Mikä ihme saa sinut uskomaan jumalaan?
Kommentit (383)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan akateeminen historioitsija ei kiistä Jeesuksen tai Hänen opetuslastensa tai apostoliensa historiallisuutta. Jeesuksen jumalallisuudesta voidaan olla montaa mieltä, mutta kukaan historian oppinut ei kiistä hänen eläneen ja olleen siis todellinen henkilö.
No todellakin kiistää. Ainoat jotka eivät kiistä ovat uskovaiset raamatuntutkijat, jotka ovat suurin osa siitä porukasta jotka aihetta ylipäätään ovat tutkineet. Mutta tiede ei toimi niin, että ensin päätetään tulos ja sitten aletaan etsimään sitä tukevia todisteita.
Yksikään sekulaarinen historian tutkija ei ainakaan väitä että Jeesuksen olemassaolo olisi kiistaton, ja suurin osa ovat tosiaan sitä mieltä että juuri mitään todisteita ei asiasta ole.
Höpöhöpö. Opettele käyttämään edes Googlea.
Hakusanat:
Jeesuksen historiallisuus
"Valtavirran maallinen historiantutkimus sekä liberaali teologinen tutkimus (kuten Jeesus-seminaari) hyväksyvät Jeesuksen historiallisuuden..."
"
Tuolla ei taas ole mitään tekemistä Raamatun Jeesuksen kanssa, jolloin voidaan aivan oikein todeta että Jeesus on pelkkä taruhahmo. Mitä sitten jos joskus olisi elänyt henkilö joka ei tehnyt mitä Jeesuksen väitettiin tehneen eikä sanonut mitä Jeesuksen väitettiin sanoneen. Kyllä silloin fakta on että Jeesusta ei ollut.
Eli et ymmärrä edes käsitteiden 'Jeesuksen historiallisuus' ja 'historian Jeesus' eroa.
Okei. Ehkä tätä keskustelua on turha jatkaa. Sulla on niin heikot tiedot, että en koe tätä kovin hedelmälliseksi. Sut pitäisi laittaa peruskouluun takaisin oppimaan edes noiden käsitteiden ero.
Joo-o, kristittyjen tavanomainen tapa argumenttien loppuessa on käydä henkilökohtaisuuksiin. Tämä ei ole mitään uutta.
Mutta jos sulla ei ole kykyä lukea linkattua tekstiä, niin vaikea sun kanssa on keskustella,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan akateeminen historioitsija ei kiistä Jeesuksen tai Hänen opetuslastensa tai apostoliensa historiallisuutta. Jeesuksen jumalallisuudesta voidaan olla montaa mieltä, mutta kukaan historian oppinut ei kiistä hänen eläneen ja olleen siis todellinen henkilö.
No todellakin kiistää. Ainoat jotka eivät kiistä ovat uskovaiset raamatuntutkijat, jotka ovat suurin osa siitä porukasta jotka aihetta ylipäätään ovat tutkineet. Mutta tiede ei toimi niin, että ensin päätetään tulos ja sitten aletaan etsimään sitä tukevia todisteita.
Yksikään sekulaarinen historian tutkija ei ainakaan väitä että Jeesuksen olemassaolo olisi kiistaton, ja suurin osa ovat tosiaan sitä mieltä että juuri mitään todisteita ei asiasta ole.
Höpöhöpö. Opettele käyttämään edes Googlea.
Hakusanat:
Jeesuksen historiallisuus
"Valtavirran maallinen historiantutkimus sekä liberaali teologinen tutkimus (kuten Jeesus-seminaari) hyväksyvät Jeesuksen historiallisuuden..."
"
Tuolla ei taas ole mitään tekemistä Raamatun Jeesuksen kanssa, jolloin voidaan aivan oikein todeta että Jeesus on pelkkä taruhahmo. Mitä sitten jos joskus olisi elänyt henkilö joka ei tehnyt mitä Jeesuksen väitettiin tehneen eikä sanonut mitä Jeesuksen väitettiin sanoneen. Kyllä silloin fakta on että Jeesusta ei ollut.
