Tein juuri postiivisen raskaustestin. Olen 44 vuotias, eronnut, masentunut. Miten mä voin olla raskaana?! Lievästi ilmaistuna sokki päällä ny
Tekee mieli mennä hermosavuille, toisaalta ei pitäisi mutta olenhan minä polttanut tässä koko ajan. Ja lääkkeet.. masennuslääkkeet, mitä ne on tehneet vauvalle?
Olo on neuvotottamampi ja paniikkisempi kuin 18 vuotta sitten tehdessäni elämäni ekan postiivisen testin. Tosin silloin olin naimisissa, ja vauva oli toivottu.
Miten tämä on edes mahdollista kun minulla on kapseli?! Vaikka se onkin hävinnyt johonkin, ei tunnu käsivarressa mutta gyne vakuutteli että toimii kyllä missä päin sitten onkin.
Kommentit (72)
Rauhoitu ja hengitä. Lapsen saaminen ei ole maailmanloppu. Joko pidät sen tai annat pois. Adoptiolapsille on Suomessa ihan hirveästi hyvin tasapainoisiksi arvioituja koteja, joissa lapsen on erittäin suurella todennäköisyydellä hyvä kasvaa.
Tai sitten pidät lapsen. Mistä sen tietää vaikka se mies hetken ajateltuaan haluaakin osallistua lapsen kasvattamiseen vaikka eri kodeissakin.
Mutta ensin soitat terveydenhoitajalle ja pyydät verikokeen ja varaat ajan lääkärille, jotta tarkastaa sinut. Jos on väärä positiivinen niin se on joskus vakavan sairauden merkki. Joten asiaa ei voi sivuuttaa pelkästään neuvolaan kirjautumalla.
Itse aina mietin, miksi yleensä tarjotaan neuvoissa vain abortti tai lapsen pitäminen vaihtoehdoiksi, kun adoptio on kuitenkin se kolmas. Ja se voi olla se paras vaihtoehto.
Tilannepäivitys: Sain peruutusajan neuvolaan maanantai-aamuksi. Mun pitää nyt vain koettaa rauhoittua tämä viikonloppu..
Ap
Vierailija kirjoitti:
Tilannepäivitys: Sain peruutusajan neuvolaan maanantai-aamuksi. Mun pitää nyt vain koettaa rauhoittua tämä viikonloppu..
Ap
Oliko sulla jo siis yksi lapsi? Sekin voisi tykätä että saa sisaruksen.
Ap ottaa nyt vaan tyynesti, asiat järjestyy, ja hieno juttu että sait nopean neuvola-ajan. Neuvolassa voit pohtia paremmin tätä asia, av palsta ei ole oikea paikka koska täällä ilkeillään ja ollaan vihamielisiä. Onnea!
Minä sain lapsen 45-vuotiaana, enkä ole koskaan ollut mistään niin onnellinen. En ole lapsen isän kanssa yhdessä, mutta lapsi käy hänen luonaan säännöllisesti ja on onnellinen ja tyytyväinen tapaus. Minusta asiaan kannattaa suhtautua lahjana, lapsi on lahja, raskaana olevana, sinä päätät otatko lapsen vastaan vai et. Mieti maanantaihin asti, ja sitten jatka elämääsi.
Olin vuosia sitten hyvin samankaltaisessa tilanteessa: eronnut, masentunut kahden kouluikäisen yksinhuoltaja, ikää 40. Yhden yön suhde ja rikkoutunut kondomi. En edes harkinnut lapsen pitämistä. Enkä ole hetkeäkään katunut aborttia. Oli tärkeämpää selviytyä olemassa olevien lasten kanssa.
Ei tuohon kaaokseen lasta. Abortti ehdottomasti. Ikä ei syynä vaan äidin tilanne ja masennus sekä asenne. Ei myöskään 50-vuotiaasta poikamiehestä ilman lapsia ole isäksi.
Tuon ikäisenä keskenmenokin on melko todennäköinen. Itse pitäisi lapsen jos tulisin nyt raskaaksi. Tosin tekisit kaikki seulta, niptit sun muut. Mulla tosin mies joka ilahtuisi lapsesta suunnattomasti. Mutta tiedän että lapsen kanssa pärjää yksinkin, esikoisen kasvatin yksin. Ei ne ekat vuodet helppoja ole, mutta onhan lapset aina ihania.
