Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te joilta huostaan otettu lapsi vastoin tahtoanne: miten ne teki sen?

Vierailija
20.02.2021 |

Miten ottivat lapset? Sovitteko ajan ja paikan, vai vietiinkö lapsi salaa tai poliisin voimalla?

Kommentit (293)

Vierailija
181/293 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

2014 keskellä yötä oveeni hakattiin (ovikellokin on keksitty!). Oven takana oli kaksi poliisia ja joku siviili. Tulivat asuntoon, kävivät sen läpi. Kysyivät olenko juonut. Siviili kysyi missä tyttäreni on. En tiennyt että minulla on tytär, vastasin. Vähän aikaa siinä uunoilivat vihaisina. Sitten toinen poliisi katseli puhelintaaan ja muille jotain ja lähtivät pois. Mitään en kuullut asiasta tuon jälkeen. Outo tapaus.

Vierailija
182/293 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On tosi vaikea uskoa että lapsia vietäisiin huostaan ilman mitään syytä. Mistä ne sossut ees keksis Taina taviksen luo lähteä lapsia hakemaan?

Oon kertonut neuvolassa että oli tosi rankkaa koliikkivauvan ja esikoisen kanssa, koko ajan riittämätön olo, tuskin ja huusin lapsille ja riideltiin miehen kanssa. Samat asiat kerroin myös maria-akatemian työntekijälle ja psyk sh:lle ja psykologille. Kukaan ei ole puhunut mitään laskusta, lähinnä on kerrottu että kotipalvelusta voisi saada lisäapua lastenhoitoon jne.

Olin lukenut näitä "turhasta" huostaanotettuja tarinoita ja vähän pelotti kertoa etten todellakaan ole täydellinen äiti ja osaa olla aina rauhallinen ja hyvä kasvattaja. Asia stressasi tosi paljon. No nuo mahdollisuudet jutella ulkopuolisille oli olleet tosi hyviä, olen tajunnut että meillä onkin kaikki ihan ok. Kovasti olen tietysti tehnyt töitä etten olisi niin kireä koko ajan ja nyt kun lapset on isompia niin on helpottanut kovasti. Että ei nyt ainakaan ihan minkään pienien juttujen takia taideta hakea kiireelliseen huostaan.

Sitten se toinen asia. Jotenkin on vissiin niin kaukana omasta elämästä että on vaikea kuvitella että mikä on se tilanne että vauva tai lapsi vaan tullaan hakemaan pois. Siis millä tolalla ne asiat on? Ja oikeastiko ne vanhemmat ei huomaa omassa käytöksessään mitään syytä? En sitten tiedä onko mulla ylikorostunut itsekriittisyys kun pelkäsin että huutamisen takia tehtäisiin lasu..

Yleensä "normaalit" vanhemmat ovat itse huolissaan omasta väsymyksestään ja siitä etteivät pysty toimimaan niin hyvin kuin lapsi tarvitsisi. Tämä osoittaa itsekritiikkiä ja jonkinlaista tajua siitä minkälaista psyykkis-fyysis -sosiaalista hoivaa lapsi tarvitsee. Monet vanhemmat ovat itse kasvaneet mielenterveys- ja alkoholiongelmien keskellä, etteivät edes tunnista mitä normaaliin vanhemmuuteen kuuluu. Heidän mielestään asiat ovat ihan kunnossa, koska elävät samanlaista elämää mihin itse ovat omassa lapsuudessa tottuneet. .. Vanhempi joka ei löydä itsestään mitään vikaa, nostaa kyllä itsellä niskavillat pystyyn. 

