En totu maskiin. Kasvoja kutittaa ja polttaa, narut sattuu korvien taa, henki ei kulje. Päätin lopettaa itseni kiusaamisen ja luopua mokamasta, mulkoilkoot ihmiset niin että silmät tippuu päästä!
Tunti se naamalla ja tekee mieli hinkata pärstää kiviseinään että se polttelu ja kutina helpottaisi, Toinen tunti ja korvien taakse alkaa sattua, niin että naruja pitää venytellä. Kaiken kukkuraksi happi ei riitä!
Enkä ole edes töissä, asioilla olen käyttänyt laumapaineen vuoksi. Nyt riitti. En kiduta itseäni vain siksi, että EHKÄ olisin turvassa virukselta.
Kommentit (94)
Vierailija kirjoitti:
AP on toki trolli, mutta väännetään nyt vielä kerran rautalangasta: Maskia pidetään jotta suojellaan muita, ei siksi "että ehkä on itse suojassa".
Siinä voi olla hyvinkin nopeasti ns nenä poskella, kun alkaa kaupoissa ilman maskia palloilemaan.
Katsos kun jos sinä et välitä meidän muiden hyvinvoinnistamme, emme mekään todellakaan välitä sinun hyvinvoinnistasi.
Jos käyt päälle niin pääset nopeasti sairaalaan ihan ilman sitä koronaa.
Maskilliset ihmiset uvat psyykkkisest erilaisia.
Maski on pakotettu projektio ylemmältä taholta. Maskin avulla projisoidaan omat ongelmat, tartunnat terveudenhuollon sisällä, ja sisältä ihmisiin, jotka eivät maskia käytä, mutta myös heihin, jotka sitä vapaaehtoisesti käyttävät.
Maskin käyttö tai käyttämättömyys ovat molemmat psykologisen projisoinnin kohteita!
Hahhah, ootko vähän avuton, ap? Kohkauksesi tuo mieleen Pulttiboisin James Potkukelkan paniikkikohtaukset: "Happi loppuu. Pierettää!"
Aikuinen kestää kyllä vähän epämukavuutta suojellakseen MUITA omalta osaltaan. Muuten on moraaliton vapaamatkustaja.
Laitan 50mm leveän rakennusteipin maskin yläreunaan, puolet leveydestä sisäpuolelle ja sitten taitan puolet teipin leveydestä ulkopuolelle. Teipin alle maskin ulkopuolelle laitan vielä nenäharjannetta mukailevan alumiinipeltisuikaleen. Tuo teipin käytön myötä ihottuma ja kirvely nenän juuresta hävisi.
Maski ei meinaa pysyä paikallaan, koska alaleuka vetää sitä haukotellessa alaspäin. Ehkä myös hiertäminen johtuu osittain samasta syystä. Siksi leikkaan alareunasta sen verran pois, ettei se mene enää leuan alle. Maski pysyy edelleen tiiviinä, kun lyhennän korvantauskuminauhoja hieman.
Olet sinä vaan tosi spesiaali lumihiutale. Ja moni muu suomalainen myös. Ihan kannattaisi lääkärillä käydä tutkimassa mikä on vialla.
Asun maassa, jossa on vuoden ollut maskipakko. Ei uniikkeja lumihiutaleita, ei itkua ja kitinää maskista.
Korona menee ohi jossain vaiheessa. Seuraava tauti tulee taas jossain vaiheessa ja silloin vedetään taas maskit nassut. Kannatta totutella lumihiutaleidenkin.
Mulla maski kuivattaa ihoa ihan hirveästi. Silmäluometkin valkean karstan peitossa.
Tiituli80 kirjoitti:
Joo ne narut! Voisiko joku keksiä patentin ettei ole kohta korvat kuoliossa :(
Onhan niitä keksitty monenkinlaisia.
Yleisesti sanoisin, että suurin osa maskiongelmasta on varmasti psykosomaattista.
Monilla on myös varmaan surkea hengitystekniikka, ja siksi eivät pärjää maskin kanssa, kun eivät osaa niinkin olennaista perustaitoa kuin hengitystä.
Kun muunnosvirukset nyt ovat jo täällä, niin se mantra on:
Maskit JA turvavälit. Reilut kahden metrin turvavälit.
Maskejakin on niin monenlaisia, ja osasta ei ole yhtään mihinkään, eivät edes pysy naamalla.
Vierailija kirjoitti:
Hahhah, ootko vähän avuton, ap? Kohkauksesi tuo mieleen Pulttiboisin James Potkukelkan paniikkikohtaukset: "Happi loppuu. Pierettää!"
Aikuinen kestää kyllä vähän epämukavuutta suojellakseen MUITA omalta osaltaan. Muuten on moraaliton vapaamatkustaja.
