Järjestin puolisolle hotelliyllätyksen, ei halua lähteä
Noniin.
Järjestin ystävänpäivälle (samalla kihlajaispäivä) mielestäni romanttisen yllätyksen vaimolle, hotelliyön sviitissä.
Emme ole nuorimman lapsen syntymän jälkeen olleet ainuttakaan yötä kahdestaan, ja omat odotukseni olivat suuret. En kertonut vaimolle tästä mitään aiemmin, sillä halusin yllättää hänet.
Nyt kuitenkin vaimo ilmoitti, ettei aio laittaa 1v10kk ikäistä taaperoa yöhoitoon, vaan reissu täytyy perua. Minua suututtaa ja ärsyttää, olin kuvitellut että saisimme pitkästä aikaa rentoutua kunnolla kahdestaan, ilman lapsia.
Olenko kohtuuton, kun odotin vaimon ilahtuvan ja innostuvan tästä?
Kommentit (957)
Niin siis nainenko olisi sen hoitajan hommannut!?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tosiaan olisi eka kerta yökylässä tulossa lapselle, niin ei sitä heti kyllä hotellissa voisi rentoutua koska jännittäisi miten kaikki menee. Entä jos vaimo pääsisi yksin hotelliin yöksi? Pääsisi lepäämään ja nukkumaan kunnon yöunet. Isän kanssa lapsi kotona olisi ihan kuin itse olisi lapsen kanssa, niin voisi luottaa että voi oikeasti rentoutua.
Nyt on pakko kysyä että miksi täällä oletetaan aina että nainen on väsynyt ja mies ei koskaan tee mitään? Olen pahoillani mutta hieman miehenä ärsyttää koska hoidan/hoidin meillä yösyötöt koska vaimoni unentarve on luonnollisesti isompi. Mutta kyllä itseäkin väsyttää jo kun töihin pitää lähteä aina aamusta sitten.
Täällä oletetaan niin, koska mitä ilmeisemmin se menee usein niin, vaikka juuri sinun perheessäsi näin ei ole ollut.
Eli heti tuomitaan ap, hänessä on pakko olla vika. Ei koskaan naisessa.
Ap on sika koska järjesti yllätyksen vaimolleen kihlajaispäivänä.
Vaimolta jää nyt pyykit pesemättä ja talo siivoamatta kun mies on niin idiootti että kihlajaispäivänä halusi hänen kanssaan yön hotellissa.
Vierailija kirjoitti:
Entä jos vaimo pääsisi yksin hotelliin yöksi? Pääsisi lepäämään ja nukkumaan kunnon yöunet. Isän kanssa lapsi kotona olisi ihan kuin itse olisi lapsen kanssa, niin voisi luottaa että voi oikeasti rentoutua.
Jos tää vaimo luottaa lastaan edes miehen hoitoon? Parivuotiasta ei voi vajaaksi vuorokaudeksi jättää vaikka isovanhemmille (jos ovat käytettävissä), vai onko eristäydytty täysin siihen omaan äiti-lapsi- kuplaan?
jos ap hoiti asian ajatuksella ja tyylikkäästi niin hän oli jutellut vaimon kanssa siitä joko lapset uskaltaisi jättää joskus hoitajalle yön yli. Hoitajasta oli juteltu yhdessä kuka voisi lasta hoitaa. Jos mies on arjessa kunnolla mukana eli hoitaa myös osaltaan lapsia, kotitöitä ja oikeasti kommunikoi vaimon kanssa niin yllättää ettei vaimo innostunut.
Mahdollisia syitä miksi ei innostu tuollaisesta ylläristä
- inhoaa hotellissa olemista
- pelkää koronatartuntaa reissusta
- inhoaa yllätyksiä
- kokemuksesta tietää että kyseinen mies olettaa että tällaisissa reissuissa vaimo ”kiitokseksi” suostuu sellaisiin seksuaalisiin aisoihin joita ei halua eikä suostu normaalisti tekemään kun oikein painostaa
- tietää että mies todennäköisesti vetää räkäkännit ja reissussa joutuu vahtimaan ja sietämään känniääliötä.
