Te rikkaat vanhemmat, kertokaa yksi asia!
Olen nyt huomannut 15-vuotiaan tyttäreni kavereissa leuhkimista rahalla. Ylpeillään vanhempien hienoilla(?) uusilla autoilla, ym materialla.
Miksi opetatte lapsillenne tällaisia arvoja? Koska kotoa nämä asiat opitaan, se on selvä.
Olen kuullut aika hurjia tarinoita kuinka jo tuon ikäiset ovat materialistisia ja rahan ahneita.
Miksi ihmeessä teette tätä??
Kommentit (28)
Ne en ole tuollaista ikinä nähnyt, että rikkaat leuhkisivat. Nykyiset tai entiset köyhät sen sijaan puhuvat rahasta ja siitä kuinka paljon kenenkin auto on maksanut.
Vierailija kirjoitti:
Kallis uusi auto on iso juttu melkein jokaiselle suomalaiselle, kyllä siitä saa olla ylpeä, ja lapset saavat olla myös.
Painimme juuri sellaisen asian kimpussa että vaihtuuko 5-sarjan bemarimme BMW X5 maasturiin, vai vähän pienempään Mersun GLC maasturiin. Auton hinta on n. 5-10% sijoitusvarallisuudestamme, mutta silti se on iso raha kenelle tahansa.
Miksi alapeukutukset?
Uusi raha on sellaista ja noidenkin vanhempien autot on lainalla hankittu.
Vierailija kirjoitti:
Uusi raha on sellaista ja noidenkin vanhempien autot on lainalla hankittu.
Tällä on kyllä kiva perustella sitä omaa -92 vuoden klassikko corollaa.
Tärkeintä on opettaa lapselleen kielioppisäännöt. Yhdyssana- ja kielioppivirheet kertovat heikosta kielellisestä lahjakkuudesta, joka yhdistyy usein alhaiseen sosiaaliluokkaan.
Sinun 15v lapsesi ylpeilee sillä, monenko kanssa oli samana iltana. Anna rikkaiden perheiden lasten ylpeillä muilla asioilla.
Vierailija kirjoitti:
Ne en ole tuollaista ikinä nähnyt, että rikkaat leuhkisivat. Nykyiset tai entiset köyhät sen sijaan puhuvat rahasta ja siitä kuinka paljon kenenkin auto on maksanut.
Tuo on ihan totta. Tutustuin opiskeluaikana joihinkin erittäin varakkaisiin ihmisiin. Mistään ei olisi voinut päätellä varallisuuden määrää. Ei vaatteista, autoista tai muusta ulkoisesta.
Yleensähän nimenomaan köyhät yrittää nostaa statustaan merkkivaatteilla yms. Ei rikkaan tarvitse rahalla leuhkia.
Matkustin bussilla niin siellä oli riparikäisiä tenavoita, tyttöjä ja poikia, jotka leiju toinen toisillee kuinka monta sataa se ja se vaate makso. Sit hirvee itku jos äiti ei ollu ostanu sitä ja tätä. Siis niiden pentujen yhen vaatteen hinta ylitti mun koko päällä olevan vaatekerraston hinnan. Kai ne merkit on sitten kivoja. Tyylitaju ei maksa mitään. Mies28