Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Järjestin puolisolle hotelliyllätyksen, ei halua lähteä

Vierailija
11.02.2021 |

Noniin.

Järjestin ystävänpäivälle (samalla kihlajaispäivä) mielestäni romanttisen yllätyksen vaimolle, hotelliyön sviitissä.

Emme ole nuorimman lapsen syntymän jälkeen olleet ainuttakaan yötä kahdestaan, ja omat odotukseni olivat suuret. En kertonut vaimolle tästä mitään aiemmin, sillä halusin yllättää hänet.
Nyt kuitenkin vaimo ilmoitti, ettei aio laittaa 1v10kk ikäistä taaperoa yöhoitoon, vaan reissu täytyy perua. Minua suututtaa ja ärsyttää, olin kuvitellut että saisimme pitkästä aikaa rentoutua kunnolla kahdestaan, ilman lapsia.

Olenko kohtuuton, kun odotin vaimon ilahtuvan ja innostuvan tästä?

Kommentit (957)

Vierailija
901/957 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä mies teki saman. Ilahduin isosti, yhdessä mentiin ensin sviittiin, mies ehdotti, että ennen illallista käydään kylpylän puolella. Sanoin, että lepään hetken ja nappasin2 unilääkettä, kääriydyin huopaan ja nukuin aamuun asti sohvalla.

Miehen mielestä ei ollut hyvä reissu, minun mielestäni yksi parhaista.

Tämäpä tämä. Ihminen, jonka elämästä ei kerry univelkaa, ja levätä saa tarpeeksi, ei voi ymmärtää tätä. Mutta mitä useimmat pienten lasten äidit haluavat on: nukkua!

Miksi napata kahta unilääkettä? Jos on väsynyt ja univelkaa niin ei tarvitse muuta kuin rauhallisen hetken ja sängyn niin uni tulee kun laittaa silmät kiinni.

Ainakin itsellä silloin kun vauva oli valvottanut. Ei meillä edes ollut mitään unilääkkeitä kaapissa.

Ovatko unilääkkeet nykyään yleisiä ihmisillä, kuin Burana?

Vierailija
902/957 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tein kerran hääpäiväksi saman. Järjestin jopa lastenvahdin jolle olin neuvonut missä ja milloin lähes kouluikäisillä lapsilla on harrastuksia. Ei ollut hyvä idea. Hotelli ja paikkakunta olisi voinut olla parempi ja vaimo oli luvannut kaverinkin kanssa lähteä lenkille. Siihen loppui minun intoni panostaa yhteiseen aikaan. Nyt olemmekin jo eronneet. Niin ikävää kuin se onkin, niin suosittelen ap:ta pohtimaan myös sitä vaihtoehtoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
903/957 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi että vaimo on tuollainen tylsimys. Mene itse ja tilaa pari ilo tyttöä seuraksi.

Vierailija
904/957 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä tein kerran hääpäiväksi saman. Järjestin jopa lastenvahdin jolle olin neuvonut missä ja milloin lähes kouluikäisillä lapsilla on harrastuksia. Ei ollut hyvä idea. Hotelli ja paikkakunta olisi voinut olla parempi ja vaimo oli luvannut kaverinkin kanssa lähteä lenkille. Siihen loppui minun intoni panostaa yhteiseen aikaan. Nyt olemmekin jo eronneet. Niin ikävää kuin se onkin, niin suosittelen ap:ta pohtimaan myös sitä vaihtoehtoa.

Minäkin erosin miehestäni, jolle parisuhteeseen panostaminen oli sama asia kuin panostus panemiseen. Minä olisin halunnut kahdesti viikossa yhteiselle lenkille (lastenhoitaja naapurista ja heidän lapsi vastaavasti kahdesti viikossa meille pariksi tunniksi), mutta ei, miehelle se ei ollut parisuhdeaikaa. Sen sijaan tämä varaili hotellihuoneita ja tilasi aamiaisen huoneeseen olettaen, että sängystä ei vuorokauteen nousta lainkaan. Minä aloitin "lomasen" joko hotellin kuntosalissa tai kunnon kävelyllä kaupungilla, mies nökötti huoneessa ja marisi, että "tästä on maksettu". Illalla yhdessä syömään ja miehelle pullo viiniä. Huoneessa viskipaukku, johon liuotin unilääkettä ja niin sain kaikessa rauhassa mennä aamupalalle (toki maksoin siitä erikseen) ja palasin siinä vaiheessa, kun miehen tilaama aamupala eli kuppi kahvia ja croisantti tuotiin huoneeseen. Siitä sitten kotiin, minä ajoin.

