Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksen mä laihdu?!?

Vierailija
15.02.2021 |

BMI on 35 eli ylipainoa on rutkasti. Aloitin sellasen "korjataan ruokavalio" -koulutuksen, missä on vähemmän hiilareita, enemmän proteiinia, hyviä rasvoja ja paljon kasviksia. Ruokamäärät on laskettu niin, että pitäis laihtua terveellisesti. Syön ohjeiden mukaan, mutten ole laihtunut YHTÄÄN! Jotkut osallistujat laihtuu useamman kilon viikossa. En sentään ole lihonutkaan, mutta olen nyt syönyt näin monta viikkoa ja mitään ei tapahdu! Turhauttaa! Apua! 😫

Älkää jooko ehdotelko mitään ihmedieettejä tai jonkin aineen jättämistä kokonaan. Haluan syödä terveellisesti enkä rupea mihinkään ketoiluun.

Kommentit (184)

Vierailija
121/184 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruoan määrä mitä laihduttaessa saa syödä on järkyttävän pieni. Jos sulla ei oo ollut nälkä, niin syöt liikaa.

Tämähän se! Siksi se ei koskaan onnistukaan, koska ihminen ei tykkää nälästä.

Vierailija
122/184 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sulla jojolaihdutushistoriaa? Jos on, kulutus voi olla tosi pieni keskivertoonn verrattuna.

Itse olen valitettavasti jojoillut painoni kanssa 10 vuotta, +/-30 kg monta kertaa ja nyt vielä alkaa vaihdevuodet pukata päälle. Lopputulos: olen 100-kiloinen joka kuluttaa normaalina istumatyöpäivänä 1600 kcal / päivä. Eli sen verran syöden paino pysyy 100 kilossa. Ja jos laihduttaa haluaisi, pitäisi vähentää 1100-1200 kcal:iin, mutta sehän on jo todellinen nälkäkuuri, ja siitä seuraisi vain uusi takaisinlihominen, jojokierros.  Joten en enää edes jaksa pyrkiä muuhun kuin etten lihoisi sentään lisää.

Höpö höpö. Aineenvaihdunnan hidastuminen usean laihdutusjakson takia on jo monta kertaa todettu myytiksi. Ikä voi hidastaa aineenvaihduntaa joten todennäköisesti ikä on syy, eli yhtä hidasta olisi kyseisessä iässä ilman jojoiluhistoriaa.

Olen eri, mutta jojoilu vaikuttaa siten, että tyypillisesti jokaisella kerralla, kun ensin laihdutetaan ja sitten lihotaan takaisin, kehon lihaksiston määrä on vähentynyt ja rasvaprossa kasvanut verrattuna aloitustilanteeseen. Kulutus on vähemmillä lihaksilla pienempää.

Tuossa on oletuksena että söisi niin vähän että lihaksetkin lähtee. Se vaatii jo hyvin rankan laihdutuskuurin. Ja varsinkin jos treenaa lihaksia laihdutuksen aikana niin ei tuota ongelmaa tule. Ei tuolla ole mitään tekemistä sen kanssa että itse jojoilu hidastaisi aineenvaihduntaa. Tuossahan lihasten väheneminen hidastaa aineenvaihduntaa eikä se mitenkään suoraan liity jojoiluun. Mutta kannattaa treenata lihaksia laihdutuksen aikana ettei lihasmassa pienen jos laihduttaa rankasti, vaikka keho kyllä ensisijaisesti käyttää rasvaa ennen lihaksia.

