Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi nainen sanoo että mikään ei ole vialla, vaikka oikeasti on?

Naisten suoranainen tyyppivika
19.02.2021 |

Niin, miksi nainen mököttää ja kun kysyy, että onko jokin vialla, niin vastaus on "ei". Silti se paistaa kilomerin päähän, että jokin vaivaa. Miksi se pitää valehdella eikä voi sanoa suoraan?

Kommentit (116)

Vierailija
41/116 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todennäköisesti siksi että hänellä on kokemus, ettei sinulle voi kertoa tai kanssasi keskustella. Saatat ehkä haukkua, vähätellä, latistaa tms.

Joopa joo. Tämä kertoo vain omasta asenteestasi: miehessä todennäköisemmin vika. Huoh, älä viitsi! Et voi tuota tietää mitenkään.

Noita naisia on pilvin pimein, jotka tuota harrastaa. Naisena sen voin tunnustaa ihan ääneen.

Vierailija
42/116 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli tälläinen tilanne eilen illalla kun mies tuli myöhään töistä kotiin. Mökötin ja mies kysyi monesti mikä on? Sanoin ettei mikään. Kesti hetken, että sain puettua tunteet sanoiksi. Lopulta sanoin: mulla on ollu ikävä sua, oot tehnyt tällä viikolla pitkiä työpäiviä päivittäin. Kaipaan sua.

Aina ei vaan heti osaa sanoittaa omia tunteita. Itse tunsin itseni hylätyksi, joten helpompaa oli aluksi hylätä myös toinen, eli vetäytyä mököttämään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/116 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei halua puhua asiasta, tai ei (vielä) kykene puhumaan.

Ja sisäinen märehtiminen ja asian lykkääminen varmasti hirveästi auttaa.

No itselläni on se, että haluan rauhottua ennen kuin puhun, etten sano kiihdyksissäni mitään hölmöä. Parempi miettiä muutama tunti ja voi olla, että koko suuttumus/pettymys häviää, kun tajuaa, ettei ollut syytä. Jos ei, niin osaa puhua asiasta järkevämmin, kun mieli on rauhoittunut eikä enää sano sellaista mitä voisi katua myöhemmin.

Olet varmaan tästä tavastasi keskustellut kumppanin, sukulaisten, työkavereiden tai kaikkien muiden keitä asia yleensä koskee jollain tavalla kanssa? Eikö? Yrität omalta osaltasi selventää, ettei kyse ole tahallisesta loukkaamisesta?

Vierailija
44/116 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietää ennestään että qusipäänä alat inttää vastaan. Miksi suotta avautua kehityskyvyttömälle? Suunnittelee lähtöä.

Just joo. Eli miehen pitäisi vain hiljaa kuunnella ja ottaa vastaan kaikki mitä nainen suoltaa riippumatta siitä onko se totta vai ei? 

On hetkiä, että me miehetkin mokaamme jopa tietämättämämme, mutta ei nainenkaan erehtymätön ole vaikka se monelle naiselle onkin yhtä hiivatin vaikeaa tunnustaa kuin naiset itse väittävät sen myös miehelle sitä olevan.

Et viestiesi perusteella kuulosta kovin mukavalta ihmiseltä, jolle tekisi mieli avautua. Vaikutat niiltä miehiltä, joille kaikki naisen ongelmat ja asiat on vain jotain 'akkojen turhia ja joutavia kaakatuksia'. Minä en ainakaan sellaisen ihmisen kanssa halua keskustella mitään, jolla on tälläinen asenne minuun pelkästään sukupuoleni takia. Ikävää kun jotkut tuollaisten kanssa suhteeseen ajautuvat.

Kiitos palautteesta ja minun täytyy kyllä ikävä kyllä sanoa sinusta samaa, joten meitä ei selvästi ole luotu toisillemme. 