En yhtään ihmettele, että mammojen ukot lähtee lätkimään, kun näitä kommentteja lukee... Mitä helv. Kyseessä ei ole enää mikään vauva..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä usea täällä olettaa, että mies odottaa villiä menoa ja seksiä? Mies haluaa viettää aikaa rauhassa vaimonsa kanssa. Onko se liikaa, jos kerran seksiäkin harrastaisivat. Miksi teillä on ajatus ettei taaperon äiti voisi nauttia siitä myös? Oletteko lopettaneet seksin vuosikausiksi lapsen saannin jälkeen?
Minulle tulisi tuollaisesta yllätyksenä sellainen olo kuin olisin maksettu nainen. Että nyt jaksat taas rakas vaimo valvoa öitä lapsen kanssa, kun kerran vuodessa pääset hotelliin naimaan.
En ymmärrä, en vain kertakaikkiaan ymmärrä, oma aviomies haluaa sinun kanssasi yhden päivän viettää aikaa ja sinulle se merkitsee sitä että olet maksettu nainen.
Minusta olisi outoa, että miehen pitää varata hotellihuone voidakseen olla kanssani.
No mitä sä olet tehnyt voidaksesi olla miehesi kanssa? Etkö sä viihdy silleen, vai mikä on?
Olen läsnä joka päivä.
Tuo on tärkeää varmaan teille molemmille, mä luulen. Ja toivon että miehesikin osaa sitä arvostaa.
Osaatko sanoa mikä miehellesi on tärkeää teidän parisuhteessa? Mistä se saa energiaa arkeen, mistä sinä?
Ap: vaimo elää luulossa että hän on ainoa oikea hoitaja lapselle. Tätä niistä ylipitkistä äitiysvapaista seuraa. Mies ja nainen ovat pari, eivät nainen ja lapsi. Potkaise akka töihin ja mene jonkun kaverisi kanssa yöksi hotelliin. Oikein raivostuttaa miehen puolesta. Nainen ei ota
vastuuta, vaikka mies yrittää hemmotella.
Vierailija kirjoitti:
jos ap hoiti asian ajatuksella ja tyylikkäästi niin hän oli jutellut vaimon kanssa siitä joko lapset uskaltaisi jättää joskus hoitajalle yön yli. Hoitajasta oli juteltu yhdessä kuka voisi lasta hoitaa. Jos mies on arjessa kunnolla mukana eli hoitaa myös osaltaan lapsia, kotitöitä ja oikeasti kommunikoi vaimon kanssa niin yllättää ettei vaimo innostunut.
- inhoaa yllätyksiä
- kokemuksesta tietää että kyseinen mies olettaa että tällaisissa reissuissa vaimo ”kiitokseksi” suostuu sellaisiin seksuaalisiin aisoihin joita ei halua eikä suostu normaalisti tekemään kun oikein painostaa
- tietää että mies todennäköisesti vetää räkäkännit ja reissussa joutuu vahtimaan ja sietämään känniääliötä.
Jos on noin hankalaa olla toisen kanssa niin kannattaisko sitten erota? Jos hotelliloma tarkoittaa epämääräiseen seksiin suostumista tai että toinen on kännissä, minä ainakin olisin jättänyt lapsen tekemättä ja nostellut kytkintä jo kauan ennen.
Vierailija kirjoitti:
- inhoaa yllätyksiä
Yksi mahdollinen syy:
Äiti on niin kiinni lapsessaan ettei pysty olemaan tästä erossa yhtä yötä vaikka lapsi itse siihen olisi valmis.
Äitiä ei kiinosta mitä puolisonsa haluaa, vain hänen halunsa merkitsevät jotain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä jos vaimo pääsisi yksin hotelliin yöksi? Pääsisi lepäämään ja nukkumaan kunnon yöunet. Isän kanssa lapsi kotona olisi ihan kuin itse olisi lapsen kanssa, niin voisi luottaa että voi oikeasti rentoutua.
Jos tää vaimo luottaa lastaan edes miehen hoitoon? Parivuotiasta ei voi vajaaksi vuorokaudeksi jättää vaikka isovanhemmille (jos ovat käytettävissä), vai onko eristäydytty täysin siihen omaan äiti-lapsi- kuplaan?