Laihduttaessa menetetään aina myös lihaskudosta. Mitä nopeammi nlaihduttaa, sitä suurempi osa menetetystä painosta lähtee lihaksista. Mutta myö hidasta tahtia laihduttaessa, jos ei tehdä todella rankkaa vastusharjoittelua samalla, menetetään ihan merkittävä määrä lihaskudosta rasvan lisäksi. Takaisin lihotessa sitä lihasta ei sitten kuitenkaan tyhjästä synny lisää, vaan käytännössä suurempi osa takaisin lihottavasti painosta on rasvaa ja pienempi osa lihasta, kun verrataan painoa pudottaesas menetettyyn massaan. Ja tämän takia jokaisen laihdutussyklin jälkeen ihmisellä on vähemmän lihasta ja enemmän rasvaa kuin aloittaessa, vaikka paino olisi sama. Ja samasta syystä aineenvaihduta pikku hiljaa jojoillessa hidastuu. TOki ikä tuo siihen vielä oman lisänsä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/184 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikä on mitä on mutta on oma valinta kuinka sitä elämäänsä elää. Itse havahduin juurikin 35v ylipainoon. Katsoin itseäni kriittisin silmin ja kysyin haluanko sitten keski-ikäisenä (mitä kolmekymppinen ei ole) olla lihava ja sairas vai normaalipainoinen ja terve. Valinta oli lopulta helppo.

Nyt olen 38 ja elämäni parhaassa kunnossa. Olen hoikempi, juu, mutta ennen kaikkea vahvempi, energisempi, terveempi. Lisäksi paremman näköinen ja ulkonäöltäni nuorenin heittämällä kun laiton kropan, hiukset ja vaatteet kuntoon.

Jos näin ei halua tehdä ja yksinkertaisesti luovuttaa, se on oma valinta. Mutta sitten on turha itkeä että miksi en laihdu.

Olen 5v yrittänyt laihduttaa, tarviiko sitä laittaa suolaa haavoihin, kuinka sinä olet onnistunut ja väität olevasi parempi ihminen?? Jotku nyt vaan on tuomittu lihavuuteen, koska meillä ei ole itsekuria, toisin kuin sinulla. Häpeä, vanha nainen!

N35 ja 100kg

Vierailija
124/184 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei lihavat tarvi erityisesti enemmän proteiinia.

Ja ruokavalio on helpoo korjata, JOS sen vaan itse tekee. Ei tarvi mitään hiilari-laskureita.

Tässä kohtaa nyt luotan näihin asiantuntijoihin mieluummin. Mitään hiilarilaskureita en ole maininnut missään kohtaa.

Vierailija kirjoitti:

Yksinkertaisesti esim. :

-kovat rasvat pois, tilalle mm. oliiviöljyä, rypsiöljyä. 

En ole ikinä käyttänyt esim. voita vaan nimenomaan mainitsemiasi. Ei siis tarvita muutosta.

Vierailija kirjoitti:

-Juomana aina vesi. Kahvi ja tee ilman maitoa tai pienellä tilkalla. 

Näin olen tehnyt aina, paitsi kasvimaidolla.

Vierailija kirjoitti:

-Kasvisruokia niin paljon kuin vatsaan mahtuu. Kasvisruokiin on hyviä reseptejä. 

Tiedän. Niitä on nimenomaan tässä koulutuksessa lisätty.

Vierailija kirjoitti:

-karkit pois, leivokset pois

-sipsit, pizzat, kebabit, chickenwingsit, suuret pasta-annokset yms. pois

-lisätty sokeri pois 

Huoh. Joo, olen tehnyt tämän nyt. Koulutuksen ohjeen mukaan. Paitsi pastaa voi syödä maltillisesti toisinaan.

Vierailija kirjoitti:

-marjoja (esim. smoothieita) ja hedelmiä paljon enemmän 

Tiedän, olen lisännyt huomattavasti koulutuksen ohjeiden mukaan.

Vierailija kirjoitti:

-ruokiin kermakastikkeen sijaan tomaattikastiketta 

Vihaan kermakastikkeita, olen aina tehnyt mieluummin tomaattikastikkeita. Yleensä en käytä kastikkeita ollenkaan.

Vierailija kirjoitti:

-LIMUT ja energiajuomat pois!!

En käytä ollenkaan.

