Kummallisin imetyspaikka
Mikä on oudoin paikka jossa olette nähneet jonkun imettävän tai olette itse imettäneet?
Mä näin viimeks metrossa äidin, joka imetti koon puolesta yli vuoden ikäistä lasta, seisten. Sitten kun tuli oman asemansa kohdalle niin otti kärryt mukaan ja lähti pois, yhä imettäen!
Toinen paikka oli kaupunkiliikenteen bussi, istuen kyllä, mutta just sen välikön takana. Vauva oli tosi pieni.
Itse en noin vaarallisissa paikoissa imettäisi!
Kommentit (96)
Oletteko ihmiset tyhmiä kun ajattelette, että imettävän äidin pitäisi sulkeutua kotiinsa tai haiseviin vessoihin imettämään. Mistä tuo viha imettäviä äitejä kohtaan kumpuaa? Kateudesta?
esim leikkipuistossa tai lääkärin odotustilassa.
Mutta jotkut käyttäytymissäännöt tulisi muistaa. Ravintolasali ei ole sopiva paikka imettää. Jostain syystä imettävillä äideillä on niin suuri tarve pitää kiinni heidän oikeuksistaan, että muiden kunnioittaminen unohtuu täysin. Eikö teille itselle tule ikävä olo siitä, että aiheutatte epämiellyttävän olon muille ruokailijoille? Ja tässä ei nyt ole kyse muutamasta fanaatikosta jotka inhoavat imetystä, ikävä kyllä imettämisen kammoksunta on varsin yleistä.
Turha vääntää kättä siitä kuinka luonnollinen tapahtuma imetys on.
Jotkut osaa imettää huomaamattomasti, mutta sitten on oikeasti näitäkin, jotka tekevät puolelle ravintolalle selväksi mitä ovat tekemässä ja se myös näkyy! On kiusallista ottaa tilausta vastaan, kun asiakas ei edes yritä peittää rintaansa (huom. he itse haluvat tilata juuri silloin, eli en ole tuppautunut tilanteeseen!) Kutsukaa miten luonnolliseksi tapahtumaksi tahansa, mutta mun mielestä missään tilanteessa ei ole luonnollista olla tissit paljaana.
Sitä paitsi kaikissa ravintoloissa ja kahviloissa on hyvin suurella todennäköisyydellä mikro!
Kuinka ne kompensoi toisensa? Jos haluan lapselleni antaa vain rintamaitoa, ei siinä mikrot paljoa auta. Heh.
pöydässäkin, kylläkin mahdollisimman näkymättömästi. Isomman kanssa olen siirtynty jonnekin ravintolasalin perukoille vapaaseen pöytään. Vessaimetys äklöttää, joten vessoissa en ole varmaan koskaan imettäny.
Junassa olen imettänyt, pitkä matka, mitenkäpä muuten. Bussissa en, ku en kulje bussilla. Yksi itselleni kummallisimpia paikkoja on varmaan ollu rautakaupassa kylppäriosastolla tuolilla vessanpönttörivistön vieressä (siis pöntöt esittelykäytössä).
Oudoin ja ehkä tosi luonnollinen paikka oli julkinen uimahallin sauna, jossa näin jonkin verran alle parivuotiasta imetettävän. Oudolta se tuntui siksi, etten ollut omaa samanikäistä imettänyt enää n. puoleen vuoteen. Toisaalta, siellähän ne rinnat on kätevästi jo valmiiksi esillä. Eipä ole ainakaan tyrkyllä :-D
bussissa ja metrossa, Hakaniemen torilla patsaan juurella, maaseudulla rautatieaseman rappusilla....
Mitä vaarallista on metrossa ja bussissa imettämisessä? Lähinnä se on hankalaa, jos oma pysäkki tulee.
äiti alkoi imettämään sitä ihan pokkana siinä, kun yritin selvittää työasioita heidän kanssaan. Mun oli pakko pyytää häntä menemään WC:hen.
Mua si sun ruokahalusi kiinnosta pätkääkään: ole sitten syömättä. Oma lapsi on tärkeämpi.
se on niin vaikeaa pumpata pulloon maitoa valmiiksi? Mikään ei ole niin ällöttävää kuin julkisesti imettävä äiti! Ok, puistot tms menee, mutta en voi sietää esimerkiksi kahvilassa/ravintolassa imettäviä äitejä. Menee ruokahalut heti.
