En osallistu yhteisvastuukeräykseen!
"Keräys alkaa sunnuntaina. Sen tuotolla autetaan taloudellisessa ahdingossa olevia ikäihmisiä Suomessa sekä kehittyvien maiden kriisialueilla."
Sen nyt tietää että rahat menevät viimeistä hilkkua myöten noille jälkimmäisille ja kristityt valkoiset suomalaisvanhukset saavat nuolla näppejään.
Sitten kun nämä yv-kerääjät ilmaantuvat kauppojen ovensuihin mulkoilemaan niin minulta ei heru kuin jäätävä halveksunta.
Tai tiedä jos hups vaan! kärryjen pyörä kulkee varpaittensa päältä kuten kävi SPR:n ämmäin kanssa...
Kommentit (12)
Yllätys, että osa näistä menee taas kehitysapuun.
Vai kriisialueiden? Noh, äl hölin leirihän on sitä ja kait sieltä näiden hedelmällusten minnojen ja sannojen lisäksi joku iäkkäämpi mestaaja-mummu löytyy rahamme vastaanottamaan.
Verorahoja kupataan jo nyt sen verran, että erillistä tarvetta osallistumiselle ei ole. Keräykseen on jo osallistuttu riittävästi.
Turhaa ja tarpeetonta uhoa.
Anna heidän olla.
Kukaan ei oleta, että osallistut millään lailla mihinkään hyväntekeväisyyteen.
Minut on jo pakotettu auttamaan ikäihmisiä päästämällä nämä koronarokotusjonojen kärkeen. Eikö näille ahneille mikään riitä? Suuret ikäluokat tahkoavat duunaritaustalla isompia eläkkeitä, mitä mulle maksetaan palkkaa saman koulutustason töistä.
Kehitysaputyötä teen aktiivisesti antamalla kuolinapua, eli en lahjoita tuonne mitään. Ei ole eriarvoisuutta ennenkään parannettu almuja jakamalla. Rahat päätyvät ihan jonnekin muualle, kuin avun tarvitsijoille. Infrastruktuuri näissä maissa ei kehity ikinä.
Minä pienituloisena vanhalla autolla ajavana maksan jo tarpeeksi näille. Ei pysty nyt enempään. Tarvii minunkin perheeni ruokaa.
Suomessakin olisi lukuisia lahjoituskohteita. En lahjoita latin latia kehitymaiden itsevaltiaille tai hyväntekeväisyysjärjestöjen johtoportaalle, sillä heille ne lahjoitusvarat pääasiassa päätyvät.
Ainakin aiemmista yhteisvastuukeräyksistä on usein julkaistu tieto, kuinka iso osa rahoista menee suomalaisiin ja kuinka iso osa ulkomaisiin kohteisiin. Eli kyllä sen asian selville saa. Tykkään itse enemmän lahjoittaa sellaisiin keräyksiin, joilla on selkeästi yksi tarkoitus.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin aiemmista yhteisvastuukeräyksistä on usein julkaistu tieto, kuinka iso osa rahoista menee suomalaisiin ja kuinka iso osa ulkomaisiin kohteisiin. Eli kyllä sen asian selville saa. Tykkään itse enemmän lahjoittaa sellaisiin keräyksiin, joilla on selkeästi yksi tarkoitus.
Tänä vuonna 60 % ulkomaille ja 40 % kotimaahan, eli en todellakaan osallistu!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänä vuonna 60 % ulkomaille ja 40 % kotimaahan, eli en todellakaan osallistu!
Siis täh! Toi 40 prossaa ulkomaille olis jo ihan hävytöntä mutta että 60?
https://www.instagram.com/p/CK_RDN3iMp7/?hl=en
"Yhteisvastuu tarkoittaa sitä, että näemme oman kuplamme yli maamme rajojen ulkopuolelle. Meillä on oltava tahtoa huolehtia myös niistä ihmisistä, jotka elävät niukkaa ja vaikeuksien täyttämää elämää kaikkein hauraimmissa valtioissa. Koronaepidemia on koetellut erittäin kovasti näiden maiden vanhuksia”, sanoo Yhteisvastuukeräyksen keräysjohtaja, sosiaalineuvos Tapio Pajunen.
Yhteisvastuukeräyksen tuotosta 60 prosenttia kohdistetaan Kirkon Ulkomaanavun katastrofirahaston kautta hätätilanteissa pahiten kärsineiden ihmisten auttamiseen kehittyvissä maissa. ❤️"
Kukaan ei pakota!