Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen 52 vuotias ja haluaisin tehdä lapsen. Muita?

Vierailija
13.02.2021 |

Minulla on jo neljä lasta jotka on jo aikuisia mutta kaipuu on niin kova että jos vielä tekisi yhden iltatähden. Onko minulla mitään mahdollisuuksia? Itkuinen olo kun haluaisin vielä kerran pitää omaa vauvaa sylissä.

Kommentit (87)

Vierailija
1/87 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta trolli kissanpentu

Vierailija
2/87 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin 0/5? Kyllä Intiassakin synnytti joku 70 vuotias nainen esikoisensa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/87 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä periaatteessa nykypäivän 52v voi olla niin nuorekas että miksei voisi onnistua?

Vierailija
4/87 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän kaipuun, mutta mieti ikääsi. Sinulla saattaa olla 10-15 vuotta jäljellä aktiivista elämää.

Vierailija
5/87 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorekas? Teinivaatteet päälle niin mummoikäinenkin tulee raskaaksi, vai?

Vierailija
6/87 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä periaatteessa nykypäivän 52v voi olla niin nuorekas että miksei voisi onnistua?

Ei voi. Elämän loppusuoralla.

Vierailija
7/87 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vaimosi ajattelee asiasta?

Vierailija
8/87 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet mies, niin mahdollisuuksien rajoissa on. Naiselle mahdollista (mutta onnistumiseltaan epätodennäköistä) luovutetuilla munasoluilla. Suomessa ei tosin hoitoja enää tuossa iässä tehdä.

Vierailija
9/87 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 47 nainen ja haluisin lapsen, mutta tiedostan ettei se ole mahdollista. Suren.

Vierailija
10/87 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 47 nainen ja haluisin lapsen, mutta tiedostan ettei se ole mahdollista. Suren.

Mitäs et tehnyt aiemmin?  Ja eikö tuossa iässä voi vielä adoptoida vanhemman lapsen?

Vierailija
11/87 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha havukka.

Vierailija
12/87 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina on mahdollisuuksia jos olet nuorekas. Jos olet nainen niin suosittelen lahjamunasolujen käyttöä ja jos olet mies niin suosittelen etsimään nuoren naisen. Onnea ja menestystä lastenteossa!

Vierailija
13/87 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

no nussi ilman ehkäisyä ja katso toimiiko 

Vierailija
14/87 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti se iltatähtikaipuu tuo mukanaan vähän enemmän kuin kaipaamasi sylivauvan. Voin kertoa, että yllätyt, miten työlästä tulee olemaan, kun kuusikymppisenä elät pikkulapsiarkea.

Olen 57 ja lapsi 12 ja onpahan kuule rankkaa. Kolmekymppisenä sain ekat lapset.

Nyt järkeä päähän!

Vierailija
15/87 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se pitää ymmärtää, ettei nuorekkuus ole sama kuin nuoret munasolut. Vaikka 52-vuotias näyttäisi ulkoisesti 25-vuotiaalta, hänen munasolunsa ovat silti 52-vuotiaan ihmisen munasolut. Siihen ei auta jumppa, ryppyvoide, terveellinen ruokavalio eikä botox.

Ihmisillä on aivan harhainen kuva raskaaksi tulemisen mahdollisuuksista nykyään. Se johtuu osin siitä, että maailmalla julkkikset näyttävät saavan lapsia vanhoilla päivillään. Nämä lapset on usein adoptoitu tai sijaisynnytetty ja lahjasoluilla aikaan saatu. Viisikymppinen nainen ei saa lapsia biologisesti, vaikka näitä ihmetarinoita aina kerrotaankin ja aina löytyy joku promillen sadasosaan menevä tilastopoikkeama. Tilastot kertovat totuuden, näitä ihmetarinoita ei kannata kertoa eikä kuunnella, ne satuttavat vain lisää luodessaan turhaa toivoa.

Jo nelikymppiselle raskaaksi tuleminen on hyvin epätodennäköistä, ja riskit saada sairas lapsi moninkertaiset. Ap, jos olet nainen, et voi enää saada lasta. Suomessa sinulle ei siirretä edes lahja-alkoita. Jos asia mietityttää, kannattaa ottaa yhteyttä yksityiseen hedelmöitysklinikkaan ja käydä siellä juttelemassa.

Jos olet mies, ehkä on vielä mahdollisuuksia, mutta sitten on syytä etsiä parikymmentä vuotta nuorempi nainen synnyttämään.