Ihan totta nyt. Luuletko oikeasti, että kun opetellaan TERVEELLISTÄ RUOKAVALIOTA, niin siinä ei paneuduta nimenomaan TERVEELLISEEN RUOKAVALIOON. 🙄

ap

Jos oot kaikki tehnyt, niin oletko vasta vähän aikaa ? Muutos ei tule hetkessä näkyväksi.

Jos pidempään ollut terveellisellä ruoalla oikeasti ja annoskoot järkeviä, niin mikähän olisi syy noin isoon ylipainoon? Oliko se bmi 35?

Voi nyt v.... Lue se aloitusviesti!

ap

Mikä sua vaivaa?! Et sä kerro aloituksessa kauanko olet yrittänyt. Helkkari että osaat olla perseestä, kaikille ärhentelet täällä. Toivottavasti pysyt läskinä.

Ohis

Vierailija
125/184 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikä on mitä on mutta on oma valinta kuinka sitä elämäänsä elää. Itse havahduin juurikin 35v ylipainoon. Katsoin itseäni kriittisin silmin ja kysyin haluanko sitten keski-ikäisenä (mitä kolmekymppinen ei ole) olla lihava ja sairas vai normaalipainoinen ja terve. Valinta oli lopulta helppo.

Nyt olen 38 ja elämäni parhaassa kunnossa. Olen hoikempi, juu, mutta ennen kaikkea vahvempi, energisempi, terveempi. Lisäksi paremman näköinen ja ulkonäöltäni nuorenin heittämällä kun laiton kropan, hiukset ja vaatteet kuntoon.

Jos näin ei halua tehdä ja yksinkertaisesti luovuttaa, se on oma valinta. Mutta sitten on turha itkeä että miksi en laihdu.

No minä havahduin kun olin 30v, ja siltikin vieläkin painan 100kg. Koska ei riitä itsekuri.

joten pakko hyväksyä, että ei tässä iässä ole tarvettakaan olla laiha

. Eri asia, jos olisi 20v ja 100kg, ehlä silloin onnistuisin, koska silloin on elämä edessä ja voi saada vaikka rikkaan miehen jne. Mutta keski-ikäisellä naisella ei ole enää toivoakaan.

N35 ja 100kg

Voit olla jo diabeetikko ja valtimot tukkeutumassa mutta eihän se haittaa kun ulkonäkö vain kiinnostaa.

Kiinnostaa terveys, mutta ei motivoi laihduttamaan näköjään.

Minusta on parempi, että lapsilla on iloinen äiti, joka hyväksyy ikänsä ja painonsa, kuin että heillä on äiti, joka vaan makaa sängyssä ja itkee omaa ylipainoaan, jota ei saa pois. Tätäkin ollut enkä jaksa sitä enää.

Jos en elä pitkään, niin ei voi mitään, olen 5 vuotta yrittänyt laihduttaa.

N35 ja 100kg

Sinä et ole iloinen etkä hyväksynyt painoasi. Et kirjoitteleisi noin ja olisi tässä ketjussa, jos olisit hyväksynyt. Hyökkäävä tyylisi ei kerro iloisuudesta. Aloita tunnistamalla tunteesi.

Vierailija
126/184 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 5v yrittänyt laihduttaa, tarviiko sitä laittaa suolaa haavoihin, kuinka sinä olet onnistunut ja väität olevasi parempi ihminen?? Jotku nyt vaan on tuomittu lihavuuteen, koska meillä ei ole itsekuria, toisin kuin sinulla. Häpeä, vanha nainen!

N35 ja 100kg

Jaa oletkin trolli. No se on lopulta vielä säälittävämpää kuin että oikeasti uskoisit tuohon mitä kirjoitat.

Vierailija
127/184 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei lihavat tarvi erityisesti enemmän proteiinia.

Ja ruokavalio on helpoo korjata, JOS sen vaan itse tekee. Ei tarvi mitään hiilari-laskureita.