Sitä paitsi kaikissa ravintoloissa ja kahviloissa on hyvin suurella todennäköisyydellä mikro!
No puuttumatta muuten soppaan, voisihan tuon ao tekstin perusteella sitten kaikki vaihdevuosista kärsivät hikoilijat jäädä kotiin, kun joku kuitenkin kammoaa hienhajua, vammaiset samoin koska herättävät epämukavia tuntemuksia jossei ajatuksia toisissa ihmisissä jne jne lista on loputon. Ei maailmassa voi olla jos pitää arvailla toisten ajatuksia ja pohdiskella kuka mitäkin kammoaa. Sittenhän kaikki rumatki saa jäädä kotiin ja tai mennä piiloon, johan sitä varmasti lapset ainakin pelkää.
. Eikö teille itselle tule ikävä olo siitä, että aiheutatte epämiellyttävän olon muille ruokailijoille? Ja tässä ei nyt ole kyse muutamasta fanaatikosta jotka inhoavat imetystä, ikävä kyllä imettämisen kammoksunta on varsin yleistä.
Turha vääntää kättä siitä kuinka luonnollinen tapahtuma imetys on.
Huomasin kolmannen synnytettyäni että imettelinpä sitten kävellessä vastasyntynyttä (synnytyssairaalassa, piti mennä kotiinlähtötarkastukseen ja sitten siinä lääkärin nenän alla yritin nitkuttaa vauvelia rinnalta, ja oli piilossa aamutakin sisällä). Esikoisen kohdalla ei olis voinut kuvitellakaan, imettämään ryhtyminen kun oli varsinainen prosessi.
Samainen nuorimmainen vuosikkaana vähenteli imemistä ja totesin että nyt saa loppua kokonaan, kun aina ollessani alasti tai rinnat paljaana ulottuvilla imaisi ohikulkeissa. Tätä sattui pytyllä ollessani, saunassa ym kotosalla aamu-tai iltapuuhien aikaan (en nyt muuten rinnat paljaana tohota).
sairaat ja rumat ei samaan pysty.
Mutta ainiin, se vauva menee tosiaan kaiken muun edelle, myös soveliaan käytöksen. Entäs jos minä tulen perheravintolaan ja alan kiroilemaan ja puhumaan rumia vaikka viereisessä pyödässä istuu lapsiperhe. Hei, ei minun tartte ottaa huomioon toisia ja niille aiheuttavaa epämiellytystä, minä voin tehdä ihan just niinkuin lystää.
No puuttumatta muuten soppaan, voisihan tuon ao tekstin perusteella sitten kaikki vaihdevuosista kärsivät hikoilijat jäädä kotiin, kun joku kuitenkin kammoaa hienhajua, vammaiset samoin koska herättävät epämukavia tuntemuksia jossei ajatuksia toisissa ihmisissä jne jne lista on loputon. Ei maailmassa voi olla jos pitää arvailla toisten ajatuksia ja pohdiskella kuka mitäkin kammoaa. Sittenhän kaikki rumatki saa jäädä kotiin ja tai mennä piiloon, johan sitä varmasti lapset ainakin pelkää.
piti katsoa vielä toisenkin kerran kun olin niin häämästynyt.
Marketissa pariskunta käveli kohti ulko-ovia. Katsoin että vauva nukkuu naisen sylissä, mutta naisella olikin tissi paljaana ja vauva imi tissiä samalla kun kävellä hölskyttivät menemään.
Hyvin näytti onnistuvan mutta hämmästyin vain näkemääni. Penkkejäkin olisi ollut missä istua:)
:-)
En pistänytkään että mitä mieltä olen itse tai muut täällä kirjoittaneet, analysoin vain kyseistä tekstiä kuin piru raamattua. Sovitaan niin, että me kaikki kyllä käyttäydytään hyvin ja toiset huomioiden aina kun voidaan ja tilanne vaatii. Ja aina on niitä poikkeuksia mitkä näkyy. Omaa imettämistäni kahvilassa ei varmastikaan moni huomannut, siitä olen satavarma samoin kuin siitä että muutkin samaan kykenevät.
Mutta ikävä kyllä tuo kiroiluesimerkki on aika pistämätön, meinaan nyt lasten kanssa on alkanut kuulla kyllä tuollaisen käytöksen todella herkästi ja niitä *ttutelijoitahan riittää.