Vierailija
905/957 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun nainen yllättää miehen yhteisellä metsäretriitillä se on kiva yllätys.

Kun mies yllättää naisen yhteisellä hotelliyöllä ... mies on itsekäs sika.

Aloittaja ei kertonut, miten lastenhoito oli järjestetty vai oliko ollenkaan. Jäikö se vaimon hoidettavaksi? En minäkään viihtyisi, jos tietäisin, että lapsi on lähes tuntemattoman hoivissa ja itkee.

Tosiaan tarina ei kerro, että miten lapsen hoito on järjestetty. MIksi siis oletat, että mies antaisi lapsen tuntemattomalle hoitoon?

Vierailija
906/957 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se lehmä, se ei ole kuin ikuinen valittaja tai otat reisuusi tyttöystävän. Mitä sitä koko kantturaa mukanaan raahaa kun voi paikalliselta puristaa tissistä tilkan kahvimaitoa.

907/957 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eukko älittömästi vaihtoon ja tyttöjä mukaan hotelliretkelle, niitä kyllä riittää ja anna eukon ihmetellä muailman mennoo !!

vv

Vierailija
908/957 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin tästä keskustelusta taas huomaa, että naisia ei kiinnosta mikään muu kuin raha ja selfiet. Siitä huolimatta he jatkuvasti valittavat, että miehet eivät muka tee mitään.

Vierailija
909/957 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se :)

Vierailija
910/957 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvinaisen vittumainen akka oot :)

Vierailija
911/957 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

… luin tuon alun, kun kaikki oli väärää,ja mietin, että kumppanikin oli varmaan väärä… mutta niinhän se sitten olikin.

Vierailija
912/957 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha postaus, ero varmaan jo aplla vetämässä. Mutta näin naisen näkökulmasta sanon, että todella kiittämätön nainen. Tuon ikäinen lapsi pärjää hoidossa ja mikään ei ole tärkeämpää kuin kahdenkeskinen aika lapsiarjessa. Jos ap vielä täällä roikkuu, niin iso peukku sulle yrityksestä ja toivottavasti olet löytänyt jonkun, joka ei ole vain öiti vaan myös kumppani.

Vierailija
913/957 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yllätyspuolisot  ovat tyhmiä.  Asuttiin ekaa vuotta yhdessä  ja  mieheni  ilmoitti    ostaneensa meille  viikon  matkan lomlle. Että pisti  vihaksi, haluan itse   valita hotellin ja matka kohteen.  Se peruttiin ja  yhdessä valittiin  mieleinen  kohde.  Hauan olla    päättämässä lomastani.

Kunnon Justiina. Ei tietenkään aikuinen mies osaa valita matkakohdetta tai hotellia, joka on aivan rakettitiedettä. Te kontrollifriikit ootte raskaita.

Vierailija
914/957 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olisi ollut mukava yllätys. Kahdestaan viettää mukavaa aikaa.

Vierailija
915/957 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin erosin miehestäni, jolle parisuhteeseen panostaminen oli sama asia kuin panostus panemiseen. Minä olisin halunnut kahdesti viikossa yhteiselle lenkille (lastenhoitaja naapurista ja heidän lapsi vastaavasti kahdesti viikossa meille pariksi tunniksi), mutta ei, miehelle se ei ollut parisuhdeaikaa. Sen sijaan tämä varaili hotellihuoneita ja tilasi aamiaisen huoneeseen olettaen, että sängystä ei vuorokauteen nousta lainkaan. Minä aloitin "lomasen" joko hotellin kuntosalissa tai kunnon kävelyllä kaupungilla, mies nökötti huoneessa ja marisi, että "tästä on maksettu". Illalla yhdessä syömään ja miehelle pullo viiniä. Huoneessa viskipaukku, johon liuotin unilääkettä ja niin sain kaikessa rauhassa mennä aamupalalle (toki maksoin siitä erikseen) ja palasin siinä vaiheessa, kun miehen tilaama aamupala eli kuppi kahvia ja croisantti tuotiin huoneeseen. Siitä sitten kotiin, minä ajoin.

Ei kelvannut exälle nuo yhteiset lenkitkään kun piti kaverin kanssa päästä. Keilailuakin yritin ehdottaa. Hänen käsitys parisuhdeajasta oli joko loma autinkorannalle koko perheellä tai kotona olo. En ikinä ymmärtänyt mitä yhteistä aikaa se on, että toinen tekee ruokaa ja toinen pihatöitä. Toki molemmat on hommia yhteisen arjen eteen, mutta ei siinä voi edes jutella keskenään.