Tässä kohtaa nyt luotan näihin asiantuntijoihin mieluummin. Mitään hiilarilaskureita en ole maininnut missään kohtaa.

Vierailija kirjoitti:

Yksinkertaisesti esim. :

-kovat rasvat pois, tilalle mm. oliiviöljyä, rypsiöljyä. 

En ole ikinä käyttänyt esim. voita vaan nimenomaan mainitsemiasi. Ei siis tarvita muutosta.

Vierailija kirjoitti:

-Juomana aina vesi. Kahvi ja tee ilman maitoa tai pienellä tilkalla. 

Näin olen tehnyt aina, paitsi kasvimaidolla.

Vierailija kirjoitti:

-Kasvisruokia niin paljon kuin vatsaan mahtuu. Kasvisruokiin on hyviä reseptejä. 

Tiedän. Niitä on nimenomaan tässä koulutuksessa lisätty.

Vierailija kirjoitti:

-karkit pois, leivokset pois

-sipsit, pizzat, kebabit, chickenwingsit, suuret pasta-annokset yms. pois

-lisätty sokeri pois 

Huoh. Joo, olen tehnyt tämän nyt. Koulutuksen ohjeen mukaan. Paitsi pastaa voi syödä maltillisesti toisinaan.

Vierailija kirjoitti:

-marjoja (esim. smoothieita) ja hedelmiä paljon enemmän 

Tiedän, olen lisännyt huomattavasti koulutuksen ohjeiden mukaan.

Vierailija kirjoitti:

-ruokiin kermakastikkeen sijaan tomaattikastiketta 

Vihaan kermakastikkeita, olen aina tehnyt mieluummin tomaattikastikkeita. Yleensä en käytä kastikkeita ollenkaan.

Vierailija kirjoitti:

-LIMUT ja energiajuomat pois!!

En käytä ollenkaan.

Ihan totta nyt. Luuletko oikeasti, että kun opetellaan TERVEELLISTÄ RUOKAVALIOTA, niin siinä ei paneuduta nimenomaan TERVEELLISEEN RUOKAVALIOON. 🙄

ap

Jos oot kaikki tehnyt, niin oletko vasta vähän aikaa ? Muutos ei tule hetkessä näkyväksi.

Jos pidempään ollut terveellisellä ruoalla oikeasti ja annoskoot järkeviä, niin mikähän olisi syy noin isoon ylipainoon? Oliko se bmi 35?

Voi nyt v.... Lue se aloitusviesti!

ap

Mikä sua vaivaa?! Et sä kerro aloituksessa kauanko olet yrittänyt. Helkkari että osaat olla perseestä, kaikille ärhentelet täällä. Toivottavasti pysyt läskinä.

Ohis

Ap ei myöskään kerro punnitseeko ruoat, joten olettavasti ei tee niin. Ei häntä voi näillä tiedoilla auttaa, mutta jos ei punnitse ruokia, niin lähes varmasti syö liikaa ja siksi ei laihdu. Sitä asiaa ei millään nukkumisilla korjata.

eri

Vierailija
128/184 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruoan määrä mitä laihduttaessa saa syödä on järkyttävän pieni. Jos sulla ei oo ollut nälkä, niin syöt liikaa.

Tämähän se! Siksi se ei koskaan onnistukaan, koska ihminen ei tykkää nälästä.

Pätkäpaastolla ei tule nälkä. Tulee ihanan euforinen olo. Kokeilkaa! Siksi pätkäpaasto toimii.

Vierailija
129/184 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No minä havahduin kun olin 30v, ja siltikin vieläkin painan 100kg. Koska ei riitä itsekuri.

joten pakko hyväksyä, että ei tässä iässä ole tarvettakaan olla laiha

. Eri asia, jos olisi 20v ja 100kg, ehlä silloin onnistuisin, koska silloin on elämä edessä ja voi saada vaikka rikkaan miehen jne. Mutta keski-ikäisellä naisella ei ole enää toivoakaan.

