Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä itsestäänselvä asia sinulle selvisi aivan liian myöhään?

Vierailija
06.02.2021 |

Ketjussa ei ole tarkoitus pilkata ketään vaan ihan hyvällä mielellä muistella.

Itse luulin varmaan 9-vuotiaaksi asti että naiset eivät saa ajaa autoa. Jotenkin sen vaan käsitti niin, kun meillä ajoi aina isä ja jos (harvoin) kylään tuli äidin ystävättäriä, heidän miehensä ajoivat heidät perille ja hakivat. Asuimme metsän keskellä maaseudulla ja suurin "nähtävyys" oli kyläkauppa. Kaikki naapurit jotka siellä autolla kävivät, olivat miehiä. Sitten erään kerran mieslomittajamme lopetti ja tilalle tuli nainen. Olin aivan ällikällä lyöty kun hän ajoi itse meille ja takaisin :D

Kommentit (1226)

Vierailija
721/1226 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain ihmisten pohjaton typeryys.

Sori. En lukenut ketjua.

Vierailija
722/1226 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että minä kuolen joku kaunis päivä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
723/1226 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin parikymppiseksi, että miesten ja naisten on yhtä vaikeaa/helppoa saada heteroseksiä.

Vierailija
724/1226 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi junan kyljessä luki Pectopac.

Myöhemmin opettelin venäläiset kirjaimet.

Taisi lukea ресторан eli ravintola.

Mä tajusin tämän vasta päälle kolmekymppisenä Pietarissa käydessäni. Varmaan näkyi, kun yhtäkkiä syttyi sarjakuvamaisesti lamppu pään päälle. Hieman idiootti olo, mutta en vaan ollut ikinä ajatellut asiaa sen enempää.

Vierailija
725/1226 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulin lapsena että kaikkien maiden kansalaiset saavat lentää vain oman maansa lentoyhtiöllä (eli suomalaiset Finnairilla, ranskalaiset Air Francella, britit British Airwaysilla jne.). Olin ehkä 12-vuotias kun matkustimme Italiaan, ja samaan koneeseen tuli lauma italialaisia. Olin jotenkin ihan järkyttynyt tästä, ja kysyin vielä vanhemmiltakin että saavatko nuo varmasti tulla samalle lennolle.

Päinvastaista. Ensimmäistä kertaa kun lennettiin Dakariin, Frankfurtin lähtöselvityksessä meille tarjottiin lisämaksullista paikkaa koneen takaosasta, jossa kaikki saksalaiset istuivat. Emme ottaneet ja oli aivan hulvaton sekä silmiäavaava lento keskellä ihmisiä kaikkialla Länsi-Afrikasta.

Vierailija
726/1226 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon valoa ja rakkautta elämääsi. Ihan oikeasti toivon sulle hyvää :)

Vierailija
727/1226 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulin ehkä 10-vuotiaaksi asti että lääkärit eivät voi sairastua. Järkytyin kun vakituisen lääkärini tilalla olikin sijainen joka ilmoitti että oma lääkärini on sairastumisen vuoksi poissa.

Mä luulin joskus kans samoin :'D

Vierailija
728/1226 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

luulin, että rintojen koko määräytyy sattumanvaraisesti joko isän tai äidin suvun  puolelta. siinä sitten esiteini-iässä pohdin äidilleni että tuleekohan rinnostani tupladeet vai aa:t....

Vierailija
729/1226 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka monipuolinen ruokavalio on avain terveyteen. Ettei ole normaalia olla jatkuvasti uupunut ja masentunut. Elämä meni masennellessa. Nyt vasta olen itse verikokeiden avulla löytänyt syitä missä mätti. Lääkäreiltä en saanut kuin lääkereseptin, eikä lääke hoida kuin oiretta....

"Lääketieteellisen johtajan mukaan Digifundus Oy tuottaa

Jyväskylän kaupungin diabeetikoiden silmänpohjakuvausten lisäksi oheispalvelut,

joita ovat silmälääkärin lausunto-, ajanhallinta-, kutsu- ja

vastauskirjepalvelu.

Palvelukokonaisuuden sisältö on sovittu yhdessä Keski-Suomen sairaanhoitopiirin

silmätautien yksikön ja Jyväskylän kaupungin edustajien kanssa.

Lääketieteellinen johtaja toteaa, että vastauskirjeen lähettämisestä, sisällöstä

ja allekirjoituksesta on sovittu yhdessä Jyväskylän kaupungin kanssa.

Kirjeen tarkoituksena on lisätä diabeetikoiden tietämystä sairaudestaan ja sitä kautta

parantaa omahoitoa. Mikäli kirjeen saanut henkilö haluaa lisätietoja kirjeen sisällöstä,

on hänellä mahdollisuus saada lisätietoja paikalliselta diabeteshoitajalta tai omalta lääkäriltään."

---jos joku ei kuitenkaan jaksa/ehdi kokonaan lukemaan.

