Luulin ettei seksi kiinnosta, kunnes... Muita kokemuksia?
Olen ollut parisuhteessa monta vuotta, josta aviossa viimeiset pari. Seksi ei ole koskaan ollut suhteessamme se juttu, ihan kivaa ja kerta viikkoon, mutten ole ollut "himoissani". Olen syyttänyt tästä myös hormonaalista ehkäisyä. Koskaan ei oikeastaan ole tehnyt mieli, olen ollut enemmänkin tyyppiä, joka syttyy tarvittaessa. Olemme avoimessa suhteessa osin tämän takia, jotta mies pääsee hakemaan muualta sitä mitä ei minulta saa, ja tämä on ollut minulle ok. Kunnes nyt löysin miehen, jota halusin kokeilla, kun kerran vapaa suhde on molemmin puolinen.
Ja ihan käsittämätöntä. Hän saa minut niin kierroksille, että ei tosikaan. Yhtäkkiä en pysty mitään muuta ajattelemaankaan, kuin seksiä hänen kanssaan.
Miehellehän tästä ei voi sanoa sanaakaan, loukkaantuisi vielä. Toivon kyllä, että saan ajan kanssa jotain kikkakolmosia ujutettua omaan seksielämäämme, mutta toisaalta tuntuu, että tämä on myös kemia-asia... Aviomiehen kanssa seksikemiat eivät vain ole kohdanneet. En ole osannut epäillä tätä aikaisemmin ja leffojenkin kiihkeitä seksikohtauksia olen katsellut naureskellen, kunnes nyt olen kokenut sen itse.
Mistä sitä olisikaan elämässään jäänyt paitsi, jos meillä ei olisi avointa suhdetta. Ja ei, aviomies ei mene vaihtoon, ihana ja rakas elämänkumppani.
Kiinnostaa, onko muilla ollut vastaavia kokemuksia? Että on luullut olevansa seksin suhteen melko välinpitämätön = ihan kivaa mutta pärjää ilmankin, kunnes?
Kommentit (122)
Aviomiehesi on kaveri eikä mikään rakas, jos ette kerran nussi kiihkoissanne.
Kumppanisi on väärä, vaihtaisin tuohon uuteen. Kyllä sen vakikumppanin pitäisi olla se, jonka haluaa riisua suunnilleen hampaillaan. He, jotka tyytyvät kaveritason "tyytymissuhteisiin" missaavat todella paljon.
Toki olen iloinen puolestasi että sinulla on lupa kokea intohimoa suhteesi ulkopuolella, eli et näivety ilman intohimoa vaikka jatkaisitkin sen ihan kivan kanssa. Itse en jatkaisi.
Tuntuisi aika hurjalta laittaa mies vaihtoon vain seksin takia, kun elämänkumppanuudessa on kyse paljon muustakin, ja ne asiat meillä toimii. Pitäisikö seksille tosiaan antaa noin paljon painoarvoa? Vaikka myönnän, että ajatus siitä, että tämä rakastajasuhde aikanaan päättyy ja paluu vanhaan seksielämään odottaa, ahdistaa.
Ja toisaalta eipä tämäkään ole tullut koskaan kenenkään kanssa puheeksi, niin mistä nuori nainen olisi voinut tietää millaista seksin pitää olla, kun on ihanan miehen aikanaan tavannut? Ei ole osannut kaivata sellaista mistä ei tiedä, joten on tehnyt parinvalintansa sen aikaisilla tiedoillaan.
Terveisin ketjun aloittaja
Vierailija kirjoitti:
Niin. Ei ole seksihaluttomia naisia. On vain vääriä miehiä. Yhden kanssa täysin aseksuaali ja toisen kanssa nymfo. Tiedän.
Tuntuu kyllä kamalalta olla oikea mies naiselle, joka muuttuu seurassani nymfomaaniksi. Ongelmana vain se, että itsellä niitä haluja ei sitten erikoisemmin ole.
Avoin suhde on kyllä aivan älytön juttu, eihän siinä pääse koskaan samalle tunnetasolle mitä normaalisuhteessa.
Mulle olisi ihan kestämätön ajatus että puolisoni saisi noin paljon parempaa seksiä jostain. Tuntisin oloni niin riittämättömäksi ja parisuhteemme sellaiseksi, että siitä puuttuisi jotain. Ehkä sen takia en sovikaan avoimeen suhteeseen.