N35 ja 100kg

Täällä moni yrittää sanoa että tuollainen paino vaikuttaa terveyteen , kokemusta on. Se että ulkonäkö muuttuu myönteisemmäksi kun laihtuu motivoi sitä laihdutusta.  Eli ei moni ulkonäön takia laihduta vaan terveyden. Kun menet lääkäriin saat kuulla että sinulla puhkeaa diabetes , verenpainetauti ja tukielin sairaudet nopeammin kuin "hoikemmilla" voi motivoida sinua laihduttamiseen. Mutta oma on elämäsi.

Vierailija
130/184 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N35 ja 100kg

Jaa oletkin trolli. No se on lopulta vielä säälittävämpää kuin että oikeasti uskoisit tuohon mitä kirjoitat.

Epäilen ja oikeastaan toivon, että N35 ja 100 kg onkin oikeasti se mies, joka yrittää täällä myydä "naiset best before 35-v" -ajatusta. Jos ei ole, niin hiukan surulliset ajatukset hänellä on tosiaan itsestään.

Vierailija
131/184 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun täytyy laihtua n. 40 kg , rasittaa kun viikkotolkulla paino on tippunut KILON! Kaikki herkut jätetty pois , ainoa "herkku" energiajuoma jossa desissä muutama kalori , nyt aloitan 1200 kalorin päivävauhdilla ja nutraan. Tyyliin 4 pussia Nutrilettiä loput kasvisruokia , leipä pois puuro tilalle. Kokeile sinäkin Nutrilettiä jonkun aikaa. Olen aiemmin 30 kg pudottanut näin ja nyt mulla on pakkorako (doctors order). Onnistumista sullekin!!!!!!!

Sehän on hienoa jos paino tippuu 1kg viikossa! Se on 52kg vuodessa!!!

Opettele lukemaan: viikkotolkulla pudotettu painoa ja tuloksena 1 kg painonpudostus.

Ohis

Vierailija
132/184 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sulla jojolaihdutushistoriaa? Jos on, kulutus voi olla tosi pieni keskivertoonn verrattuna.

Itse olen valitettavasti jojoillut painoni kanssa 10 vuotta, +/-30 kg monta kertaa ja nyt vielä alkaa vaihdevuodet pukata päälle. Lopputulos: olen 100-kiloinen joka kuluttaa normaalina istumatyöpäivänä 1600 kcal / päivä. Eli sen verran syöden paino pysyy 100 kilossa. Ja jos laihduttaa haluaisi, pitäisi vähentää 1100-1200 kcal:iin, mutta sehän on jo todellinen nälkäkuuri, ja siitä seuraisi vain uusi takaisinlihominen, jojokierros.  Joten en enää edes jaksa pyrkiä muuhun kuin etten lihoisi sentään lisää.

Höpö höpö. Aineenvaihdunnan hidastuminen usean laihdutusjakson takia on jo monta kertaa todettu myytiksi. Ikä voi hidastaa aineenvaihduntaa joten todennäköisesti ikä on syy, eli yhtä hidasta olisi kyseisessä iässä ilman jojoiluhistoriaa.

Olet ihan pihalla, jojoilu hävittää lihaksia ja vähentää energian kulutusta.

Vierailija
133/184 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen eri, mutta jojoilu vaikuttaa siten, että tyypillisesti jokaisella kerralla, kun ensin laihdutetaan ja sitten lihotaan takaisin, kehon lihaksiston määrä on vähentynyt ja rasvaprossa kasvanut verrattuna aloitustilanteeseen. Kulutus on vähemmillä lihaksilla pienempää.

