Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä itsestäänselvä asia sinulle selvisi aivan liian myöhään?

Vierailija
06.02.2021 |

Ketjussa ei ole tarkoitus pilkata ketään vaan ihan hyvällä mielellä muistella.

Itse luulin varmaan 9-vuotiaaksi asti että naiset eivät saa ajaa autoa. Jotenkin sen vaan käsitti niin, kun meillä ajoi aina isä ja jos (harvoin) kylään tuli äidin ystävättäriä, heidän miehensä ajoivat heidät perille ja hakivat. Asuimme metsän keskellä maaseudulla ja suurin "nähtävyys" oli kyläkauppa. Kaikki naapurit jotka siellä autolla kävivät, olivat miehiä. Sitten erään kerran mieslomittajamme lopetti ja tilalle tuli nainen. Olin aivan ällikällä lyöty kun hän ajoi itse meille ja takaisin :D

Kommentit (1226)

Vierailija
701/1226 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajusin kolmannen autoni kohdalla, että koukut ja korvakkeet joidenkin autojen tavaratiloissa on tarkoitettu ostoskassien pitämiseen pystyssä.

Vierailija
702/1226 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholin suurkulutus ja liikkumattomuus tuhoaa terveyden parissa vuosikymmenessä. Sekä psyykkisen että fyysisen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
703/1226 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin vielä lukiossa, että naisten iskemistaito on syntymässä saatu ominaisuus, jota ei voi harjoitella.

Vierailija
704/1226 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että olisi pitänyt tehdä lapsia ollakseen yhteiskunnan hyväksytty jäsen.

Vierailija
705/1226 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se, että miehen ulkonäkö merkitsee naisille (osalle) enemmän kuin luonne.

Olin lapsesta asti reilusti ylipainoinen. Tulin aina hyvin juttuun tyttöjen ja myöhemmin nuorten naisten kanssa, mutta jos vähääkään menin esittämään olevani kiinostunut, homma lopahti siihen. Esimurrosiässä tuo tehtiin varsin selväksi, että olen "ällötys".

Vuosien jojoilun jälkeen sain lopulta elintapamuutoksen myötä itseni normaalipainoiseksi. Olin 28 vuotias, 190 cm pitkä ja komeaksi kehuttu (Kuulemma nuoren Selänteen tai Elviksen näköinen). En käynyt baareissa tai menopaikoissa, mutta naisilta osaksi saamani huomio arkipäivän tilanteissa oli suoraan sanoen häkellyttävää. Sain treffipyyntöjä milloin parturilta, urheiluliikkeen, kirjakaupan, kauppahallin naismyyjiltä. Jopa terveyskeskuksen vastaanotolla sairaanhoitaja kysyi, haluaisinko lähteä käymään viereissä kahvilassa (wtf?!).

En olisi kuuna kullan valkeana uskonut, että muuttuneella ulkonäöllä olisi näin merkitystä.

Itse olen tajunnut vanhempana, että kyse ei ole pelkästä visuaalisesta ulkonäöstä (vaikka sekin toki on kiva!), vaan merkityksellisempää on mitä se ulkonäkö kertoo. Normaalipaino yhdistetään terveellisiin elämäntapoihin, parempaan elämänhallintaan, terveyteen ja aktiivisuuteen. Ylipaino taas laiskuuteen ja huonoon elämänhallintaan. Kumpikohan mielikuva on miellyttävämpi ajatus puolisona? Tämä tuskin on tietoista, vaan kumpuaa jostain alitajunnasta ja vaikuttaa siihen kenet koemme viehättävänä. 

Ja olen siis itsekin ylipainoinen ja aloittanut elämäntaparemontin tämän ymmärrettyäni. Olen aktiivinen, elämänhallinta kunnossa, liikun paljon, en käytä alkoholia tai muita päihteitä, harrastan ja kehitän itseäni ym. Ihmiset eivät vaan näe tuota ulkoisesta olemuksestani, koska syön liikaa. 

Minun tyttäreni oli lihava ja laihdutti normaalipainoiseksi koska tuli terveydellisiä ongelmia eikä löytänyt enää kaupasta sopivia vaatteita.

Minä kyllä paljon mielelläni katselen häntä nykyisellään, suhtaumiseni kyllä on sama kuin ennenkin. Yhtä rakas hän oli lihavanakin. Mutta ei voi mitään, että kyllä ulkonäöllä on merkitystä, vaikka kuinka hurskastelisimme.

Olisit pistänyt silmät kiinni, jos niin teki pahaa. Kammottavaa tekstiä omasta tyttärestä. Itselleni ei toisen ihmisen ulkonäöllä ole minkäänlaista merkitystä, saati vielä jonkun sukulaisen. Ei ole hurskastelua tämä, mutta kaveri kertoi laihtuneensa yli 60kg, en olisi huomannut, jos ei olisi sanonut. En pistä merkille tuon kaltaisia asioita ja eivät missään tapauksessa herättäisi minkäänlaisia mielikuvia tai tuntemuksia.

