Kummallisin imetyspaikka
Mikä on oudoin paikka jossa olette nähneet jonkun imettävän tai olette itse imettäneet?
Mä näin viimeks metrossa äidin, joka imetti koon puolesta yli vuoden ikäistä lasta, seisten. Sitten kun tuli oman asemansa kohdalle niin otti kärryt mukaan ja lähti pois, yhä imettäen!
Toinen paikka oli kaupunkiliikenteen bussi, istuen kyllä, mutta just sen välikön takana. Vauva oli tosi pieni.
Itse en noin vaarallisissa paikoissa imettäisi!
Kommentit (96)
jotta hänen syömisestään ahdistuvat saisivat rauhan? Ravintoloiden vessassa haisee kusi ja ties mikä muu, minun lasteni ei siellä tarvitse syödä. Ravintolat ja muut julkiset paikat laittakoot imettäjille kunnon imetykseen varatut tilat joissa kukaan ei käy pas...a, niin sitten kaikilla on varmasti hyvä olla!
Ketä ahdistaa toisten syöminen niin paljon ja kenelle tulee kummia ajatuksia toisten syömisestä? On aika sairas suhtautuminen ruokaan sellaisilla ihmisillä. Imetyksen tarkoitus on RUOKKIA lasta, en tunne ketään äitiä joka esittelisi rintojaan paljaana kun imettävät. Sen sijaan kaupungilla kulkee puolialasti sankkoja joukkoja naisia (paljastavat vaatteet) ja heidän tarkoituksensa ei ole syöttää lasta vaan esitellä "sulojaan".
Imettäminen on tosi luonnollista, siinä annetaan lapselle ruokaa. Syöminenkin on luonnollista, siinä ravitaan itseään. Suomessa ajatellaan, että lasten kanssa saa lähteä liikkumaan, vasta kun niille on kotona opetettu kaikki hyvät tavat ja sitten kun lapset on tehty täysin näkymättömiksi.
Kun minä menen ravintolaan, keskitys oman pöydän asioihin, en tuijottele toisiin pöytiin. Ja kyllä niitä kiroilijoita ja muita törppöjä on ravintoloissa (ja julkisilla paikoilla) huomattavasti paljon enemmän kuin kovaäänisesti syöviä vauvoja tai imettämällä rintojaan esitteleviä äitejä. Miksi elää kaupungissa ja liikkua ihmisten ilmoilla, jos ei kestä toisten omista tavoista poikkeavaa käytöstä.
mutta sanon silti=) Eli onhan vaikka seksi, tarpeillaan käyminen jne kaikki LUONNOLLISIA asioita, mutta silti niitä ei tehdä julkisesti=) Ainakaan ilman, että saisi sakot
jotta hänen syömisestään ahdistuvat saisivat rauhan? Ravintoloiden vessassa haisee kusi ja ties mikä muu, minun lasteni ei siellä tarvitse syödä. Ravintolat ja muut julkiset paikat laittakoot imettäjille kunnon imetykseen varatut tilat joissa kukaan ei käy pas...a, niin sitten kaikilla on varmasti hyvä olla!
Ketä ahdistaa toisten syöminen niin paljon ja kenelle tulee kummia ajatuksia toisten syömisestä? On aika sairas suhtautuminen ruokaan sellaisilla ihmisillä. Imetyksen tarkoitus on RUOKKIA lasta, en tunne ketään äitiä joka esittelisi rintojaan paljaana kun imettävät. Sen sijaan kaupungilla kulkee puolialasti sankkoja joukkoja naisia (paljastavat vaatteet) ja heidän tarkoituksensa ei ole syöttää lasta vaan esitellä "sulojaan".
Imettäminen on tosi luonnollista, siinä annetaan lapselle ruokaa. Syöminenkin on luonnollista, siinä ravitaan itseään. Suomessa ajatellaan, että lasten kanssa saa lähteä liikkumaan, vasta kun niille on kotona opetettu kaikki hyvät tavat ja sitten kun lapset on tehty täysin näkymättömiksi.