Minä kritisoin viestissäsi sitä, että koet vastaan inttämisen ikäväksi piirteeksi ihmisessä ja se on varmasti sitä silloin, jos asia on selvä, mutta katsohan miehen ja naisen suhde ei vain ole sellainen, että se naisen sanoma on aina kiistaton. Edes miehelle ei tee henkisesti hyvää ruveta suhteessa kynnysmatoksi jonka päälle saa kaataa perusteetta kaiken epäoikeudenmukaisuuden ja jos sinun suhteessasi miehen pitää taipua tähän ollakseen kiva keskustelukumppani niin ei se myöskään sinusta kovin mukavaa kuvaa anna.

Näissä ketjuissa nyt vaan saa usein miehestä kuvan että omaa osallisuutta tilanteeseen ei edes mietitä lainkaan. Se on aina automaattisesti naisen vika ja naiset on aina tälläisiä ja tollaisia. Sillä koko asia selitetään. Oma asenne/keskustelutaito/suhtautuminen naiseen/suhteen tila muuten ohitetaan täysin. Minä olen nyt suhteessa jossa on paljon rakkautta ja läheisyyttä sekä erittäin keskustelutaitoinen mies joka ei vähättele minua. Hänelle on helppo puhua.

Vierailija
45/116 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nainen toivoo että tajuaisit itse miten oli paskamainen ja pyytäisit anteeksi. Sitten se on ärsyttävää jos mies ei edes tajua että oli m*lkku.

Ja kun mies toimii näin, niin hän on huono kommunikoimaan. 

Vierailija
46/116 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli tälläinen tilanne eilen illalla kun mies tuli myöhään töistä kotiin. Mökötin ja mies kysyi monesti mikä on? Sanoin ettei mikään. Kesti hetken, että sain puettua tunteet sanoiksi. Lopulta sanoin: mulla on ollu ikävä sua, oot tehnyt tällä viikolla pitkiä työpäiviä päivittäin. Kaipaan sua.

Aina ei vaan heti osaa sanoittaa omia tunteita. Itse tunsin itseni hylätyksi, joten helpompaa oli aluksi hylätä myös toinen, eli vetäytyä mököttämään.

No voi nyyhkyti nyyhkyti.

Vierailija
47/116 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun exä oli tällainen :D :D Iso miehekäs mies ja käyttäytyy noin... Siitä näki milloin on joku mielenpäällä ja mököttää ja on hiljainen ja sitten illalla räjähtää. 

Eihän se sukupuolta katso. Paha tunne on silloin niin iso ettei muuhun pysty. Mustasukkaisuus, alemmuudentunne, pettymys toiseen. Silloin ollaan syvimpien tunteiden äärellä. Voi olla että kumppani on väärä ja kuilu liian syvä. Kannattaa kuitenkin yrittää selvittää ongelma.

Vierailija
48/116 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No voi nyyhkyti nyyhkyti.

Sinun kaltaiselle ei koskaan kannata edes yrittää selittää. Tulet hylätyksi.

Vierailija
49/116 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumman moni ei pysty myöntämään, että kyllä mököttäjällä on vikaa itsessä siinä, että ei osaa kommunikoida. Ei kaikki ole miehen syytä. Itse voin hyvin myöntää, että mulla on tuossa suhteessa paljon kehittämistä itseni suhteen. Yritän ainakin oppia virheistäni, koska haluan pitää parisuhteen hyvänä.

Vierailija
50/116 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietää ennestään että qusipäänä alat inttää vastaan. Miksi suotta avautua kehityskyvyttömälle? Suunnittelee lähtöä.

Just joo. Eli miehen pitäisi vain hiljaa kuunnella ja ottaa vastaan kaikki mitä nainen suoltaa riippumatta siitä onko se totta vai ei? 

On hetkiä, että me miehetkin mokaamme jopa tietämättämämme, mutta ei nainenkaan erehtymätön ole vaikka se monelle naiselle onkin yhtä hiivatin vaikeaa tunnustaa kuin naiset itse väittävät sen myös miehelle sitä olevan.