Ei läheskään kaikilla ole isovanhempia, joille voi antaa lasta hoitoon. Ylipäätään kynnys hoitoon viemisestä voi nousta, jos lapsi on ollut hyvin haastava, itkuinen ja esim allerginen ja käytännössä hänen kanssaan on elänyt symbioosissa muutaman vuoden. Siinä tulee pakostakin äiti-lapsi - kupla, kun toinen on ollut koko elämänsä iholla kiinni, nukkunut vieressä jne. Silloin lapsen vieminen hoitoon voi olla tosi haastavaa, jos hoitajat eivät ole lapselle hyvin läheisiä ennalta.
Ex-vaimo usein valitti arjen raskautta ja tylsyyttä ja jopa parisuhteemme kuivumista lapsiperhearjessa. Oikeassa olikin. Mutta kun yritin järjestää tai ehdottaa mitä tahansa piristystä, ei mikään kelvannut. Tekosyitä löytyi aina, miksei muka voi. Lapsenhoito oli helpoimmasta päästä tekosyitä mutta oli muutakin valikoimassa. Vaikka olisi ollut jo isovanhempi valmiiksi paikalla yökylässä ja viikonlopulle sovittu yksinkertaista kahden oloa, kuten leffa- ja ravintolailta, niin sitten iski jokin yllättävä väsymys tai tikku sormessa joka esti kaiken. Ylläri etttä kumpikin sai suhteesta tarpeekseen ja nyt ollaan exiä toisillemme. Häntä vaan ei kiinnostanut suhde ja siihen panostaminen, ainoastaan marttyyrina valittaminen. Hän ei antanut mahdollisuuttakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosi kiva yllätys, naiselle vain lisää hommaa ja vaivaa. Nainen hoitaa lapselle hoitajan ja tähän liittyvät järjestelyt, joutuu siirtämään viikonlopun siivoukset ja pyykkäykset ensiviikkoon, hotellissa ei saa nukkua ja levätä kun pitää miellyttää miestä ja seuraavalla viikolla lääkäriin ja kärsimystä kun on pissatulehdus. Tosi hauskaa ja rentouttavaa.
Oletuksia, mutta ikävää jos se heillä on noin.
Mutta jos olisikin niin, että nuo kaikki on järkätty yhdessä, niin ei kai sitten minilomassa mitään vikaa ole? Kerrankin aikaa hengähtää ja olla sen tärkeimmän ihmisen kanssa.
Miten paljon sitä arkea voi rakastaa, että haluaa sitä päivittäistä tekemistä ja touhua haalia itselleen? Jos pudottaa rimaa, elää onnellisempana tässä epätäydellisessä maailmassa.
Olisi kiva kuulla mikä olisi sun mielestäsi rentouttavaa yhdessäoloa? Ja onko siinä yhtään samoja asioita mitä miehesi haluaa? Miksi te olette yhdessä jos intohimoa ei enää ole?
Me olemme yhdessä joka päivä! Intohimoa varten ei tarvita hotellilomia, hyvä arki riittää. Mieluummin joka sunnuntai yhteinen brunssi lasten päiväunien aikaan kuin hotelliloma kahdesti vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
En yhtään ihmettele, että mammojen ukot lähtee lätkimään, kun näitä kommentteja lukee... Mitä helv. Kyseessä ei ole enää mikään vauva..
Samaa mietin.
Mies on kus*pää kun järjesti yllärin heidän kihlajaispäivänä.
Jos nainen olisi yhtään ajatellut olisi voinut vaikka ehdottaa että mennään vain syömään, käydään hotellissa päiväunilla mutta tullaan yöksi kotiin.
Mutta ei, miehessä kaikki vika.
Vierailija kirjoitti:
Musta olisi ihanaa jos mun mies yllättäisi mut noin. Ap, etsi itsellesi nainen joka arvostaa sua.
Samoin. Lapset on jo aikuisia. Mieleen on jäänyt yksi ainutlaatuinen reissu. Äitini suostui tulemaan lapsenvahdiksi. Olimme yötä hotellissa ja sai harrastaa sitä villiä seksiä rauhassa. Univelkaa jäi, mutta oli sen arvoista.