Se muiden suojeleminen kun tässä maskiasiassa on sitä, että Lasse Lehtosen, ja Euroopan WHO:n palkkiot kasvavat entisestään, kuten nyt koronan myötä ovat jo kasvaneet. He ovat jo saaneet, kun samaan aikaan muilta on viety miljardeja, ja työt, ja tehty elämä todella todella vaikeaksi! Lasse Lehtonen ei sitä maskia muita määräillessään ja suuressa, ja omassa johtajan huoneesaan, vaimonsa kuva pöydällä -edes käytä! Pfizerin logo siitä pöydältä löuytyy kyllä sen sijaan ihan varmasti.
Iltasanomat,, toki muutkin on myös kuulunut juuri tähän porukkaan....
Itse olen oikein mielelläni moraaliton vapaamatkustaja, jos satutaan tähän Lehtoseen vartaamaan!
Mut kukaan muu ei uskalla? Mitähän siinäkin sitten lopulta menettää? Olisi jopa ihan hyvä, että vielä useampikin uskaltaisi. Ei siinä ole lopulta mitään pelättävää.
Näkee kyllä miten autoritärismi ja väkivaltaisuus yhdistyvät. Fanaattinen maskinkäyttö taitaa olla hyvä proxy sille keiden kanssa ei muutenkaan parane viettää aikaa - siinä vaiheessa kun väkivallalla uhkaillaan tuikituntemattomia ihmisiä vain sen takia käyttääkö joku jotain suojavälinettä vai ei ei kyseisen henkilön seuraan kannata muutenkaan hakeutua. Paljon vaarallisempia nämä hörhöt ovat kuin korona koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Turvavälit ja sosiaalisten kontaktien bälttäminen on ensisijainen suositus, eli jos on hyvä ihminen, ei käy kaupassa vaan tilaa netistä. Tai jos se ei ole mahdollista niin käy kaupassa mahdollisimman harvoin, esim. kerran kuussa hakee auton täyteen, ja fillarin sarvissa ja tarakallakin saa helposti 3 ostoskassia menemään ja repun jos vielä laittaa selkään noin kovin usein ei tarvi kaupassa käydä itseään altistamassa. Nyt talviaikaan voi myös vetää ostokset pulkassa, siihen saa ainakin 4-5 kukkurallista kassia.
Kauppakärry. Semmonen perässä vedettävä.
Vierailija kirjoitti:
Tiituli80 kirjoitti:
Joo ne narut! Voisiko joku keksiä patentin ettei ole kohta korvat kuoliossa :(
Onhan niitä keksitty monenkinlaisia.
Yleisesti sanoisin, että suurin osa maskiongelmasta on varmasti psykosomaattista.
Monilla on myös varmaan surkea hengitystekniikka, ja siksi eivät pärjää maskin kanssa, kun eivät osaa niinkin olennaista perustaitoa kuin hengitystä.
Maskimerkkiä kannattaa vaihtaa jos on liian tiukat lenkit. Yleensä ne on päinvastoin liian löysiä.
Vierailija kirjoitti:
Kun muunnosvirukset nyt ovat jo täällä, niin se mantra on:
Maskit JA turvavälit. Reilut kahden metrin turvavälit.
Maskejakin on niin monenlaisia, ja osasta ei ole yhtään mihinkään, eivät edes pysy naamalla.
Sairaalat ovat tyhjiä, ja AIDOSTI tyhjemmiksi menossa, miksi siis yrittää edes sitä vähää kuin nyt. Turvavaäit, ja maskit ovat turhuutta, ja olleet jo vähän aikaa. Terveudenhuollon rutinan pitäisi olla loppu nyt. Se on saanut omansa jo kohta rokotettua, ja mitään älyllistä tarvetta mihinkään muuhun ei ole.
Ymmärrän heidän tarpeensa, se oli hätä, ja häpeä siitä, että asiat olivat sekaisin, mutta nyt kun niin ei enää ole niin en nyt oikein tiedä mitä kuninkaita ja kuningattaria he koronakruunuineen ovat, kun eivät saa kuin muut työttömiksi, tai toiset rekrytoimansa ja palkkaamansa "kivoihin tapahtumiin" mukaan: Pamputtamaan ja hakkaamaan ihmisiä kaduilla, ja maksamaan palkkioita palkatuille vahdeilleen.
Kivoja tapahtumia järjestävät?
Koska loppuu?
Vierailija kirjoitti:
Mulla maski kuivattaa ihoa ihan hirveästi. Silmäluometkin valkean karstan peitossa.
Vai olisko ennemmin pakkanen tai nestehukkaa jos silmäluomet hilseilee? Tuskin se maski sun silmäluomiin vaikuttaa sen enempää kuin pipokaan....