Tuossa on oletuksena että söisi niin vähän että lihaksetkin lähtee. Se vaatii jo hyvin rankan laihdutuskuurin. Ja varsinkin jos treenaa lihaksia laihdutuksen aikana niin ei tuota ongelmaa tule. Ei tuolla ole mitään tekemistä sen kanssa että itse jojoilu hidastaisi aineenvaihduntaa. Tuossahan lihasten väheneminen hidastaa aineenvaihduntaa eikä se mitenkään suoraan liity jojoiluun. Mutta kannattaa treenata lihaksia laihdutuksen aikana ettei lihasmassa pienen jos laihduttaa rankasti, vaikka keho kyllä ensisijaisesti käyttää rasvaa ennen lihaksia.

Noista kyselijöistä ei taatusti kukaan treenaa lihaksia, tuskin edes syö proteiinia tarpeeksi.

Vierailija
134/184 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kiva kyllä tietää tarkemmin kauanko tällä ruokavaliolla on oltu ja meneekö ne ruoat puntarin kautta ja mitä muuta suuhun laitetaan. Itse olen 44v, kilpirauhasen vajaatoiminta ja nyt kalorit 1900. Teen istumatyötä. Kilot lähtee hitaasti mutta varmasti mutta senttejä koko ajan myös. Käyn salilla 3-5krt/vko. Suosittelen kunnon liikuntaa tueksi ja pitkäjänteisyyttä hommaan.

Vierailija
135/184 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luovuta suosiolla, sinut on vaan tuomittu olemaan lihava, niin kuin minutkin. Olen 5v yrittänyt laihduttaa.

Kun tottunut siihen oloon, että syömisen jälkeen on hyvä ja onnellinen olo, niin EI kykene laihduttamaan.

Oletko ap minkä ikäinen? Meidän vanhempien naisesten ei tarvitse olla teini hoikkia :)

N35 ja 100kg

Puhut muutenkin ihan paskaa, mutta siis "meidän vanhempien naisten", ja olet 35-vuotias?!

Mikä sua vaivaa?

Anteeksi mitä?? Keski-ikäsiä tässä ollaan, ihan sama mitä te muut haluatte itsellenne valehdella. Ei mitään 20v nuoria naisia. Henkiseen Kasvuun kuuluu olla rehellinen itselleen, eikä yrittää esittää Nuorekasta.

Kuulostaa siltä, että olet löytänyt itsellesi mahtavan tekosyyn olla tekemättä mitään painollesi. Itse olen sinua vanhempi ja bmi:n normaalipainon alarajoilla. Sen lisäksi, että on ihana näyttää ihan hyvältä, nautin myös terveydestä. Tuo ei ole vielä ikä eikä mikään, että oikeuttaisi hanskat naulaan -elämän. Mutta elämä on valintoja meillä kaikilla.

Ai tekemättä mitään? Olen 5 vuotta laihduttanut, heikoin tuloksin. Syksyllä aloitin Lenkkeilyn, lopputulos +5 kiloa neljässä kuukaudessa.

Nyt päätin hyväksyä sen että olen iäkkäämpi, kuin joku 20v,eikä minun tarvitse olla laiha :)

Kaikkea hyvää sulle, vielä vanhempi nainen :)

N35 ja 100kg

Tuosta laihduttamisestasi pitäisi kuulla lisää, että voisi ottaa kantaa. Lenkkeily nyt ei ainakaan ole laihduttamista, joten en tiedä, miksi toit sen keskusteluun.

Ymmärrän tietenkin, että 100 kg voi tuntua sellaiselta määrältä, ettei "kannata" tehdä mitään, kun on jo niin "vanhakin". Mutta jos saisit vaikka 10 kg vuodessa pois, niin olisit normaalipainossa pituudestasi riippuen 3-4 vuoden päästä. Se on aika lyhyt aika, jos se vaikuttaa loppuelämän terveyteen merkitsevästi. Sehän on käytännössä varmaa, että vaikuttaisi.