Naiselle parasta olisi leegio suhteita, joissa jossain voisi leikkiä huo raa jossain neitsyttä, jossain linnan prinsessaa ja jossain maapirtin emäntää. Avoimessa suhteessa on mahdollista rakentaa vaika millainen paletti aina tarpeen mukaan ja heittää turhat kuluneet jämät pois.
Vierailija kirjoitti:
Naiselle parasta olisi leegio suhteita, joissa jossain voisi leikkiä huo raa jossain neitsyttä, jossain linnan prinsessaa ja jossain maapirtin emäntää. Avoimessa suhteessa on mahdollista rakentaa vaika millainen paletti aina tarpeen mukaan ja heittää turhat kuluneet jämät pois.
Juuri näin, ei avoimen suhteen tarvitse liittyä pelkkään seksiin! Nauttikaa naiset!
Vierailija kirjoitti:
Avoin suhde on kyllä aivan älytön juttu, eihän siinä pääse koskaan samalle tunnetasolle mitä normaalisuhteessa.
Mitä tarkoitat? Meillä oli monta vuotta suljettu perinteinen suhde ennen avoimeen suhteeseen siirtymistä, koen että me olemme aviomieheni kanssa juurikin sillä tunnetasolla... Nämä avoimen suhteen muut haarat ovat sitten eri luokkaansa, niiden tarkoitus on seksipaikotteinen hauskanpito. Niiden ei kuulukaan olla tunteellisia.
Terveisin aloittaja
Rakastajatar kirjoitti:
Mitä tarkoitat? Meillä oli monta vuotta suljettu perinteinen suhde ennen avoimeen suhteeseen siirtymistä, koen että me olemme aviomieheni kanssa juurikin sillä tunnetasolla... Nämä avoimen suhteen muut haarat ovat sitten eri luokkaansa, niiden tarkoitus on seksipaikotteinen hauskanpito. Niiden ei kuulukaan olla tunteellisia.
Terveisin aloittaja
*seksipainotteinen
Onnittelut AP. Olet nyt onnistunut yhdistämään elämän parhaat puolet. Hyvä suhde kivaan mieheen ja upeaa seksiä jonkun muun kanssa. Tämä on win-win kaikille. =)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin. Ei ole seksihaluttomia naisia. On vain vääriä miehiä. Yhden kanssa täysin aseksuaali ja toisen kanssa nymfo. Tiedän.
Tuntuu kyllä kamalalta olla oikea mies naiselle, joka muuttuu seurassani nymfomaaniksi. Ongelmana vain se, että itsellä niitä haluja ei sitten erikoisemmin ole.
Mitä olet mennyt ottamaan itsellesi väärän puolison.
Vierailija kirjoitti:
Munan koon mukaan se paletti luodaankin kun paikat on eri kokoiset kierron eri vaiheissa.
Rakastajatar kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terveisin aloittaja
Kirjoitit "Miehellehän tästä ei voi sanoa sanaakaan, loukkaantuisi vielä."
Ei tuo nyt kovin syvälliseltä tunnetasolta kuulosta jos et voi miehellesi edes kertoa asiasta. Avoimessa suhteessa aina joku kärsii, vaikka sitä ei haluta myöntää.
Vierailija kirjoitti:
Onnittelut AP. Olet nyt onnistunut yhdistämään elämän parhaat puolet. Hyvä suhde kivaan mieheen ja upeaa seksiä jonkun muun kanssa. Tämä on win-win kaikille. =)
Samaa mieltä niin kauan kuin tätä jatkuu! Tämä kyseinen rakastaja ei kuitenkaan tule olemaan tässä ikuisesti, ja nyt mietin, mitä sen jälkeen... Uutta rakastaja etsimään? Koska nyt kun silmät ovat auenneet ja tietää mistä on jäänyt paitsi, ilman kiihkeää seksiä ei oikein haluaisi enää olla!
Mutta onnellista avioliittoakaan en ihan hevillä heittäisi romukoppaan.
Terveisin aloittaja
Vierailija kirjoitti:
Ei tuo nyt kovin syvälliseltä tunnetasolta kuulosta jos et voi miehellesi edes kertoa asiasta. Avoimessa suhteessa aina joku kärsii, vaikka sitä ei haluta myöntää.
Hän kyllä tietää tästä rakastajasta enkä yhtään peittele tekemisiäni, mutta en nyt viitsi yksityiskohtiin mennä. Tuntuisi todella tunteettomalta todeta "sun ja mun seksi ei ole yhtä hyvää kuin hänen kanssaan." Mitä sen toteaminen auttaisi tässä tilanteessa? Versus, että yritän etsiä keinoja kehitellä omaa seksielämäämme paremmaksi.