Se vauva haetaan yleensä pois aika karmeista tilanteista. Siellä on synnyttämässäkin naisia, jotka ovat tajuttomia päihteistä ja lapsi syntyy vaikeasti vieroitusongelmaisena. Nämä naiset tosin ehkä ymmärtävät huostaanoton syyn. Sen sijaan mielenterveysongelmaiset eivät yleensä pysty sitä ymmärtämään. Ei vaikka lasta ei kyetä hoitamaan lainkaan eikä edes ymmärretä sitä itsestä erillisenä yksilönä. Vaikka äiti menee nukkumaan, vauva ei välttämättä nuku, vaan tarvitsisi hoivaa. ja vaikka äiti miten selittää oikeuttaan nukkua silloin kuin tarvitsee, niin silloin vastasyntynyt ei voi elää äidin kanssa. Toinen ryhmä ovat kehitysvammaiset äidit. Ihan käsittämättömän usein saavat lapsia ja ei ole minkäänlaisia kykyjä niitä hoitaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/293 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On tosi vaikea uskoa että lapsia vietäisiin huostaan ilman mitään syytä. Mistä ne sossut ees keksis Taina taviksen luo lähteä lapsia hakemaan?

Oon kertonut neuvolassa että oli tosi rankkaa koliikkivauvan ja esikoisen kanssa, koko ajan riittämätön olo, tuskin ja huusin lapsille ja riideltiin miehen kanssa. Samat asiat kerroin myös maria-akatemian työntekijälle ja psyk sh:lle ja psykologille. Kukaan ei ole puhunut mitään laskusta, lähinnä on kerrottu että kotipalvelusta voisi saada lisäapua lastenhoitoon jne.

Olin lukenut näitä "turhasta" huostaanotettuja tarinoita ja vähän pelotti kertoa etten todellakaan ole täydellinen äiti ja osaa olla aina rauhallinen ja hyvä kasvattaja. Asia stressasi tosi paljon. No nuo mahdollisuudet jutella ulkopuolisille oli olleet tosi hyviä, olen tajunnut että meillä onkin kaikki ihan ok. Kovasti olen tietysti tehnyt töitä etten olisi niin kireä koko ajan ja nyt kun lapset on isompia niin on helpottanut kovasti. Että ei nyt ainakaan ihan minkään pienien juttujen takia taideta hakea kiireelliseen huostaan.

Sitten se toinen asia. Jotenkin on vissiin niin kaukana omasta elämästä että on vaikea kuvitella että mikä on se tilanne että vauva tai lapsi vaan tullaan hakemaan pois. Siis millä tolalla ne asiat on? Ja oikeastiko ne vanhemmat ei huomaa omassa käytöksessään mitään syytä? En sitten tiedä onko mulla ylikorostunut itsekriittisyys kun pelkäsin että huutamisen takia tehtäisiin lasu..

Yleensä "normaalit" vanhemmat ovat itse huolissaan omasta väsymyksestään ja siitä etteivät pysty toimimaan niin hyvin kuin lapsi tarvitsisi. Tämä osoittaa itsekritiikkiä ja jonkinlaista tajua siitä minkälaista psyykkis-fyysis -sosiaalista hoivaa lapsi tarvitsee. Monet vanhemmat ovat itse kasvaneet mielenterveys- ja alkoholiongelmien keskellä, etteivät edes tunnista mitä normaaliin vanhemmuuteen kuuluu. Heidän mielestään asiat ovat ihan kunnossa, koska elävät samanlaista elämää mihin itse ovat omassa lapsuudessa tottuneet. .. Vanhempi joka ei löydä itsestään mitään vikaa, nostaa kyllä itsellä niskavillat pystyyn. 

Se vauva haetaan yleensä pois aika karmeista tilanteista. Siellä on synnyttämässäkin naisia, jotka ovat tajuttomia päihteistä ja lapsi syntyy vaikeasti vieroitusongelmaisena. Nämä naiset tosin ehkä ymmärtävät huostaanoton syyn. Sen sijaan mielenterveysongelmaiset eivät yleensä pysty sitä ymmärtämään. Ei vaikka lasta ei kyetä hoitamaan lainkaan eikä edes ymmärretä sitä itsestä erillisenä yksilönä. Vaikka äiti menee nukkumaan, vauva ei välttämättä nuku, vaan tarvitsisi hoivaa. ja vaikka äiti miten selittää oikeuttaan nukkua silloin kuin tarvitsee, niin silloin vastasyntynyt ei voi elää äidin kanssa. Toinen ryhmä ovat kehitysvammaiset äidit. Ihan käsittämättömän usein saavat lapsia ja ei ole minkäänlaisia kykyjä niitä hoitaa. 

