Minkä asian suhteen sinulla ei riitä empatiaa? -peukutusketju
Monet ovat empaattisia, mutta joidenkin asioiden kohdalla empatiaa ei enää riitä. Mikä on sinulle tällainen asia. Peukku ylös, samaa mieltä. Peukku alas, eri mieltä. Yksi asia per viesti. Ap aloittaa.
Minulla ei riitä empatiaa heille, jotka ovat tietoisesti työttömänä ilman kunnon syytä. Eri asia, jos on joku sairaus tai vastaava, jonka vuoksi töihin ei kykene, mutta nämä "tuilla pystyy ihan hyvin elämään ja eikä huvita käydä töissä" -tyypit ei saa empatiaani.
Ap
Kommentit (167)
Kaikille feministeille jotka itkevät miten naisia sorretaan. Naisilla on juuri se paikka maailmassa mihin he ovat itse itsensä pistäneet. Jos joka asiasta valitat etkä tee asioiden eteen mitään niin tilanne on se mikä se on. Mutta jos esim. työelämässä hoidat tonttisi etkä valita ja äksyile ja näytät todelliset kykysi niin kas vaan pääset urallasi eteenpäin ja saat sitä palkkaa mitä sinun kuuluukin saada. Minulla on esimiehenä tällainen nainen jota arvostan suuresti samoin oma vaimoni on edennyt työelämässä ja saa hyvää palkkaa myös omasta mielestään eikä missään vaiheessa hänen suustaan ole kuulunut mitään asiaa joka viittais feminismiin. Eli feministit lopettakaa ainainen narinanne, käärikää hihat ja ryhtykää työhön niin, että näytätte tässä maailmassa teoillanne mihin kuulutte eikä vetoamalla mihinkään feminismiin.
Ulkoministeri Haavistolle joka on omilla toimillaan pilannut oman sekä puolueensa maineen. Tosin se hänen puolueensa maineen tahraaminen ei ole mikään huono asia vaan päin vastoin.
Tahallaan työttömät, ettei tarvitse maksaa elatusmaksuja.
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei riitä empatiaa siihen, että vanhempi laittaa oma etunsa/halunsa lasten edun/halun edelle. Esim keskitytään kohtuuttoman paljon omaan nautintoon ja vapaa-aikaan lapsen kustannuksella. Enkä puhu nyt masentuneista ym äideistä, jotka oikeasti tarvitsevat lepoa ym selvitäkseen.
Luuletko sellaisen vanhemman olevan joku hyvä äiti lapsilleen, joka hylkää omat mielenkiinnon kohteensa ja elää vain lapsilleen? Sellainen on sairasta. Sinusta siis kenenkään omia mielenkiinnon kohteita omaavan ei pitäisi ryhtyä vanhemmaksi? Olet sairas ja säälittävä.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset, jotka eivät harrasta liikuntaa ainoastaan laiskuuden vuoksi ja sitten vuosien kuluttua valittavat kun ovat niin huonossa kunnossa eivätkä pysty mitään tekemään. Fysioterapiasta kieltäytyvät, odottavat vain lääkäreiltä ihmepillereitä jotka parantavat heidät ja omaisilta apua aivan kaikkeen.
Liikunta ei todellakaan piristä kaikkia, osa uupuu liikunnasta enemmän, kuin siitä, että ei harrastaliikuntaa. Joku kävelylenkki ei tuo lihaksia, joilla vanhana jaksaa. Kaikilla ei ole edes AIKAA mihinkään kävelylenkkeihin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun kaikki menee sen edelle, että on saatava itselle huumausaineita.
Alapeukutin, koska tällaisessa tapauksessa kyseessä on sairaus, joka vaatii hoitoa.
Alapeukutin tätä, koska näen, että jokainen nykymaailmassa tietää mitä huumeet on. Se on heikkoutta ja tyhmyyttä mennä koskaan niitä kokeilemaankaan.
Kristallikissa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset jotka ostaa luotolla, osamaksulla ja velaksi ja sitten valittaa että ei ole enää varaa mihinkään.
On hauskaa, että sinulta loppuu empatia noin matalalla kynnyksellä. Toivottavasti saat paskaperse mahdollisimman paljon pahaa mieltä empatiattomuudestasi, koska tuollaisia ihmisiä on aika paljon! 😅
Mua ei jaksais tuollalailla muiden asiat kiinnostaa, mutta e olekaan paskaperse, niin kuin sä.
Olipa kommentti. Ilmeisesti sinä sitten kuulut siihen ryhmään joka elää yli varojensa ja sitten käy sossusta hakemassa tukia. Onnea elämääsi.
Kristallikissa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei riitä empatiaa siihen, että vanhempi laittaa oma etunsa/halunsa lasten edun/halun edelle. Esim keskitytään kohtuuttoman paljon omaan nautintoon ja vapaa-aikaan lapsen kustannuksella. Enkä puhu nyt masentuneista ym äideistä, jotka oikeasti tarvitsevat lepoa ym selvitäkseen.
