Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä ihme saa sinut uskomaan jumalaan?

Vierailija
04.02.2021 |

??

Kommentit (383)

Vierailija
261/383 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kiinnostuneeni Jumalasta, kun halusin nuorena aikuisena löytää elämääni iloa, rauhaa ja rakkautta, sen kaiken vallalla olevan tyhjyyden ja ahdistuksen tunteen sijaan. Tunsin joitain nuoria uskovia, ja rehellisesti sanottuna tunsin kateutta heitä kohtaan, koska he vaikuttivat omista ongelmistaan ja vaikeuksistaan huolimatta niin... autuailta. Se voisi olla se oikea sana, autuas. Sitä samaa halusin itsellenikin, ja sitä sitten lähdin myös etsimään.

Ja niin kuin Raamatussa sanotaan: jokainen anova saa, etsivä löytää ja kolkuttavalle avataan. Noh, pitkä on ollut matka ateistista uskovaiseksi, ja edelleen sillä matkalla olen. Mutta kyllä sitä elämä vaan olisi ilman Jumalaa niin tyhjää, merkityksetöntä ja turhauttavaa, masentavaa suoraan sanoen. Ja koen sen niin suureksi rikkaudeksi, ehkä jopa rakkaudeksi, että saan nykyään turvata ja luottaa täysin Jumalaan, ja uskoa, että kaikki kyllä järjestyy, oli tilanne tai asia mikä hyvänsä. Se on jotain sellaista, mistä en halua luopua mistään hinnasta. Olen myös kokenut saaneeni monia, monia rukousvastauksia.

Tämä seuraava jae on muodostunut minulle hyvin tärkeäksi. Se rauhoittaa, ja auttaa jaksamaan ja selviämään kaikissa peloissa, ahdistuksissa ja vaikeuksissa.

”Rauhan minä jätän teille: minun rauhani – sen minä annan teille. En minä anna teille niin kuin maailma antaa. Älköön teidän sydämenne olko levoton älköönkä pelätkö.

"

Johannes 14:27

Vierailija
262/383 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskovaisten kanssa on turha väitellä, järjellistä keskustelua harvoin saa aikaan.

No sepä, kun eivät oikein halua perustella kantojaan.

Vaikka nyt se että mikä jumala pitäisi valita, mistä tietää varmasti mikä niistä on oikea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
263/383 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla on kertomus aiheesta. tämä kyseinen tapahtuma sai minut kyykistymään kauhusta! tilannettani ei voi mitenkään selittää tieteellisesti.

olin kerran täydentämässä kaavioluettelokokoelmaani kotona, kun käytännöllisesti katsoen hihnassa roikkuva setäni ilmestyi ikkunaani. olin kerrostalon kolmannessa ikkunassa, joten säikähdin pahanpäiväisesti. nojauduin eteenpäin, ja jopa oksensin näystä.

kaadoin luetteloni, jossa oli paljon tilastollisia järjestyksiä, joissa vastustettiin hallinnon valtaa. tunsin värinää ja heikotusta luuytimissäni, koko luurankoni alkoi ikään kuin tanssimaan. Aivoni olivat edelläkäviänä asiassa, ja pyörryin ennen kuin olin osunut lattiaan.

kautta jauhopussieni, urheilupöksyjeni ja sauvasekoittimeni, ukkini ei ollut enää siinä kun heräsin. tämä sai minut hysteeriseksi, kuin sipuleita leikatessa konsanaan. pehmein akskelin lähestyin ikkunaa, jossa ei liioiteltu roikkuva ukkoni oli hetki sitten ollut. tämä on merkki siitä, että aivoni on aktivoitunut yliluonnolliseen!

264/383 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tarina tästä aiheesta. tämä teko sai minut nauramaan suuressa pelossa! ei ole tieteellistä selitystä ongelmilleni.

Kotona sain kuvakaappausten keräämisen valmiiksi, kun setäni seisoi ikkunani ääressä. Olin talon kolmannessa ikkunassa, joten pelkäsin. Kumartun ja pakenen näyttelystä.

Esitin luetteloni monista tilastoista hallinnon voimaa vastaan. Tunsin vapinaa ja heikkoutta jaloissani ja aloin tanssia luuni tuolla tavalla. Aivoni olivat ongelman eturintamassa, ja olin masentunut siitä, kun saavuin maahan.

