Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En totu maskiin. Kasvoja kutittaa ja polttaa, narut sattuu korvien taa, henki ei kulje. Päätin lopettaa itseni kiusaamisen ja luopua mokamasta, mulkoilkoot ihmiset niin että silmät tippuu päästä!

Vierailija
15.02.2021 |

Tunti se naamalla ja tekee mieli hinkata pärstää kiviseinään että se polttelu ja kutina helpottaisi, Toinen tunti ja korvien taakse alkaa sattua, niin että naruja pitää venytellä. Kaiken kukkuraksi happi ei riitä!
Enkä ole edes töissä, asioilla olen käyttänyt laumapaineen vuoksi. Nyt riitti. En kiduta itseäni vain siksi, että EHKÄ olisin turvassa virukselta.

Kommentit (94)

Vierailija
61/94 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä voin saada noin monta alapeukkua? Eikö ihmiset lue viestejä kunnolla vai mikä siinä on että kun laittaa asiallisen viestin nii alapeukkua satelee kumminkin?

Itse käytän maskia keskimäärin 6,5h päivässä putkeen. Vaihdan kertakäyttöisen maskin taukojen aikana uuteen eli n. 3 kertaa tuona aikana. Olen atoopikko (myös migreeni on) ja erittäin herkkäihoinen, silti pidän maskia. Eihän se mitenkään hyvältä tunnu varmasti kenestäkään mutta sen käyttöön on tottunut. Aluksi tuntui kaupassa 15min-3h reissuilla ettei kestä. Uskon tämän johtuvan siitä, että maskissa tulee kuuma ja moni pitää kauppareissun ajan ulkovaatteita. Tämä varmasti aiheuttaa ainakin osalle tunteen ettei "maski päässä ole helppo hengittää'. Mulla auttoi paljon kun otin ulkovaatteet välittömästi kauppaan sisälle tultua.

Hengitysilman mukana poistuu normaalisti lämpöä. Luulen että se on se mikä saa kaupassa sen huonon olon ja pyörrytyksen! Mulla nimittäin ei opiskelupäivien aikana (6,5) ole kertaakaan kuuma tai kostea maaki, unohdan maskin olemassa olon eikä pyörrytä. Maski on kuiva kun sen vaihdan - tosin kuin kaupassa. Näillä tarkoitan siis kirurginmaskeja.

Ottakaa siis huomioon että kaupassa ei kannata pitää takkia ja pipoa maski päässä... koska se kuumuus ei pääse haihtumaan!

Ja tosiaan maskien laadulla ja materiaalilla on väliä! Olen ostanut paljon eri merkkisiä ja tyyppisiä maskeja mukaan lukien ffp2 ja ff3 sekä eri tasoisia kirurginmaskeja. Jos käyttää ffp2 tai ff3 maskeja, venttiili auttaa hengittämään, mutta korvalenkit ovat tiukempia kuin kirurginmaskeissa eivätkä istu aina silmälasien alle. Ne ffp2 joissa ei ole venttiiliä, tuppaa olemaan raskaampia hengittää.

Jotenka älkää heti luovuttako niiden maskien kanssa vaan kokeilkaa eri tyyppisiä älkääkä ostako aina kaikkein halvinta mahdollista. Edullisia, hyviäkin maskeja on. Olen ostanut allergiaystävällisiä maskeja 26-28snt/kpl.

Vierailija
62/94 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

T. 40

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/94 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä maskia muualla kuin töissä ja käydessäni terveyskeskuksessa. En käytä siis kaupassa enkä bussissa. Haluan hengittää raitista ilmaa. Pidän turvaväliä, jos se ei riitä jollekin niin voi voi. En kiinnitä pahoihin katseisiin huomiota kun ei kiinnosta muiden mielipiteet :)

Vierailija
64/94 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytä hyvin pesemääsi kangasmaskia, jossa on nauhat pään taakse. Parempi kuin ei mitään ja ei mulkoilla. Ja onhan siitäkin vähän hyötyä tartuntojen kannalta.

Vierailija
65/94 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sellainen sopivan tiukka kauluri, joka pysyy nenän päällä tilanteissa. Kaulaliina peittää asian, ettei se ole oikea maski. 

Vierailija
66/94 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta semmoinen maski mitä ihosi sietää? Et kai ilman vaatteitakaan kulje vaikka ne vähän kutittaa?

Vierailija
67/94 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osta semmoinen maski mitä ihosi sietää? Et kai ilman vaatteitakaan kulje vaikka ne vähän kutittaa?

Samaa mieltä. Moni tuntuu luovuttavan heti kun eka maskityyppi ei sovi. Mullakin on herkkyyttä mm. hankaaville materiaaleille ja olen allerginen villalle. Myös lämpötilavaihtelut aiheuttaa oireita (kylmäallergia). Silti pitää talvellakin pukeutua lämpimästi (esim akryyli, fleece korvaa villavaatteet) jne. Kyllä sitä usein löytyy useampia vaihtoehtoja joita edes kokeilla. Sitten jos ei mikään sovi, niin sitten ei voi mitään.. mutta ei heti kannata löydä hanskoja tiskiin. Ei tää kellekään helppoa ole.

T. 40

Vierailija
68/94 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä joudun käyttämään maskia töissä. Sama maski 8-12h, joskus useamman päivän sama. Vapaa-ajalla en missään tapauksessa aio käyttää. Jos tulee taas joku teatterijuttu että siellä pitää olla maski niin ajattelin ostaa kangasmaskin josta leikkaisi sisäkerrokset pois eli vain ohut puuvillaside suun ja nenän edessä, ei sekään varmasti mukava ole,mutta ainakin kerran voin käydä kokeilemassa pystyykö sen kanssa olemaan.

