Minkä asian suhteen sinulla ei riitä empatiaa? -peukutusketju
Monet ovat empaattisia, mutta joidenkin asioiden kohdalla empatiaa ei enää riitä. Mikä on sinulle tällainen asia. Peukku ylös, samaa mieltä. Peukku alas, eri mieltä. Yksi asia per viesti. Ap aloittaa.
Minulla ei riitä empatiaa heille, jotka ovat tietoisesti työttömänä ilman kunnon syytä. Eri asia, jos on joku sairaus tai vastaava, jonka vuoksi töihin ei kykene, mutta nämä "tuilla pystyy ihan hyvin elämään ja eikä huvita käydä töissä" -tyypit ei saa empatiaani.
Ap
Kommentit (167)
Eläinrääkkääjät vaikka olisivatkin lapsia.
En tajua ihmisiä, joita muiden työttömyys hiertää niin kauheasti, että se pitää mainita ensimmäisenä asiana, joka ei herätä empatiaa...
Yritykset, jotka suhtautuvat henkilöstöönsä niin, että se on lähinnä ikävä kuluerä.
Vierailija kirjoitti:
Kun kaikki menee sen edelle, että on saatava itselle huumausaineita.
Alapeukutin, koska tällaisessa tapauksessa kyseessä on sairaus, joka vaatii hoitoa.
Koskelan poikien suhteen. Turha tulla sanomaan, että he ovat jonkun lapsia ja äiti on heitä ruokkinut suurta rakkautta tuntien omilla rinnoillaa. Toivottavasti oikeuskaitos ei osta heille Pleikkareita, Bemareita ja ES:ää, kun he ovat uhreja ja tapettu tyyppi on provosoinut heitä tekoonsa olemalla reppana..,
Ihmiset, joilla on tarpeeksi varaa maksaa, mutta halutaan silti tingata minimiin tai teettää pimeänä työtä.
Koulukiusaaminen on niin hirveää, että sanat ei riitä kertomaan.
Usein nämä tapaukset eivät tule aikuisten tietoon koskaan. Mutta jäljet näkyvät kiusatuissa loppu elämän. Näyttää siltä, että eriarvoistuminen on avain näihin tapahtumiin.
Narkkari joka tuhoaa tai varastelee. Ole ihan rauhassa narkkari mutta en halua että sun sössöily vaikuttaa mun elämään.
Koskelan sadisti kolmikko. Ihmishirviöitä
Vaimoni lihavuus. Ihan on itsestä kiinni. Sisäinen kauneus puheet on bullshitiä.
Ihmiset jotka hankkivat joko lapsia tai lemmikkejä jo valmiiksi huonoon elämäntilanteeseen, pahimmassa tapauksessa molempia. On niin pahoja mt-ongelmia ettei kykene edes itsestään tai kodistaan huolehtimaan kunnolla ja silti pakko hommata esim koiria monta vaikka edellisetkin vielä kouluttamatta ja aika ei riitä kunnon aktivointiin yms. Tai ollaan työttömiä/huonossa parisuhteessa/rahattomia jne ja silti pakko hommata lapsia koska "minulla on oikeus". Sitten valitetaan kun ei jakseta ja kaikki pitäisi saada ilmaiseksi muilta ja lapset/lemmikit kärsii kun olosuhteet on niin huonot mutta silti taas hommataan se joku uusi lemmikki kun onhan ne niin kivoja ja ihania ja kyllä vielä yksi mahtuu.
Ihmiset jotka lähettää rahaa nettitutulle, jota ei ole edes koskaan tavanneet.
Ihmiset, jotka löytää itsensä aina samanlaisesta huonosta suhteesta. Ei opi virheistään mitään.
Ihmiset, jotka valittavat jatkuvasti ongelmasta joka olisi ratkaistavissa, mutta käyttävät energiansa mieluummin rutinaan ja muiden/olosuhteiden syyttämiseen.
Se tekopyhyys kun ihmiset paheksuu koulukiusaamista. Koko luokka ja työympäristö tuohon osallistuu. Se on yksi tuhannesta kun puuttuu eikä vaan katso sivusta.
Tahallinen tyhmyys kun ihmiset eivät näe miten masennus ja mielenterveyden ongelmat saavat aikaan vakavia haasteita elämänhallinnassa ja päihteiden käytössä.
Työssäkäyvät ihmiset, jotka tienaavat vähintään 1500e nettona kuussa ja valittavat kun ei ole varaa mihinkään. Varsinkin jos on hyväpalkka ja taloudessa toinen yhtä hyväpalkkainen.
Mulla on yksi tällainen kaveri. Parisuhteessa, molemmilla vakituiset työt ja palkasta jää käteen molemmille 2500-3000e, asuvat yhdessä ja jakavat kulut. Usein valitti että ei ole rahaa ikinä mihinkään. Aina tuntui olevan vain muutama kymppi tilillä viikkoa ennen palkkaa. Valitusvirsien jälkeen kysyin että kuinkas nyt noin? No oli laskuja ja säästötilille meni 1000e suoraveloituksena. Käytiin juuri miehen kanssa 3 viikkoa lomalla Lapissa ja 2 viikkoa oli palkatonta lomaa.
Kun olin työtön sinkku niin oli pakko sanoa että älä valita minulle vaan muille.
Mielenterveysongelmaiset lapset. Hienoa että löytyy ihmisiä jotka välittävät heistä ja jaksavat toimia esim. eritysopettajina. Itse en ikinä lähtisi sellaiseen elämään.
Ei mene meikäläisen järkeen ihmiset, jotka roudaavat vanhat telkkarit, patjat, sohvat tms. jonnekin metsään kaatopaikan sijaan. Että v.....ttaa tollaiset!