Selvitä itsellesi käsitteiden 'Jeesuksen historiallisuus' ja 'historian Jeesus' ero.
On löydetty miljoonia vuosia vanhoja dinosauruksia mutta ei yhtään välimuotoista fossiilia....
evoluutio on pötyä
Jeesus on maanpäälle ilmestynyt Jumala. Lue Kihanneksen evankeliumi. Hän loi taivaat ja maat
Siis lue Johanneksen evankeliumi !
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eipä se minun usko Jumalaa liikauta :) Suurin on joka tapauksessa. Hölmöä olisi olla uskomatta, sama kuin ei uskoisi omaan olemassaoloonsa!
Oma olemassaolo on varsin helppo havaita. Jumalista ei sen sijaan ole koko ihmiskunnan historiassa ainuttakaan havaintoa.
Jos et sinä havaitse niin ei kannata yleistää ettei kukaan koskaan.
Junalan näkymätön käsi ohjaa sinunkin elämääsi ja Jumala toimii sinun kauttasi. Ei se ole sen kummempaa.
Yksi iso (muitten isojen keskellä) syy miksi uskon Jeesukseen. Hän vapautti minut maailman kamalimmasta joka hetkisestä pelko ja paniikki kohtauksista( oli niin paha että syöminen, ajaminen, nukkuminen, paikallaan pysyminen oli mahdotonta, ajatukset juoksivat jatkuvasti, kaiken näköistä luulin näkeväni, outoja hyökkäyksiä, harha näkyjä jne) , lääkärit sanoivat hulluksi olen tulossa, vartalo kunnossa mutta hulluksi olet tulossa... kuin myös kaikki muukin maallinen eläminen siinä heti meni kun pyysin häntä todistamaan että Jeesus oli se joka minut vapautti, kuten tupakan poltto( vaikka tykkäsin ja ei oikein ollut aikomusta lopettaa) juominen ( vaikka olin ” sosiaalinen” juoja), kiroileminen ( joka toinen sana), kaikki vaan lähti, olin kuin koskaan en ollut näitä tehnyt...viha, kateus, himot ja kaikki muukin katoaa hänen kanssa.
Tämä oli yksi syistä miksi uskon, koska pyysin ja myös annoin oman elämäni siinä hetkeksi hänelle, koska muuten olisin kuollut tuskissani.( moni kuolee valitettavasti tuskissaan itsemurhaan)... ei ihmis henkeä korjata muutakuin ihmishengen rakentajalla.
Joka tietää miltä nämä kohtaukset tuntuu voi vain ymmärtää.
Rakkaudella vapaa seuraamaan ja jakamaan tosi Jeesusta joka vieläkin vapauttaa ihmisiä jotka vain uskovat hänen nimeen.
Miten voi olla uskomatta Jumalaan ? jos nyt katsot ympärillesi ja mietit mistä tämä kaikki on tullut ja miten sinä olet olemassa,ajattelet jne.
Jos uskot taas ettei ole jumalaa,nii miten selität,miten kaikki on järjästäytyny paikoilleen ja että elämä on mahdollista ? sattumaako ? jos aurinko olis hiukan eri kohdassa ei olis elämää ja on varmasti muitakin juttui. mikä saa solut jakaantumaan ja muodostamaan yksinlön,esim sinut ?
Raamatussa Jeesus eli Jumala ilmoittaa meille itsensä ja että hän on luonut kaiken tämän olemassa olevan,tuli ihmiseksi ja kuoli meidän puolesta,nousi kuolleista,palas taivaaseen. voit vaikkapa tänä päivänä käydä Jeesuksen elin ympäristössä ja kattoo hautaa,ei oo satua. tietty jo silloin Ylipapit koitti valheella peittää Et Jeesus ois nuossu kuolleesta,niinhän se on nykyäänkin moni ei usko et Jeesus on noussu kuolleesta, että vältyttäs kaikkein hankalimmalta kysymykseltä, jos Jeesus kerran on jumala niin eikö silloin pitäisi ottaa vakavasti kaikki muukin mitä hän sanoi ?