Hih.

Vierailija
184/293 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole alaikäisiä. Joku on käynyt asunnossani omin luvin ja huostannut tavaroitani.

Sijoitukseen varmaan menneet...

Vierailija
185/293 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla naapuri antoi lapsensa sijoitukseen vapaaehtoisesti kun ymmärsi, ettei päihdeongelmansa ole ihan hanskassa.

Silloin naapurin vointi selkeästi laski ja oli päihtyneenä jatkuvasti kun lapset olivat poissa.

Nyt vaikuttaa taas paljon skarpimmalta kun toinen lapsista käy välillä kotilomilla.

Oon miettiny, että hän olisi varmasti älyttömän hyvä äiti selvänä kun tosi pahassa päihdekoukussakin pystyy ajattelemaan lastensa parasta tekemällä niin rankan ratkaisun, että antaa lapsensa "pois".

Vierailija
186/293 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tiedän yhden henkilön, joka otettiin jo vauvana huostaan. Äitinsä oli alkoholisti. Ties vaikka olisi käyttänyt muutakin. Isänsä istui linnassa. Nämä biologiset vanhemmat kuolivat jo vuosia sitten.

Tuttuni adoptoitiin sukulaisperheeseen. Hänen äidiltään vietiin myös toinen lapsi suoraan synnytyslaitokselta sijaisperheeseen, joka käsittääkseni adoptoi lapsen.

Herää vaan kysymys, että miksi tällaiset ihmiset lisääntyvät! Aina tässä maassa puhutaan niin kauniisti lapsen oikeuksista, vaikka tosiasiassa mennään vanhempien oikeudet edellä.

N*rkeille annetaan lapset lähes aina takaisin, kun ovat hetkeksi ryhdistäytyneet. Ja taas kohta lapsia viedään lujaa pois. Mielestäni tuo aiheuttaa lapselle pelkkää vahinkoa, kun joutuu olemaan heittopussina, eikä pääse juurtumaan tasapainoiseen kotiin.

Vierailija
187/293 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä tiedän yhden henkilön, joka otettiin jo vauvana huostaan. Äitinsä oli alkoholisti. Ties vaikka olisi käyttänyt muutakin. Isänsä istui linnassa. Nämä biologiset vanhemmat kuolivat jo vuosia sitten.

Tuttuni adoptoitiin sukulaisperheeseen. Hänen äidiltään vietiin myös toinen lapsi suoraan synnytyslaitokselta sijaisperheeseen, joka käsittääkseni adoptoi lapsen.

Herää vaan kysymys, että miksi tällaiset ihmiset lisääntyvät! Aina tässä maassa puhutaan niin kauniisti lapsen oikeuksista, vaikka tosiasiassa mennään vanhempien oikeudet edellä.

N*rkeille annetaan lapset lähes aina takaisin, kun ovat hetkeksi ryhdistäytyneet. Ja taas kohta lapsia viedään lujaa pois. Mielestäni tuo aiheuttaa lapselle pelkkää vahinkoa, kun joutuu olemaan heittopussina, eikä pääse juurtumaan tasapainoiseen kotiin.

Lastensuojelulaki lähtee jatkuvasta kotiutumisen arvioinnista. Kotiutumista on edistettävä koko ajan ja heti kun vähänkään on saumaa, on lapsi kotiutettava. Ihan järjettömän huono laki sille lapselle. Pahimmillaan saattaa seilata äidin ja sijaisperheen välillä kymmenenkin kertaa. 