Oletko virallisesti nainen vai mies?
Vierailija kirjoitti:
Lapsen isä on luultavasti kaverimies jonka kanssa harrastamme silloin tällöin seksiä ja mies on vähän kohelo kondomin kanssa, kerran onnistui rikkomaan sen ja toisen kerran jättämään sisälleni (jos kysytte miksi minä en pukenut sitä niin näillä kynsillä se ainakin olisi riekalena!) mutta ajattelin, että onhan mulla kuitenkin kapseli.. tämä mies on 50, lapseton. Ei varmaan hypi riemusta! Voi hevonvittu.
En tiedä edes miten pitkällä tämä on, kuukautiset on aina olleet epäsäännölliset ja ibs aiheuttaa vatsan turvottelua sekä rajua möyrimistä vatsassa. Se, mikä mut sai tekemään testin oli A. hajuaistin yliluonnollinen terävöityminen ja B. maksaläiskän ilmestyminen otsaan (ekassa raskaudessa mulla tuli maksaläiskä kaulaan).
Mutta ok, ok, se on vauva. Parempi kai kuin joku syöpä. Pitää soittaa nyt.. johonkin. Hätäkeskukseen? No vitsi vitsi.
Ap
Nyt on kyllä elämmännm kouluja käyty siellä päässä.... Miten saatki kaikki kliseet mahtumaan pariin kommenttiin.
Vierailija kirjoitti:
Oletko virallisesti nainen vai mies?
?
Synnytin 58 vuotiaana, olen elämäni kunnossa ja päivääkään en vaihtaisi pois. Repikää siitä!
Miksi ihmeessä tänne tulee kaiken maailman näsäviisastelija rouva täydellisyydet pätemään, että "olet raskaana koska olet harrastanut seksiä, seksistä voi tulla raskaaksi"?
Ap varmasti tietää, että seksistä voi tulla raskaaksi. Tuskin oikeasti ihmettelee, että miten tuo biologisesti on mahdollista vaan sitä miten epätodennäköistä tuo on. Halusi varmasti vaan purkaa ahdistustaan tänne ja saada jonkinlaista tukea. Ja onhan tuo nyt ihan älyttömän (huonoa) tuuria, että hormonaalisesta ehkäisystä huolimatta tulee raskaaksi.
Yli 44 vuotiailla keskenmenoprosentti on jo lähes 50% joten jos päätät pitää raskauden, ei siitä välttämättä lasta ole lopputuloksena.
https://www.google.fi/amp/s/cosmosmagazine.com/biology/common-cause-of-…
2000 vuotta sitten syntyi kerran ihmelapsi, sen jälkeen kaikki muut on ihan normaalia sukupuolielämän ongelmajätettä.
Vierailija kirjoitti:
Aika moni masentunut saa lapsen tässä maassa. Lääkkeitä syö muistaakseni 400 000 ihmistä, joten mahtuu mukaan muutama mammakin.
Aika vähissä olisi vauvat Suomessa jos masennuslääkitys olisi este vanhemmuudelle.
Miksi teit positiivisen raskaustestin? Olisit tehnyt negatiivisen.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä tänne tulee kaiken maailman näsäviisastelija rouva täydellisyydet pätemään, että "olet raskaana koska olet harrastanut seksiä, seksistä voi tulla raskaaksi"?
Ap varmasti tietää, että seksistä voi tulla raskaaksi. Tuskin oikeasti ihmettelee, että miten tuo biologisesti on mahdollista vaan sitä miten epätodennäköistä tuo on. Halusi varmasti vaan purkaa ahdistustaan tänne ja saada jonkinlaista tukea. Ja onhan tuo nyt ihan älyttömän (huonoa) tuuria, että hormonaalisesta ehkäisystä huolimatta tulee raskaaksi.
Mietin samaa. Tuplaehkäisy (kondomi+kapseli) ja 44 vuoden ikä, onhan tuo aika lottovoitto raskautua noin.
hys hys täällä ei saa ajatella lapsen etua vaan muiden. sillä mitä se meille (yhteiskunnalle) kuuluu.