Mikä on tekosyysi sille, ettet leivo itse leipää ja pullaa vaan ostat niitä kuivia känttyjä kaupasta?
Mikä on tekosyysi? Ei muka ole aikaa? Taidat olla vaan laiska. Meillä lapset saa joka päivä uunituoretta kotona leivottua leipää ja kotona leijuu pullantuoksu.
Kommentit (50)
Kuivaa känttyä eli näkkileipää ja orressa kuivattua reikäleipää ostan juuri siksi, että ne ovat kuivia: Säilyvät pakastamatta!
Itse jos leipoisin kaikki leivät ja muut, pitäisi ostaa iso pakastin. Taloudellisempaa ostaa kaupasta tai leipomosta valmista kyrsää.
Leipäpaketti maksaa euron-pari. Itse tekemällä ei säästä edes euroa, puhumattakaan ajasta mitä se vie.
Itse leivotut on hyviä vain uunituoreena ja sen jälkeen kuivia ja kovia. Mitäköhän ap kaupasta ostaa, kun kuivia leipiä ostaa, varmaan niitä, joissa on päiväykset jo menneet ja pakkauksen päällä on punainen hintalapppu.
Kukaan meidän perheestä ei syö viljatuotteita tai sokeria.
Vierailija kirjoitti:
Olet oikeassa, olen laiska. Minulle riittää, että hoidan kolmen lähes täysin erilaisen ruokavalion mukaiset ruoat perheenjäsenille. Nirsoudesta ei ole kyse, vaan erilaisista terveysongelmista.
Teen töitä päätyössä 40 tuntia viikossa ja lisäksi työmatkoihin menee 10 tuntia viikossa ( 2 tuntia joka päivä). Sivutyötäni teen lauantaisin 8h ja tunti menee silloin työmatkoihin.
Sunnuntaisin käydään lasten kanssa mummolassa siivoamassa pari tuntia.
Lapset menevät nukkumaan noin klo 20-21 ja klo 20-22 teen opiskelutöitäni joka päivä.
Joten kyllä, ostan kaupan valmisleipää, koska tällä hetkellä jokaiselle perheenjäsenelle löytyy sopiva, terveellinen leipä. Vielä viime vuonna jouduin leipomaan kahden ruokavalion mukaiset leivät, koska sopivia ei kaupassa ollut.
Nyt oli laadukas marttyyrivirsi XD Ihan itse olet he lvettisi luonut
Saat tulla meillekin leipomaan. Pitää olla valmista 6:00. Tasan. Emme ala myöhästymään laiskuutesi takia 😊
Vierailija kirjoitti:
Saat tulla meillekin leipomaan. Pitää olla valmista 6:00. Tasan. Emme ala myöhästymään laiskuutesi takia 😊
Ai niin ja pellillisestä sämpylöitä maksamme sen noin 2€ mitä maksaa kaupassa. Ethän sinä sentään ahne ole vai keksitkö jonkun tekosyyn miksi ei kelpaa.
En syö pullaa ja leipää teen silloin tällöin kun huvittaa. Pari viikkoa sitten tein täytetyn pataleivän ja tällä hetkellä on sämpylätaikina kohoamassa huomista varten. Tämä sämpylätaikinan teko oli silkkaa laiskuutta, mulla ei ole leipää enkä jaksanut kauppaan mennä :D
Te joilla leipominen ei onnistu, niin suosittelen tutustumaan hapanjuurella leipomiseen. Itse leivon vain tuolla, ihanan suurpiirteistä ja huonoimmatkin tekeleet ovat olleet parempia kuin yksikään hiivalla tehty leipä. Ja siis en ole hiivalla onnistunut tekemään yhtäkään hyvää leipää. Ja yrityksiä on ollut enemmän kuin jaksan muistaa. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet oikeassa, olen laiska. Minulle riittää, että hoidan kolmen lähes täysin erilaisen ruokavalion mukaiset ruoat perheenjäsenille. Nirsoudesta ei ole kyse, vaan erilaisista terveysongelmista.
Teen töitä päätyössä 40 tuntia viikossa ja lisäksi työmatkoihin menee 10 tuntia viikossa ( 2 tuntia joka päivä). Sivutyötäni teen lauantaisin 8h ja tunti menee silloin työmatkoihin.
