Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pakko hehkuttaa karppausta!

Vierailija
06.08.2008 |

Olen yli 30 vuotta ollut toivoton syöppö, ihan lapsesta asti. Nyt se on ohi. Ihanaa. Saan syödä hyvää, maukasta ja terveellistä ruokaa ja paino senkun tippuu. Olo on ihana, lenkillä kun kävin niin tuntuu että voin lentää!

Ja en ole mikään hurahtanut, en ylipäätään usko huuhaa-dieetteihin. Karppaus on ruokavalio luonnollisimmillaan: pois turhat lisäaineet, mauttomat ja teolliset light-tuotteet ja turvottavat hiilarit. Tilalle paljon kasviksia, sopivasti rasvaa ja proteiineja.

Ihme, että Suomessa aina kehotetaan syömään pieniä välipaloja pitkin päivää. Kun ruokavalio on oikein koostettu, pitää se nälkää pitkän aikaa eikä jääkaapin ovea tarvitse naristaa jatkuvasti. Oikeasti, jos tunnet pakottavaa naposteluntarvetta tunti-pari edellisestä ateriasta, ruokavaliossasi mättää jokin. Itse en tajunnut tätä.

Ja miten paljon aikaa vapautuu vuorokaudesta, kun ei tarvitse koko ajan mussuttaa jotain tai miettiä, mitä seuraavaksi söisi. Mahtavaa!

P.S. En edes ole karpannut ns. rankimman kautta, ketoosit ym. jätän suosiolla muille

Kommentit (116)

Vierailija
101/116 |
07.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä uusinta kommenttia:

"Mustajoki päätti pistää tietoa yksiin kansiin ja korjata painonhallinnan väärinkäsityksiä tietokirjalla.

Esimerkiksi proteiineihin ja rasvoihin perustuvaan Atkinsin menetelmään voi Mustajoen mukaan suhtautua myötämielisesti - kunhan rasva vain on hyvälaatuista."

Hahaa! Jospa aikamme suurin huijaus alkaisi kohta paljastua!

Vierailija
102/116 |
07.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mustajoki päätti pistää tietoa yksiin kansiin ja korjata painonhallinnan väärinkäsityksiä tietokirjalla.

Esimerkiksi proteiineihin ja rasvoihin perustuvaan Atkinsin menetelmään voi Mustajoen mukaan suhtautua myötämielisesti - kunhan rasva vain on hyvälaatuista."

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/116 |
07.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka hullu on 3kk ketoosissa... ei mitään järkeä.

Vierailija
104/116 |
07.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.kaleva.fi/plus/index.cfm?j=691341

päivämäärä 4.11.2007...

Vierailija
105/116 |
07.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Skarppi syö myös hiilihydraatteja, mutta hyviä sellaisia. Esim. syön kyllä leipää mutta yritän syödä hapanta ja rukiista leipää. Pastaa syön kourallisen aterialla ja yleensä sekin on täysjyvää.

Rasvaa en yritä välttää mutta sen sijaan olen yrittänyt lisätä HYVIÄ rasvoja: oliiviöljyä ja rypsiöljyä.

Pähkinöitä ja papuja syön myös paljon. Pavuista saa hyvin proteiineja ja ovat hyvä kuidun lähde! Pähkinöissähän on mahdottomasti rasvaa mutta niissä on niin paljon hyviä ravintoaineita että jokaisen kannattaisi syödä muutama pähkinä päivässä!

Ketoosissa olin 2 viikkoa minäkin että saisin kehoni tyhjättyä hiilareista ja pois makeanhimon. Toimii!

Itse seuraankin enemmän ruoan GLYKEEMISTA INDEKSIA.

**

Sanoisin näinkin: useimmat ylipainoiset varmaankin syövät aivan liikaa vääränlaisia hiilareita, vaaleaa leipää, pullaa, keksejä yms.