nyt jokaiselle jolle Kelpaa Jeesus on tarjolla ikuinen elämä. monet ihmiset on vaan nii ylimielisiä ettei kelpaa,onhan se alentavaa myöntää että on syntinen ja mitan täyttämätön ja tarvii turvautua Jeesukseen,kumminki jumalan silmis ei oo ku syntisiä ihmisiä. kyllä Mulle Kelpaa Armo ja rakkaus Jeesuksessa ja taivaspaikka ilossa
Mun ajatuksia uskosta ja miksi uskon :)
Ensimmäisen kerran kun päätin todella antaa elämäni Jeesukselle, ja uskoa Häneen, niin olin päässyt rukouksessa kolmen vuoden katkeruudesta. Huomasin seuraavana päivänä että katkeruus ja viha poissa. Olin herkästi loukkaantuva ja katkeroituva, olen vähitellen kasvanut siitä pois,
Lisäksi koen että saan apua usein Sanasta ja vahvistusta, sekä kun itse rukoilen saan avun.
Puolestani on rukoiltu ja olen itse saanut rukoilla. Monta kertaa, ei voi laskea kuinka monta -puolestani rukoilija rukoillut juuri niitä asioita joita ei tiedä. Olen rukoillut tuntemattomienkin puolesta ääneen ja he ovat ihmetelleet miten olen puhunut heidän koko elämänsä läpi. Enkä sano että tiedän niitä varmuudella, minulle tulee asia mieleen ja sanon sen herkällä mielellä.
Eikä nämä ole ainoita merkkejä miksi minulle Jumala on. Olen myös saanut kokea läheltä piti tilanteita, esimerkiksi tilanteen jossa auto luisussa ja oli täysin hallinnasta, yhtäkkiä se pysähtyi. Kukaan ympärillä ollut ei tiennyt mihin pysähtyi. Kolme rengasta ilmassa, yksi hipaisi maassa ja auto roikkui ojan ja maan välillä jotenkin merkillisesti. Lisäksi olen nähnyt tosi rohkaisevia unia, kokenut asioita jotka sitten ovatkin toteutuneet, raamattu ei ole aina avautunut minulle, mutta kun aloin 'etsimään' Jeesusta, vähitellen se alkoi 'avautumaan'. Koen saavani uskostani voimaa, iloa ja rauhaa mitä ikinä en ole mistään muualta saanut. Lisäksi palvelen seurakunnassa omassa kutsussani, sillä raamatussa puhutaan että jokaisella on tehtävä seurakunnan sisällä. Ei en ole pappi. Seurakuntia on erilaisia :)
Lisäksi olen opiskellut lääketiedettä ja ihmisen biologiaa. Se on jotain niin ihmeellistä ja merkillistä, että omaan järkeeni käy paljon enemmän Jumala kaiken alkuna kuin evoluution mikään selitys.
Nette
Revelation 4 . Holly holy holy IS The lord god almighty. Revelation 3. Kristityt on Jumalan kansaa joten älä ikinä koske kristittyyn vääryydellä !
Jeesus on Messias Jeesus on täydellinen . Väärät tulijärvessä ilm20:10.
Vierailija kirjoitti:
Yksi iso (muitten isojen keskellä) syy miksi uskon Jeesukseen. Hän vapautti minut maailman kamalimmasta joka hetkisestä pelko ja paniikki kohtauksista( oli niin paha että syöminen, ajaminen, nukkuminen, paikallaan pysyminen oli mahdotonta, ajatukset juoksivat jatkuvasti, kaiken näköistä luulin näkeväni, outoja hyökkäyksiä, harha näkyjä jne) , lääkärit sanoivat hulluksi olen tulossa, vartalo kunnossa mutta hulluksi olet tulossa... kuin myös kaikki muukin maallinen eläminen siinä heti meni kun pyysin häntä todistamaan että Jeesus oli se joka minut vapautti, kuten tupakan poltto( vaikka tykkäsin ja ei oikein ollut aikomusta lopettaa) juominen ( vaikka olin ” sosiaalinen” juoja), kiroileminen ( joka toinen sana), kaikki vaan lähti, olin kuin koskaan en ollut näitä tehnyt...viha, kateus, himot ja kaikki muukin katoaa hänen kanssa.
