Sosiaalietuuksia karsittava!
Tuo kokoomus-ketju kasvoi jo niin pitkäksi että aloitan uuden ketjun vähän toisesta näkökulmasta. Maailma menee yhä laiskempaan suuntaan, työtekoakaan ei enää arvosteta, vain hauskanpitoa ja tiktokkia.
Tunnen jo useita 30-vuotiaita jotka eivät koskaan ole tehneet palkkatyötä. Sossu maksaa välttämättömän toimeentulon. Aika ikävää keskustella heidän kanssaan, kun puheenaiheet ovat lomamatkoissa, Levin tapahtumissa ja tinder-löydöissä.
Onneksi aika tulee vielä muuttumaan, hiki otsalla tulee sinun leipäsi tienaaman. Sosiaalietuudet pitää karsia, Suomi ei selviä näiden laiskojen elättämisestä. En kannata kokoomusta mutta eihän tämmöisiä loisia saa sallia, ei missään nimessä.
Persut, vihreät ja vassarit-demarit hyyssäävät näitä velkarahalla, persujen vaaliagendaa oli kamala lukea, kansalle pitäisi antaa sitä ja tätä mutta missään ei kerrottu miten nämä rahoitetaan. Täyttä bullshittiä myös heidän porunsa. Vihreät, vassarit ja demarit ottavat lisää velkaa... voi laupias taivas, perikato uhkaa!
Kommentit (75)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Köyhien kiusaaminen on sairasta.
Onhan se väärin, että työssäkäyvä elää niukemmin kuin sosiaaliturvan varassa elävä. Et voi hankkia lapsia, kun ei ole varaa ostaa isoa perheasuntoa. Silti toimeentulotuella saat sen ison perheasunnon ja siihen tuet päälle. Kyllähän se vituttaa ja luo eriarvoisuutta.
Mitä helvettiä? Ei toimeentulotuessa tai muissakaan etuuksissa katsota sitä mistä ne sun tulot tulee, jos sulla on liian pienet tulot niin saat tukea. Vain työttömyysetuus tulee siitä että ei ole töissä, sairaspäiväraha siitä että on sairas jne. Jos sulla ei riitä palkka asumiskulut + 500€ per aikuinen ja 300€ per lapsi, niin mene oitis hakemaan toimeentulotukea ja asumistukea, mitä siinä mariset?
Vierailija kirjoitti:
Miten tulevaisuudessa voidaan maksaa tukia kun työssäkäyviä on niin vähän?
Työssäkäyviä on tasan niin paljon kuin on työpaikkojakin joista maksetaan palkkaa + ne puoli miljoonaa suomalaista jotka vuosittain tekee töitä ilman palkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teen raskasta työtä maanantaista perjantaihin klo 7-15.30 ja käteen jää 200€ enemmän kuin toimeentulotuella. Samassa firmassa 15 vuotta, mutta tiedän tämän, koska olin muutama vuosi sitten hoitovapaalla yh:na ja jouduin turvautumaan tukiin. Vaikka palkka nousisi, niin asumistuki laskisi ja hoitomaksut ja verot nousis, joten aina jää tuon verran vain enemmän. Ja kaikki terveydenhoitokulut maksan itse toisin kuin loisijat.
Tätä se subjektiivinen päivähoito-oikeus teettää. Työttömät vievät m*kulansa hoitoon koska eivät jaksa päivisin heitä itse katsella--> eivät maksa siitä mitään--> työssäkäyvien maksut nousevat entisestään--> käteen jäävän rahan ero laiskan työttömän ja ahkeran työssäkäyvän kanssa pienenee. Meillä on ollut töissä ongelma löytää työntekijöiden lapsille päivähoitopaikkoja kun kaikki ovat täynnä, kyllä työttömien pitäisi pitää lapset kotona koska itsekin ovat! Päivähoitosysteemi on luotu työssäkäyvien lapsille, jotta ihmiset voivat käydä töissä! Esimerkkinä meillä töistä: yksi yh joutuu ajamaan ensin 10km länteen viemään lapsi päiväkotiin, sieltä takaisin itään 15km viemään toinen lapsi toiseen päiväkotiin koska samaan eivät mahdu (työttömien lapset vievät paikat)!!! Ja siitä sitten vielä töihin, töistä tullessa sama reissu!
Käsittämätöntä!
