Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi luoja miten taas setämiehiä hiertää naispiispan valintakin

Vierailija
07.02.2021 |

Tuskin edes kuuluvat kirkkoon mutta pitää huudella rappiosta ja portoista 🤦‍♀️

Kommentit (197)

Vierailija
21/197 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos lähdetään siitä että raamattu on Jumalan sanaa, niin enemmän naispiispa hiertää Luojaa, kuin muita setiä.

Raamatun perusteella ei voi sanoa että naispappeus olisi kiellettyä. Raamatussa on myös naispuolisia puhujia. Ei voida ajatella että Paavali olisi ainoa auktoriteetti.

Vierailija
22/197 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta miespapeistakin pitäisi päästä eroon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/197 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos lähdetään siitä että raamattu on Jumalan sanaa, niin enemmän naispiispa hiertää Luojaa, kuin muita setiä.

"Kaikki on syntiä. Oletko koskaan istunut alas ja lukenut tätä kirjaa? Teknisesti ottaen emme saisi käyttää vessoja."

Pastori Timothy Lovejoy Raamatusta

Vierailija
24/197 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen nainen ja vielä teologiaa lukenutkin. Mutta olen sitä mieltä että jo naispappeus on Raamatun ja Jumalan tahdon vastaista. Saati sitten piispuus (ei ole edes eka naispiispa Suomessa). Se portto tässä on kirkko, ei se yksittäinen harhaanjohdettu nainen. Kirkon pitäisi olla Kristuksen morsian, mutta se pettää Herraansa ja miestänsä tekemällä asioita, joihin ei ole lupaa.

Sovitaanko, että Herra hoitakoon omasta puolestaan, jos kokee tulleensa kohdelluksi väärin. Hän ei tarvitse sinua äänitorvekseen, eikös niin?

Totta kai Herra asian hoitaa, mutta hän hoitaa sen heittämällä syylliset helvettiin. Eikä kuoleman jälkeen ole enää muutosmahdollisuutta. Eikö ihmisiä saisi varoittaa, mihin ovat menossa?

Jumalan tahto tapahtuu aina, halusit tai et. Älä sinä pappa hyppää Jumalan paikalle.

Vierailija
25/197 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se edellinenkin ollut nainen joka siihen virkaan valittiin ? (Irja Askola)

Ketä se nyt toisaalta hirveästi kiinnostaisi kuka siihen valitaan.

Vierailija
26/197 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös se edellinenkin ollut nainen joka siihen virkaan valittiin ? (Irja Askola)

Askola oli Helsingin piispa, Leppänen Turun piispa.

Vierailija
27/197 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Kaikki on syntiä. Oletko koskaan istunut alas ja lukenut tätä kirjaa? Teknisesti ottaen emme saisi käyttää vessoja."

Pastori Timothy Lovejoy Raamatusta

Millä perustein siellä vessan käyttö kielletään?

Vierailija
28/197 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Askola oli Helsingin piispa, Leppänen Turun piispa.

Ai,  onko niitä piispoja sitten kaksikin ?

Vierailija
29/197 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen nainen ja vielä teologiaa lukenutkin. Mutta olen sitä mieltä että jo naispappeus on Raamatun ja Jumalan tahdon vastaista. Saati sitten piispuus (ei ole edes eka naispiispa Suomessa). Se portto tässä on kirkko, ei se yksittäinen harhaanjohdettu nainen. Kirkon pitäisi olla Kristuksen morsian, mutta se pettää Herraansa ja miestänsä tekemällä asioita, joihin ei ole lupaa.

Voi, voi, sinä se harhaan johdettu olet.

Jeesuksen mielestä KAIKKI ihmiset oli saman arvoisia.  Mutta raamattu on miesten kirjoittama ja montasataa vuotta Jeesuksen jälkeen ja nämä miehet eivät pitäneet naista missään arvossa. 

Paavalilla oli huono päivä tai nainen ei ollut "antanut" niin kirjoitti äkäpäissään, että naisella ei ole sananvaltaa, ei kirkossa eikä kotona,vaan taipukoon miehen tahtoon.

Raamayyua voi tulkita monin eri tavoin, mutta en voi kuin ihmetellä, miksi Jumala olisi luonut naisen, jos se olisi niin paska, ettei kelpaa edes tekemään töitä  pappina/piispana.

Vierailija
30/197 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raamatun perusteella ei voi sanoa että naispappeus olisi kiellettyä. Raamatussa on myös naispuolisia puhujia. Ei voida ajatella että Paavali olisi ainoa auktoriteetti.

Kyllä voi sanoa.

Ja millähän perustein sinä sitten valkkaat ja päätät mikä siellä pätee ja mikä ei? Ihan vaan mututuntumalla?

Vierailija
31/197 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisen paikka on kotona synnyttämässä - ei piispana, ei pappina, ei ministerinä, eikä missään muussakaan.

.

Maamme asiat meni pökköön siinä vaiheessa kun naisille annettiin äänioikeus - tasa-arvosta puhumattakaan.

M 52

Vierailija
32/197 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Jeesus eläisi nyt, ei olisi epäilystäkään, etteiko nainen voisi olla pappi/piispa tai mitä tahansa.

