Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te joilta huostaan otettu lapsi vastoin tahtoanne: miten ne teki sen?

Vierailija
20.02.2021 |

Miten ottivat lapset? Sovitteko ajan ja paikan, vai vietiinkö lapsi salaa tai poliisin voimalla?

Kommentit (293)

Vierailija
281/293 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen aina lapseni äiti ,sijaisperhe tai laitos on vain pakotettu paikka. Eli turhaan kuvittelee joku sijaisperhe sanomansa itseään minun lapselle äidiksi ja isäksi. Lapsi itsekin sanoi että ei ole hänelle perhe mikään sijaisperhe tai laitos. Minun luona on lapsen koti. Oma huone ja tavaroita. Piste. Tämä yhteiskunta ei omista minun rakasta lastani.

Yhteiskunnalle olisi erittäin paljon halvempaa jos hoitaisit oman lapsesi itse. Lopetetaan sossu? Pystyt varmastikin elättämään itsesi ja kasvattamaan lapsestasi tasapainoisen aikuisen ja kouluttamaan hänet?

Palstalla harmittaa eniten hirveä valitus ja kykenemättömyys peiliin katsomisen. Ilkeä yhteiskunta, minä uhri. Mitä tapahtuisi jos yhteiskunta luovuttaisi kaiken vallan ja vastuun sinulle - pärjätkää, tsemppiä matkaan! Ja ne rahat voi hankkia itse töissä. Näin toimii suurin osa maailman maista, meillä Suomessa on sossut  ja erilaiset tukijärjestelmät ja niistä valitetaan jatkuvasti. 

Vierailija
282/293 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huostaanotto on voimassa toistaiseksi. Huostassapito on lopetettava heti, kun huostassapidon ja sijaishuollon tarvetta ei enää ole. Huostaanoton perusteita on tarkistettava säännöllisesti. Huostaanotto lakkaa lapsen täyttäessä 18 vuotta tai kun siihen ei ole enää perusteita.15.5.2024. tästä teen kantelua koska perusteet ovat poistuneet ajat sitten. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/293 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytetyin sosiaaliseksi raportoinniksi kuviteltu menetelmä sosiaalityössä lienee se, kun vääriä päätöksiään ja muita virheitään tunnustamaton sosiaalityöntekijä suuttuu siitä, että asiakas kertoo virheistä julkisesti facebookissa ja soittaa asian johdosta Pelastakaa Lapset ry:n lakimiespalveluun vaatien asiakkaalle rikostuomiota vihapuheesta ja kunnianloukkauksesta.

Vierailija
284/293 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole päihde ei mielenterveys tai mitään muutakaan ongelmaa. Nyt väkisin yrittävät ottaa huostaan asioista jotka tapahtunut lähes vuosi sitten. Mitäpä lottoatte tuleeko onniistumaan hallinto oikeudessa?

Vierailija
285/293 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huostaanotto on voimassa toistaiseksi. Huostassapito on lopetettava heti, kun huostassapidon ja sijaishuollon tarvetta ei enää ole. Huostaanoton perusteita on tarkistettava säännöllisesti. Huostaanotto lakkaa lapsen täyttäessä 18 vuotta tai kun siihen ei ole enää perusteita.15.5.2024. tästä teen kantelua koska perusteet ovat poistuneet ajat sitten. 

Meillä ne syyt poistui ja nyt vasta hallinto oikeudessa asia niin mitä tässä voi tehdä. Asianajajan kanssa taistellaan toki.

Vierailija
286/293 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattais varmaan pitää huolta niistä lapsista jos niitä tekee. Olen seurannut vierestä 3 huostaanottoa tuttavapiiristä ja kaikissa vanhemmat tai vanhempi koki että oli väärin perustein otettu huostaan. Kaikissa tapauksissa sivusta jo näki, että ei niistä ollut vanhemmiksi alunperinkään. 

Joten täysin mahdoton uskoa palstan "mutku mutku..." juttuja hyvistä vanhemmista joilta viedään lapsi. 

Hävetkää ikuisesti jos lapsenne otetaan huostaan.

Vierailija
287/293 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite jouduin lastensuojelun asiakkaaksi kun synnytin esikoiseni. Lääkäri oli tulkinnut itkuni ja lauseeni "Sinäkö minua olet kiusannut 9kk" siihen että haluan satuttaa lastani

Vaikka totuus oli itkemistä ilosta ja ihmetyksestä että lapsi on terve. Ja lausahdus oli viitettä rankkaan pahoinvoitiin raskauden alussa ja kaikesta närästyksestä. Onneksi sosialityönekijämme oli mukava ja taisteli meidän puolestamme lääkäriä vastaan. 