Isäni ei koskaan herännyt pölypussin, urheiluhousujen ja leivän kanssa. Aloin tarttua kuin nopea sipulileikkaus. Menin ikkunaan pehmeällä kirveellä, joka ei lisännyt ukkosta. se on merkki siitä, että aivoni ovat epätavallisella tavalla!

Vierailija
265/383 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palava pensas.

Vierailija
266/383 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku heitti veteen teini iässä ja ymmärsin että hukun.Mutta oli suuri rauha vaan ihan levollinen olo enkä yhtään kamppaillut tms.Vajosin vaan kunnes tunsin että nyt aletaan nousta pintaa kohti ; siinä ymmärsin että Jeesus nostaa minua pinnalle.En vetänyt vettä keuhkoihin olin vaan hengittämättä.Jos olisin hukkunut ne jotka heitti veteen olisi sanoneet että itse putosin.Oli vähän olo että kuten uusi testamentti sanoo Jeesuksella on kuoleman ja Tuonelan avaimet eikä meillä.

Vierailija
267/383 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Biologinen informaatio on niin ihmeellinen asia, että se kertoo älykkäästä luojasta.

Miten se kertoo älykkäästä luojasta? 

Se että sä et ole perehtynyt genetiikkaan ei tarkoita etteikö se olisi varsin hyvin tutkittu alue. Ja millekään luojille siinä ei ole mitään tarvetta. 

No selitäppä mistä tuli ensimmäinen elävä solu, ja siihen kaikki informaatio?

Vierailija
268/383 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastasinkin jo tuossa enkeliketjussa, mutta laitetaan nyt tännekin. Omakohtainen kokemus saa uskomaan, oma jumalkäsitys on tosin enemmän spirituaalinen kuin raamatullinen. Olin ennen ateisti, joka harrasti meditointia stressaavan työn vastapainoksi. Jossain vaiheessa minulle alkoi meditoivassa tilassa ollessani tulla tuntemuksia enkeleiden/jonkin todella rakastavan voiman läsnäolosta. Näin myös valonvälähdyksiä, valopalloja ja erilaisia väripilviä, jotka yhdistetään arkkienkeleihin. Olen myös tavannut henkioppaani unessa enkelinmuodossa ja koen paljon synkronioita valveilla olessani. Ilmeisesti tuo meditointi on nimenomaan avannut kolmatta silmääni, mitä pidetään ovena henkimaailmaan.

Olet avannut oven demoneille.

Vierailija
269/383 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsuudesta asti suoritettu järjestelmällinen aivopesu. Ensin pakkoliittäminen seurakuntaan (kaste), sitten pyhäkoulu, pakollinen uskonnon opetus koulussa (perusoikeuksien vastaista muuten yhteiskunnan puolesta) ja rippikoulu. Kyllähän näillä toimenpiteillä sitten uskon kun arvostelukyvyttömyyttäni herkässä iässä on käytetty törkeästi hyväksi.

Mutta ehkä kovasti ponnistellen paranen tästä vaivastani. Vanhempianikin on vaikea syyttää, sillä heidätkin on veivattu tämän mankelin läpi. Kirkkoa ja valtaapitäviä syytän, että todellinen ja aito vapauteni valita elämänkatsomukseni on viety.

No sinä olet just yksi näitä, jotka valittaa, että heidän koko elämänsä on pilattu, kun koulussa opetettiin uskontoa.

Omaksuitko yhtä fanaattisesti kaiken muunkin,  mitä koulussa opetettiin?

Minua opetettiin koulussa elämään nuhteettomasti, noudattamaan pilkuntarkasti liikennesääntöjä, pysymään erossa päihteistä, pitämään pesäpalloa tärkeänä lajina jne.  kaikkea sellaista, mitä en sitten kuitenkaan omaksunut.  Minulle opetettiin myös kieliä, jotka unohdin saman tien, kun koulu loppui enkä ole niihin myöhemmässäkään elämässäni palannut.