Olikin ainoa kerta, kun saimme lapsenvahdin.
Jotain ongelmaa on ap.n parisuhteessa, jos vaimo ei halua seksiä, vaikka nuorin on jo mekein 2 vuotias.
Minä olisin harrastanut villiä hotelliseksiä useamminkin, jos olisi saanut lapset jonnekkin.
Nyt olisi aikaa, mutta sairaudet vie suuromman terän seksiltä.
Monet naiset esittävät tässä ketjussa aika kärkkäitä kommentteja miehistä. Ehkä se johtuu siltä että aika monet miehet järjestävät naiselle yllätyksiä tai ostavat lahjoja niin että ovat antavinaan lahjan joka kuitenkin on valittu sen perusteella mitä mies haluaa eikä siitä mikä naista kiinnostaa. Tässä ärsyttää erityisesti se että kun naiselle ”annetaan lahja” niin tämän tulisi olla kiitollinen ja käyttää sitä vaikka itse ei tykkäisi kyseisestä asiasta.
Esimerkkinä järjettomän korkeakorkoiset kengät, seksikkäät alusasut, hotelli viikonloppu seksille jne. Eli oikeastihan nämä lahjat ovat miehelle. Ja minusta on ihan ok jos mieheni esittäisi että kulta ostin itselleni tällaisen lahjan suostuisitko käyttämään tällaisia vaatteita joita haluaisin nähdä päälläsi. Mutta minua ärsyttää suunnattomasti jos minulle annetaan tuollainen lahja ja odotetaan isoja kiitoksia ja intoa miellyttää miestä kun tämä on ostanut jotain itselleen mieluista ja väittää tätä lahjaksi naiselleen.
Se on se ja sama huudella täällä kuinka itse olisi ollut iloinen samanlaisesta yllätyksestä ja ap:n vaimo on kiittämätön. Jokainen ihminen on erilainen ja nauttii erilaisista asioista. Kumma kun tämäkin asia tulee teille aikuisille yllätyksenä.
Minä itse en nauttisi pätkääkään spontaanista hotelliyöstä. Ensimmäisenä syynä olisi juurikin lapset, eivät ole tottuneet hoitajaan yön yli ja hotelliyö menisi miettiessä mitenhän ne lapset. Toinen syy on raha, en halua maksaa sellaisesta josta en 100% nauti. Kolmas syy sitten on ihan puhtaasti ärsytys siitä, että mies ei vielä vuosienkaan jälkeen tunne minua sen vertaa, että hotelliyö ei ole MINULLE mieluinen yllätys. Minulle mieluinen yllätys voisi olla lastenhoitaja illaksi, jonka jälkeen tehtäisiin miehen kanssa laavureissu luonnossa eväiden kera tai vaihtoehtoisesti syötäisiin hyvässä ravintolassa pitkän kaavan mukaan. Mukavan illan jälkeen olisi ihana palata kotiin levänneenä ilman huolta siitä, että mitenhän ne lapset pärjää yön.
Minä taas voisin sitten puolestani järjestää miehelleni hotelliyllätyksen, jos mies sellaisesta nauttisi. Lähtökohta ja motiivi hotelliyölle olisi silloin erilainen.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, olet kohtuuton olettaessasi, että vaimo ilahtuu siitä, että sinä annat itsellesi lahjan eli lapsettoman viikonlopun.
Lapsi on jo 1v 10 kk, joten keskustele vaimon kanssa siitä, miten hänet saisi pois perhepetistä ja makuuhuoneen kokonaan aikuisten käyttöön.
Toiseksi viikonloppu on monelle naiselle sitä aikaa, jolloin tehdään ns. rästitöitä eli kaikkea sitä, mitä ei viikolla työpäivän jälkeen ole ehtinyt tekemään. Oletko huomannut, että vaimo patistaa sinut lasten kanssa ulos? Ei suinkaan jatkaakseen uniaan, vaan siivotakseen, järjestelläkseen, ripustaakseen pyykkiä, silittääkseen jne. Jos lähdette viikonlopuksi pois kotoa, jää kaikki tuo tekemättä ja se merkitsee seuraavalle viikolle vaimolle tuplatyötaakkaa palkinnoksi siitä, että sinä saat kahdenkeskisen viikonloppusi.