Vierailija
188/293 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Illalla ilmestyivät ovelle poliisien kanssa ennalta mitään ilmoittamatta, ja veivät lapset vaikka nämä eivät itsekään olisi halunneet moisten ihmisjätösten matkaan lähteä.

Mitään laittomuutta saati hengenvaaraa eivät kyenneet osoittamaan, ja siksi sossu vetosikin vain promillemittarin lukemaan, mille ei ole laissa määrätty edes minkäänlaista raja-arvoa.

Vierailija
189/293 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ikonen pitää lukuja liian isoina. Hän uskoo, että huostaanotettujen määrä putoaisi murto-osaan, jos lastensuojelu toimisi lakeja noudattaen. Hänen mukaansa kriisitilanteissa perheet jäävät usein heitteille eivätkä ne saa ajoissa tukea."

Näin lastensuojeluun erikoistunut lakimies ja varatuomari Leeni Ikonen. Hän tietenkään ei tiedä yhtä hyvin kuin vauvafoorumilaiset.

Sen lauluja laulaa, kenen leipää syö.

Ikosen asiakkaat ovat niitä lasun asiakkaiden vanhempia. Tottakai hän rummuttaa asiaa heidän puolesta, eikä sossujen. 

Jossain oli esitelty Ikosen tapausesimerkkejä, ehkä kymmenkunta, ja yksi niistä oli selvästi väärin perustein tehty. Sellainen saa lapset kyllä takaisin heti kun prosessi vaan saadaan runnottua läpi. Tällainen on traumatisoivaa lapselle, ja toivon että saivat jotain korvausta.

Kaikki Ikosenkaan jutut eivät kuitenkaan ole väärin perustein tehty, vaikka hän olisi ottanut jutun hoitaakseen. Lastensuojelulaki on hyvin tulkinnanvarainen. Onko tuettu tarpeeksi kotiin? Sehän on täysin tulkinnanvaraista. Näistä sitten väännetään veronmaksajien rahoilla oikeutta, että olisiko pitänyt vielä tukea lisää (veronmaksajien rahoilla). 

Niistä oikein perustein tehdyistä ei niin paljon huudella. Se on edelleen stigma, että olit niin "huono" isä / äiti että lapset otettiin pois. Vaikka ei olisi kyse huonoudesta. On voinut aidosti tehdä parhaansa, sen mitä pystyi. 

Vierailija
190/293 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla naapuri antoi lapsensa sijoitukseen vapaaehtoisesti kun ymmärsi, ettei päihdeongelmansa ole ihan hanskassa.

Silloin naapurin vointi selkeästi laski ja oli päihtyneenä jatkuvasti kun lapset olivat poissa.

Nyt vaikuttaa taas paljon skarpimmalta kun toinen lapsista käy välillä kotilomilla.

Oon miettiny, että hän olisi varmasti älyttömän hyvä äiti selvänä kun tosi pahassa päihdekoukussakin pystyy ajattelemaan lastensa parasta tekemällä niin rankan ratkaisun, että antaa lapsensa "pois".

Kyllä, hyvin usein menee näin. Päihdeongelmissa on yritetty auttaa jo niin pitkään, että äiti itsekin jo ymmärtää ettei vaan suju. Ja "antaa" lapset pois. 

Vain pieni vähemmistö huostaanotoista on tahdonvastaisia. Tahdonvastaiset on kalliita, ne menee oikeuden kautta sitten.

Suurin osa tehdään vanhempien suostumuksella.

Koska suurin osa vanhemmista kykenee näkemään lapsen parhaan kyllä. 

Tahdonvastaiset ovat vähemmistö, esim jollain lailla harhaisia ihmisiä, jotka eivät omasta mielestään ole tehneet mitään väärää. Ja niitä jotka eivät aidostikaan ole tehneet mitään väärää. Eli ne oikeasti väärin perustein tehdyt.

Aika vähän mahtuu kokonaisuuteen niitä oikeasti vääriä huostaanottoja. Niitäkin kyllä on. 