Uskontotunnit oli siksi mukavia, kun ne oli niin helppoja.  Uskoon tulin vasta aikuisiällä.  Sitä edelsi voimakas kokemus Pyhän Hengen läsnäolosta ja kutsu lähteä seuraamaan Jeesusta.  Sen jälkeen noin puolen vuoden ajan aivan erityinen ajanjakso, jota on vaikea kuvailla, enkä haluakaan siitä puhua.  Sen jälkeen olen saanut elää ns. elävässä uskossa, mikä on kannatellut minua kaikissa elämäntilanteissa.  Tämä on miellyttävää, antanut aivan uusia suuntia ja tekemistä elämääni, myös ihania ihmisiä on tullut elämääni.  

Jos sinulla olisi ollut esimerkiksi hindulainen kasvatus lapsesta asti, niin olisit tulkinnut aivojesi luoman uskonnollisen kokemuksen esimerkiksi Sivan aiheuttamaksi. Olisit nyt harras hindulainen.

Tuskinpa olisit kristityksi tullut kokemuksesi myötä.

Huomaatko, että kaikki uskovaisuus riippuu kasvatuksesta ja ympäristöstä.

Vierailija
270/383 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Biologinen informaatio on niin ihmeellinen asia, että se kertoo älykkäästä luojasta.

Se että sä et ole perehtynyt genetiikkaan ei tarkoita etteikö se olisi varsin hyvin tutkittu alue. Ja millekään luojille siinä ei ole mitään tarvetta. 

No ei ainakaan pronssikautisen aavikkoheimon sepittämä mielikuvitusolento sitä tehnyt.

Vierailija
271/383 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on oikeasti hyvä kysymys. 

Asiaa pitää analyyttisesti tutkia. Onneksi sitä tehdään monissa paikoissa maailmaa, ja homma edistyy ihan varmasti. 

Rakennuspalikat ainakin on hahmollaan, molekyylien ominaisuuksiin kuuluu se että ne järjestäytyvät. Katso vaikka ihan pelkkää vettä. Yksi aine, ja jäätyessään pisarasta syntyy lukemattomia variaatioita. Mieti miten monimutkaisemmat seokset voivatkaan järjestyä! Ja lumihiutaleet ovat silmin nähtäviä, sitten kun sitä rakennetta syntyy silmin näkymättömälle tasolle - luonto on huikea. 

Vierailija
272/383 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastasinkin jo tuossa enkeliketjussa, mutta laitetaan nyt tännekin. Omakohtainen kokemus saa uskomaan, oma jumalkäsitys on tosin enemmän spirituaalinen kuin raamatullinen. Olin ennen ateisti, joka harrasti meditointia stressaavan työn vastapainoksi. Jossain vaiheessa minulle alkoi meditoivassa tilassa ollessani tulla tuntemuksia enkeleiden/jonkin todella rakastavan voiman läsnäolosta. Näin myös valonvälähdyksiä, valopalloja ja erilaisia väripilviä, jotka yhdistetään arkkienkeleihin. Olen myös tavannut henkioppaani unessa enkelinmuodossa ja koen paljon synkronioita valveilla olessani. Ilmeisesti tuo meditointi on nimenomaan avannut kolmatta silmääni, mitä pidetään ovena henkimaailmaan.

Valoilmiöt ovat nimenomaan merkkejä enkeleistä ja jos henkioppaat antavat opastusta elämässä ja tuovat lohdutusta vaikkapa suruun niin eipä tuo kovin demoniselta touhulta tunnu. 

Vierailija
273/383 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En puhu samaa kieltä mitä ihmiset puhuvat enkä usko ihmeisiin, en usko mihinkään ja yritän pitää pääni tyhjänä että elämässäni ri olisi mitään koska olen jo elämässä. Tiedän mitä ap kysyi ja voisin kyllä vastata ja vastaan.

Kerran palstalla tai monena kertana tein viestin ja kirjoitin moneen eri viestiin eri juttuja elämästä ja kaikkia juttujani alanuolitettiin ja sensuroitiin ilmiannosta tai jonkun muun syyn takia ja tein rukouksen jotta kaikki kirjoittamani asiat joita kirjoitin palstalla valaistumisestani niin että tämä tieto siirtyisi Sadhgurulle jotta hän voi tehdä youtube videoita asioistani joita kirjoitin valaistumisestani jotta saisin elämäni tielleni taas. Olin hukassa muutaman vuoden. Koin voimakkaimman valaistumisen vuonna 2015 josta asti olen palstaillut runsaasti. Tämä tiedon kulku on ollut ihme mikä on mennyt rukouksestani Sadhgurulle ja Sadhgurulta takaisin minulle. Saa nähdä miten media kohtelee jatkossa Sadhgurua tälläisen hengellistymän seurauksesta.... Kuningatar Elizabeth2 on joskus opettanut Sadhgurua intiassa mutta Sadhguru on torjunut hänen opetuksensa koska minun valaistuminen oli merkittävämpi hänelle. Todella vaikea asia kirjoittaa. Ilman Jumalaa tälläinen tiedonkulku ei toimisi.

