Mikä on tekosyysi sille, ettet leivo itse leipää ja pullaa vaan ostat niitä kuivia känttyjä kaupasta?
Mikä on tekosyysi? Ei muka ole aikaa? Taidat olla vaan laiska. Meillä lapset saa joka päivä uunituoretta kotona leivottua leipää ja kotona leijuu pullantuoksu.
Kommentit (50)
Kyllä olisi kiva tehdä itse, tuoreena varsinkin hyvää. Kun katsoo kaupan leipähyllyä niin ei tiedä mitä ottaisi. Ne on pehmeää höttöä jotka pakenee leikatessa veitsen alta. Paistopisteiltä saa onneksi maukkaampaa leipää jossa on rapea kuori. En jaksa tehdä leipää, enhän jaksa laittaa mitään muutakaan ruokaa.
Kuka ne kaikki sitten söisi? Olen sinkku, ja itse jos joutuisin kaiken syömään heti tuoreeltaan, paisuisin muodottomaksi. Nyt korona-aikaan ei etätöiden takia voi edes työkavereille viedä loppuja kahvihuoneeseen.
Mikä paha olo saa ap:n kirjoittelemaan moisia typeryyksiä nettiin? mene nyt lypsämään ne lehmät.
Viipurilainen kotileipomo tekee parempaa kuin itse saisin sadassakaan vuodessa aikaiseksi.
Tekosyy? Meillä ei kumpaakaan kovin usein syödä enkä pidä leipomisesta. Jos siis joskus halutaan leipää tai pullaa, haen sen kaupasta. En tiennyt, että se on jollain tapaa paheksuttavaa.
En syö pullaa, mutta leivonhan minä leipää. Juuri nostin perunarieskat uunista.
Miksi pitäisi itse leipoa, kun kaupasta saa ostettua.
Toisaalta ei tule edes ostettua, kun en ole syönyt leipää, enkä pullaa kahteen vuoteen.
Lapset asuu 80 km päässä, joten heitä ei kiinnosta meidän pullantuoksuttomuus
En ole ikinä onnistunut tekemään hyvää leipää. Tuoreena vielä menettelee, vaan lähileipomosta saa paljon parempaa ja se on syötävää vielä seuraavanakin päivänä.
Syön päivässä korkeintaan yhden leipäviipaleen ja aina en sitäkään. Mies sitä leipää mussuttaa ja saa ostaa mieleistään. Eipä ole hänkään innostunut leipomisesta.
Makeita leivonnaisia osaan tehdä, mutta en leivo kuin poikkeustilanteissa. Jos paistan vaikka kaksi pellillistä korvapuusteja, yksi pellillinen katoaa erään vatsaan alta aikayksikön. Sitä mahaa on riittävästi ilman pullan puputustakin.
Yllatyin kuinka helppoa se on. Teen joskus patongit tai sampylat illalla ja jatan jaakaappiin pellilla odottamaan aamupaistoa. Niihin tulee hapakkuutta ja raikautta, ja hiivan voi puolittaa. Aikaa leivan tekoon menee ihan max 20min. Koska kohotusta ei lasketa.
Suomessa ostin leivat koska valikoima on hyva. Taalla missa asun teen itse 100% parempaa.
Mutta tosiasia on etta leipurille jaa puolet. Muu perhe syo kun on uuninlammot viela pullassa, ei sen jalkeen.
Koska leivon 8h päivässä raskaan työpäivän, ei valitettavasti kotona enää kiinnosta. Totta kai leivon välillä, mutta usein tuon töistä tuoretta leipää...