Luuletko sellaisen vanhemman olevan joku hyvä äiti lapsilleen, joka hylkää omat mielenkiinnon kohteensa ja elää vain lapsilleen? Sellainen on sairasta. Sinusta siis kenenkään omia mielenkiinnon kohteita omaavan ei pitäisi ryhtyä vanhemmaksi? Olet sairas ja säälittävä.
Eihän tuo nyt mitenkään sitä tarkoita, että omat mielenkiinnon kohteet pitäisi hylätä ja elää vain lapsilleen. Valitettavasti on noita vanhempia, joille minä minä minä on tärkein, lapsi hoitoon ja harrastamaan. Lapsi mummolaan ja etelään viikoksi lomalle. Telkkari päälle ja äiti saa taas vähän omaa aikaa. Ei, vaan kohtuus on avain. Lapselle aikaa ja kivaa yhteistä tekemistä ja sitten välillä sitä omaa aikaa, mutta joillakin vanhemmilla tuntuu menevän oma napa kaiken muun edelle.
Elämäntapaluusereille sossupumeilla
Empaattisuus ei todellakaan ole tunne. Se on piirre/ominaisuus, kyky ymmärtää toista ihmistä ja hänen tunteitaan ja tilannettaan hänen näkökulmastaan.[/quote]
Ja empaattinen tekee näin jokaisen kohdalla. Empaattista esittävä ei.[/quote]
Ihan jokaisen kohdalla empatiaa tunteva on minusta naiivi, helposti hyväksikäytettävä typerys. Tunteet ja järki pitää olla tasapainossa.
Eläinrääkkääjille ja salametsästäjille ei riitä empatiaa. (Huom.metsästys ei ole eläinrääkkäystä).
Pyydän jo valmiiksi anteeksi, mutta ärsyttää vanhemmat jotka tulevat julkisuuteen suremaan huumeita käyttänyttä lasta ja tämän kuolemaa valittaen että se oli turha kuolema. Oikeasti, huumenuorilla jotka eivät pääse irti aineista on usein niin pipi pää että kuolema on paras vaihtoehto. On mt-ongelmaa ja pers.häiriötä, elämä ei tulisi ikinä olemaan helppoa. Rikokset vielä siihen päälle.
Silti, kannatan kunnon hoitoa riippuvaisille, koska reippaimmat tapaukset pääsevät irti.
Petetyille vaimoille, jotka jäävät parisuhteeseen.
Rautalangasta kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tajua ihmisiä, joita muiden työttömyys hiertää niin kauheasti, että se pitää mainita ensimmäisenä asiana, joka ei herätä empatiaa...
No minäpä autan tajuamaan. Koska nämä ihmiset laiskottelevat meidän työssäkäyvien varoilla. Me työssäkäyvät maksamme jättikorkeita veroja Suomessa joista mm. työttömyyskorvaukset, toimeentulo- ja asumistuet maksetaan.
Sen sijaan, että pääsisimme paremmin lääkäriin, hammaslääkäriin, vanhuksemme saisivat ansaitsemaansa laadukasta hoitoa, saisimme tarvittaessa kotiavustajaa esim. synnytysten jälkeen (näin oli ennen), tiestömme ja koulurakennukset olisivat kunnossa jne. Näitä varten minä maksan veroja valtiolle.
Nyt liian iso osa näistä veroeuroista menee mm. sosiaali_pummeille, nykyään myös ulkomailta tulleisiin myös halpa työvoimaan ja ilmeisesti tulevaisuudessa myös etelän vetelille. Myös "kokoomuksen ja keskustan" roudaama halpa työvoima vie veroeurot suomalaisten työntekijöiden sijasta ulkomaille.
Onneksi huhtikuussa on vaalit ja voin äänestämällä vaikuttaa. Joo tiedän kunnallisvaalit, mutta kyllä siinäkin pystyy viemään isoa kuvaa oikeaan, suomalaisia työssäkäyviä ja eläkeläisiä hyödyttävään suuntaan.
Minä käyn töissä ja koen olevani hyväosainen, jonka kuuluukin maksaa veroja. Mulla ei riitä empatiaa kermaperseille, joilla on työpaikka ja henkilökohtainen talous kunnossa ja kehtaavat vielä valittaa veroista.
Vaikeaa tuntea empatiaa niitä kohtaan, joilla on jokin ratkaistavissa oleva ongelma mutta jotka eivät ratkaise sitä, vaan pelkästään valittavat. Esim. valitetaan kun ei saa töitä mistään, mutta aina kun heität vinkkejä työpaikkailmoituksista niin tyyppi ei lähetä hakemusta mihinkään, ei vaikka työ kiinnostaisi. Olettaako, että työnantaja tulee hakemaan kotoa sinne töihin? Luultavasti silloinkaan ei edes menisi töihin, ja valitus vaan jatkuisi...
