pikkuvähemmistö ei ota rokotetta tai käytä maskia.
No, me kaikki tiedämme mikä hänen tavoitteensa oli. Mutta olisi sentään rehellinen, arvostaisin enemmän. Tai vaihtoehtoisesti juonikkaampi, ettei agenda olisi noin ilmiselvä.
Vierailija kirjoitti:
Ei lampaat ole itsekkäitä. Lampaat on meidän riistaa ja pelinappuloita.
Aggressiivisia ne on. Heittelee maskeja minne sattuu (tyhmiä, itsekkäitä) ja kirjoittelee Hesariin, kun painetta kertynyt lampaana olemisesta.
Mielipidekirjoituksen sanoma on, että mielipidekirjoittaja on itsekäs, vähä-älyinen lammas.
Jos maskista kieltäytyjä tulee liaan lähelle niin se todellakin tulee saamaan käsidesit suoraan naamalleen tai vaihtoehtoisesti räkäklöntin silmään.
Tämä on vain itsepuolustusta. Jos joku yrittäisi pistää sinua hiv-neulalla; mitä tekisit?
Vierailija kirjoitti:
Tyypillinen hs mielipidekirjoitus jossa vastapuoli maalataan omaan kuvaan sopivaksi. Ei yllätä pätkääkään.
Joo, ja tää vastapuoli onkin tunnettu asiallisesta pohdiskelustaan. Eiku
Kaikki tuntemani kulkutautimyönteiset ovat myös persuloisia. Miksiköhän?
Pandemia toi myös esiin kyvyttömät johtajat.
🐑Olette itsekkäitä lampaita! MBÄÄÄ! (Sainpas sanottua, oikein Hesarissa, mbäää..." 🐑
Perssuolinkaisten uhriutuminen ja kirkuminen on aina yhtä viihdyttävää. Lisää, kiitos!
Etpä taida enää olla noin polleaa, kun korona iskee!