Et viestiesi perusteella kuulosta kovin mukavalta ihmiseltä, jolle tekisi mieli avautua. Vaikutat niiltä miehiltä, joille kaikki naisen ongelmat ja asiat on vain jotain 'akkojen turhia ja joutavia kaakatuksia'. Minä en ainakaan sellaisen ihmisen kanssa halua keskustella mitään, jolla on tälläinen asenne minuun pelkästään sukupuoleni takia. Ikävää kun jotkut tuollaisten kanssa suhteeseen ajautuvat.

Kiitos palautteesta ja minun täytyy kyllä ikävä kyllä sanoa sinusta samaa, joten meitä ei selvästi ole luotu toisillemme. 

Minä kritisoin viestissäsi sitä, että koet vastaan inttämisen ikäväksi piirteeksi ihmisessä ja se on varmasti sitä silloin, jos asia on selvä, mutta katsohan miehen ja naisen suhde ei vain ole sellainen, että se naisen sanoma on aina kiistaton. Edes miehelle ei tee henkisesti hyvää ruveta suhteessa kynnysmatoksi jonka päälle saa kaataa perusteetta kaiken epäoikeudenmukaisuuden ja jos sinun suhteessasi miehen pitää taipua tähän ollakseen kiva keskustelukumppani niin ei se myöskään sinusta kovin mukavaa kuvaa anna.

Näissä ketjuissa nyt vaan saa usein miehestä kuvan että omaa osallisuutta tilanteeseen ei edes mietitä lainkaan. Se on aina automaattisesti naisen vika ja naiset on aina tälläisiä ja tollaisia. Sillä koko asia selitetään. Oma asenne/keskustelutaito/suhtautuminen naiseen/suhteen tila muuten ohitetaan täysin. Minä olen nyt suhteessa jossa on paljon rakkautta ja läheisyyttä sekä erittäin keskustelutaitoinen mies joka ei vähättele minua. Hänelle on helppo puhua.

No hyvä sitten niin. Sanoin kyllä jo ensimmäisessä viestissäni, että miehetkin mokaamme joskus jopa tietämättämme, kun kukaan meistä ei ole erehtymätön, mutta ei tässä mitään sen vakavampaa päässyt tapahtumaan.

Vierailija
51/116 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä pieksen akastani sanat ulos jos ei muuten.

Ei sinulla mitään akkaa ole.

Vierailija
52/116 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla ainakin vika oli se, että saatoin keksiä useammankin syyn mikä mökötykseen olisi voinut johtaa. Syy kun saattoi olla myös jonkun muun kuin minun tekemisissä. Jos toinen ei halua/pysty aiheesta puhumaan, niin turha siinä on mennä ehdottelemaan, että painaako sinua tämä vai tämä. Suuttuu vaan lisää, jos ei heti osu oikein.

Vierailija
53/116 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelin samaa pelleilyä erään naisen kohdalla, tein jotain väärin ja tämä sitten teeskenteli koko päivän että on sairas, huono olo yms. kunnes illalla tai seuraavana päivänä räjähti möykkäämään siitä mitä tein. Tuosta kaavasta alkoi tietämään, että jahas oon taas mokannut jotain kun muija kipeenä. Miksei voi vaan heti sanoa.

Oli niin järkyttynyt pettämisestäsi tai muusta perseilystäsi, että oli suorastaan fyysisesti sairas, ja sinä vain viattomasti ihmettelit että "miksei voi vaan sanoa"?

No ei, ei mitään tuollaista mitä itse olet kokenut ja purat nyt selvästi patoutumiasi. Vaan ihan oikeasti mitättömiä juttuja tyyliin unohdin vessanpöntön rinkulan ylös.

Unohdit rinkulan ylös tuhannetta kertaa eli osoitit 999.:ä kertaa viis veisaavasi puolison toiveista.  Hän on väsynyt ja epätoivoinen. 

Vierailija
54/116 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, tämän keskustelun miehet ainakin vaikuttavat melko naisvihamielisiltä, joten toivon ettei heillä edes suhdetta ole...

Vierailija
55/116 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nainen toivoo että tajuaisit itse miten oli paskamainen ja pyytäisit anteeksi. Sitten se on ärsyttävää jos mies ei edes tajua että oli m*lkku.