Minä ainakaan en halunnut viedä lapsia hoitoon kun olin työttömänä, en halunnut sieltä meille kaikkia kulkutauteja, ja toisekseen minä olen todellakin niin laiska että en missään nimessä nouse aamulla aikaisin ja lähde ulos kylmään jos ei kerran ole pakko töiden takia. Sehän olisi suorastaan painajaista viedä kersaa hoitoon jos ei ole pakko. Enkä kyllä tunne ketään muutakaan joka olisi vienyt lapsensa hoitoon vaikka itse on kotona.
vein ainoan lapseni päivähoitoon että saa ikäistään seuraa ja kotiin tullessa kellahdin monesti sänkyy. Tukea ei saatu koska mies oli töissä. Kyllä minä pääsin töihin parin vuoden kuluttua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se väärin, että työssäkäyvä elää niukemmin kuin sosiaaliturvan varassa elävä. Et voi hankkia lapsia, kun ei ole varaa ostaa isoa perheasuntoa. Silti toimeentulotuella saat sen ison perheasunnon ja siihen tuet päälle. Kyllähän se vituttaa ja luo eriarvoisuutta.
Älä viitsi, tilastot puhuvat sen puolesta, että tukiriippuvaiset hankkivat lapsia vähemmän. On varmasti isoja poikkeuksiakin, mutta keskimäärin näin se menee.
Suosittelen lukemaan Tilastokeskuksen tilastot. Luulosi ei ole tiedon väärti. Olet siis väärässä.
”Kun naisten ja miesten koulutustasoa katsotaan yhdessä, nähdään syntyvyyden olleen vuonna 2019 korkeampaa vähemmän kouluttautuneilla. ”
https://www.stat.fi/til/synt/2019/02/synt_2019_02_2020-12-04_tie_001_fi…
Raha, Raha ja Raha!
Suomi on rikas maa, jossa tuotetaan paljon jatkojalostettuja palveluita ja hyödykkeitä. Ei meillä olisi hätä päivää, jollemme itse kampittaisi itseämme. Siispä ehdotankn nyt näitä ratkaisuja krooniseen alojäämään ja talouskasvuun:
1. Elinkaupan laillistus, toteutettaisiin valtion monopolina, jossa valtionyhtiö ostaisi turvallisesti, alle markkinahintaan elimiä, plasmaa, sukusoluja, yms. Ja myisi ne eteenpäin kalliimmalla. Sallittaisiin myös ulkomaalaisille.
2. Kehitysapu, ulkomaanapu nollaan, ja suomen diplomaattinen edustusto minimiin.
3. Eu:n tukipaketti nurin, jos vielä mahdollista, ei varaa Italian tukemiseen.
4. Huumausaineiden laillistus, joka toteutettaisiin, kohdan 1 mukaan, eli valtion kaupat (alkot vaikka), jossa aineita myytäisiin henkilöpapereita vastaan, haittaveroilla lisättynä. Myös huumerikolliset (ei väkivaltarikostaustaa armahdettaisiin)
5. Kohtien 1 ja 4 lisäksi valtio ottaisi haltuunsa tupakkakaupan monopolin ja laillistaisi nuuskan,. Tupakkatuotteita myytäisiin vain valtion kaupoissa, mutta rakoittamaton maahantuoti sallittaisiin.
6. Kotimaiset alkoholijuomat (vaikka osin Eu vastaisesti) vedettäisiin pois alkoista, yleiseen kulutukseen, ja niitä verotettaisiin vähemmän.
8. Perusopetuksen ja terveyden huollon siirtäminen kunnilta valtiolle. Opetushallituksen ja thl:n, kaikkien sairaanhoitipiirien ja muiden toimijoiden lakkauttaminen. Tehtävät kellalle, terveysministeriölle ja opetusministeriölle.
9. Suomen muuttaminen yksikieliseksi tasavallaksi. Åbo akademin, kaksikielisten yliopistojen ruotsinkielisten puolien lakkautus. Samaten porrastettu ruotsinkielisen toisen asteen- ja perusopetuksen alasajo.
10. Ahvenanmaan autonomian, demilitarisoinnin lakkauttaminen, ja integrointi yhdeksi kunnaksi.
11. Suomen liittyminen Pohjoisen Atlantin sopimukseen ja asevelvollisuuden alasajo, kuitenkin puolustuskyvyn ylläpito mahdollistettaisiin vetäytymällä erilaisista kansainvälisistä sopimuksista, ja kehittämällä jonkin sortin "Simsonin option." Esimerkiksi biologiaten aseitten muodossa.