Ihminen tarvii syödä enemmän vesipitoista ruokaa, sellaista ruokaa jossa vesipitoisuus on 70-80% . Vesi on meidän energian lähde ja maapallomme syntyi vedestä.

Vierailija
274/383 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valoilmiöt ovat nimenomaan merkkejä enkeleistä ja jos henkioppaat antavat opastusta elämässä ja tuovat lohdutusta vaikkapa suruun niin eipä tuo kovin demoniselta touhulta tunnu. 

Ei oikein riitä tuo että itse joutuu tulkitsemaan onko se nyt enkeli vai demoni vai ihan vaan heijastus tuulilasista. 

Tarvittaisiin joku selvä merkki jumalasta kuin mitään salamyhkäistä valojen välkyttelyä jollekin. Tai sitä että joku asia tapahtuu, joka päivä tapahtuu kauheasti juttuja joista voi väittää että ne on jumalan tai saatanan tai suuren kaniinin tekosia. 

Mutta eihän tollasiin tulkinnanvaraisuuksiin voi mitenkään uskoa. Selkeä merkki, kiitos. Uskovia olisi saman tien kun vaikkapa vedet hetkeksi erkanisivat ja päästäisiin tallinnaan kävellen. 

Tai edes kirjoitus seinälle silleen että se vaan tapahtuu tyhjästä ja jokainen katsoja sen näkee. Vaikka jossain olympialaisten avajaisissa liekkikirjaimet kentälle, että minä olen herra. Ihan helppoo jos sen osaa. 

Vierailija
275/383 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei oikein riitä tuo että itse joutuu tulkitsemaan onko se nyt enkeli vai demoni vai ihan vaan heijastus tuulilasista. 

Tarvittaisiin joku selvä merkki jumalasta kuin mitään salamyhkäistä valojen välkyttelyä jollekin. Tai sitä että joku asia tapahtuu, joka päivä tapahtuu kauheasti juttuja joista voi väittää että ne on jumalan tai saatanan tai suuren kaniinin tekosia. 

Mutta eihän tollasiin tulkinnanvaraisuuksiin voi mitenkään uskoa. Selkeä merkki, kiitos. Uskovia olisi saman tien kun vaikkapa vedet hetkeksi erkanisivat ja päästäisiin tallinnaan kävellen. 

Tai edes kirjoitus seinälle silleen että se vaan tapahtuu tyhjästä ja jokainen katsoja sen näkee. Vaikka jossain olympialaisten avajaisissa liekkikirjaimet kentälle, että minä olen herra. Ihan helppoo jos sen osaa. 

Ei uskovilta mitään vastauksia saa. 

Vierailija
276/383 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihtoehtoja oli kaksi:"hulluksi" tulo tai uskoontulo.. Tarrauduin Jeesukseen, joka on tie, totuus ja elämä. Rauhanruhtinaskin hän on :)

Hulluksi tulo? Eli toisin sanoen et ole kehittynyt täysin aikuiseksi ikinä etkä pysty kohtaamaan todellisuutta ja takomaan itse itsellesi onnea.

Vierailija
277/383 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsuudesta asti suoritettu järjestelmällinen aivopesu. Ensin pakkoliittäminen seurakuntaan (kaste), sitten pyhäkoulu, pakollinen uskonnon opetus koulussa (perusoikeuksien vastaista muuten yhteiskunnan puolesta) ja rippikoulu. Kyllähän näillä toimenpiteillä sitten uskon kun arvostelukyvyttömyyttäni herkässä iässä on käytetty törkeästi hyväksi.