Tämä oli yksi syistä miksi uskon, koska pyysin ja myös annoin oman elämäni siinä hetkeksi hänelle, koska muuten olisin kuollut tuskissani.( moni kuolee valitettavasti tuskissaan itsemurhaan)... ei ihmis henkeä korjata muutakuin ihmishengen rakentajalla.Joka tietää miltä nämä kohtaukset tuntuu voi vain ymmärtää.
Rakkaudella vapaa seuraamaan ja jakamaan tosi Jeesusta joka vieläkin vapauttaa ihmisiä jotka vain uskovat hänen nimeen.
Minun isäni t.appoi itsensä.
Onko hän nyt h.elvetissä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, ihme kyllä saisikin vähän uskomaan enemmän, mutta kun ihmettä ei tapahdu. Esim tänään sanoin Mielikuvitus-Jeesukselleni että voitko tehdä ihmeen niin että eräs henkilö vastaisi soittopyyntööni, asia on minulle tärkeä, haluaisin pyytää anteeksi erästä asiaa ja saada mielenrauhan.
Nyt olen sitten pohtinut, että millähän tavalla jumalan mielestä on PAREMPI, että se henkilö ei vastaa soittopyyntööni? Miten jumalan mielestä on PAREMPI, että ihmiset eivät pääse selvittämään jotakin väärinkäsitystä? Tällaiset asiat ja tapahtumat, ne vievät uskonrippeetkin mennessään. Oikeesti.
Rukoile mieluummin Isä meidän -rukousta. Se antaa vastauksen varmasti. Ei välttämättä heti.
Minä luin sitä lapsena ennen nukkumaan menoa.
Äiti piti minua nälässä ja löi
Mitä Jumala hyötyi pienen lapsen kärsimyksestä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omakohtaiset kokemukset.
Kaikki ympärillä oleva ja näkyvä ei minkään järjen mukaan ole voinut syntyä ja asettua uomiinsa ilman älyllistä Luojaa ja ylläpitäjää.
Niin että pidät todennäköisempänä tietoista luomistyötä kuin sitä, että miljardien vuosien aikana eliöt mukautuvat toisiinsa ja ympäristöönsä? Huoh. Maapallo ei ole "täydellinen" sen asuttamille eliöille, vaan eliöt ovat sopeutuneet siihen, mitä on. Tietenkin. Ei siinä ole mistään ihmeestä saati luojasta kyse.
Evoluutioteoria ja korkeamman älyn luomistyö eivät poissulje toisiaan.
Itse nimenomaan uskon, että tuo korkeampi äly on vastuussa evoluutiosta.
Mihin sitä korkeampaa älyä evoluutiossa tarvitaan, kaikki toimii ilmankin sitä?
Ja jos se joku on jotain mitä emme voi havaita, niin miten se voi vaikuttaa mihinkään elolliseen tai elottomaan? Mikä mekanismi pysyy noin piilossa? Mitä se vaikutus evoluutioon sun mielestäsi sitten olisi?
Korkeampi äly katselee kun päästäiset tekevät poikasia. Tätä hetken seurattuaan äly muuttaakin geenejä ihan aavistuksen verran, että osa poikasista saakin pidemmän kuonon. Ihan vain hitusen pidemmän. Sitten jäädään odottamaan kummat saavat enemmän poikasia, tarkkanenäisemmät vai töpökuonot.
Vai meinaatko että korkea äly herää aamulla, ja ajattelee että tänään haluan uuden kottaraislajin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eipä se minun usko Jumalaa liikauta :) Suurin on joka tapauksessa. Hölmöä olisi olla uskomatta, sama kuin ei uskoisi omaan olemassaoloonsa!