Lähettääkö ne kutsun kuvaukseen kaikille 100-vuotiaillekin?

Siinä kuvauksessa käytetään silmän mustuaista laajentavia tippoja, oftan Tropicamid

Sen pakkausseloste on kyllä melkoinen, kun apuaineiden listassa lukee Keuhkopöhön aiheuttava aine,

siis tuntien kuluttua!

Löytyy käyttöturvallisuustiedotteesta: B e n t s a l k o n i u m k l o r i d i :

"aine on syövyttävää silmille, iholle ja hengitysteille.

Syövyttävää nieltynä.

Liuoksen nieleminen voi aiheuttaa aineen joutumisen keuhkoihin ja kemiallisen keuhkotulehduksen vaaran"

Bentsalkoniumkloridi

Oletko saanut sitä jossain muodossa sisuksiisi?

Mita ihmeen monjaa taas Suomessa kaytetaan? Minun pupillini on laajennettu kahden viikon valein kun silmanpohjien rappeutumista hoidetaan. Ei mitaan haittavaikutuksia eika sita ainetta tarjota juotavaksi. :D

Vierailija
730/1226 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen 45 v kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vasta aikuisena tajusin, että suomuorakas (sieni) on nimeltään suo-muorakas, ei suomu-orakas.

Vai oisko päinvastoin? Orakkaisiin kuuluu kuitenkin. Muorakkaita ei ole olemassakaan. Toki saa painottaa miten kieli suussaan taipuu. Joillekin se on suo muo rakas.

Vierailija
731/1226 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voinut ymmärtää miten kondomia käytetään. Miten sellainen pyörylä, jonka näin koulukirjan kuvassa asetetaan ja minne...tuleeko emättimen sisään kuin tappi? Meni aika monta vuotta ennekuin näin poikaystäväni rullaavan sen. Täydellinen ahaa elämys.

N59

Vierailija
732/1226 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisista ei tarvii tykätä, mutta on kaikkien etu, että yritetään tulla kaikkien kanssa toimeen.

16 vuotiaana tulin tälleen ajatelleeksi.

Vierailija
733/1226 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, ettei terve ruumis työtä kaipaa.

Vierailija
734/1226 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan kuolin vuoteella tajuan miten olisi pitänyt elää 🕯

Vierailija
735/1226 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki on vain ihmisiä, vastuun pakoilijoita ja laiskoja kaikkialla.

Vierailija
736/1226 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että kaikkia ei voi miellyttää, toiset eivät vaan pidä sinusta vaikka tekisit mitä. Sen kun hyväksyy elämä on jonkin verran helpompaa.

Oikeasti ne ihmiset eivät välitä vaikka päälläsi seisoisit!

Vierailija
737/1226 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että 12-vuotiaan ei kuulu juoda kaljaa eikä 13-vuotiaan harrastaa seksiä.

Tajusin nämä vasta pitkälle yli parikymppisenä. Vähän erilaista mallia tuli lapsuudenperheestä kuin keskivertoperheestä.

Vierailija
738/1226 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisista ei tarvii tykätä, mutta on kaikkien etu, että yritetään tulla kaikkien kanssa toimeen.

16 vuotiaana tulin tälleen ajatelleeksi.

Hatunnosto!

Vierailija
739/1226 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että ammattia valitessa kannattaisi katsoa myös palkkatasoa.

Tämä! Hain vain niihin paikkoihin, jotka tuntui kiinnostavilta. Ihan hölmöihinkin. Aloille, millä ei selkeästi ollut mitään tulevaisuutta. Tulin duunariperheestä, eikä kukaan opastanut minua. Jälkeenpäin tämä on harmittanut. Sain kyllä opiskeltua ihan ok ammatin, mutta ehdottomasti olisin tarvinnut opastusta. Yläasteen opo ei puuttunut juuri millään tavalla sen jälkeen, kun sanoin, etten halua lukioon. Harmittanut on sata kertaa jälkeen päin se, etten mennyt lukioon.

Vierailija
740/1226 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Että ammattia valitessa kannattaisi katsoa myös palkkatasoa.

Tämä! Hain vain niihin paikkoihin, jotka tuntui kiinnostavilta. Ihan hölmöihinkin. Aloille, millä ei selkeästi ollut mitään tulevaisuutta. Tulin duunariperheestä, eikä kukaan opastanut minua. Jälkeenpäin tämä on harmittanut. Sain kyllä opiskeltua ihan ok ammatin, mutta ehdottomasti olisin tarvinnut opastusta. Yläasteen opo ei puuttunut juuri millään tavalla sen jälkeen, kun sanoin, etten halua lukioon. Harmittanut on sata kertaa jälkeen päin se, etten mennyt lukioon.

Ei se lukio mitään takaa jos et ole hyvä matemaattissa aineissa. Joten lopeta harmittelu ja ole onnellinen 😊

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi seitsemän