Jos oikeasti olisit halunnut ilahduttaa vaimoasi, olisit tilannut teille siivoojan tai vaimolle personal trainerin tunnin tms. Nyt halusit ilahduttaa ensisijaisesti itseäsi eikä sellainen tunnu "lahjansaajasta" hyvältä.
Eiks kotityöt voi jakaa suhteen molemmille osapuolille, tietenkin? Tietenkin tuo pitää korjata ensin. Mutta oletetaan että noi menee puoliksi, samoin lapsen mahdolliset yövalvomiset yms.
Mutta vaikka arkiasiat olisivat hyvin (ja on tyhmä mies jos ei näitä tajua) niin sittenkään ei yhteinen aika tai mikä vaan panoloma kiinnosta?
Hitto. Jopa itseäni nuoremmat naispuoliset työkaverit tietävät termin panoloma, kun muuten vaan sanoin että olen lähdössä pe vähän aikaisemmin kun mennään vaimon kanssa minilomalle.
Kyllä miehet ovat itsekkäitä sikoja.
Vierailija kirjoitti:
Se on se ja sama huudella täällä kuinka itse olisi ollut iloinen samanlaisesta yllätyksestä ja ap:n vaimo on kiittämätön. Jokainen ihminen on erilainen ja nauttii erilaisista asioista. Kumma kun tämäkin asia tulee teille aikuisille yllätyksenä.
Minä itse en nauttisi pätkääkään spontaanista hotelliyöstä. Ensimmäisenä syynä olisi juurikin lapset, eivät ole tottuneet hoitajaan yön yli ja hotelliyö menisi miettiessä mitenhän ne lapset. Toinen syy on raha, en halua maksaa sellaisesta josta en 100% nauti. Kolmas syy sitten on ihan puhtaasti ärsytys siitä, että mies ei vielä vuosienkaan jälkeen tunne minua sen vertaa, että hotelliyö ei ole MINULLE mieluinen yllätys. Minulle mieluinen yllätys voisi olla lastenhoitaja illaksi, jonka jälkeen tehtäisiin miehen kanssa laavureissu luonnossa eväiden kera tai vaihtoehtoisesti syötäisiin hyvässä ravintolassa pitkän kaavan mukaan. Mukavan illan jälkeen olisi ihana palata kotiin levänneenä ilman huolta siitä, että mitenhän ne lapset pärjää yön.
Minä taas voisin sitten puolestani järjestää miehelleni hotelliyllätyksen, jos mies sellaisesta nauttisi. Lähtökohta ja motiivi hotelliyölle olisi silloin erilainen.
Totta, ap ei ehkä tunne vaimoaan ja itsekin yllätyksiä karsastavana tajuan tuon pointtisi hyvin. Ihan hyvin on muistissa pikkulapsiaika järjestelyineen, vaikka mies olenkin.
Mutta onko tarkoitus että teillä molemmilla on juuri omaa kivaa, jossa toinen on mukana vai haluatteko panostaa parisuhteeseen - eikö molemmille tärkeät asiat mahdu samaan viikonloppuun?
Oletuksia, mutta ikävää jos se heillä on noin.
Mutta jos olisikin niin, että nuo kaikki on järkätty yhdessä, niin ei kai sitten minilomassa mitään vikaa ole? Kerrankin aikaa hengähtää ja olla sen tärkeimmän ihmisen kanssa.
Miten paljon sitä arkea voi rakastaa, että haluaa sitä päivittäistä tekemistä ja touhua haalia itselleen? Jos pudottaa rimaa, elää onnellisempana tässä epätäydellisessä maailmassa.
Olisi kiva kuulla mikä olisi sun mielestäsi rentouttavaa yhdessäoloa? Ja onko siinä yhtään samoja asioita mitä miehesi haluaa? Miksi te olette yhdessä jos intohimoa ei enää ole?