Lääkäri myös laittoi huonon vaipan pukemisen ja vaatteiden pukemisen vaikeuden välinpitämättömyyteen... 

Sossu: Ihan ymmärrettävää että ensimmäisen viikon aikana on vaikeuksia laittaa vaatteita vauvalle yms kun esikoisesta kuitenkin kyse

Vierailija
288/293 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiireellinen sijoitus tehtiin niin että sosiaalityöntekijä tuli kahden poliisin kanssa oven taakse, tuli sisään, laittoi vauvan turvakaukaloon ja kantoi huutavan vauvan pois. Sijoituksen perään vuorossa oli sitten huostaanotto, jossa ei draamaa sen enempää kun lapsi jo oli sijoituspaikassa valmiiksi.

Olivatko ilmoittaneet ajan vai tulevatko yllättäen?

Ei selvästikään kannata avata ovea kenelle tahansa, varsinkaan jos on syytä epäillä tällaisia suunnitelmia sossulta (ja pystyy itse lapsensa hyvin hoitamaan)

Ei ilmoittaneet kun soittivat vaan yllättäen ovikelloa ja mies meni avaamaan pahaa aavistamattomana oven. Päästi toki sisään kun poliisitkin oli mukana. Meillä oli taustalla yksi lastensuojeluilmoitus ja toisesta sitten tulivat hakemaan vauvan pois.

Mikä siinä oli syynä, että haettiin pois noin vain? 

Vierailija
289/293 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiireellistä sijoitustakaan ei ikinä tehdä varoittamatta. Kyllä sinne vanhemmille on yritetty soitella ja sopia tapaamista ja kotikäyntiä, jos tilanne on vaikka se, että pikkuvauva on huumekämpässä. Viime kädessä poliisin virka-avulla tullaan. Poliisi nostaa oven saranoiltaan tarvittaessa.

Miten olisi yleisavain? Uhoa vaan menemään, tulee kivan fallinen olo! 😂

Kiireellisen sijoituksen peruste on aina lapsen hengenvaara, ei siinä ole aikaa alkaa metsästämään jotain huoltomiestä.

Tarkoitit varmaan, että pitäisi olla ;)

Vierailija
290/293 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole huostaanottoja vastaan mutta sen olen huomannut, että vanhempia ei kuunnella kunnolla eikä heitä haluta auttaa. 

Vierailija
291/293 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastensuojelun täti: asui aikuiseksi asti kaupungin vuokratalossa joten on näkemystä miten lapset voivat. Isä työssäkäyvä tuurijuoppo, äiti pienipalkkainen. Mutta  perhe ilman tukia eikä kukaan tehnyt lasujakaan vaikka varmaan vanhempien riitely kuului pitkin taloa.  Sit saivat perinnön ja omistusasunnon.

Vierailija
292/293 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulta yritettiin huostaanottaa lapsi. Eivät onnistuneet.

Ensin tekivät kiireellisen sijoituksen valheilla perustellen. Kävimme neuvotteluissa sossulassa, mutta nuoret kokemattomat sossut eivät uskoneet sanaakaan, kun olivat niin rikollisten ilmoittajien valheiden pauloissa. Kävimme myös sossulan perheneuvonnassa psykiatrilla, mutta sille psykiatrille oli syötetty myös jotain valheellisia tietoja (ehkä siitä ls-ilmosta?) ja oli miljoona kertaa hullumpi kuin me asiakkaat. Valheiden kumoamiseen meni niin monta kuukautta poliisissa, että sossut ehtivät tehdä sijoituksen. Jouduin vasten tahtoani viemään lapseni laitokseen ihan itse, kun uhkana oli tosiaan, että viranomaiset olisivat sen tehneet vaikka väkivalloin muuteoi. Sitä ennen meistä oli tehty lyhyellä aikavälillä 2 aiheetonta ls-ilmoitusta. Tekijät olivat tuttuja keskenään, tehneet ennenki

Näin kävi omalla kohdallanikin. Sain kuulla että olivat näin toimineet aiemminkin.

Vierailija
293/293 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole huostaanottoja vastaan mutta sen olen huomannut, että vanhempia ei kuunnella kunnolla eikä heitä haluta auttaa. 

Vielä vähemmän lapsia..