Musta muuten hupaisaa kun ihmiset väittää ettei maski vaikuta hengitykseen. Harva olisi aikaisemmin suostunut siihen että hengitystiet peitetään yhtään millään materiaalilla.

Vierailija
69/94 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa ihmisillä olla enemän päässä vikaa, kuin siinä maskissa.

Vierailija
70/94 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

THL maskisuosituksen mukaan maskia ei tule käyttää, jos se tuntuu vaikeuttavan hengitystä kohtuuttomasti

https://thl.fi/fi/web/infektiotaudit-ja-rokotukset/ajankohtaista/ajanko…

Vierailija
71/94 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon edelleen ihan hoomoilasena tän maskihulluuden keskellä. MITEN ihmiset on saatu tähän? Tukkimaan hengitystiensä räteillä? Ihan jotain luonnonuskontoa että t-paidan riekale suun ja nenän eteen sidottuna estää viruksia. Liikaa on katsottu elokuvia? Aivan hullua. Ja pelottavaa ja ahdistavaa nähdä mykkien maskipäiden joukkiot vaeltamassa pitkin kaupunkia, kuolleet silmät vaan pälyilevät pelokkaasti ympärilleen, suut on tukittu. No, musta myös isis-muijat kaapuineen ja piilotettuine kasvoineen on pelottavia ja maskiporukka tuo nämä elävästi mieleen.

Vierailija
72/94 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon edelleen ihan hoomoilasena tän maskihulluuden keskellä. MITEN ihmiset on saatu tähän? Tukkimaan hengitystiensä räteillä? Ihan jotain luonnonuskontoa että t-paidan riekale suun ja nenän eteen sidottuna estää viruksia. Liikaa on katsottu elokuvia? Aivan hullua. Ja pelottavaa ja ahdistavaa nähdä mykkien maskipäiden joukkiot vaeltamassa pitkin kaupunkia, kuolleet silmät vaan pälyilevät pelokkaasti ympärilleen, suut on tukittu. No, musta myös isis-muijat kaapuineen ja piilotettuine kasvoineen on pelottavia ja maskiporukka tuo nämä elävästi mieleen.

Tällaisia kaupunki täynnä

https://images.app.goo.gl/yBHxCKXxpcN2mNgY8

Vierailija
73/94 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa sinulla tunnepitoinen suhtautuminen asiaan. Todella kummallista. 

Vierailija
74/94 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa sinulla tunnepitoinen suhtautuminen asiaan. Todella kummallista. 

Maskipäät vaan on kauhistuttavia. Epäinhimillisiä. Luonnottomia. Dystooppisia. Ei niitä osaa pitää ihmisenä, jotain olioita, sellainen fiilis tulee

Vierailija
75/94 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas olen alkanut tykätä kaupassa käynnistä maskisuosituksen vuoksi. Todella tykkään siitä, että saa "piiloutua" maskin taakse ja olla ikään kuin omissa oloissani. Minulla ei olisi mitään sitä vastaan, että maskin käytöstä tuli ainainen tapa. Minä kyllä kävisin mieluusti maski naamalla kaupassa, vaikka seuraavat 50 vuotta.

Toki en minäkään haluaisi olla maski naamalla 8 tuntia päivässä ja ymmärrän hyvin, että se työntekijöitä ahistaa.

Vierailija
76/94 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä osaan köhiä tosi pahasti

Vierailija
77/94 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja maskittomat hyppää aina puoli metriä taaksepäin

Vierailija
78/94 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla maski kuivattaa ihoa ihan hirveästi. Silmäluometkin valkean karstan peitossa.

Vai olisko ennemmin pakkanen tai nestehukkaa jos silmäluomet hilseilee? Tuskin se maski sun silmäluomiin vaikuttaa sen enempää kuin pipokaan....

Monet ihmiset ei muista kunnon nesteytystä talvipakkasilla. Minäkään en aina muista.

Ei ole ikinä ennen kuivunut iho pakkasella näin, ainoastaan nyt kun joutuu käyttämään maskia.

Vierailija
79/94 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä taas olen alkanut tykätä kaupassa käynnistä maskisuosituksen vuoksi. Todella tykkään siitä, että saa "piiloutua" maskin taakse ja olla ikään kuin omissa oloissani. Minulla ei olisi mitään sitä vastaan, että maskin käytöstä tuli ainainen tapa. Minä kyllä kävisin mieluusti maski naamalla kaupassa, vaikka seuraavat 50 vuotta.

Toki en minäkään haluaisi olla maski naamalla 8 tuntia päivässä ja ymmärrän hyvin, että se työntekijöitä ahistaa.

Minä taas tykkään käydä nykyään kaupassa koska en käytä maskia. Kukaan ei tule lähelle, taatusti turvavälit pitää eikä tarvi esittää sosiaalista/ystävällistä ventovieraille. Voi vaan napata ostoksensa ja häipyä. Välillä vaan täytyy väistellä niitä maskipäiden sosiaalirinkejä, kun tukkivat kaikki kulkutiet, jutellessaan tietenkim vähän pitää riisua maskia leualle kun alkaa ahdistaa.

Vierailija
80/94 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet vain huomionkipeä itsekeskeinen kitisijä, joka ei koskaan kasvanut aikuiseksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kuusi