Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kävin lääkärissä työpaikan 45-v tarkastuksessa ja sieltä tuli oikein täyspotti. Verenpaine, kolesteroli, maksa ja sokerit!

Vierailija
05.02.2021 |

Onko muita, joilla näin huono tilanne jo keski-ikäisenä. Otitteko heti kaikkiin lääkkeet vai miten? Sokerirasituskokeeseen olen menossa nyt, jotta saadaan diabetes paremmin selville.

Kommentit (88)

Vierailija
41/88 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verenpainelääkitys oli migreenin estoksi. Sitä nostettiin, maksa-arvo kohonnut, muistaakseni ALAT. Verensokeri keikkuu siinä kuuden hujakoilla, 6.1. Kolesterolit koholla, Benecoljuomat ja Alentaja-margariini tulleet keinovalikoimaan. Kaikki nuo samat, vyötärönympärykseen kilot mieluusti hakeutuvat. Yritän vielä rimpuilla diabetesta ja statiinilääkitystä vastaan. Tsemppiä sulle! N56v.

Vierailija
42/88 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen että tuossa kunnossa jo 45v!

Mulla ikää 61v mutta metabolinen ikä vastaa 52v:tä   (tutkittu 5x 9 vuoden aikana ja aina -9v todelliseen ikään). Aika pienillä jutuilla pidetty kuntoa yllä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/88 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on pirullista aikaa, kun ei pääse liikkumaan. Ryhmäliikunnat seis, kävelyt pakkasen vuoksi, ollaan lähinnä kotona, alkoa kuluu. Korona korjaa pirullista satoa näissä elintasosairauksissa. Ei vain lasten, vaan aikuistenkin pitäisi päästä uimahalleihin nyt ainakin.

Vierailija
44/88 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on pirullista aikaa, kun ei pääse liikkumaan. Ryhmäliikunnat seis, kävelyt pakkasen vuoksi, ollaan lähinnä kotona, alkoa kuluu. Korona korjaa pirullista satoa näissä elintasosairauksissa. Ei vain lasten, vaan aikuistenkin pitäisi päästä uimahalleihin nyt ainakin.

Tuo on tekosyy.

Netti täynnä jumppavideoita, tarvitsee vain metrin, kaksi tilaa. Apuvälineitä ei tarvita ollenkaan. Lisäksi kävellä tai juosta voi missä vaan, minä olen juossut seitsemän kilsan lenkin hotellihuoneessa.

Vierailija
45/88 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on tekosyy.

Netti täynnä jumppavideoita, tarvitsee vain metrin, kaksi tilaa. Apuvälineitä ei tarvita ollenkaan. Lisäksi kävellä tai juosta voi missä vaan, minä olen juossut seitsemän kilsan lenkin hotellihuoneessa.

Kaikki ei ole jumppahulluja. Mut motivoi ryhmäliikunta, eli reumaryhmän liikunnat ja uinti.

Vierailija
46/88 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai, ei mulla ole sellaiseen kutsua tullut, täytin pari kk sitten 45v.

Vierailija
47/88 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukurasite on paha, mutta ap:n sairaudet kuulostaa kyllä myös elintapasairaukdilta?

Tupakoitko? Alkoholin käyttö? Onko ylipainoa? Liikutko ja miten paljon? Minkälainen on ruokavaliosi? Ñuo kaikki pitää saada kuntoon, mutta kaikkea ei voi kerralla aloittaa, kun ei onnistu. Aloita pahimmasta, eli jos poltat, niin lopeta tupakointi ensin, sitten vähennät Alkon käyttöä tai lopetat kokonaan, sitten ruokavalio ku tuun ja sitten liikunta kehiin.

Vierailija
48/88 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös 45-vuotias. Suvussa ja toisella vanhemmalla verenpainetautia, korkeaa kolesterolia, diabetesta, ylipainoa ym

Käytin n. 30 vuotta päihteitä laidasta laitaan olematta koskaan mikään kamala katunisti.

Olen hieman alipainoinen. Liikun todella vähän ja ruokahaluni on huono.

Kilpirauhasen vajaatoiminta väsyttää vaikka on lääkitys.

Nuo suvun taudit loistaa poissaolollaan. Verenpaine ihanteellinen, lääkärin sanoin.

Kolesteroli & verensokeri ok, samoin maksa-arvot.