Kun minä menen ravintolaan, keskitys oman pöydän asioihin, en tuijottele toisiin pöytiin. Ja kyllä niitä kiroilijoita ja muita törppöjä on ravintoloissa (ja julkisilla paikoilla) huomattavasti paljon enemmän kuin kovaäänisesti syöviä vauvoja tai imettämällä rintojaan esitteleviä äitejä. Miksi elää kaupungissa ja liikkua ihmisten ilmoilla, jos ei kestä toisten omista tavoista poikkeavaa käytöstä.
mutta sanon silti=) Eli onhan vaikka seksi, tarpeillaan käyminen jne kaikki LUONNOLLISIA asioita, mutta silti niitä ei tehdä julkisesti=) Ainakaan ilman, että saisi sakot
Ehkä meillä on sitten ollee hiljaiset vauvat, kun eivät todellakaan ole eläimellisesti äännelleet imetettäessä. Ja jos jotain ääntä kuuluukin, niin mikä siinä äänessä niin kauheaa on, ja miten se ääni olisi erilainen, jos vauva söisi pullosta? Olisipa kiva tietää.. Entäs muut "ikävät" äänet: niistäminen, yskiminen, röhiminen, puuskuttaminen jne.
Minustakaan ei ole korrektia imettää niin että koko ravintola tms. joutuu katselemaan paljaita rintoja (jotkut valitettavasti näinkin tekevät), mutta diskreetisti imetyspaidan/ harson avulla hoidettu imetys on täysin ok ja on korvien välissä vikaa, jos joku siitä häiriintyy. Todella kummallista, että yksi tietty ihmisryhmä joutusi käymään syömässä vessassa, paikassa jossa kukaan meistä ei todellakaan söisi mitään!
Esim. jos vaikka kahvilassa pöydän ääressä paidan tai huovan suojissa joku äiti lastansa imettää, se on minusta ihan ok.
Mutta esim. näin kerran miten eräs todella rehevän kokoinen, isorintainen äiti koiranäyttelyn ringissä (niissä tuoleissa missä yleisö voi istua) riuhtaisi paitansa kokonaan pois ja alkoi imettää ehkä n. 2-vuotiasta lastaan. Äiti istui ja lapsi söi seisten. Näky ei kyllä ollut mitenkään mieltäylentävä. Luulen että ihmiset eivät hirveästi keskittyneet katselemaan koiria...
Tilannetaju olisi varmaankin tässäkin asiassa paikallaan.
Tällä periaatteella ylipäätään julkisella paikalla syöminen pitäisi kieltää.
Eli onhan vaikka seksi, tarpeillaan käyminen jne kaikki LUONNOLLISIA asioita, mutta silti niitä ei tehdä julkisesti=) Ainakaan ilman, että saisi sakot
Mutta esim. näin kerran miten eräs todella rehevän kokoinen, isorintainen äiti koiranäyttelyn ringissä (niissä tuoleissa missä yleisö voi istua) riuhtaisi paitansa kokonaan pois ja alkoi imettää ehkä n. 2-vuotiasta lastaan.
se on niin vaikeaa pumpata pulloon maitoa valmiiksi? Mikään ei ole niin ällöttävää kuin julkisesti imettävä äiti! Ok, puistot tms menee, mutta en voi sietää esimerkiksi kahvilassa/ravintolassa imettäviä äitejä. Menee ruokahalut heti.
Tällä periaatteella ylipäätään julkisella paikalla syöminen pitäisi kieltää.
Eli onhan vaikka seksi, tarpeillaan käyminen jne kaikki LUONNOLLISIA asioita, mutta silti niitä ei tehdä julkisesti=) Ainakaan ilman, että saisi sakot
todella typerä esimerkki. Siis lasten pitää syödä vessassa, koska siitä lähtee ääntä (ja sotkua) ja joku häiriintyy tissien ajattelusta...