12. Koko Suomen alueesta vapaa-satama.
13. Vankeusrangaistusten rajaaminen väkivaltarikoksiin (tai muihin yleistä turvallisuutta koskeviin rikoksiin). Nykyiset, esimerkiksi talousrikoksista vankeuteen tuomitut armahdettaisiin.
14. Vähentyneet vankeusrangaistukset korvattaisiin kovemmilla sakkorangaistuksilla.
15. Suomeen Virosta imitoitu Verotus, jossa tasa-vero ja veroton yrityksiin sijoittaminen. Tutkimustietoa on, että, kun Ison-Britannian ja Uusi-Seelanti leikkaisivat verotustaan 1970- ja 1980-luvuilla, yleinen verokertymä korvaantui varsin nopeasti.
16. Erityishallintoalueiden (talous keskiössä) luominen taloudellisesti heikoille alueille, kuten Pohjois-Karjalaan, Lappiin ja Kaakkois-Suomeen.
17. Perusopetuksen aloittaminen 5-vuotiaana ja valmistuminen aikaisemmin.
18. Koulutusmäärien lisääminen merkittävästi lääketieteen ja tekniikan + muut STEM aloilla. Esim. Plus 2000 lisäpaikkaa lääketieteelliseen.
19. Ammattiliittojen verovapauden poisto.
20. Suomi liittyy omien etujensa kannalta hyödylliseen Visegrad blokkiin Eu:ssa ja lakkaa olemasta mallioppilas.
21. Eduskunnan kansanedustajien määrä nostettava 300:n kansanedustajaan + nostot väkiluvun mukaan. Kansanedustajien palkkoihin ja avustajiin leikkaukset, jolla kustannukset eivät nousisi.
22. Kansanedustajien virkakauden pituus nousisi 5:n vuoteen.
23. Presidentin valtaoikeudet palautettaisiin 1920-luvulta, ja presidentin kaudet pidennettäisiin 10:n vuotisiksi.
Vierailija kirjoitti:
Teen raskasta työtä maanantaista perjantaihin klo 7-15.30 ja käteen jää 200€ enemmän kuin toimeentulotuella. Samassa firmassa 15 vuotta, mutta tiedän tämän, koska olin muutama vuosi sitten hoitovapaalla yh:na ja jouduin turvautumaan tukiin. Vaikka palkka nousisi, niin asumistuki laskisi ja hoitomaksut ja verot nousis, joten aina jää tuon verran vain enemmän. Ja kaikki terveydenhoitokulut maksan itse toisin kuin loisijat.
Mikset hae toimeentulotukea terveydenhoitokuluihisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä helvettiä? Ei toimeentulotuessa tai muissakaan etuuksissa katsota sitä mistä ne sun tulot tulee, jos sulla on liian pienet tulot niin saat tukea. Vain työttömyysetuus tulee siitä että ei ole töissä, sairaspäiväraha siitä että on sairas jne. Jos sulla ei riitä palkka asumiskulut + 500€ per aikuinen ja 300€ per lapsi, niin mene oitis hakemaan toimeentulotukea ja asumistukea, mitä siinä mariset?
Tuille on erityisiä ehtoja. Toimeentulotuen asumistuki on suurempi kuin yleinen asumislisä. Työssäkäyvä ei saa kaupungin edullista vuokra-asuntoa, toisin kuin tuilla elävä. Aivan kaiken kustannat itse, jos et elä tuilla. Toimeentulotukilaiset saavat lähes joka asiaan tarveharkintaista tukea. Osa huusi jopa maskeja kunnan maksettavaksi. Härskiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä se subjektiivinen päivähoito-oikeus teettää. Työttömät vievät m*kulansa hoitoon koska eivät jaksa päivisin heitä itse katsella--> eivät maksa siitä mitään--> työssäkäyvien maksut nousevat entisestään--> käteen jäävän rahan ero laiskan työttömän ja ahkeran työssäkäyvän kanssa pienenee. Meillä on ollut töissä ongelma löytää työntekijöiden lapsille päivähoitopaikkoja kun kaikki ovat täynnä, kyllä työttömien pitäisi pitää lapset kotona koska itsekin ovat! Päivähoitosysteemi on luotu työssäkäyvien lapsille, jotta ihmiset voivat käydä töissä! Esimerkkinä meillä töistä: yksi yh joutuu ajamaan ensin 10km länteen viemään lapsi päiväkotiin, sieltä takaisin itään 15km viemään toinen lapsi toiseen päiväkotiin koska samaan eivät mahdu (työttömien lapset vievät paikat)!!! Ja siitä sitten vielä töihin, töistä tullessa sama reissu!
