mikä on vaikeinta moottoritiellä ajamisessa?
Pitäisi huomenna ekaa kertaa ajaa moottoritietä :o
Kommentit (505)
Edessä matelevat nysvärit, kun ajan Audillani 160km/h
Liittyminen, jos muut ei tajua antaa tilaa.
Vakionopeussäätimen asettaminen oikeaan nopeuteen ja käyttö varsinkin BMW merkkisillä kulkuneuvoilla.
Talvella se, että vasen kaista on lumessa etkä ikinä tiedä, pyörähtääkö sinua ohittava auto yllättäen penkan kautta eteesi.
Vauhti ja vaaralliset tilanteet. Rekat liukkaalla kelillä. Oman elämänsä kimiräikköset ja sankariohittelijat jotka kiilaavat mihin rakoon tahansa välittämättä muista.
Motarilla ajaminen on itse asiassa kivaa ja huoletonta kun ja jos kaikki ajaisivat rauhallisesti ja ennakoitavasti ja suurin piirtein nopeusrajoituksen mukaan.
Jos tulee sellaiset lumi- tai loskavallit kaistojen väliin, niitä ei oo kiva ylittää.
Olla kiilaamatta liikennesäännöistä piittaamattomia BMW-kuskeja kaiteeseen.
Meinaa torkahtaa rattiin, etenkin kun on humalassa, koska ei tarvitse tarkkailla kovin paljon muuta liikennettä. Senkun ajaa ja antaa rampan kalkattaa.
Vierailija kirjoitti:
Edessä matelevat nysvärit, kun ajan Audillani 160km/h
Minä ajan tasan sallittua ajonopeutta ja silti suurin osa nysvää hitaampaa. Tosin ei se motarilla häiritse, kun ohi pääsee helposti.
Ohittaminen niin ettei lipsahda ylinopeuden puolelle
Moottoritieltä poistuminen, kaverin kaveri lähti kerran Helsingistä kohti Riihimäkeä ja pääsi kääntymään takas vasta Tampereella ekoissa liikennevaloissa.
No oikeastaan ei moottoritiellä ajamista tarvitse jännittää. Sen verran kun on tolkuissaan, ettei lähde ajamaan vastavirtaan, niin kaikki menee helposti hyvin. Muistaa vaan, ettei jää turhaan roikkumaan hitaammin ajavan perään vaan ajaa nopeusrajoitusten mukaan. Yleensä yllätyksenä tulee yht'äkkiset kaistanvaihdot, jos siis ensin ajaa pitkän matkan jonkun perässä ja sitten (peiliin vilkaisemassa) yht'äkkiä vaihtaakin ohituskaistalle. Toki myös se pitää muistaa, ettei ohituskaistalle jäädä turhaan, vaan palataan ohituksen jälkeen sopivan etäisyyden päässä omalle kaistalle.
Liittyminen, tuli kohtuulliset traumat kun tarkkaan katsoin milloin on hyvä tilaisuus ja meinasin ajaa hälytysajossa olevan poliisi auton kylkeen..
Kaikki ne mutkat talvella! Varsinkin 1 tien Helsingin pää on aivan järjettömän mutkainen ja liukas talvipäivinä. Kannattaa oikeasti tiputtaa nopeutta, jos on yhtään liukasta. Tänäkin talvena todella moni ajanut ulos motarilla nimenomaan niissä mutkissa.
Moottoritiellä on mukava ja helppo ajaa, ainakin täällä ruuhkasuomen ulkopuolella. Sellaiset ohittelijat ärsyttää, jotka vaihtavat kaistaa tosi lähelle minun autoni eteen. Varsinkin sateella. Jos ohittaa, niin voisi ohitettavalle antaa tarpeeksi tilaa, eikä roiskaista kaikkea tapaa tuulilasiin.
Ei mikään, hyvin se menee. Kun siirryt liittymästä tielle, aja reippaasti nopeusrajoituksen mukaan ja laita vilkku ajoissa vasemmalle.
Ettei nukahda rattiin, kun on niin tylsää. Kannattaa pitää siksi ilmastointi jääkylmänä ja ikkunat auki.
Rekat ovat järkyttäviä.
Ei mikään