Monet ihmiset ei muista kunnon nesteytystä talvipakkasilla. Minäkään en aina muista.
Itse atoopikkona, allergikkona ja migreenikkona olen sitä mieltä, että nämä maskeista loputtomasti mielikuvituksellisia oireita saavat ovat samaa porukkaa kuin sähköallergikot ym. Eli siis ihmisiä, jotka ovat psyykkisesti sairaita ja somatisoivat omaa sisäistä pahaa oloaan. Tapaan myös työni puolesta paljon tällaisia ihmisiä. He myös johdonmukaisesti kiistävät, että ongelma edes voisi olla psykologinen. Ehkä heille oireet sitten ovat tosia, mene ja tiedä. Hankala ja raskas ihmistyyppi silti. Mutta ole sitten käyttämättä maskia.
Terveyskaupassa lifessä myydään sellaista sportti kangasmaskia. Siinä nauhat ei mene korvien taakse vaan niskaan ja pään taakse. Sen läpi pystyy hyvin hengittämään. Itse tykästyin tohon malliin, eikä ole kertaakaan tullut nenä veren vuota niinkuin mulla tuli kertakäyttö maskeissa. Suosittelen kokeilemaan.
Vierailija kirjoitti:
Maskilliset ihmiset uvat psyykkkisest erilaisia.
Maski on pakotettu projektio ylemmältä taholta. Maskin avulla projisoidaan omat ongelmat, tartunnat terveudenhuollon sisällä, ja sisältä ihmisiin, jotka eivät maskia käytä, mutta myös heihin, jotka sitä vapaaehtoisesti käyttävät.
Maskin käyttö tai käyttämättömyys ovat molemmat psykologisen projisoinnin kohteita!
Sama koskee myös joitakin maskittomia ihmisiä! Kapinoidaan yhteiskuntaa vastaan ym koska on joskus pettynyt asioiden hoitoon. Osa taas kapinoi siksi, että luulee normaalielämäm palaavan sillä. Siksi osaa ihmisistä ahdistaa maskin käyttö henkisesti... koska kaipaavat takaisin sitä normaalielämää tai tunnetta siitä (kuten me kaikki muutkin) tajuamatta ettei yhteiskunta palaa takaisin entiseen sillä että maskin käyttö tai rajoituksey loppuvat. Osalla illuusio siis siitä, että elämä vois jatkuu samanlaisena kuin ennen koronaa jos asialle ei tehtäisi mitään. Ja sehän ei ole totta! Miettikää paljonko yrityksiä kärsisi myös jatkuvista sairaspoissaoloista.. tai miten terveydenhuolto kuormittuisi eikä mitään muuta hoidettaisi kuin koronapotilaita.
Vierailija kirjoitti:
Itse atoopikkona, allergikkona ja migreenikkona olen sitä mieltä, että nämä maskeista loputtomasti mielikuvituksellisia oireita saavat ovat samaa porukkaa kuin sähköallergikot ym. Eli siis ihmisiä, jotka ovat psyykkisesti sairaita ja somatisoivat omaa sisäistä pahaa oloaan. Tapaan myös työni puolesta paljon tällaisia ihmisiä. He myös johdonmukaisesti kiistävät, että ongelma edes voisi olla psykologinen. Ehkä heille oireet sitten ovat tosia, mene ja tiedä. Hankala ja raskas ihmistyyppi silti. Mutta ole sitten käyttämättä maskia.
Voisinko laittaa yhdellä painalluksella sinulle ainakin 5000 yläpeukkua?
No mask, no entry!
Kun niin kovin kuittelee ja kartottuu, täytyy jonkun muun hoitaa live-tilanteet puolestasi, koska ilman maskia et enää pian moniin paikkoihin pääse.
Yrittäjät nimittäin saavat ottaa vallan omiin käsiinsä ja vaatia maskia asiakkailtaan, koska kukaan ei halua, että paikat taas suljetaan ja elinkeino vaarantuu.
Maski on itse asiassa aika pieni vaatimus sinulta, asiakas!
Tilanteen jatkuttua jo vuoden, varmasti kaikille löytyy kutittamaton maski, jos haluaa sen löytää.
Minulla on herkkä, atooppinen iho, mutta Lidlistä ostin 50 kpl/pkt hintaan 11,90 eikä kutita yhtään, vaikka halpisversio on.
Yskittäminen voi johtua hengitysteiden kuivumisesta. Maski kuivattaa ja varsinkin tää vuoden aika on sisäilman kannalta kuivaa aikaa. Kannattaa myös kokeilla tosiaan vaihtaa maskimerkkiä. Maskeissa on eroja, osa on allergiaystävällisempiä.
T.40