Tein juuri postiivisen raskaustestin. Olen 44 vuotias, eronnut, masentunut. Miten mä voin olla raskaana?! Lievästi ilmaistuna sokki päällä ny
Tekee mieli mennä hermosavuille, toisaalta ei pitäisi mutta olenhan minä polttanut tässä koko ajan. Ja lääkkeet.. masennuslääkkeet, mitä ne on tehneet vauvalle?
Olo on neuvotottamampi ja paniikkisempi kuin 18 vuotta sitten tehdessäni elämäni ekan postiivisen testin. Tosin silloin olin naimisissa, ja vauva oli toivottu.
Miten tämä on edes mahdollista kun minulla on kapseli?! Vaikka se onkin hävinnyt johonkin, ei tunnu käsivarressa mutta gyne vakuutteli että toimii kyllä missä päin sitten onkin.
Kommentit (72)
Oispa mulle tuollanen lahja vielä miehen kanssa vaikka ollaan monta vuotta yritetty. Annoin jo periksi nyt ja ei me mitään enää ootella 40+ -vuotiaina. Ole onnellinen vauvasta, keskeytä, tai anna paremmille vanhemmille.
Älä tee sitä lasta. Kärsin valtavasti, kun äitini oli masentunut. Lisäksi sain oppimisvaikeudet ja luulen, että raskausajan masennuslääkkeiden syönti on syyllinen.
Onnea, nyt voit kuitenkin nauttia kullista ilman vaaraa raskaaksi tulemisesta 😘
Ei muuta ku räpylät erilleen ja slaikka ineen.
Rauhoitu. Tiedät muutamassa päivässä mitä haluat tehdä.
Niille jotka sanoo että ap:n ei pitäisi keskeyttää raskautta.. miten luulette masentuneen yh:n kestävän yövalvomiset, pottatreenit, taaperouhmat? Oletan ap:n iän perusteella tämän vanhempien olevan jo niin iäkkäitä etteivät pysty auttamaan.
Kyllä nyt tosi tarkkaan ja realistisesti kannattaa punnita asiaa joka kantilta, että riittävätkö sun voimavarat lapseen vai ei. Ikä tuo jo omat riskit, epäterveelliset elämäntavat, masennus ja todennäköinen yksinhuoltajuus on aika moinen paketti.
Entä jos lappsi ei olekaan terve tai kaikki ei menekään hyvin? Entä jos hormonit ja univelka pahentaa masennusta? Onko sulla tukiverkkoja? Toivotko vielä lasta?
Ei ole maailmanlopun asia abortoida sikiötä jos tuntuu, ettei edellytykset tarjota lapselle hyvä pohja elämään oikein riitä.
Voi tämä tietysti olla hienokin juttu ja sellainen ponnin, jolla saat elämäsi järjestykseen. Mutta tosi tarkkaan kannattaa miettiä asiaa joka kulmalta.
Onnittelut ap, ihana asia!
Itsekin sain lapset ”luomusti” 42 ja 44. Nuo on vielä ”nuorikon ikä” verrattuna yhteen sukuni naiseen joka sai lapsen 51v.
Loistavasti jaksaa tässäkin iässä, hyväkuntoinen urheileva ja terve olen.
Uhriutunut, ei koskaan mihinkään tyytyväinen, alati masentunut, sääliä hakeva, narsistinen, muka avoin ihminen, tunnistatko tältä sivustolta itsesi?
Vierailija kirjoitti:
Itsekin sain lapset ”luomusti” 42 ja 44. Nuo on vielä ”nuorikon ikä” verrattuna yhteen sukuni naiseen joka sai lapsen 51v.
Ap ON MASENTUNUT 💩
Kerroppa lääkärille "kapselivauvasta niin varmasti kääntää asian jotenkin viaksesi! Nin haluttomia ovat myöntämään että heidän pomminvarma ehkäisynsä ei toimi! Sisko sai "kierukkavauvan". Lääkäri sanoi, kyllä kierukka toimii nyt on odottaja itse aiheuttanut tämän. Sisko siihen, mitä muka kun se on tuolla pi""ssa ollut. Lääkäri heittäytyi mykäksi. Ja sisko kun gooletti niin "kierukkavauvoja" muuten riittää!
Vierailija kirjoitti:
Minullakin luomuraskaus ja ikää 44-vee. Niptit sun muut otettu ja lapsi on terve ja raskaus sujuu hyvin :)
Raskaus oli yllätys, mutta ihana sellainen.
Ap saisi nyt rauhoittua ja alkaa miettiä vauvan parasta. Lopeta röökinpoltto heti ja hengitä syvään. Mieti asiaa rauhassa pari päivää.
Vierailija kirjoitti:
Sinä olet terve, lapsillasi on varmaan isä eli ihan eri tilanne kuin ap. llä.
Muistakaa ettei kotona tehty rt ole aina 100% tarkka. Ap, suosittelen sinua varaamaan ajan tk:lle verikokeisiin, josta saa 100% varmuuden.
Olet mielestäni huolehtinut ehkäisystä niin hyvin kuin voi, joten ei kannata ainakaan itseä syyttää. Itse tiedät parhaiten voimavarasi ja myös sen, miltä se abortti tuntuisi.
Sinulla on siis 18-vuotias lapsi? Oletko miettinyt, mitä hän ajattelisi? En tarkoita, että saisit hänestä apua, mutta käytännössä et olisi ihan yksin. Hänhän saattaisi olla iloinen sisaruksesta, ja täysi-ikäinen sisarus saattaisi olla myös tarvittaessa luotettava lapsenhoitaja vaikka sitten korvausta vastaan, jos pelkäät, ettet jaksa. Lapsi on tietysti sinun omasi ja sinun asiasi, mutta ensimmäinen lapsesi saattaisi myös ilahtua pienestä sisaruksesta.
Rauhoitu. Hengitä. Ei ole maailmanloppu. Selvitä miten pitkällä raskaus on ja varaudu jo etukäteen henkisesti siihen, että abortti ei ole mahdollinen. Lapsi on mahdollista antaa adoptioon heti syntymän jälkeen. Todennäköisesti masennuslääkkeet eivät pilaa lapsen elämää. Polta viimeinen tupakka jos on pakko ja soita neuvolaan ja kriisikeskukseen.
Aika moni masentunut saa lapsen tässä maassa. Lääkkeitä syö muistaakseni 400 000 ihmistä, joten mahtuu mukaan muutama mammakin.
Ota tämä lahjana ja mahdollisuutena. Moni nainen kykenee lopettamaan tupakoinnin, päihteet ja muut omaa terveyttä rasittavat asiat vauvan takia. Lapsi antaa paljon ja pärjäät kyllä elämänkokemuksesi avulla.