Mutta ainiin, se vauva menee tosiaan kaiken muun edelle, myös soveliaan käytöksen. Entäs jos minä tulen perheravintolaan ja alan kiroilemaan ja puhumaan rumia vaikka viereisessä pyödässä istuu lapsiperhe. Hei, ei minun tartte ottaa huomioon toisia ja niille aiheuttavaa epämiellytystä, minä voin tehdä ihan just niinkuin lystää.
Imetin miehen työhaastattelun aikana firman miesten pukuhuoneessa, haastattelijalla ei ollut avainta naisten pukuhuoneeseen.
Mies sai työpaikan.
poistaa sen näitä tyyppejä inhottavan äänen, joka kuuluu kun vauva syö? Ilmeisesti vauvan kanssa ei oikeasti kannata poistua kotoa niin kauan kun pääravintona on maito. Mikron ja pullon tarjoaminen rintalapselle on muutenkin sama kuin kasvissyöjä pakotettaisiin syömään lihaa, kun se porkkanan puputtaminen katos häiritsee tuota naapuri pöydän henkilöä...
Kaikella kunnioituksella, mutta oikeasti inhottavampaa on katsella ravintoloissa esimerkiksi ylipainoisten syömistä, kuin vauvan ruokailua!
Olen imettänyt pankissa, kesken neuvottelun... tosin virkailija meni hakemaan jotain papereita ja sillä välin asettelin vauvan tissille huomaamattomasti. VAuvani on vaan niin kova pitämään kluk-kluk-ääh -ääntä, että ei jää kellekkään epäselväksi mitä se siinä sylissä tekee vaikka mitään ei näkyisikään. En ikinä paljasta rintaa vaan vaan sen verran kun rintaa on vauvan suussa.
Olen imettänyt myös sujuvasti ja huomaamatta kantoliinan sisällä aivan pientä. Sukujuhlissa eräs vanhempi herra tuli kysymään saako kurkistaa vauvaa, johon jouduin sanomaan että mieluusti ei juuri nyt kun on ruokailu kesken.
Kantoliinassa on myös kävelyllä imetettyä samalla vaunuja työntäen. Ei ollut penkkiä lähellä mihin olis voinut istahtaa joten päätin jatkaa kävelyä.
Auton takapenkillä olen kumartuntu vauvan ylle imettämään.
Bussissa on myös imetetty
Kahvilaan yleensä suuntaan ostosreissulla imettämään. Syrjäiseen pöytään tosin ja vauva on usein melkeimpä pöytätason alla.
Puistossa imetät joka kerta vauvaa, kun esikoisella kestää leikit 2 tuntia ja vauvan ruoka-aika on siinä välissä.
vessassa ei koskaan! Ajatuskin ällöttää! En minäkään syö vessassa.
Jostain syystä seisaallaan imettäminen on herättänyt ympäristössä hämmennystä. En ymmärrä mitä ihmeellistä siinä on... ihan pienen vauvan kanssa erityisesti samalla voi toisella kädellä tehdä muuta (vaikka hypistellä vaatteita kauppakeskuksessa...)
Se oli mun toimisto ja meillä oli oikeesti tosi vaikeita asioita selvitettävänä
Lisäksi, en kuulu noihin imettämisen fanaattisiin vastustajiin ollenkaan. Komppaan sitä, joka tässä vähän aikaa sitten totesi, että niin sanotuissa lapsipaikoissa se on ihan ok. Samoin mielestäni ravintolassa, joka on selkeästi lapsiperheille suunnattu paikka. Mutta ei esimerkiksi työpaikalla. Tai ainakaan mun työpaikka ei ole sellainen=)
äiti alkoi imettämään sitä ihan pokkana siinä, kun yritin selvittää työasioita heidän kanssaan. Mun oli pakko pyytää häntä menemään WC:hen.
kun vauvalla on tullut nälkä. Esim. kirkossa, kaupan penkillä, ravintolassa, keskellä kaupunkia, bussissa, autossa ollut joskus pakko antaa pikkuhörpyt suoraan turvaistuimeen jne.
Muita varten en edes alkaisi pumppailemaan, mutta kerrottakoon nyt sekin vielä, että minulla pumppaamalla ei heru eikä vauvanikaan ole koskaan suostunut juomaan pullosta. Imetys on maailman luonnollisin asia.