Terveisin aloittaja
On kokemusta samasta. Kuvittelin olevani melko välinpitämätön seksin suhteen. Mieheni on sitä myös, joten sovimme hyvin toisillemme. Kolme lasta meillä on, yhteinen yritys ja koko elämä rakennettu yhdessä. Elämä on sujuvaa, ei riitelyä.
Ja sitten ystävystyin miehen kanssa, joka ei ole minulle lainkaan sopiva kumppanimielessä. Mutta olemme aikojen saatossa tutustuneet niin hyvin, että ystävyydessä on jo jonkin verran syvällisyyttäkin. Ja sitä himoa en ole tuntenut samanlaisena ikinä ennen. En ole miestäni pettänyt, mutta olen silti jo huomannut, että olen seksuaalisesti aivan eri ihminen tuon ystävän seurassa kuin mitä olen tiennyt olevanikaan. En ole tuntenut itsessäni tätä puolta ennen lainkaan.
Mielenkiintoista, mitä elämä voi tuoda eteen ja mitä se osaa meille opettaa. Tuntuu uskomattomalta, että minä kuvailen itseäni kiihkeäksi tai halukkaaksi. En olisi ikimaailmassa käyttänyt itsestäni noita sanoja muutama vuosi sitten. Ja nyt ne tuntuvat ihan luontevilta.
Rakastajatar kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän kyllä tietää tästä rakastajasta enkä yhtään peittele tekemisiäni, mutta en nyt viitsi yksityiskohtiin mennä. Tuntuisi todella tunteettomalta todeta "sun ja mun seksi ei ole yhtä hyvää kuin hänen kanssaan." Mitä sen toteaminen auttaisi tässä tilanteessa? Versus, että yritän etsiä keinoja kehitellä omaa seksielämäämme paremmaksi.
Terveisin aloittaja
Jos tuo on sinun mielestä tunnetasoltaan hieno ja hyvä tilanne suhteessa niin toki se on ihan sinun oma asiasi. Me ihmiset kuitenkin usein osaamme myös valehdella itsellemme oikeuttaaksemme itsellemme jotain. Esim huume- ja hormonikauppias voi perustella itselleen toimintaansa että jos minä en myisi niin joku muu kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
On kokemusta samasta. Kuvittelin olevani melko välinpitämätön seksin suhteen. Mieheni on sitä myös, joten sovimme hyvin toisillemme. Kolme lasta meillä on, yhteinen yritys ja koko elämä rakennettu yhdessä. Elämä on sujuvaa, ei riitelyä.
Ja sitten ystävystyin miehen kanssa, joka ei ole minulle lainkaan sopiva kumppanimielessä. Mutta olemme aikojen saatossa tutustuneet niin hyvin, että ystävyydessä on jo jonkin verran syvällisyyttäkin. Ja sitä himoa en ole tuntenut samanlaisena ikinä ennen. En ole miestäni pettänyt, mutta olen silti jo huomannut, että olen seksuaalisesti aivan eri ihminen tuon ystävän seurassa kuin mitä olen tiennyt olevanikaan. En ole tuntenut itsessäni tätä puolta ennen lainkaan.
Mielenkiintoista, mitä elämä voi tuoda eteen ja mitä se osaa meille opettaa. Tuntuu uskomattomalta, että minä kuvailen itseäni kiihkeäksi tai halukkaaksi. En olisi ikimaailmassa käyttänyt itsestäni noita sanoja muutama vuosi sitten. Ja nyt ne tuntuvat ihan luontevilta.
Aivan kuin olisit kuvaillut omia ajatuksiani! Olen mielessäni nähnyt itseni aina rauhallisena viilipyttynä. Mekään emme koskaan riitele, elämä on sujuvaa ja miellyttävää, viihdymme toistemme seurassa ja läheisyyttä on paljon. Lapsia ei vielä ole, mutta niistäkin ollaan puhuttu, en vain koe vielä olevani siihen valmis.
Mutta tämän uuden rakastajan kanssa olen rohkea ja kiihkeä. Kroppani hyrrää hänen läheisyydessään, pienikin kosketus riittää siihen, että olen valmis. En pysty häntä edes vertaamaan kumppanimielessä nykyiseen aviomieheeni, koska suhteemme on niin hyvä. Mutta tätä himoa ei käy kieltäminen.
Terveisin aloittaja
Luulin ettei seksi kiinnosta, kunnes vaihdoin kilttiksen jännempään. Johan alkoi kipinät leiskua!