Tai siis raamattuhan kirjoitettaisiin vasta myöhemmin, mutta tarkoitan sitä, että Raamattu on aikansa eeppos. Joskus silloin kuokka ja lapio, ei nainen saanut tehdä sitä eikä tätä.

Ei mitään muutakaan noin vanhaa teosta voisi nykypäivänä soveltaa suoraan.

Vierailija
33/197 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi, voi, sinä se harhaan johdettu olet.

Jeesuksen mielestä KAIKKI ihmiset oli saman arvoisia.  Mutta raamattu on miesten kirjoittama ja montasataa vuotta Jeesuksen jälkeen ja nämä miehet eivät pitäneet naista missään arvossa. 

Paavalilla oli huono päivä tai nainen ei ollut "antanut" niin kirjoitti äkäpäissään, että naisella ei ole sananvaltaa, ei kirkossa eikä kotona,vaan taipukoon miehen tahtoon.

Raamayyua voi tulkita monin eri tavoin, mutta en voi kuin ihmetellä, miksi Jumala olisi luonut naisen, jos se olisi niin paska, ettei kelpaa edes tekemään töitä  pappina/piispana.

Miksi sinä sitten haluat tulkita Raamatun niin, että nainen olisi pa*ka?

Jumala on luonut miehen ja naisen erilaiksi, ja tarkoittanut heille eri tehtävät, mutta eihän se tietenkään tarkoita sitä, että nainen olisi silloin pa*ka. Se on vain sinun omaa itse valitsemaasi tulkintaa.

Vierailija
34/197 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On syytä jättää jo kuulematta näitä naisten vastustajia. Muuten tämä kirkollinen kapulakieli on hölmöä ” Kirkko Kristuksen morsian”?? Mitä ihmettä oikeesti?.

Sitä että taivaassa solmitaan avioliitto Jeesuksen ja kaikkien sinne päässeitten uskovien kanssa. Kirkon pitäisi edustaa tätä joukkoa, mutta eipä näytä edustavan. Siksi seksuaalisuuden kontrollointi on Jumalalle tärkeää. Jos ihminen on kerrakin seksisuhteessa niin Jumala sitoutuu siihen suhteeseen kolmanneksi osapuoleksi, ja partnerin vaihtaminen on Jumalanpilkkaa. 

Vierailija
35/197 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole olleet kovin onnistuneita valintoja ne edellisetkään.

Vierailija
36/197 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Armeija ja kirkko ovat perinteisesti olleet miesten hallussa, nyt kun naisia tulee hakijoiksi, niin hyväpalkkaisiin toimiin kuten tähän saattaakin olle puolet enemmän hakijoita kuin ennen. Siksi voin kuvitella ainakin joidenkin miespapien vastustavan.

Vierailija
37/197 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sovitaanko, että Herra hoitakoon omasta puolestaan, jos kokee tulleensa kohdelluksi väärin. Hän ei tarvitse sinua äänitorvekseen, eikös niin?

Totta kai Herra asian hoitaa, mutta hän hoitaa sen heittämällä syylliset helvettiin. Eikä kuoleman jälkeen ole enää muutosmahdollisuutta. Eikö ihmisiä saisi varoittaa, mihin ovat menossa?

Jumalan tahto tapahtuu aina, halusit tai et. Älä sinä pappa hyppää Jumalan paikalle.

Jeesus kutsui julistamaan sanaansa. Ja kuten sanottu, olen nainen.

Vierailija
38/197 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisen paikka on kotona synnyttämässä - ei piispana, ei pappina, ei ministerinä, eikä missään muussakaan.

.

Maamme asiat meni pökköön siinä vaiheessa kun naisille annettiin äänioikeus - tasa-arvosta puhumattakaan.

M 52

Trollihan sinä olet, mutta kerropa kuitenkin, kuka ne lapset ja naiset sinne kotiin elättää, kun ei nykymiehet enää hoida velvollisuuksiaan, vaan lähtevät käpälämäkeen kun saavat naisen "siunattuun tilaan".?

Kukaan ei halua elättää vaimoaan eikä lapsiaan. Kuka ne sitten elättää, jos naiset ei saa hankia leipärahoja vaikkapa pappina ja piispana?

Vierailija
39/197 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen setämies eikä minua voisi vähempää kiinnostaa. Taidat vain haluta että kiinnostaisi.

Minäkin olen setämies ja vanhana "syntisenä" pakanana lähinnä nauran kun kirkko tuhoaa itse itsensä. Eroluvut jatkavat nousuaan.

Vierailija
40/197 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

.

M 52

Trollihan sinä olet, mutta kerropa kuitenkin, kuka ne lapset ja naiset sinne kotiin elättää, kun ei nykymiehet enää hoida velvollisuuksiaan, vaan lähtevät käpälämäkeen kun saavat naisen "siunattuun tilaan".?

Kukaan ei halua elättää vaimoaan eikä lapsiaan. Kuka ne sitten elättää, jos naiset ei saa hankia leipärahoja vaikkapa pappina ja piispana?

Sosiaalihuolto maksaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yksi