Mihin h e l v e t t i i n tämä ihmiskunta on menossa, kun omasta tyttärestä puhutaan tollasta p a s k a a.

Vierailija
706/1226 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että ei olisi pitänyt opiskella alaa, joka ei minua kiinnosta, vaikka se olikin järkevä ala. En ole tehnyt tuon alan töitä ja olen kamalan yksinäinen enkä jaksa opiskella enää.

Vierailija
707/1226 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että tv-sarjoja ei oikeasti näytellä kenenkään kotona oikeissa huoneissa, vaan ne on lavasteita.

Edelleen monet uskovat että Ameriikassa on jotenkin samanlaista kuin TVssä ja elokuvissa. 

Jos ranskalainen katsoo ja ihailee Kaurismäen elokuvia Cannesissa he samalla tuskailevat ja ihmettelevät mailman onnellisimpia joiden koti ja ympäristö ja ihmiset voikin olla noin surkeen näköisiä-)).

Vierailija
708/1226 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että kuntien päättäjissä on aivan kahjoa porukkaa. Säälittää kuntalaiset.

Vierailija
709/1226 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että vaaleissa ei kannata äänestää pelkästään arvopohjan mukaan, vaan katsoa yhteiskunnan kokonaissuuntaa. Hyväntahtoisillakin teoilla voi olla vakavat seuraukset, joista yleensä kärsivät ensimmäisenä heikoimmassa asemassa olevat.

Vierailija
710/1226 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 15 vuotiaana tajusin vanhempieni ikäisten teeskentelevän olevansa rampoja. Käyttäneet minun hyvyyttäni hyväkseensä.

Ei siinä mitään että pyytävät apua, mutta teeskentely on jo liikaa.

Vierailija
711/1226 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että kehuilla saadaan kehuttava tekemään toisen puolesta asioita. Mä kun oon ollut tälläinen höynäytettävä.

Vierailija
712/1226 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan liian pitkään ajattelin, että Nevada on kuvitteellinen paikka, jota käytetään vain huitsin Nevada -sanonnassa.

Ai helvetti. Sanontaa käytän paljon ja oon tietäny nevadan olemassaolosta varmaan 14 vuotiaasta asti mutta nyt vasta yhdistin nää toisiinsa 😂

Tää on varmaan suurimmalle osalle itsesäänselvää myös mutta mulle selvisi noin kuukausi sitten ettei apulannan laulaja ja kitaristi ookkaan veljiä.. olik luullut nii lapsesta asti joten tää oli melkonen yllätys

Vierailija
713/1226 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluaikana pidin välivuosia kesätöistä, koska poikaystäväni halusi minun olevan kesällä vapaalla. Hän jopa lupasi maksaa menetettyjä palkkarahoja. Mutta eihän niin saa kallisarvoista työkokemusta! Tämä jopa pilasi koko työurani, jos niin voi sanoa. Sniif. Kannattaa ottaa vastaan työtä, vaikkei se olisi aina niin mieleistä. Toki parempi, jos löytää mieleistään.

Vierailija
714/1226 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että olen tyhmä ja ihmisenä perseestä muutenkin eikä olisi ikinä pitänyt hommata lasta, olisi ollut paras jos minut olisi abortoitu.

Vierailija
715/1226 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että peruskoulun jälkeen on muitakin opiskelumahdollisuuksia kuin lukio. Sain jostain (ehkä opolta koulussa) tämän tiedon kahdeksannella luokalla ja järkytyin ja suutuin vanhemmilleni syvästi.

Nyt aikuisena ymmärrän kyllä, että ei tuossa mitään pahaa varsinaisesti tarkoitettu. Sukuni on yksinkertaisesti molemmilta puolin umpiakateeminen, ja elivät omassa kuplassaan nykysanontaa käyttäen.

No, sinne lukioon ja yliopistoon minäkin sitten päädyin. Nyt kahden lapsen isänä olen pitänyt huolen siitä, että lapsemme tietävät kaikenlaisten ammattien ja koulutusten olemassa olosta.

Vierailija
716/1226 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei alkoholi ole ihmiselle tarkoitettu

Vierailija
717/1226 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että olen huomattavasti älykkäämpi kuin 99,99% Vauvan kirjoittelijoista.

Vierailija
718/1226 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi junan kyljessä luki Pectopac.

Myöhemmin opettelin venäläiset kirjaimet.

Taisi lukea ресторан eli ravintola.

Vierailija
719/1226 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä keskusteluketju.👍

Mukava lukea ja hoksata, että tuommoisia uskomuksiahan itsellänikin on ollut joko nuorempana tai vielä tässä hetkessä.

Vierailija
720/1226 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulu opetti linnut, matelijat, hyönteiset, kalat jne ja nisäkkäät. Minä en kertakaikkiaan käsittänyt, mitä ovat nisäkkäät. Taisin olla jo aika iso tyttö, kun ymmärsin nisä-sanan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän neljä