Kasvissyöjä olen ollut jo vuosia enkä juo muuta kuin lähdevettä.

Vierailija
49/88 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en edes uskalla mennä mihinkään tarkastuksiin.

Olen lihonut vajaassa 5 vuodessa se 32kg,.

N35

Vierailija
50/88 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

48 jatkaa..

Olen myös tupakoinut 30 vuotta. Viime vuosina hieman vähentänyt mutta todella monta vuotta meni yksi Camel-aski päivässä.

Vierailija
51/88 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

48 jatkaa..

Olen myös tupakoinut 30 vuotta eikä minulla ole edes tupakkayskää. Olen vähentänyt viime vuosina mutta vuosikaudet meni Camel-aski päivässä.

Tiedoksi vielä että olen nainen.

Vierailija
52/88 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En o ikinä tupakoinu enkä juo alkoholia. Siitä täytyy saada hyvitystä! Mutta ei o näkyny.

Vierailija
53/88 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa siltä, että ruokavaliota ja liikuntahottumuksia pitäis vähän muokata 🤔

Saattaa olla mutta tietämättä ap:n tilannetta ei voida sanoa onko hänen kohdallaan näin. Maksa tosin viittaa joko ylipainoon tai alkoholin liialliseen käyttöön, jolloin ruokavaliolla/alkoholilla on osuutta asiaan.

Sokeriin lisäksi vaikuttaa lihavuus, liikunnan vähyys napostelu...

Verenpaineeseen kanssa.

Jakolesteroliinkin liikunnan vähyys ja mahdollisesti lihavuus.

Vierailija
54/88 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

N35

Mulla oli vähän sama. Alkoholia meni ihan liikaa ja häpesin sitä ja lihoin kymmeniä kiloja. Kävin ottamassa yksityisellä niin sai tulokset ilman häpeää lääkärikäynnillä.

Vierailija
55/88 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho tuli tuplana viestit

Vierailija
56/88 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N35

Mulla oli vähän sama. Alkoholia meni ihan liikaa ja häpesin sitä ja lihoin kymmeniä kiloja. Kävin ottamassa yksityisellä niin sai tulokset ilman häpeää lääkärikäynnillä.

Minä en edes aio mennä. Se mitä ei tiedä, se ei satuta. (henkisesti)

N35

Vierailija
57/88 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se niin yksioikoista ole. Itse rakastan hiilareita (juuri söin salaatin ja ison sämpylän), painoindeksi on 32 (liikun kuitenkin päivittäin koska koira) ja ikää 53, eikä noissa arvoissa ole mitään vikaa. Viime syksynä mitattu kaikki ja verenpainetta seurasin aamuin illoin 2viikkoa.  Veriarvoissa ainoa hieman viitearvojen ulkopuolella oleva oli munuaisten toimintaa mittaava arvo. Kreatiniini vai mikä se on.

Vierailija
58/88 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkia raja-arvoja on laskettu jotta ihmisille saatais syötettyä enemmän lääkkeitä. Maksa korjaantuu vähentämällä sokerin syöntiä. Verenpaine laskee liikkumalla enemmän, saunomalla säännöllisesti ja pudottamalla painoa. Paino putoaa vähentämällä iltasyömistä ja nukkumalla kunnolla.

Kolesterolit saa hyvälle tolalle syömällä usein rasvaista lohta ja olemalla kesällä ulkona auringossa. Jos oisit kesän jälkeen käynyt testeissä tulokset olisivat paljon paremmat.

Elämäntapamuutoksella huonot arvot ovat historiaa ensi syksynä eikä lääkkeitä tarvitse syödä.

Veli puhuu järjen sanoja.

Vierailija
59/88 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on vain verenpaine ja se tulee perimästä. Mikään elintavan muutos ei siihen auta. Toki terveelliset elämäntavat ovat kaikille aina hyväksi.

Jos ihan kaikki on sulla pielessä niin mieti ja kysele, voitko itse tehdä jotain. Jos et, syöt lääkkeet ja sillä selvä. Jos voit niin kokeile ihmeessä.

Vierailija
60/88 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on tekosyy.

Kysy ensi kerralla respasta, missä hotellin kuntosali on.. yleensä kaikissa on kuntosali. Ja siellä juoksumatto tai muu vehje.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä seitsemän