Nainen, lähtisitkö yksin autolla lähes 1300km päähän?
Haaveilen pääseväni joku päivä Norjan Nordkappiin ja sinne on meiltä matkaa n.1300km. Olen sinkku eikä taida olla ketään joka lähtisi mun kanssa. Toisaalta en kyllä kenen tahansa kanssa lähtisi ja yksin matkustaessa saisi tehdä oman mielen mukaan aikataulut jne.
Ajatus olisi jos ajaisi esim. Tornioon asti ja yöpyisi siellä hotellissa. Sitten jatkaisi matkaa. Auto on tilava farmari jonka perään mahtuu patja eli voisi yöpyä autossa. Kohteessa sitten joko hotelli tai leirintäalueelle.
Mietin vain, että onhan tuossa aikamoinen ajomatka yksin ajettavana. Sitäkin mietin, että onko naisen turvallista lähteä yksin ja yöpyä autossa.
Matkailija
Kommentit (40)
Riippuu autosta. Mun ikivanhalla... ehkä en.
Itekin oon ajatellu norjan reissua autolla. Yksin
T.miäs
Mikä merkitys tässä on sukupuolella?
M57
Mä kävin lasten kanssa Norjassa pari kesää sitten. Kilometrejä tuli 3700 km. Ei mitään ongelmia, kun tauottaa matkaa ja ajaa n. 500 km/päivässä. Ihana reissu. Autossa tosin ei yövytty enkä yöpyisi, kun kunnon yöunet on tarpeen.
Jos on sähköauto, suosittelen ettei yksin lähtisi kokemattomana.
Hyvin uskaltaa. Itse olen käynyt Norjassa Tromssassa ja Pykeijassa yksin.
Olen myös ajanut yksin pitkin Baltiaa koirat matkassa Druskininkaihin asti.
Ei mitään ongelmia koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Mä kävin lasten kanssa Norjassa pari kesää sitten. Kilometrejä tuli 3700 km. Ei mitään ongelmia, kun tauottaa matkaa ja ajaa n. 500 km/päivässä. Ihana reissu. Autossa tosin ei yövytty enkä yöpyisi, kun kunnon yöunet on tarpeen.
Lähinnä hätävarana toi autossa nukkuminen.
Miksei autossa voi kunnon yöunia saada?
Täysin tasainen ja pituus riittää. Kesällä lämmintä. Tai webastosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähinnä hätävarana toi autossa nukkuminen.
Miksei autossa voi kunnon yöunia saada?
Täysin tasainen ja pituus riittää. Kesällä lämmintä. Tai webastosta.
Mun mielestä autossa on oikein mukava nukkua, kunnon petari konttiin ja kaataa penkit. Ikkunaa vähän raolleen hyönteisverkon kanssa. Oikeasti tosi mukavaa. Puhumattakaan reissupakusta johon saa ihan sängynkin :)
Mee, jos uskallat ajaa tunnelissa! Sillä niitähän riittää. Ja muista jarruttaa moottorilla, äläkä jarrupolkimella tunneleiden jyrkissä alamäissä. Ettei jarrulevyt syty palamaan...
Vierailija kirjoitti:
M57
AP taitaa olla ns. konservatiivisia arvoja kannattava nainen. Toivottavasti ei sentään sovinisti.
M46
Vierailija kirjoitti:
Mikäs riski tässä on? Eikö norjassa ole latauspaikkoja? T. Diesel-kuski
Mä rakastan ajamista, joten sen takia en kumppania tarttis mukaan.
Norja on varsin turvallinen. Nordkappintielläkin uhkana ovat lähinnä vastaantulijat, pohjoisen teillä ei ole keskiviivaa paikallisilla on tapana ajaa keskellä (reunat viettävät) ja väistää tarvittaessa. Rekkoihin tottuu kyllä, niiden vauhtiin ei. Itse kohde saattaa olla pettymys, mutta matka sinne saa luultavasti rakastumaan Norjaan. Ja tosiaan pumppujarrutus vuoristoisemmilla alueilla. Kahdeksas koko kesän reissu edessä.
Lähtisin, mutta yöpyisin hotelleissa.
Ei ole hankala homma. Olen tehnyt vastaavia, autossa nukkuen.
N36
pIKKU PILLUT NORJAAN KULL...........A IMEMMM..N
Vierailija kirjoitti:
Kukaan täyspäinen ei lähde sähköautolla lähikauppaa kauemmas.
Vierailija kirjoitti:
M57
Mikä merkitys sinun iälläsi ja sukupuolellasi on?
M21
Hyvin voi reissata. Itse tein lapsen (8v) kanssa vastaavan reissun lofooteille ilman miestä. Telttaa/autoa/hotelleja. Ajettiin n. 500km/päivä.