Vierailija
191/293 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sijoitus on eri asia kuin huostaanotto. Ei sossu tule poliisien kanssa yllättäen oven taakse viemään lasta huostaan. Kiireellinen sijoitus sen sijaan pitää tehdä, jos lapsi on kotonaan vaarassa. Yleensä ennen sijoitusta perheelle on tarjottu monenlaisia palveluita.

Eli jos unohdettaisiin nyt kaikki vihdoin myytti ilkeistä sossutantoista jotka ilmestyvät tyhjästä varastamaan kenen tahansa lapset koska makaronilaatikko oli tehty väärin.

(Ja huoltajuus pysyy vaikka lapsi sijoitettaisiin, tämäkin monille epäselvää.)

Meillä yritettiin noilla "palveluilla" ja "tukitoimilla" aikaansaada huostaanotto. Eli ne kuuluisat tukitoimet olivat vain sitä, että juoksuttivat sinne toimistolleen palavereihin, joiden aihe oli aina epämääräinen. Joka ikinen palaveri oli pelkkä ansa, josta väännettiin papereihin täyttä soopaa ja mitä kummallisempaa ja naurettavampaa spekulaatiota, joka ei perustunut mihinkään todelliseen, vain sossujen mielipiteisiin.

Yksi sossu yritti ilmeisesti leikkiä jotain Freudia, kun käytti psykoanalyysin termejä yrittäessään lavastaa minua mielisairaaksi: "äiti projisoi" yms.  Pelkän paperikasan nopeasti pläräävälle ulkopuoliselle kaikki tietenkin näytti pahalta, koska tikusta oli tehty asiaa ja asioita vääristelty.  Paperikasaa keräämällä oli tarkoitus saada huostaanotto läpi hallinto-oikeudessa, joka ei tutki asioiden oikeellisuutta, vaan uskoo niitä papereita, jotka ovat sossujen sepittämää satua.

Eli oma kokemus on se, että "tukitoimet" olivat pelkkä peitenimi ja -toimi sille, että kerätään paperia ja "todisteita" hallinto-oikeutta varten. Mitään puhetta mistään auttamisesta ei missään vaiheessa ollut, koska ei sille ollut tarvettakaan, koska ei lapsella ollut mitään vialla. Koin, etteivät edes olleet lapsesta kiinnostuneet, vaan minun kiusaamisestani. Lopulta luovuttivat meidän kohdalla, mutta pari vuotta tämä omituinen peli ja kiusa kesti, ja voin kuvitella, että monen kohdalla onnistuvat viemään läpi tekaistutkin perusteet, sen verran tässäkin väännettiin.

On ne melko rikollisia nuo virkaa tekevät joskus ja voin hyvin uskoa tämän asian. Miksei näissä neuvotteluissa ole mukana aina esim lakimies edustaja puolustamassa "syytettyä"? Pitäisi tämmöinen käytäntö saada, koska muuten voi olla aika heikoilla noita ammattilais sossuja vastaan, jotka on voinut oppia ja tottuneet masinoimaan näitä huostaanottoja läpi.

Vierailija
192/293 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Illalla ilmestyivät ovelle poliisien kanssa ennalta mitään ilmoittamatta, ja veivät lapset vaikka nämä eivät itsekään olisi halunneet moisten ihmisjätösten matkaan lähteä.

Mitään laittomuutta saati hengenvaaraa eivät kyenneet osoittamaan, ja siksi sossu vetosikin vain promillemittarin lukemaan, mille ei ole laissa määrätty edes minkäänlaista raja-arvoa.

Mutta promillemittarin lukemat taisivat kuitenkin olla aika tukevat? Ja jotain oli tainnut tapahtua sitä ennenkin? Ei meille ainakaan ole ikinä tullut kotiovelle poliiseja sossun kanssa tekemään satunnaispuhallutusta.

