Verotetaan myös vapaa-aikaa! Vinkki hallitukselle
Ihmiset notkuvat vapaalla (lue= työtön tai sosiaaliavun varassa), koska vapaa-aika on liian halpaa.
Jos hallitus alkaisi verottaa vapaa-ajasta ihan niinkuin työaikaa nyt verotetaan, niin kuilu mukavan kotona oleilun ja raskaan työn raadannan välillä kaventuisi.
Parhaimmillaan ihminen maksaisi aina veroa, elämisveroa. Työstä ja vapaasta. Ja jees! Itseasiassa vapaa-aikaa pitäisi verottaa korotetulla prosentilla. Työhalut alkaisivat meillä herätä. Työn tuottavuudessa ja työpäivien pituudessa Suomi laahaa peränpitäjien joukossa ja se näkyy.
Hei, EK ja ammattiliitot ja parlamentaariset työryhmät, hyvä hallituksen arvoisa väki ja kaikki viisaat päätöksentekijät, tässä teille vinkki jolla nousemme uuteen kukoistukseen. Antakaa meille uusia veroja!
Kommentit (22)
Älkää nyt, ottavat vielä tosissaan.
Minä maksan työmarkkinatuesta 20% veroa. Jos tienaisin saman palkkana, olisi veroprosentti lähellä nollaa. Siihen toki erilaisia veroluonteisia maksuja tulisi n. 10% edestä, mutta edelleen huomattavasti kevyempi verotus kuin työmarkkinatuesta.
Vassareiden ulina on musiikkia korvilleni. Jotain tämä hallitus tekee selvästi oikein.
Alennuksista voisi maksaa veron.
Esim illan -60% punalapputuotteen alennuksen käytöstä sulta otettais palkasta/tuista 30% verona pois.
Saat kuitenkin sen 30% alen ja sen on riitettävä.
Ap taitaa olla joku hallituksessa istuva persu kun noin idioottimaisia pieruja kirjoittelee.
Olet idiootti. Osaatko elää ääliö? Jos et niin toivon että maa imee omakseen moisen loisen.
Vierailija kirjoitti:
Minä maksan työmarkkinatuesta 20% veroa. Jos tienaisin saman palkkana, olisi veroprosentti lähellä nollaa. Siihen toki erilaisia veroluonteisia maksuja tulisi n. 10% edestä, mutta edelleen huomattavasti kevyempi verotus kuin työmarkkinatuesta.
Minä taasen maksan pääomatuloistani 25,5% veroa, jos saisin saman verran työmarkkinatukena olisi veroprosentti 20% ja palkasta lähellä nollaa. Että näin kevyesti ne pääomatulot ovat Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Älkää nyt, ottavat vielä tosissaan.
Joo äläpä muuta sano. Pidetään huolta itsestämme ja vapaudestamme elää. Unohtakaa se raha joka vie kaikkia kohti maata.
Vierailija kirjoitti:
Vassareiden ulina on musiikkia korvilleni. Jotain tämä hallitus tekee selvästi oikein.
Kyllä, tässä sen näkee kuinka sattuu kun osuu ja uppoaa. Valituksen aiheet eivät lopu koskaan, koko ajan joku kaakattaa. Typerä aloitus.
Vierailija kirjoitti:
Että mua sylettää tämä jatkuva valitus tukien verotuksesta. SINÄ ET MAKSA SITÄ VEROA euroakaan, vaan se on meidän palkkatyössä olevien maksamaa veroa, eli sen sinulle maksetun 600 euton lisäksi, meidän verorahoistamme maksetaan valtiolle vielä noin 150 euroa. Aivan hyvin se työmarkkinatuki voisi olla se 600 euroa nettona 0% verolla.
