Luottokortti työttömälle?
Onko kellään tietoa mistä työtön saisi luottokortin? Luottotiedot on kunnossa.
Kommentit (25)
Stockmann MasterCard. Sain sen aikanaan työttömänä mutta siitä on aikaa. Sehän in Nordean.
Bank norwegian voisi olla. Ainakin helpommin sai kuin nordeasta.
Joistain voi ostaa osamaksullakin jos on luottotiedot kunnossa,dna ja elisa ainakin. Voi maksaa vaikka 10e kuussa ilman korkoja tai kuluja.
Työttömänä opiskelijana sain. Pankki halusi vain opintosuoriteotteen.
Olen ollut 15 vuotta työttömänä ja koko sen ajan olen myös omistanut luottokortin.
Ei niitä nykyään työttömille anneta. Pitää olla oikeita tuloja. Mikä tahansa työpaikka vaikka osa-aikainen riittää, että saa pienimmällä 2000 euron luottorajalla omasta pankista kortin. Maksuhäiriöitä ei kärsi olla.
Minulla oli työttömäksi jäädessä Visa muutaman tonnin rajalla. Kun maksut hoitaa, voi työttömälläkin luottokortti olla.
Voi tietysti olla, jos on aiemmin myönnetty. Se otetaan pois vasta, jos saa maksuhäiriömerkinnän.
Itselleni jää palkasta käteen kaikkien maksujen jälkeen +1800€ enkä ole saanut, ikinä ei ole ollut maksuhäiriöitä, kaikki muutkin asiat hoidettu, lisäksi kaikki vakuutukset pohjolassa enkä ole siltikään saanut edes yhdistelmäkorttia. Tuttavani taas on pitkäaikaistyötön jolla on ollut maksua rästissä mutta sai silti tuon K-Plussa Maksaika kortin mikä on luottokortti heti ensi kertaa haettuaan.
Onko Amerikasta matkittu "deadbeat" ja "revolver" asiakasmalli? Elikkä parhaat asiakkaat ovat ne millä tienaa elikkä se porukka joka maksaa pikkuhiljaa maksuja pois korkojen kera ja minä olen sitten huono kun eivät tienaa minulle mitään joten turha korttiakaan myöntää?
Todellakin luottokortti pitää olla erikseen, eikä siten kuin minulla oli, että pankkikortti ja luottokortti samassa.
Mulla oli viivästynyt joku visalasku, niin pankkikortti meni samassa ostaessani pk puolelta ruokaa kaupassa. Pankkitilillä oli rahaa, mutta koska visa oli samassa, niin kortti meni myyjälle, vaikka olisin maksanut pk puolelta.
Oppia ikä kaikki
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli työttömäksi jäädessä Visa muutaman tonnin rajalla. Kun maksut hoitaa, voi työttömälläkin luottokortti olla.
Joo, ilman muuta. Minulla on ollut työttömänä sekä Visa että kaksi Mastercardia. Kun maksut hoitaa, asia ok.
Vierailija kirjoitti:
Itselleni jää palkasta käteen kaikkien maksujen jälkeen +1800€ enkä ole saanut, ikinä ei ole ollut maksuhäiriöitä, kaikki muutkin asiat hoidettu, lisäksi kaikki vakuutukset pohjolassa enkä ole siltikään saanut edes yhdistelmäkorttia. Tuttavani taas on pitkäaikaistyötön jolla on ollut maksua rästissä mutta sai silti tuon K-Plussa Maksaika kortin mikä on luottokortti heti ensi kertaa haettuaan.
Onko Amerikasta matkittu "deadbeat" ja "revolver" asiakasmalli? Elikkä parhaat asiakkaat ovat ne millä tienaa elikkä se porukka joka maksaa pikkuhiljaa maksuja pois korkojen kera ja minä olen sitten huono kun eivät tienaa minulle mitään joten turha korttiakaan myöntää?
Miten tilanteesi on mahdollinen. Miten sinulle on selitetty tuo, ettet saa luottokorttia?
Vierailija kirjoitti:
Todellakin luottokortti pitää olla erikseen, eikä siten kuin minulla oli, että pankkikortti ja luottokortti samassa.
Mulla oli viivästynyt joku visalasku, niin pankkikortti meni samassa ostaessani pk puolelta ruokaa kaupassa. Pankkitilillä oli rahaa, mutta koska visa oli samassa, niin kortti meni myyjälle, vaikka olisin maksanut pk puolelta.
Oppia ikä kaikki
Täysin absurdia. Miten kauppa voi napata kortin, jos Visa-lasku myöhässä.
Haluaisin myös luottokortin mutta en ole hakenut kun olen työtön.
Tilillä 30 000 euroa. Myöntäisikö Nordea mulle luottokortin?
Vierailija kirjoitti:
Ei niitä nykyään työttömille anneta. Pitää olla oikeita tuloja. Mikä tahansa työpaikka vaikka osa-aikainen riittää, että saa pienimmällä 2000 euron luottorajalla omasta pankista kortin. Maksuhäiriöitä ei kärsi olla.
Jos ulkomaisessa verkkokaupassa ei voi maksaa kuin "luottokortilla", syntyy ongelma, paitsi jos visa debit käy. Nykyään saisi olla maksutapoja. Ja pankilla saisi olla myös ulkomaille maksutapoja, helppoja. Ellei ole sitten sovelluksissa sopivia, mikä on niiden tietoturvan taso.
Jos työtön haluaisi aloittaa kaupankäynnin, se ei onnistu, koska tukku tai ulkomainen kauppa voi vaatia luottokortin vaikka ei maksaisi luotolla vaan suoraan.
Työttömänä ei saa korttia. Etsi joku työpaikka ja hommaa sitten kortti ja ota lopputili, kun olet saanut kortin. Myöhemmin kortti uusitaan, vaikka olisitkin työtön.
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin myös luottokortin mutta en ole hakenut kun olen työtön.
Tilillä 30 000 euroa. Myöntäisikö Nordea mulle luottokortin?
Tuommoimen pikkusumma tilillä ei vaikuta.
Ne katsoo että työtön pummeroinen niin ei korttia.
?