Sunnuntaisin käydään lasten kanssa mummolassa siivoamassa pari tuntia.
Lapset menevät nukkumaan noin klo 20-21 ja klo 20-22 teen opiskelutöitäni joka päivä.
Joten kyllä, ostan kaupan valmisleipää, koska tällä hetkellä jokaiselle perheenjäsenelle löytyy sopiva, terveellinen leipä. Vielä viime vuonna jouduin leipomaan kahden ruokavalion mukaiset leivät, koska sopivia ei kaupassa ollut.
Nyt oli laadukas marttyyrivirsi XD Ihan itse olet he lvettisi luonut
Mikä ihmeen marttyyrivirsi ja helvetti?
Lasten terveysongelmia kuten allergioita ja keliakiaa en ole valinnut. Ihan itse olen valinnut unelmatyöni, toisen unelmatyön ja opinnot. Äidin vanhenemiselle ja terveysongelmmille en mitään voi, mutta auttaa voin sunnuntaisin.
Elämä on täynnä elämää, lapsia, työtä, opintoja yms. mukavia asioita, että ihan kiitolllisuudella käytän sitä valmisleipää. Se, että jonkun elämä on kiireistä ei tee siitä helvettä. Jos se sitä olisi, niin silloinhan pitäisi jotain jättää pois.
Todella laiskakin olen, ja inhoan kaikkia keittiöhommia, joten en aio koskaan opetella täysjyväruisleivän valmistusta, kun sitä saa kaupastakin (max kilsan päästä). Pullaa tms. syön joskus, kun käyn kahvilassa lattella. Meillä ei muuten syödä pullia juuri kun joskus vieraskahvipöydässä, pulla ei kuulu arkiruokaamme mitenkään.
Osaamattomuus ja saamattomuus.
Ei yhtään innosta leivän väsääminen niin teen sen helpoimman kautta eli ostan kaupasta.
Saa kaupoista leipää myös tuoreena.
sebasköör kirjoitti:
Täytyypä sanoo että aamusämpylöiden leipominen on helpointa mitä tiedän. Voi olla vielä helpompaa ja makoisampaakin jos tekee taikinan edellisenä iltana ja laittaa jääkaappiin yöksi.
Mihin aikaan heräät? Minulla alkaa työt 6.00 ja työmatkaan menee tunti. Joka aamu on herätys klo 4.30.
Miksi ihmeessä näkisin vaivaa tehdä se taikina yhteen pullaan tai sämpylään? Itse en syö kumpaakaan ja lapsiakin vain yksi. Ja jos tekisi isomman erän, niin olisivat nopeammin niitä kuivia känttyjä kuin kaupan lisäainepommit.
En viitsi tehdä kun asun yksin ja tulee sitten syötyäkin kaikki yksin. Olen kyllä leiponut silloin kun on syöjiäkin enemmän, pidän leipomisesta. Itselleni ostan kaupasta ja nykyään saa todella hyviä ja tuoreita lämpimäisiä kaupastakin, vaikka tietysti itse tehty on aina parasta.
Oot sama joka ihmetteli mummojen ostoksia..
Mummotkin on huomanneet pakastepullien laadun (5/5)
En osaa tehdä kauratattarileipää ja yritän välttää vehnää. Saaristolaisleipä ja pataleipä onnistuvat toistaiseksi. Niitä teen satunnaisesti.
M48
En osaa leipoa enkä aio opetella. On muitakin ajanviettotapoja. Ruoanlaittoonkin jo menee riittävästi aikaa. Kaupan pullat ovat hyviä.
Joo. Olen laiska. Olen myös tyhmä, lihava, saamaton ja osaamaton. Senhän kai halusit kuulla?
Kiva että jotkut viitsivät tehdä leipää. Nauti.
Omituinen asenne ap:lla.
Leivon itse kaikki makeat leivonnaiset, leivät ja sämpylät ostan kaupasta.
En tarvitse mitään teko- enkä muitakaan syitä.
Teen näin koska se sopii meille parhaiten ja olen täysivaltainen aikuinen.
En ole ammattilainen. Kaupasta saa ammattilaisten tekemää leipää, kuivaa tai ei, pidän siitä.
Eniten ostan ruisleipää ja 100 pros kauraleipää, olisi varmaan kamalan makuista, jos alkaisin itse tehdä.