Syöminen on luonnollinen asia, siitä ei pääse mihinkään. Syömistä pitäisi myös saada harjoittaa julkisesti, ravintolassa vaikka. Ok, seksi ja vessassa käyminen on luonnollista myös, mutta tuskin niitä nyt voi tässä käyttää jonain vertauksena syömiselle. Joo, kyllä minä vähän ahdistuisin, jos joku ravintolassa naapuripöydässä alkaisi vääntää paskaa tuolille tai sekstailla, mutta kyllä minusta ne kuuluvat paremmin sinne vessan puolelle kuin vauvan syöminen...
Vähän parempia perusteluja kiitos!
se on niin vaikeaa pumpata pulloon maitoa valmiiksi? Mikään ei ole niin ällöttävää kuin julkisesti imettävä äiti! Ok, puistot tms menee, mutta en voi sietää esimerkiksi kahvilassa/ravintolassa imettäviä äitejä. Menee ruokahalut heti.
Katos, pienen lapsen tulee saada ruoka silloin kuin on nälkä. JA siinä ei paljon ympärillä olevilta tarvii kysellä et saanko imettää.;) Katso pois päin vain.
Eikö sulla onnistunut imetys? Vai mistä noin negatiivinen? Vai pelkäätkö että miehesi ehkä näkee tissejä livenä?;)
aulassa.. Olisi ollut kohteliaampaa mennä vessaan tai vähän syrjempään. Mielestäni imetys ei kuulu kyseiselle paikalle.
Toisten kusen ja paskan hajussa. Imetä ite ihan rauhassa siellä vessassa, minä en aijo sitä tehdä. Imetän siellä missä satun olemaan ja jos se jotain häiritsee niin hänen ongelma, ei minun!
[
Kyllä mun mies saa katsella muidenkin tissejä, jos kiinnostaa=) Eikä meillä ees ole vauvaa, mitä imettää:D
Mutta mun mielestä se ei vaan kuulu esimerkiksi kahvilaan tai ravintolaan, ainakaan niin että se on kovin huomattavaa. Siis monet äidit osaa imettää korrektisti, niin ettei sitä edes huomaa. Mutta sitten on näitä, jotka varmistavat että JOKAINEN huomaa sen, että meidän vauvalla(tai 2-vuotiaalla) on ruoka-aika=)
Katos, pienen lapsen tulee saada ruoka silloin kuin on nälkä. JA siinä ei paljon ympärillä olevilta tarvii kysellä et saanko imettää.;) Katso pois päin vain.
Eikö sulla onnistunut imetys? Vai mistä noin negatiivinen? Vai pelkäätkö että miehesi ehkä näkee tissejä livenä?;)
[/quote]
vauvakin on ihminen, ja vauvallekin kuuluu inhimilliset ruokailuolot!
Talviki oli kaupan päälle. Bussissa ,ostospaikoissa. Toimituksen voi suorittaa ihan niinkin ettei tissit heilu ja rintaliivit roiku. Ja kenelle muullekkaan se on sitten miellyttävää esim bussissa ku vauva huutaa pää punasena. Mä ainakin ihmettelisin etteikö ruokaa voi antaa jos on kannut mukana. Hyvänen aika. Eikä todellakaan tarvitse kotiin jähmettyä jos vauva on täysimetyksellä ihan vaan sen takia ettei jotkut umpimieliset sitä ymmärrä.
sitä paitsi, monissa ravintoloissa (siis ei mikään hese) on ihan kunnolliset vessat. Ja monissa paikoissa on myös ne vauvanhoitohuoneet. Ne on sitä varten, ettei muiden tarvitse häiriintyä.
imettää seisten metrossa, esim. äkkijarrutuksen takia. Tai bussissa ihan sen välikön edessä, siinähän vauva lentää sylistä kun leppäkeihäs...