Mikä on tekosyysi sille, ettet leivo itse leipää ja pullaa vaan ostat niitä kuivia känttyjä kaupasta?
Mikä on tekosyysi? Ei muka ole aikaa? Taidat olla vaan laiska. Meillä lapset saa joka päivä uunituoretta kotona leivottua leipää ja kotona leijuu pullantuoksu.
Kommentit (50)
Mä olen muutaman kerran kyllä yrittänyt leipoa leipää, mutta kyllähän niistä aika kamalia tuli. Annan paistopisteiden hoitaa homman, kun lapsikin jo kolmekymppinen ja osaa leipoa itse.
Ja ite olet pullantuoksuinen ylipainoinen kehopositiivinen mt häiriöinen joka haukkuu muita netissä?
Ei ole tekosyy vaan aivan oikea syy: ei huvita yhtään :)
Jos leipää tai pullaa joskus haluaa, ne voi hankkia kaupasta ja ovat tuoreita ja laadukkaita kun valitsee tuoreet ja aadukkaat tuotteet.
Pullassa on hiiva. Ei terveellista.
Siiksi koska ei se ole sen arvoiista tai sitten en vain osaaaa arvostaa.
Pullan leipominen on vaikeaa. Hyvän pullan.
Ei kuulu kellekään, miksi joku ei leivo.
Mutta ihan vaan tiedoksi, että on perheitä, joissa leipoja saa syödä tuotteensa itse. Muita ei kiinnosta. Ovat dieetillä tai muuten vaan.
Pitäisi leipoa paljon useammin, että leivästä tulisi oikeasti hyvää. Joku teeleipä tai likilaskuiset sämpylät eivät jaksa sytyttää kovin pitkään.
Ei jaksa haaskata aikaa sellaiseen, kun kaupasta voi ostaa ihan yhtä hyvää leipää.
Olet oikeassa, olen laiska. Minulle riittää, että hoidan kolmen lähes täysin erilaisen ruokavalion mukaiset ruoat perheenjäsenille. Nirsoudesta ei ole kyse, vaan erilaisista terveysongelmista.
Teen töitä päätyössä 40 tuntia viikossa ja lisäksi työmatkoihin menee 10 tuntia viikossa ( 2 tuntia joka päivä). Sivutyötäni teen lauantaisin 8h ja tunti menee silloin työmatkoihin.
Sunnuntaisin käydään lasten kanssa mummolassa siivoamassa pari tuntia.
Lapset menevät nukkumaan noin klo 20-21 ja klo 20-22 teen opiskelutöitäni joka päivä.
Joten kyllä, ostan kaupan valmisleipää, koska tällä hetkellä jokaiselle perheenjäsenelle löytyy sopiva, terveellinen leipä. Vielä viime vuonna jouduin leipomaan kahden ruokavalion mukaiset leivät, koska sopivia ei kaupassa ollut.
Kuka ostaa kaupasta kuiviä känttyjä, kun sieltä saa tuorettakin? Ihanan helppoa ja vaivatonta.
Ei oo tekosyy, ei vaan huvita, en tykkää leipoa, ehkä laiskakin. Osaamisesta ei ole kiinni, oon kokki ja tarjoilija ammatiltani
Täytyypä sanoo että aamusämpylöiden leipominen on helpointa mitä tiedän. Voi olla vielä helpompaa ja makoisampaakin jos tekee taikinan edellisenä iltana ja laittaa jääkaappiin yöksi.
Vierailija kirjoitti:
Meillä lapset saa joka päivä uunituoretta kotona leivottua leipää ja kotona leijuu pullantuoksu.
Ei ole lapsia (mikä ihana tekosyy!), enkä halua kotiini pullantuoksua.
Sitä paitsi asun muutaman sadan metrin päässä leipomosta, ja sieltä saa tuoretta päivittäin. Tekevät aivan ihanaa ruisleipää, parempaa kuin itse osaisin ja parempaa kuin se, mitä lapsuudenkodissani itse tehtiin.
Makea kiinnostaa vain satunnaisesti, ja silloin on kätevämpää kipaista leipomoon ostamaan yksi kpl jotain makeaa leivonnaista kuin tehdä kaikki alusta alkaen itse. Ihan mielelläni myös tuen paikallista yrittäjää ostoksillani. Kotileipurina on vaikea tehdä vain yhtä kappaletta jotakin leivonnaista. Kun tekee enemmän niin loput pitäisi pakastaa, eivätkä ne sitten enää ole ihan niin tuoreita.
Ei meillä syödä pullaa ostettuna eikä itse leivottuna.