Vierailija
193/293 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olemme sijaisperhe ja kun tähän ryhdyimme, erä tuttu oli sitä mieltä että lapsi otetaan just tosiaan jonkun "huutamisen" takia pois. Että lapset on meillä vähän niinkuin syyttä. Huostaanotot on ilkeilyä jne. 

Vaitiolon vuoksi he eivät vieläkään koko totuutta tiedä, mutta ovat kyllä nähneet ja kuulleet mitä lapset itse puhuvat, ja epäilyt huostaanottojen oikeutuksesta on vähentyneet. 

Leuka tippuisi lattiaan tavalliselta keskiluokkaiselta mammalta, jos kuulisi sossujen tai sijaisperheiden tai poliisien kertomaa, millaisissa oloissa jotkut lapset kasvavat. Tai millaisia sukuja on. Voi olla kokonaisia perheitä, joiden elämäntapa on aivan sairas. Ei ne lööppeihin pääse ellei joku riko vaitioloa ensin. 

Vierailija
194/293 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta promillemittarin lukemat taisivat kuitenkin olla aika tukevat? Ja jotain oli tainnut tapahtua sitä ennenkin? Ei meille ainakaan ole ikinä tullut kotiovelle poliiseja sossun kanssa tekemään satunnaispuhallutusta.

Se mittarilukema on täysin epäolennainen, koska sille ei ole tosiaan mitään laissa määrättyä raja-arvoakaan olemassa.

Ei ollut mitään tapahtunut tuota ennen, muutakuin viinaan menevä naapurin ämmä tehnyt tekaistun ilmotuksen, että olisin kotona mukamas sammuneena.

Jos lakia ja järkeä ei tarvii käyttää, niin yhtälailla voi sitten alkaa teurastamaan näitä "auttajia" jotka lapsia satuttaa ja traumatisoi toimillaan, hätähän ei lue lakia.

Vierailija
195/293 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä uskon hyvinkin näitten viranomaisten virheisiin myös lastensuojelun osalta, sillä olen itse joutunut viranomaisten kynsiin mielenterveys puolella ja siellä mielivallan kautta minut diagnosoitiin skitsofreenikoksi, vaikka olen terve ja mitään vikaa ei ole. Sielläkin lääkäri on jumalasta seuraava jota uskotaan kyseenalaistamatta ja ilman kritiikkiä, kuin hän tietäisi kaiken. No eipä tiennyt ja sen seurauksia tässä nyt on podettu jo useita vuosia.

Voin hyvin kuvitella, että lasussakin virkaa tekevien sanaan uskotaan ja niihin luotetaan, kun suomalaiset yleensä on tälläisiä auktoriteetti uskovaisia, niin niilläkin menee läpi ihan mitkä tahansa selitykset. Voin hyvin kuvitella, että liian monet ovat joutuneet kokemaan kaltoinkohtelua viranomaisilta, niin minäkin. Muunmuassa kerran poliisit hakivat "hoitoon" kotoa, kun en ollut mennyt hoitoneuvotteluihin. No laittoivat sitten väkivalloin rautoihin ja pitivät epämukavassa kuljetusasennossa yli 3 tuntia, kun kuljettivat sairaalaan. Meinasin traumatisoitua tästä.

Vierailija
196/293 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä uskon hyvinkin näitten viranomaisten virheisiin myös lastensuojelun osalta, sillä olen itse joutunut viranomaisten kynsiin mielenterveys puolella ja siellä mielivallan kautta minut diagnosoitiin skitsofreenikoksi, vaikka olen terve ja mitään vikaa ei ole. Sielläkin lääkäri on jumalasta seuraava jota uskotaan kyseenalaistamatta ja ilman kritiikkiä, kuin hän tietäisi kaiken. No eipä tiennyt ja sen seurauksia tässä nyt on podettu jo useita vuosia.

