Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä asian suhteen sinulla ei riitä empatiaa? -peukutusketju

Vierailija
05.02.2021 |

Monet ovat empaattisia, mutta joidenkin asioiden kohdalla empatiaa ei enää riitä. Mikä on sinulle tällainen asia. Peukku ylös, samaa mieltä. Peukku alas, eri mieltä. Yksi asia per viesti. Ap aloittaa.

Minulla ei riitä empatiaa heille, jotka ovat tietoisesti työttömänä ilman kunnon syytä. Eri asia, jos on joku sairaus tai vastaava, jonka vuoksi töihin ei kykene, mutta nämä "tuilla pystyy ihan hyvin elämään ja eikä huvita käydä töissä" -tyypit ei saa empatiaani.

Ap

Kommentit (167)

Vierailija
81/167 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikeaa tuntea empatiaa niitä kohtaan, joilla on jokin ratkaistavissa oleva ongelma mutta jotka eivät ratkaise sitä, vaan pelkästään valittavat. Esim. valitetaan kun ei saa töitä mistään, mutta aina kun heität vinkkejä työpaikkailmoituksista niin tyyppi ei lähetä hakemusta mihinkään, ei vaikka työ kiinnostaisi. Olettaako, että työnantaja tulee hakemaan kotoa sinne töihin? Luultavasti silloinkaan ei edes menisi töihin, ja valitus vaan jatkuisi...

En tunne myöskään empatiaa, jos/kun joku näistä rokotevastaisista sairastuu covid-19:n vakavaan muotoon. Aivan itse aiheutettu ongelma, jonka olisi voinut hoitaa järkeä käyttämällä ja jättämällä ne asiantuntijaleikit leikkimättä. Eikä yhteiskunnan tarvitsisi auttaa heitä ja tuhlata resursseja heihin.

Empatian tuntemukseni ottaa kolauksen aina myös silloin, kun joku kohun keskelle joutunut postaa someen kuvia itsestään itkemässä. Arrgh. Silloin ihminen tietää todennäköisesti hänessä itsessään olevan vikaa, mutta täytyy kääntää asetelma niin että onkin itse uhri, ja aivan liian moni menee tuohon halpaan ja sympatioi tuota itkevää ja ”kärsinyttä”. Oli tilanne mikä hyvänsä, minun osaltani empatia loppuu aina itkukuviin.

Taas rokotevastaisen syyllistämistä.

Olen rokotevastainen ja jos nyt 6.2. noin klo 10 vakavampaan muotoon sairastun niin tiedoksi että en kuulu mihinkään riskiryhmään ja minulle ei ole edes tarjottu rokotetta.

Turhaa syyllistämistä taas kerran.

Vierailija
82/167 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sille, että käytetään mahdollisimman paskaista kånken-reppua vain siksi koska se on muotia niinq. ja Jennicalla ja Jassicallakin on.

Sama jopojen suhteen. Kömpelö, raskas, ruma, ylihintainen massalammaspyörä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/167 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei riitä empatiaa heille, jotka ovat tietoisesti työttömänä ilman kunnon syytä. Eri asia, jos on joku sairaus tai vastaava, jonka vuoksi töihin ei kykene, mutta nämä "tuilla pystyy ihan hyvin elämään ja eikä huvita käydä töissä" -tyypit ei saa empatiaani.

Ap

Mihin ns. tyytyväiset elämäntapatyöttömät sinun empatiaasi kaipaavat, jos kerran ovat elämäänsä tyytyväisiä?

Ja kannattaa muistaa (pätee moneen muuhunkin tässä ketjussa): se miltä ulospäin näyttää tai mitä joku sanoo/uhoaa, ei välttämättä kerro koko totuutta. Se että ei "huvita" käydä töissä voi johtua myös masennuksesta, vaikka se ei ulospäin näkyisikään tai että ihminen sitä itse välttämättä edes täysin tiedostai.

SIVUSTA ON HELPPO HUUDELLA ja annostella empatiaansa pinnallisin perustein.

Vierailija
84/167 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että pakotetaan pitämään maskia ulkona vaikka kaikki sairastumiset meillä on vaatinut useamman tunnin altistumisen sisätiloissa.

Vierailija
85/167 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikeaa tuntea empatiaa niitä kohtaan, joilla on jokin ratkaistavissa oleva ongelma mutta jotka eivät ratkaise sitä, vaan pelkästään valittavat. Esim. valitetaan kun ei saa töitä mistään, mutta aina kun heität vinkkejä työpaikkailmoituksista niin tyyppi ei lähetä hakemusta mihinkään, ei vaikka työ kiinnostaisi. Olettaako, että työnantaja tulee hakemaan kotoa sinne töihin? Luultavasti silloinkaan ei edes menisi töihin, ja valitus vaan jatkuisi...

En tunne myöskään empatiaa, jos/kun joku näistä rokotevastaisista sairastuu covid-19:n vakavaan muotoon. Aivan itse aiheutettu ongelma, jonka olisi voinut hoitaa järkeä käyttämällä ja jättämällä ne asiantuntijaleikit leikkimättä. Eikä yhteiskunnan tarvitsisi auttaa heitä ja tuhlata resursseja heihin.