Kaunis, seksikäs, ahkera ja fiksu nainen sekä hyvä äiti, mutta käsityksemme parisuhteesta ja sen ylläpidosta oli lopulta täysin eri maailmasta. Hänen mielestä hyvä parisuhde pysyy hyvänä ihan itsestään. Meidän suhde ei siis tainnut olla hyvä. Lopulta suorastaan paska.

Vierailija
916/957 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asioista tietävä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensinnäkin mietippä nyt ihan rehellisesti halusitko ennnekaikkea ilahduttaa vaimoasi vai itseäsi? Haluatko sinä olla erossa lapsista? Ilmeisesti kyllä. Haluaako vaimosi olla erossa lapsista, ilmeisesti ei. Eli unohdit että vaimollasi on oma tahto eikä niin että sinä päätät mistä vaimon kuuluu ilahtua.

Miten muuten järjestit lastenhoidon?

Entä ajattelitko mahdollista korona tartuntaa hotellista tai lastenhoitajalta?

Lähes aina yllätysten tarkoitus on ilahduttaa enemmän sen järjestäjää kuin sen kohdetta.

Älä oleta muiden olevan samanlaisia kuin sinä olet.

917/957 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin itse samanlainen kun lapset oli pieniä, ei voi laittaa pientä lasta hoitoon KUN SE TARVII MUA KOKO AJAN.

No ei sen puoleen, että minulle olisi mitään edes järjestetty.

Nyt lapset isoja ja parisuhde on .. surkea.

Kyllä pitää järjestää yhteistä aikaa, treffailla ja huomioida suhdetta niin paljon kuin arjessa ehtii.

Muuten tulee ero.

Kerro ap vaimollesi, että kaipaat häntä ja haluat lähteä kahdestaan. Se on jo paljon sanottu ja jos ei ymmärrä mitä tarkoitat niin sittenhän olet ajan kanssa jossain muualla hakemassa huomiota. Näin se vaan naiset menee.

N38

Vierailija
918/957 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras satsaus suhteeseen on että mies tumputtaa välillä itsekseen jos nainen ei jaksa seksiä.

Ja auttaa kotitöissä ja lapsen hoidossa.

Vierailija
919/957 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paras satsaus suhteeseen on että mies tumputtaa välillä itsekseen jos nainen ei jaksa seksiä.

Ja auttaa kotitöissä ja lapsen hoidossa.

Ai että. Se on ihan parasta kun mies auttaa kotitöissä ja auttaa lastenhoidossa.

Vierailija
920/957 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha ketju, mutta lapsettomana ihmettelen koko polemiikkia. Jos haluaa järjestää toiselle yllätyksen, joka ei sitten valitettavasti olekaan positiivinen, niin eihän siitä kannata suuttua. Eihän se tosiasia suuttumalla muuksi muutu, että äiti haluaa olla mieluummin lapsen kanssa kuin hotellissa hemmotteluhoidoissa. Jos taas haluaa järjestää itseään ja suhdetta ajatellen kahdenkeskistä hotelliaikaa, niin ehkäpä siitä voi sitten keskustella yhdessä ilman mitään yllätysmomenttia. Siitä ehkä voi suuttua, jos nainen ei suostu mihinkään järjestelyyn, mikä miehelle olisi tärkeää, ei siitä, että nainen ei suostu ilahtumaan hänelle epämieluisasta yllätyksestä.

Tietysti on inhimillistä että harmittaa, kun yllätys meni pieleen, mutta suuttuminen on hiukan lapsellista. Jos nyt vertaa siihen, että ostaisin toiselle lahjaksi kalliin kellon, mutta toinen ei käyttäisi sitä, koska ei välitä rannekelloista, niin enhän minä voi suuttua siitä että toinen ei ajattele kuten minä.

Eikä edes ole kyse siitä että nainen ei haluaisi viettää aikaa miehensä kanssa. Aloittaja kertoo myöhemmin, että heillä on yhdessäoloa ja huomiointia arjessa.

Ehkäpä asia siitä suttaantui ja nyt ajan päästä sille jo nauretaan. Toivotaan niin. Kovin raskailta silti sinkun näkökulmasta tuntuvat nämä väännöt ja ketjun kommentit. Ei olisi parisuhteet minua varten.