Käsittämätöntä!
Minä ainakaan en halunnut viedä lapsia hoitoon kun olin työttömänä, en halunnut sieltä meille kaikkia kulkutauteja, ja toisekseen minä olen todellakin niin laiska että en missään nimessä nouse aamulla aikaisin ja lähde ulos kylmään jos ei kerran ole pakko töiden takia. Sehän olisi suorastaan painajaista viedä kersaa hoitoon jos ei ole pakko. Enkä kyllä tunne ketään muutakaan joka olisi vienyt lapsensa hoitoon vaikka itse on kotona.
Jos perheessä on kaksi vanhempaa ja toinen kotona niin onhan se yhteiskunnan tukien väärinkäyttämistä, jos laittaa lapsensa kalliiseen päivähoitoon. Silloin joku muu jää ilman paikkaa. Sen ymmärrän, että jos hakee töitä niin lapsi tarvitsee haastattelujen ajaksi hoitopaikan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monilla tuilla elävillä ei selvästikään ole mitään käsitystä, miten niukkaa elämä voi olla, kun kaiken kustantaa itse. Lopputulos on ihan sama, jos heittäydyt tukien varaan kuin käyt töissä ja maksat asuntolainaa. Lopulta valtio vie vanhainkotimaksuissa eläkkeesi.
Vierailija kirjoitti:
Niin, työttömien vikahan se on, että sinä saat niin paskaa palkkaa. Ihan tosissasko kuvittelet, että jos työttömiltä poistettaisiin kaikki tuet, niin sinun palkkasi nousisi?
Sen sijaan, että ruikutatte työttömien tuista, niin nouskaa nyt v*ttu taistelemaan niistä omista eduistanne! Työnantajapuoli painaa päälle paikallisen sanelun läpi saamiseksi ja kun niin käy, niin sinä et saaa enää sitäkän vähää.
Olen itse alle 30 v, mutta en tunne ketään, joka ei olisi töissä laiskuuttaan. Suurin osa on töissä ja ne, jotka eivät ole ovat sairastavat ja olisivat silti valmiina ottamaan vastaan työtä, jota pystyisivät tekemään. En oikein ymmärrä tätä näkökulmaa laiskoista ihmisistä, kun niitä ei ole tullut vastaan. Eivät sosiaalietuudet kovinkaan hulppeita ole, en ymmärrä miten niistä jäisi lomamatkoille rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö Suomi ole saanut huomautuksia juuri tukien pienuudesta?
Väärinkäsityksen vuoksi. Ulkomailla kun luultiin että Suomessa saa vain toimeentulotuen, mutta eivät tienneet että päälle tulee asumistuki ja harkinnanvaraiset tuet + sossu antaa tukea, eli oikea tukisumma on tuplat siihen summaan verrattuna mitä he katsoivat. Ulkomailla nääs on kaikki tuet samassa köntässä - toisin kuin Suomessa.
Nyt menee iloisesti kaikki tuet sekaisin. Laskelmissa huomioitiin työmarkkinatuki yhdistettynä asumistukeen, jolloin tuki jäi liian pieneksi.
Vierailija kirjoitti:
-Kapanteri.- kirjoitti:
Menopuoli on ratkaisevin, rahanjako ei paranna asioita. Huollosta saa kalja ja viinarahat, mutta niin ei saisi olla. -Asumistukea ei saisi asuntopulaseuduille jakaa. Autoilusta lypsäminen saisi myös loppua.
Määräätkö sä mihin jokainen rahansa laittaa? Aikamoista diktatuuria ehdotat.
Soskun elätti on kuin valtio, rahan käyttö on surkeaa.
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä. Tukia tulisi karsia, mutta samalla myös pieniä palkkoja tulisi nostaa. Nyt vapaana olevat työpaikat ovat kohtuuttoman pienipalkkaisia työn raskauteen nähden. Yrittäjä saattaa saada miljoonatulot, mutta työntekijöiden palkat eivät ole isompia kuin tuet.
Ja toisaalta jotkut sitten valittaa, että työtä ei löydy. Mikä taas viittaisi siihen, että palkkoja tulisi laskea.
Ota nyt tästä selvää.