Transrasvojakin tulisi välttää, katsoin Ruotsista mielenkiintoisen luennon jossa Fredrik Paulun kertoi, että Transrasvat varastoituvat suoraan soluihin. Meidän kehomme on tosi vaikea päästä niistä eroon! Jopa kova eläinrasva on parempaa.

Tässä vähän faktaa.

Vierailija
106/116 |
07.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä olin. Mähän kirjoitin etten oikeen asiasta tiennyt ja siinä oli lopputulos! Elämä on

Vierailija
107/116 |
07.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jättänyt pois kaiken pastan, riisin ja tärkkelyspitoiset juurekset. Perunaa olenkin aina inhonnut=)

Leivästä en ole luopunut. Sitä on saatava aamulla, koska verensokerini on niin alhaalla, että tarvitsen hiilihydraatteja aamulla.

En oikeastaan sanoisi itseäni karpaajaksi.

Teen itse leivän. Käytän leivässä siemeniä, sokerijuurikasta, leseitä ja vähän speltijauhoja. Olen ajatellut kokeilla quinoa-jauhoja. Onko kellään kokemusta?

Vierailija
108/116 |
07.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen syönyt muutaman kerran riisin korvikkeena. En nyt voisi sitä hyväksikään väittää:). Toisaalta en pidä riisistäkään...

Itsekin syön leipää aamuisin mutta yritän välttää vehnäjauhoja ja syön karkeaa hapanta ruisleipää. Myös sokerin pidän minimissä.

Tummaa suklaata on pakko hehkuttaa! Sitä pari palaa makeanhimoon niin johan lähtee himo. Samalla saa antioksidanttejakin!

Vierailija
109/116 |
07.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihaa, rasvaa ja kaalia ei kerta kaikkiaan saa niin paljon alas, että saisi päivän energiatarpeen täyteen.

Vierailija
110/116 |
07.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihaa, rasvaa ja kaalia ei kerta kaikkiaan saa niin paljon alas, että saisi päivän energiatarpeen täyteen.

No onneksi karpit voivat syödä muutakin!

Vierailija
111/116 |
07.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin minä syön! HAssua jättää pois tärkeä vitamiinilähde. Ainut mitä alussa rajoitin on banaanin syönti.

Vierailija
112/116 |
09.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveisin yhä vaan hoikka ap

Vierailija
113/116 |
09.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tullut aika nopeasti kilot ja pudottaminen tooosi vaikeaa. Heti tulee kamala päänsärky/migreeni kun yrittää olla painonvartijoiden ohjeilla. Ja nälkä muutaman päivän kuluttua niin kamala ja se päänsärky niin sitten tulee repsahdus :( Nytkin päätä särkee järkyttävästi kun eilen pidin pääni ja pisteet ei ylittynyt.

Te jotka karppaatte, oletteko saaneet päänsäryn pysymään loitolla? Ja millä keinolla? Olisin kiitollinen jos joku vastaisi.

Vierailija
114/116 |
09.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on se että syöminen on täyttä nautintoa, ihanaa maukasta ruokaa, mutta sitä seuraavaa ateriaa ei tarvitse koko ajan ajatella ja odottaa vaan voi keskittyä muuhun elämään kun ei ole koko ajan nälkä! Sitten vaan havahtuu että oho, nyt on lounasaika, mitähän hyvää sitä itselleen laittaisi? Ja paino vaan putoaa...

Vierailija
115/116 |
09.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä karppipa ei ollut lihava aloittaessaan, vaan sairaalloisen laiha - mikään ei imeytynyt. Olo karsea, vatsavaivoja. Karppauksella elämänlaatu sata kertaa parempi. Vedän pekonia nassu rtisten ja olen onnellinen. Sama tuo vaikka kuolisin aiemmin - olenpahan elänyt onnellisempana!

Vierailija
116/116 |
09.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

edellinen jatkaa, ettei ole sellaista ruokavaliota, jota en olisi kokeillut - täysjyväviljat my ass, kauheempaa oloa saa hakea kuin syömällä ruisleipää tms.