Jos kuitenkin valitset pysyä tuossa tilanteessasi, niin sinulla on siihen oikeus. Mutta olisi kiva, jos et yrittäisi samalla lannistaa muitakin höpöttämällä vanhoista 35-v. naisista. Ap:llä sentään on vielä yritys päällä.

No kun 35v ei ole nuori! Vaan keski-ikänen. Olen yrittänyt laihduttaa 1200-1800 kcal dieetillä, ei onnistu, ja varmasti iällä vaikutus, kun ei tarvetta näyttää hyvältä enää tässä iässä.

Minua ei nyt kiinnosta 35-vuotiaan kategorisointi nuoriin, keski-ikäisiin tai fossiileihin. Jos olet päättänyt, että sinua ei kiinnosta, miltä näytät, niin fine. Näppituntumalla väittäisin, että muut ikäisesi eivät ole samaa mieltä, joten mitä jos yrittäisit olla lannistamatta heitä? Lisäksi, vielä enemmän laihdutuksella on vaikutusta terveyteen, ja sen luulisin kiinnostava ihan kaikenikäisiä.

Jos ei kiinnosta, niin miksi vastailet? Mene takaisin sinne palvelutalon sänkyyn.

Asiasta keskustelu kiinnostaa, keski-iän määrittely ei. Hanki sinä lukulasit. :)

Missään iässä ei ole liian myöhäistä elintapojen muutokseen. Jos joku käyttää ikää syynä, niin se on tekosyy.

Mutta vanhalla naisella siihen ei ole mitään järkevää syytä, koska ei voi saada lapsia. Mies sen sijaan voi saada vielä 100 vuotiaana, joten heillä on biologisestikin syy pysyä hoikkana ja terveenä vanhanakin.

Aina vaan ihmeellisempiä syitä laihtumiseen,mies ei laihduta ainakaan "saadakseen* lapsia.

Vierailija
136/184 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

N35 ja 100 kg, minkä pituinen olet?

Vierailija
137/184 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
138/184 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N35 ja 100kg

Oletko ajatellut hakea ammattiapua? Pyydå omalta lääkäriltäsi lähetettiin ravitsemusterapeutille, ne ovat painonhallinnan ja ravitsemuksen ammattilaisia.

Vierailija
139/184 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N35 ja 100kg

Oletko ajatellut hakea ammattiapua? Pyydå omalta lääkäriltäsi lähetettiin ravitsemusterapeutille, ne ovat painonhallinnan ja ravitsemuksen ammattilaisia.

Ja muuta asennettasi! Joku Suomen dr Now olisi hyvä.

Vierailija
140/184 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun täytyy laihtua n. 40 kg , rasittaa kun viikkotolkulla paino on tippunut KILON! Kaikki herkut jätetty pois , ainoa "herkku" energiajuoma jossa desissä muutama kalori , nyt aloitan 1200 kalorin päivävauhdilla ja nutraan. Tyyliin 4 pussia Nutrilettiä loput kasvisruokia , leipä pois puuro tilalle. Kokeile sinäkin Nutrilettiä jonkun aikaa. Olen aiemmin 30 kg pudottanut näin ja nyt mulla on pakkorako (doctors order). Onnistumista sullekin!!!!!!!

Sehän on hienoa jos paino tippuu 1kg viikossa! Se on 52kg vuodessa!!!

Opettele lukemaan: viikkotolkulla pudotettu painoa ja tuloksena 1 kg painonpudostus.

Ohis

4

Onko tutkittu kilpirauhasarvot? Jos on vajaatoiminta, ei laihdu.

Toisena tuli mieleen, että, jos on liikuntaa lisännyt paljon, niin läskin listalle tulee lihasmassaa, joka painaa enemmän , kuin läski.

Sittrn kyllä käy mielessä se, että syötkö ap kuitenkin liikaa= annoskokojen tarkistaminen?

Suosittelen myös tuota ravitsemusterapeutin tapaamista- itsellä auttoi moneen osa- alueeseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yksi