Mutta ehkä kovasti ponnistellen paranen tästä vaivastani. Vanhempianikin on vaikea syyttää, sillä heidätkin on veivattu tämän mankelin läpi. Kirkkoa ja valtaapitäviä syytän, että todellinen ja aito vapauteni valita elämänkatsomukseni on viety.

No sinä olet just yksi näitä, jotka valittaa, että heidän koko elämänsä on pilattu, kun koulussa opetettiin uskontoa.

Minua opetettiin koulussa elämään nuhteettomasti, noudattamaan pilkuntarkasti liikennesääntöjä, pysymään erossa päihteistä, pitämään pesäpalloa tärkeänä lajina jne.  kaikkea sellaista, mitä en sitten kuitenkaan omaksunut.  Minulle opetettiin myös kieliä, jotka unohdin saman tien, kun koulu loppui enkä ole niihin myöhemmässäkään elämässäni palannut.

Uskontotunnit oli siksi mukavia, kun ne oli niin helppoja.  Uskoon tulin vasta aikuisiällä.  Sitä edelsi voimakas kokemus Pyhän Hengen läsnäolosta ja kutsu lähteä seuraamaan Jeesusta.  Sen jälkeen noin puolen vuoden ajan aivan erityinen ajanjakso, jota on vaikea kuvailla, enkä haluakaan siitä puhua.  Sen jälkeen olen saanut elää ns. elävässä uskossa, mikä on kannatellut minua kaikissa elämäntilanteissa.  Tämä on miellyttävää, antanut aivan uusia suuntia ja tekemistä elämääni, myös ihania ihmisiä on tullut elämääni.  

Jos sinulla olisi ollut esimerkiksi hindulainen kasvatus lapsesta asti, niin olisit tulkinnut aivojesi luoman uskonnollisen kokemuksen esimerkiksi Sivan aiheuttamaksi. Olisit nyt harras hindulainen.

Kummasti sita vaan on tullut ihmisiä kristinuskoon myös siellä Intiassa, Kiinassa, Lähi-idässä ym vaikka eivät ole mitään kristillistä kasvatusta saaneet. Tai puhumattakaan siitä, että kristinuskoon kääntyminen olisi edes sallittua!

Vierailija
278/383 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko tuo ketjun ensimmäinen enkeli-kommentoija? Jos et, niin miksi et tajua, että hän puhui omasta kokemuksestaan, eikä yrittänyt mitenkään vakuutella sinua tai todistella mitään.

Ja sinunlaisiasi merkkien vaatijoita oli jo Jeesuksen aikana, ja Jeesus jätti heidät aivan omaan arvoonsa.

"Fariseukset tulivat väittelemään Jeesuksen kanssa. Kiusaten häntä he vaativat häneltä merkkiä taivaasta. Jeesus huokasi hengessään ja sanoi: ”Miksi tämä sukupolvi vaatii merkkiä? Totisesti minä sanon teille: tälle sukupolvelle ei merkkiä anneta.” Ja hän jätti heidät, astui jälleen veneeseen ja lähti järven toiselle puolelle." Markus 8:11‭-‬13

"Tämä paha ja avion rikkova sukupolvi vaatii merkkiä, mutta sille ei anneta muuta merkkiä kuin Joonan merkki.” Ja hän jätti heidät ja lähti pois.

" Matteus 16:4

Vierailija
279/383 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kummasti sita vaan on tullut ihmisiä kristinuskoon myös siellä Intiassa, Kiinassa, Lähi-idässä ym vaikka eivät ole mitään kristillistä kasvatusta saaneet. Tai puhumattakaan siitä, että kristinuskoon kääntyminen olisi edes sallittua!

Ja Afrikassa kristinusko leviää eniten näinä päivinä.

Vierailija
280/383 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maailmankaikkeus, joka ei ole voinut syntyä sattumalta. 🌏

Miksi ei olisi voinut syntyä sattumalta?

😂🤣🤣

Älä naura, simpanssikin voi kirjoittaa Shakespearen tuotantoa, jos sille annetaan tarpeeksi aikaa ja paperia kirjoituskoneeseen.

Ei voi, koska Shakespearen tai minkä tahansa kirjallisen tuotannon luomiseen tarvitaan tietoinen mieli, jota simpanssilla ei ole (sillä on vain alitajuntainen vaistonvarainen mieli).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yhdeksän