Niinhän se parisuhteissa menee. Nainen odottaa valtaosassa tapauksissa anteeksipyyntöä mulkulta mieheltä. (Kysykää itseltänne kumpi suhteessa useimmiten pyytää anteeksi - ja miksi)

Ja suvun riidat (ja todennäköisesti työpaikollakin) onkin yllättävän usein naisten keskeisiä. Vaikka kaikki mulkut on miehiä! Mites nyt näin... sopuisa käly/anoppi-miniä -suhde näyttää olevan todella harvinaisuus. Valtataistelua käydään mitä naurettavimmista asioista ja aina toisen motiivit nähdään pahan kautta.

Haloo nyt aikuiset naiset! Vähän peiliä käteen.

En siedä kanssasisarissa totaalista vastuunkantamattomuutta, jota ikävän moni edustaa. Naisen vahvuus ei tule mistään voimaantumisriiteistä tai itsensärakastamisoppaista, tai feminismistä. Vaan vastuun kantamisesta. Suoraselkäisyydestä. Siihen omat tyttäret kasvatan: älä siedä paskaa, mutta ole itsekin reilu ja oikeudenmukainen. Kanna vastuusi ja kulje pää pystyssä ja selkä suorassa.

Vierailija
56/116 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, tämän keskustelun miehet ainakin vaikuttavat melko naisvihamielisiltä, joten toivon ettei heillä edes suhdetta ole...

Mistä tiedät mitä sukupuolta kukin edustaa? Laita kommenttinumerot tähän

Vierailija
57/116 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on ollut huono päivä ja yleisesti vituttaa, niin en kyllä jaksa alkaa avautumaan, vaan haluan olla rauhassa. Se toisen tivaaminen ei ainakaan auta asiaa.

Olen nainen ja ymmärrän täysin, vaikka oma tapani prosessoida asioita on puhuminen. Mietin kuitenkin, että kerrothan asian kumppanillesi samoin sanoin? Ihmiset nyt vaan ovat niin ”itsekkäitä” (itse ainakin), että yhtäkkinen muutos käytöksessä tulkitaan usein niin, että itse on tehnyt jotain. Varsinkin jos omassa lapsuudenperheessä on ollut mykkäkouluja ja puhumattomuutta. Kun asian selkeästi toiselle sanoo, että ollut huono päivä ja haluaa olla rauhassa, niin kaikki täysin ok 👌🏻 Kommunikointi tässä vaan tärkeää, jottei synny väärinkäsityksiä.

Vierailija
58/116 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erikoinen ketju. Naisilla on selkeästi oikeus käyttäytyä näin ja sille on aina hyvä syy, joka johtuu miehestä. Mutta miehille se ei ole sallittua, silloin on kyse pahuudesta, kypsymättömyydestä ja mistä tahansa negatiivisesta joka on miehen itsensä vika.

Erikoisista aloituksista syntyy erikoisia ketjuja. Vai oletko todellakin sitä mieltä, että aloitus antoi riittävästi tietoa oikea ja tasapuolisen arvion antamiseen? Tämä oli täysin tyypillinen "kerjää verta nenästään hyökkäämällä"- aloitus. Todellisuudessa 90% kommentoineista naisista oli hetivalmiudessa miehen rauhoittelevaan paapomiseen. Ja sitäkään sinä et huomannut?  Ei kun sinä haluat provosoida.

Vierailija
59/116 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tosiaan aika hyökkäävää aloittaa tekemällä ilmoitus siitä minkälaisia "naiset" ovat. 

Vierailija
60/116 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies tekee uudestaan ja uudestaan asiaa, josta olen hänelle sen sata kertaa sanonut ja joka teettää minulle ylimääräistä työtä, niin jossain vaiheessa en vaan jaksa. Ei haittaa yhtään vaikka mies vähän miettisi ja osaisi yhdistää nämä kaksi asiaa yhteen. Miehellä on kaksi vaihtoehtoa eli joko hän tekee kuten olen pyytänyt tai siivoaa jälkensä oma-aloitteisesti.