Empatian tuntemukseni ottaa kolauksen aina myös silloin, kun joku kohun keskelle joutunut postaa someen kuvia itsestään itkemässä. Arrgh. Silloin ihminen tietää todennäköisesti hänessä itsessään olevan vikaa, mutta täytyy kääntää asetelma niin että onkin itse uhri, ja aivan liian moni menee tuohon halpaan ja sympatioi tuota itkevää ja ”kärsinyttä”. Oli tilanne mikä hyvänsä, minun osaltani empatia loppuu aina itkukuviin.

Taas rokotevastaisen syyllistämistä.

Olen rokotevastainen ja jos nyt 6.2. noin klo 10 vakavampaan muotoon sairastun niin tiedoksi että en kuulu mihinkään riskiryhmään ja minulle ei ole edes tarjottu rokotetta.

Turhaa syyllistämistä taas kerran.

Menee OT mutta kyllä teille sietää antaa runtua. Ja ei kyse ole siitä ettet ”olisi” riskiryhmää, vaan siitä ettet edes tiedä, oletko riskiryhmää, koska me emme vielä tiedä mikä on aiheuttanut joillekin sairastaneille kuukausia jatkuneen väsymystilan tai muita oireita, jotka eivät hellitä.

Mutta jos sairastut sen jälkeen kun olet kieltäytynyt rokotteesta, niin muista että oma vika. Äläkä itke jos et pääse rokottamattomana ulkomaille. Sääliä ei tipu ainakaan täältä.

Vierailija
86/167 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läähättävä ja löyhkäävä, jaloissa pörräävä toimistokoira. Roudatkaa hittoon se. Työpaikka ei ole eläinten paikka kuin äärimmäisessä poikkeustilanteessa.

Vierailija
87/167 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaveri, jolla on viisi lasta ja mies ja on jatkuvasti poissa töistä lasten sairastelujen vuoksi ja valittaa siitä.

Vierailija
88/167 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koskelan sadisti kolmikko. Ihmishirviöitä

Tuo on silmien ummistamista todellisuudelta, kiusaaminen johtaa uhrin fyysiseen vahingoittamiseen jos kohde itse ei ymmärrä tilanteen vakavuutta tai joku ulkopuolinen mene väliin.

Vierailija
89/167 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kun ollaan niin köyhää mutta varaa on aina kaljaan ja tupakkaan.

Vierailija
90/167 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupassa lapselle ei ostettu omenaa koska ne ovat kalliita, mutta kaljaa oli kärry puolillaan.

Äidille ostettiin monta pulloa siideriä, mutta lapsi ei saanut pyytämäänsä pientä karkkia koska ei ole karkkipäivä.

Vierailija
91/167 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palstalle ilmaantuneen saamelaisvihan.

Niin, mistä se nyt taas alkoi? Mentiin jo monta vuosikymmentä niin, että olemme kaikki yksilöitä, emmekä jonkun heimon jäseniä. Ihonvärillä ja seksuaalisella suuntautumisella ei ollut väliä, tai ainakaan ne eivät olleet pinnalla jatkuvasti. Sitten tuli se marxilaisuuteen pohjaava aate....

Vierailija
92/167 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asuu pysyvästi Suomessa mutta ei opettele suomea.

Olin tulosssa kirjoittamaan ihan samaa!!

Vierailija
93/167 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Empatia on sitä, että tuntee työtätuntoa kurjassa tilanteessa olevaa kohtaan. Täällä moni nyt kirjoittaa yleisesti ärsyttävistä asioista, ei sellaisista, joissa koetaan tai ollaan kokematta empatiaa.

Vierailija
94/167 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei myötätunto piisaa niille jotka saavat kaikki mahdolliset tuet valtiolta ja muiltakin (asumis-, toimeentulotuet, seurakunnan ruokakassit, sosiaalitoimet tavarat yms.) ja ovat silti tyytymättömiä siihen että Suomessa on asiat niin huonosti ja kansalaiset jätetään heitteille eli puhekielessä "Suomi on paska maa". Vaikka periaatteessa _kaiken_ maksaa joku muu.

Vierailija
95/167 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikan lusmut jotka eivät voi tehdä mitään koska huono palkka.

Vierailija
96/167 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostoskeskuksissa notkuvat "Sotaa ja vainoa" paenneet trimmipartaiset ja geelitukkaiset merkkivaate-miehet.

Vierailija
97/167 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset, joiden lapsilla 3 eri isää tai enemmän.

Vierailija
98/167 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rattijuopoille.

Vierailija
99/167 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koskelan poikien suhteen. Turha tulla sanomaan, että he ovat jonkun lapsia ja äiti on heitä ruokkinut suurta rakkautta tuntien omilla rinnoillaa. Toivottavasti oikeuskaitos ei osta heille Pleikkareita, Bemareita ja ES:ää, kun he ovat uhreja ja tapettu tyyppi on provosoinut heitä tekoonsa olemalla reppana..,

Ei ole itsestäänselvää että kaikki äidit rakastavat lapsiaan.

Vierailija
100/167 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei riitä ymmärrys niitä kohtaan, jotka hakevat t u r v a p a i k k a a ja sitten tekevät hirvittäviä rik oksia muita ihmisiä kohtaan alueella, jolta tuota paikkaa odottavat tai sen jo saivat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yhdeksän