Voin hyvin kuvitella, että lasussakin virkaa tekevien sanaan uskotaan ja niihin luotetaan, kun suomalaiset yleensä on tälläisiä auktoriteetti uskovaisia, niin niilläkin menee läpi ihan mitkä tahansa selitykset. Voin hyvin kuvitella, että liian monet ovat joutuneet kokemaan kaltoinkohtelua viranomaisilta, niin minäkin. Muunmuassa kerran poliisit hakivat "hoitoon" kotoa, kun en ollut mennyt hoitoneuvotteluihin. No laittoivat sitten väkivalloin rautoihin ja pitivät epämukavassa kuljetusasennossa yli 3 tuntia, kun kuljettivat sairaalaan. Meinasin traumatisoitua tästä.

Tässä on muutakin. Meinaan tekaistunkin mielenterveys diagnoosin kautta voidaan alkaa polkemaan ihmisen oikeuksia ja määrämään tahdonvastaisesti "hoitotoimenpiteitä" ja aiheuttaa ihmiselle ongelmia. Voin kuvitella, että monet terveet ihmiset on joutuneet väärin syin syytetyiksi vetoamalla mt-ongelmiin. Se kun uppoaa tavan kansalaisille, kun luulevat kaikkien diagnosoitujen olevan "seinähulluja", jotka eivät mitään ymmärrä. Mt-diagnoosit on siis keino polkea ihmisoikeuksia ja tällä asialle pitäisi tehdä jotain.

Vierailija
197/293 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin tuhat turhaan huostaanotettua kuin yksikin huonoissa oloissa kärsivä lapsi.

Syyttömyys ei todista mitään!

Vierailija
198/293 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se mittarilukema on täysin epäolennainen, koska sille ei ole tosiaan mitään laissa määrättyä raja-arvoakaan olemassa.

Ei ollut mitään tapahtunut tuota ennen, muutakuin viinaan menevä naapurin ämmä tehnyt tekaistun ilmotuksen, että olisin kotona mukamas sammuneena.

Jos lakia ja järkeä ei tarvii käyttää, niin yhtälailla voi sitten alkaa teurastamaan näitä "auttajia" jotka lapsia satuttaa ja traumatisoi toimillaan, hätähän ei lue lakia.

Vaikka mitään rattijuopumuksen kaltaista tarkkaa promillerajaa ei olekaan, niin lapsia ei saa hoitaa sellaisessa tilassa, ettei ole kykenevä siihen. 

Se, että väität puhalluksen tuloksen olevan epäolennainen kertoo, että tiedät tasan tarkkaan sen olevan enemmän, kuin yksikään hyvä vanhempi hyväksyisi. Alkoholistina kiellät kuitenkin täysin oman vastuusi. Jännästi se "viinaan menevä naapuri" osui kuitenkin oikeaan hälyttäessään lastensuojelun paikalle ja olit niin kännissä, että lapset piti viedä pois. Joko olet joka ilta siinä kunnossa tai teidän kämpästä oli kuulunut sellaista ääntä, että hän päätti toimia.

Vierailija
199/293 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä on muutakin. Meinaan tekaistunkin mielenterveys diagnoosin kautta voidaan alkaa polkemaan ihmisen oikeuksia ja määrämään tahdonvastaisesti "hoitotoimenpiteitä" ja aiheuttaa ihmiselle ongelmia. Voin kuvitella, että monet terveet ihmiset on joutuneet väärin syin syytetyiksi vetoamalla mt-ongelmiin. Se kun uppoaa tavan kansalaisille, kun luulevat kaikkien diagnosoitujen olevan "seinähulluja", jotka eivät mitään ymmärrä. Mt-diagnoosit on siis keino polkea ihmisoikeuksia ja tällä asialle pitäisi tehdä jotain.

Skitsofrenian oireita ovat mm. sairaudentunnottomuus ja vainoharhaisuus, joten kallistuisin kyllä uskomaan ennemmin ammattilaisia.

Vierailija
200/293 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja mitäköhän sinä teit ennen kuin sinut raudoitettiin? Tappelit psykoosissa kuin vesikauhuinen ahma?