Ettekö te ymmärrä, että se on valtiolta kädenojennus, jos sattuisitte työllistymään, niin koko vuoden palkkatulot ja tukieurot lasketaan yhteen ja vero sen mukaisesti. Saat siis tukevan veronpalautuksen tai jos haet muutoskortin, niin loppuvuoden palkasta menee huomattavan pieni vero.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että mua sylettää tämä jatkuva valitus tukien verotuksesta. SINÄ ET MAKSA SITÄ VEROA euroakaan, vaan se on meidän palkkatyössä olevien maksamaa veroa, eli sen sinulle maksetun 600 euton lisäksi, meidän verorahoistamme maksetaan valtiolle vielä noin 150 euroa. Aivan hyvin se työmarkkinatuki voisi olla se 600 euroa nettona 0% verolla.
Ettekö te ymmärrä, että se on valtiolta kädenojennus, jos sattuisitte työllistymään, niin koko vuoden palkkatulot ja tukieurot lasketaan yhteen ja vero sen mukaisesti. Saat siis tukevan veronpalautuksen tai jos haet muutoskortin, niin loppuvuoden palkasta menee huomattavan pieni vero.
Ei tätäkään typeryyttä jaksa enää, hanki kana aivot.
Vierailija kirjoitti:
Verotetaan myös hengittämistä! 0.01 euroa/henkäisy!
Tuohon lisäksi vielä huokailu, pieraisu, röyhtäys, aivastus jne. niin valtio hukkuu rahaan!
Ihania vastauksia!
Rakastan asioilla leikittelyä ja spekulointia. Ja en ole persu enkä hallituksessa. Pesunkestävä poroporvari olen ja yrittäjä.
Mutta huumorimielessä on niin hauskaa heitellä ajatuksia ilmoille. Juhannuksen kunniaksi. Kiitos erityisesti sinulle joka keksit punalappu-aletuotteiden verotuksen. Loistavaa! Siinähän on ihmisparka saamassa taloudellista hyöytyä. Ilman muuta siitä voisi napsaista sen 50% valtion taskuun.
Joku lomake? Johon jokainen punalapputuotteiden ostaja kerran kuussa merkkaisi ostoksensa. Ja ostokuitit tietysti mukaan. Kun lomakkeen vie Kelaan. Tulee liikuntaakin samalla...hyötyliikuntaa. Ehkä sitäkin voisi jotenkin verottaa🤔
Siis tuon viestin 14 kirjoittaja olin minä, AP. Innoissani unohdin mainita sen.
Jep. Ja oksennusveroa ei ole kans kuka vielä keksinyt. Vaikka kuinka paljon olisi verotettavaa. Miten kaikkia resursseja eivät voi tai osaa ottaa käyttöön?
Minkä ihmeen takia palstalla otetaan asiaksi keksiä hallitukselle uusia veroja ? Oletko ap aivan pää täynnä keltaista nestettä ?
Vierailija kirjoitti:
Ihania vastauksia!
Rakastan asioilla leikittelyä ja spekulointia. Ja en ole persu enkä hallituksessa. Pesunkestävä poroporvari olen ja yrittäjä.
Mutta huumorimielessä on niin hauskaa heitellä ajatuksia ilmoille. Juhannuksen kunniaksi. Kiitos erityisesti sinulle joka keksit punalappu-aletuotteiden verotuksen. Loistavaa! Siinähän on ihmisparka saamassa taloudellista hyöytyä. Ilman muuta siitä voisi napsaista sen 50% valtion taskuun.
Joku lomake? Johon jokainen punalapputuotteiden ostaja kerran kuussa merkkaisi ostoksensa. Ja ostokuitit tietysti mukaan. Kun lomakkeen vie Kelaan. Tulee liikuntaakin samalla...hyötyliikuntaa. Ehkä sitäkin voisi jotenkin verottaa🤔
Jos kuntoilee ilman kuntosailn jäsenyyttä niin siinäkin säästää! Sekin tulo verolle!
Verotetaan myös hengittämistä! 0.01 euroa/henkäisy!