Luetellaan elokuvia, joiden katsominen kuuluisi ihan yleissivistykseen
Kommentit (755)
Kotimainen rikoselokuva. Yön saalistajat. Jossa on todentuntuista kotimaista dekkarikerrontaa
parhaimmillaan. tuotanto ja ohjaus. loistava Visa Mäkinen.
Lähtökohtaisesti yhdenkään elokuvan katsominen ei liity sivistykseen millään tavalla. Vain moukat katselee leffoja yms.
kyllä 007 elokuvia kuulu jokaisen kerran elämässä katsoa, kuuluu yleis-sivistykseen.
Vierailija kirjoitti:
Aliens-paluu.+eka kans,ja miksei kolmas jos tykkää
Nuo leffat jotenkin alotti mulla scifi innostuksen,ja edelleen kuvaa sitä mikä on ehkä tulevaisuudessa joskus välttämätöntä, eli etsiä uusi maapallo.
Alien elokuvissa nähtiin myös sen että elokuvissa nainenkin voi olla sankari, eikä vain seksikäs bimbo miestä etsimässä tms.
Ihan yleissivistystä on myös tietää että Ripley on pääosasankarin nimi ja Sigourney Weaver on näyttelijä joka esitti häntä.
Tätä voidaan kysyä vaikka tietovisassa.
Vierailija kirjoitti:
Lähtökohtaisesti yhdenkään elokuvan katsominen ei liity sivistykseen millään tavalla. Vain moukat katselee leffoja yms.
kyllä kuuluu tässä maailmanajassa.
Myös legendaarisimmat tv-sarjat kuuluvat, kuten Dallas, Columbo jne kuuluvst., ne joia katsottiin yhdessä televisiosta.
Netflix ym suoratoistosarjat ei kuulu yleissivistykseen.
Kauriinmetsästäjä on näköjään monelta unohtunut. Cube omassa sarjassaan on loistava
Mantsurian kandidaatti, vuoden 1962 versio.
Paljon olen leffoja katsellut ja suurimman osan näistä tässäkin ketjussa mainituista yleissivistykseen kuuluvista leffoista olen nähnyt, mutta yhtä en ole saanut katsottua loppuun, nimttäin Citizen Kanea. Olen kolmeen otteeseen yrittänyt ja ekalla kerralla väsyin jo puolessa tunnissa, seuraavalla kerralla nukahdin jossain 45 minuutin kohdalla ja vikalla kerralla pääsin taas siihen noin kolmeen varttiin ja totesin että tylsä on eikä se siitä muuksi muutu vaikka kuinka yrittäisi ja jätin suosiolla sen katsomatta.
Rocco the Black Builder and Tiny White Whores Cum Bath
Ghost
Tähän viitataan usein esim komediasarjoissa, joihin on ympätty dreijakohtaus.
Vierailija kirjoitti:
Kauriinmetsästäjä on näköjään monelta unohtunut. Cube omassa sarjassaan on loistava
Puhutaanko näistä koskaan tai viitataanko näihin muussa viihteessä?
Rio Bravo, Puhallus, Pieni suuri mies.
Billy Elliot.
Ihan vaikka ei muuten baletista välittäisi, koska se on samalla hyvä lähihistorian kuvaus. Tuli mieleen kun se tuli juuri pitkästä aikaa televisiosta.
Maltan haukka, Suuri gangsterisota, Kellopeliappelsiini
Vierailija kirjoitti:
Kotimainen rikoselokuva. Yön saalistajat. Jossa on todentuntuista kotimaista dekkarikerrontaa
parhaimmillaan. tuotanto ja ohjaus. loistava Visa Mäkinen.
Klassikko! Oliko stripparin nimi Miss Lulu?
Aliens-paluu.+eka kans,ja miksei kolmas jos tykkää
Nuo leffat jotenkin alotti mulla scifi innostuksen,ja edelleen kuvaa sitä mikä on ehkä tulevaisuudessa joskus välttämätöntä, eli etsiä uusi maapallo.