Jos hedelmällisyyden menttäminen tuntuu raskaalta käsitellä, esimerkiksi lapsettomien yhdistys Simpukan sivuilta löytyy näihin asioihin erikoistuneita psykoterapeutteja, joiden kanssa asiaa voi käydä läpi. On ihan ok surra, mutta tosiasioita ei kannata yrittää valehdella muuksi. Lasten saamisen aika on ohi, ja nyt on aika jollekin muulle.

Vierailija
16/87 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se vauva-arki kestää vuoden. Lapsiarki kestää loput 17 vuotta.

Vierailija
17/87 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina on mahdollisuuksia jos olet nuorekas. Jos olet nainen niin suosittelen lahjamunasolujen käyttöä ja jos olet mies niin suosittelen etsimään nuoren naisen. Onnea ja menestystä lastenteossa!

Ei siirretä enää tuon ikäselle lahjasoluja eikä -alkioita.

Lasta ei voi yrittää minkä ikäisenä vain. Ei ole olemassa sellaista lääketieteellistä operaatiota, jolla viisikymppisen edes kannattaisi lähteä yrittämään.

Ulkomaille voi hakeutua hoitoon, jostain varmasti löytyy klinikoita, jotka siirtävät näinkin vanhalle lahja-alkion, mutta mitään järkeä siinä ei ole, ja rahoistaan pääsee eroon varmasti.

Nämä eivät ole asennekysymyksiä, vaan ihan faktoja. Viisikymppinen nainen ei enää lasta saa.

Vierailija
18/87 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten niin 0/5? Kyllä Intiassakin synnytti joku 70 vuotias nainen esikoisensa.

Nämä jutut eivät pidä paikkaansa, eikä näitä pitäisi kertoa, koska ne antavat väärää toivoa ihmisille.

Vierailija
19/87 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä yli 50v nainen voi raskautua, jos vain kuukautiskierto toimii ts vaihdevuodet eivät ole alkaneet.

Tiedän muutaman tuon ikäisen naisen jotka ovat tulleet raskaiksi tajuamatta tilaansa. Luulivat vaihdevuosien vuoksi kuukautisten jääneen pois ja raskaudet olivat aika pitkällä ennen kuin ymmärsivät tilanteensa.

Yksi heistä sai terveen pojan, yksi sai myöhäisen keskenmenon ja yksi synnytti vammaisen lapsen.

Itse olen 52v nainen, esikoisen sain 20 vuotiaana ja kuopuksen 32vuotiaana. Oli ihan erilaista jaksaa 20v vauvan kanssa kuin 32vuotiaana.

Mietin tässä, että jos nyt 52vuotiaana pitäisi jaksaa läpi raskaus, synnytys, vauva- ja leikki-ikäisen kanssa touhuamiset?? En jaksaisi, en vaikka olen pitänyt itsestäni huolta liikkumalla, ulkoilemalla ja syömällä oikein. En polta enkä käytä alkoholia.

Minä olen jo mummoikäinen.

Vierailija
20/87 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin itse hedelmöityshoidot läpi ja ihmettelin aina sitä , kun henkilökunta puhui, kuinka pihalla ihmiset ovat hedelmällisyysasioista nykyään. Kuulemma todella paljon kuluu aikaa sellaisiin asiakaskäynteihin, joissa joutuu selittämään iäkkäille ihmisille, miksi lääkäri ei mahda sille mitään, että ikä alentaa hedelmällisyyttä ja 35 ikävuoden jälkeen lapsen saamisen todennäköisyydet laskevat niin, että 42 ikävuoden jälkeen alkaa olla jo hyvin todennäköistä, ettei lasta enää tule vaikka mitä tehtäisiin.

Ei ole olemassa sellaisia hoitoja, jolla tämä luonnollinen prosessi voitaisiin perua, ja on myös ihan selkeästi se raja, jonka jälkeen hedelmöityshoidoista ei ole hyötyä. Se raja on jo kauan ennen kuin nainen on 50-vuotias. Monella on kai nykyään sellainen käsitys, että lääketiede pystyy ihan mihin tahansa, ja ihminen voi itse vaikuttaa kaikkeen. Näitä asioita me emme kuitenkaan itse valitse, vaan luonto tekee tehtävänsä. Ihmiset ovat kuulemma tästä aivan tolkuttoman järkyttyneitä, mitä henk.koht. on ollut todella vaikeaa ymmärtää, kun kipeät hedelmällisyysfaktat on kyllä opetettu jo ihan siellä koulunpenkillä ja pitäisi olla jokaisella tiedossa, jos vaan viitsisi kuunnella ja uskoa tiedettä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan neljä