En tunne myöskään empatiaa, jos/kun joku näistä rokotevastaisista sairastuu covid-19:n vakavaan muotoon. Aivan itse aiheutettu ongelma, jonka olisi voinut hoitaa järkeä käyttämällä ja jättämällä ne asiantuntijaleikit leikkimättä. Eikä yhteiskunnan tarvitsisi auttaa heitä ja tuhlata resursseja heihin.
Empatian tuntemukseni ottaa kolauksen aina myös silloin, kun joku kohun keskelle joutunut postaa someen kuvia itsestään itkemässä. Arrgh. Silloin ihminen tietää todennäköisesti hänessä itsessään olevan vikaa, mutta täytyy kääntää asetelma niin että onkin itse uhri, ja aivan liian moni menee tuohon halpaan ja sympatioi tuota itkevää ja ”kärsinyttä”. Oli tilanne mikä hyvänsä, minun osaltani empatia loppuu aina itkukuviin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihminen joko on empaattinen, tai ei ole. Empaattinen on empaattinen kaikkia kohtaan, jos ei ole, niin ei silloin ole empaattinenkaan.
Empaattisuus on tunne. Toki voi tehdä hyvää, vaikka ei empaattinen olekaan, ja usein onkin juuri näin. Esim. yhteiskunta osoittaa kohteita, joihin kohdentaa hyviä ajatuksia ja tekoja.
Empaattisuus ei todellakaan ole tunne. Se on piirre/ominaisuus, kyky ymmärtää toista ihmistä ja hänen tunteitaan ja tilannettaan hänen näkökulmastaan.
Ja empaattinen tekee näin jokaisen kohdalla. Empaattista esittävä ei.
Tämän paremmin en olisi itse osannut sanoa. Amen. Empaattista esittävä on juuri sellainen hyvesignalioija, joka valitsee empatiansa arvoiset ihmiset. Oikeasti empaattinen ihminen ei voi empatiallensa mitään, vaikka tuntisikin sitä esimerkiksi sarjamurhaajaa kohtaan.
Eikä se empatia aina tarkoita, että hyväksyy pahuuden ja pahat teot. Empatiaa koetaan sitä ihmiskohtaloa kohtaan, jota kukaan täällä ei ole päässyt itselleen valitsemaan.
Minulla ei riitä ymmärrys, miksi joku hankkii nyky-Suomen kaltaisessa ympäristössä, tähän hintatasoon enemmän kuin kaksi lasta. Kahdella keskituloisella on varaa kahteen lapseen, köyhemmillä pariskunnilla yhteen.
Jos olet työtön , sairas yh-äiti, sinulla EI ole varaa kolmanteen, neljänteen yms lapseen eikä minkään eikä kenenkään pitäisi kustantaa eikä mahdollistaa tilannetta jossa on ok hankkia niitä silti!
Älä hanki lapsia jos sinulla ei ole varaa!!
Vierailija kirjoitti:
Vaikeaa tuntea empatiaa niitä kohtaan, joilla on jokin ratkaistavissa oleva ongelma mutta jotka eivät ratkaise sitä, vaan pelkästään valittavat. Esim. valitetaan kun ei saa töitä mistään, mutta aina kun heität vinkkejä työpaikkailmoituksista niin tyyppi ei lähetä hakemusta mihinkään, ei vaikka työ kiinnostaisi. Olettaako, että työnantaja tulee hakemaan kotoa sinne töihin? Luultavasti silloinkaan ei edes menisi töihin, ja valitus vaan jatkuisi...
En tunne myöskään empatiaa, jos/kun joku näistä rokotevastaisista sairastuu covid-19:n vakavaan muotoon. Aivan itse aiheutettu ongelma, jonka olisi voinut hoitaa järkeä käyttämällä ja jättämällä ne asiantuntijaleikit leikkimättä. Eikä yhteiskunnan tarvitsisi auttaa heitä ja tuhlata resursseja heihin.
Empatian tuntemukseni ottaa kolauksen aina myös silloin, kun joku kohun keskelle joutunut postaa someen kuvia itsestään itkemässä. Arrgh. Silloin ihminen tietää todennäköisesti hänessä itsessään olevan vikaa, mutta täytyy kääntää asetelma niin että onkin itse uhri, ja aivan liian moni menee tuohon halpaan ja sympatioi tuota itkevää ja ”kärsinyttä”. Oli tilanne mikä hyvänsä, minun osaltani empatia loppuu aina itkukuviin.
Hei, älkää laittako montaa asiaa samaan vastaukseen, kun peukutuksella on tarkoitus ilmoittaa, komppaako vai ei!!! Tässä olisi ollut kaksi asiaa, jota alspeukutan ja yksi jota yläpeukutan.
Niille poliitikoille jotka lehdissä itkevät että heitä pilkataan ja uhkailaan ja että he pelkäävät.
Noin huonoista minä, minä, minulle, minulle, minulle minun ideogialle, minun ideologialle jne. päätöksistä saa juuri sitä mitä tilaa.