Oma olemassaolo on varsin helppo havaita. Jumalista ei sen sijaan ole koko ihmiskunnan historiassa ainuttakaan havaintoa.
Junalan näkymätön käsi ohjaa sinunkin elämääsi ja Jumala toimii sinun kauttasi. Ei se ole sen kummempaa.
Niin mutta miten? Ja miksei J ole kädellään ohjannut niille intialaisille katulapsille vähän parempia oloja?
Kun heille ei ole edes kerrottu jumalasta, luulisi että Jessen kannattaa ilmaantua sinne missä on tätä porukkaa, sieltä löytyisi hyvin näitä käännynnäisiä.
Ihme touhua jos jumalan itsensä palvonta on kiinni siitä, että kuinka me jaksamme käännyttää muita kansoja. Entäs jos ei vaan pystytä, kun niitä on paljon enemmän kuin meitä? Töitäkin pitäisi tehdä. Ja mitäs jos siellä joukossa onkin joku tosi hyvä ihminen, mutta ei ole tosiaan saanut koskaan raamattua lukea. Niin että joutuuko se helvettiin sitten, vaikka sillä ei ole ollutkaan mitään mahdollisuuksia?
Olen selvinnyt niin monesta kiipelistä ja vaikeasta asiasta rukoilemalla, yhtäkkiä asiat ovatkin kääntyneet hyvin etten uskalla enää edes olla uskomatta.. paree pelata varman päälle loppuun saakka, ties mitä muuten vielä käy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Junalan näkymätön käsi ohjaa sinunkin elämääsi ja Jumala toimii sinun kauttasi. Ei se ole sen kummempaa.Niin mutta miten? Ja miksei J ole kädellään ohjannut niille intialaisille katulapsille vähän parempia oloja?
Kun heille ei ole edes kerrottu jumalasta, luulisi että Jessen kannattaa ilmaantua sinne missä on tätä porukkaa, sieltä löytyisi hyvin näitä käännynnäisiä.
Ihme touhua jos jumalan itsensä palvonta on kiinni siitä, että kuinka me jaksamme käännyttää muita kansoja. Entäs jos ei vaan pystytä, kun niitä on paljon enemmän kuin meitä? Töitäkin pitäisi tehdä. Ja mitäs jos siellä joukossa onkin joku tosi hyvä ihminen, mutta ei ole tosiaan saanut koskaan raamattua lukea. Niin että joutuuko se helvettiin sitten, vaikka sillä ei ole ollutkaan mitään mahdollisuuksia?
Mistä sinä tiedät ettei niille katulapsille ole tapahtunut ihmeitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Junalan näkymätön käsi ohjaa sinunkin elämääsi ja Jumala toimii sinun kauttasi. Ei se ole sen kummempaa.Niin mutta miten? Ja miksei J ole kädellään ohjannut niille intialaisille katulapsille vähän parempia oloja?
Mistä sinä tiedät ettei niille katulapsille ole tapahtunut ihmeitä?
Niinpä, länsimaalaisilla on joku ihmeellinen käsitys että vain HE ovat oikeasti onnellisia materiansa ympäröimänä ja vain HE ovat siunattuja ja onnellisia? Ehkä sillä jolla ei ole paljon onkin paljon enemmän.
Jumala ja maanpäälle tullut Jumala eli Jeesus ovat ainoa järjelläkin selitettävä ratkaisu olemiseemme.
On lukematon määrä muita ” jumalia ”. Kun luet muiden uskontojen oppaita ymmärrät että niiden Jumala ei ole hyvä. Itämaisten uskontojen karma alistaa ihmisen, olet edellisen elämäsi perusteella ansainnut nyt kokemasi pahan eikö edes vanhempasi sinua sääli, siihen kastiin mihin on syntynyt, siitä ei ole nousemista.
Elämme vuotta 2021 jälkeen Kristuksen. Vain Jumala pystyy muuttamaan ajanlaskun. Lue Uusi TeStamentti ja elämäsi muuttuu.